Mijn dochter is bijna 7 maanden, met 5 maanden zijn we op advies van het CB begonnen met bijvoeden. Ze vindt het eten wel interessant, maar de hoeveelheid die ze binnen krijgt, is veel te laag. Ik moet haar van het CB het volgende aanbieden: half 8: boterham (ze eet mss 1 klein korstje) half 10: fruit (eet ze een half tot 1 klein potje) 12u: boterham (weer hooguit 1 klein korstje) 3u: fruit (een half tot 1 klein potje) 17.30u: groenten (halve pot 6mnd) als toetje krijgt ze zo'n babykoekje Tussendoor krijgt ze voor elk dutje nog bv. Vorige week ben ik bij het CB geweest en de arts vindt dat Nynke niet voldoende groeit (zit nog steeds boven de gemiddelde lijn, maar de curve neemt wat af). Ook slaapt ze sinds een maand niet meer door en dat komt volgens haar omdat ze te weinig vaste voeding eet. Van het CB moet ik dus de bv gaan minderen, omdat ze 'teveel' bv krijgt, maar ik ben bang dat ik haar dan tekort doe omdat ze zo weinig eet Sinds vorige week raak ik dus steeds meer gefrustreerd over de hoeveelheid die ze eet Wat moet ik hier nu mee aan? De borst niet meer aanbieden voelt gewoon niet goed, heb jij mss nog andere tips om haar beter te laten eten?
Hallo, Ik vind het lastig aan te geven wat je anders zou kunnen doen. Je bent nog niet zo heel lang bezig met de bijvoeding en het heeft vaak tijd nodig om kindjes wat meer te laten eten. Ik geef zelf altijd aan dat kindjes van 7 maanden vaak nog wel 700-800 ml opvolgmelk drinken, met daarnaast de bijvoeding die steeds een beetje wordt uitgebreid. Misschien kun je vragen of de lactatiekundige van het consultatiebureau je verder kan helpen? Groeten Eveline
Ik weet niet eens of ons CB een lk heeft maar ik zal het wel eens aan de lk van deze site vragen. Bedankt voor je antwoord!