slechte eter

Discussie in 'Voeding' gestart door Justins mama, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is vorige week erg ziek geweest. Hij is altijd al een moeizame eter geweest maar nu helemaak.
    Hij krijgt Friso allergy care 4 flessen op een dag.

Ons schema is als volgt
    8.30 220ml
    10.00 fruithapje (hier wil hij maar een paar happen van)
    12.00 paar stukjes brood daarachteraan 160 ml fles
    15.30 180 ml (drinkt hij meestal 140/160 van
    17.00 groentehap (paar happen soms 1/2 potje)
    19.30 250 ml fles met bambix banaan

Hij drinkt niet alles leeg maar ongeveer 700/750 ml op een dag.
    Nu vraag ik me af of dit genoeg is. We doen wel wat er op de verpakking van de allergy staat, 1 schepje extra (als opvolgmelke zeg maar)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoezo 1 schepje extra?

Hier is Devin ook ziek geweest en hij drinkt hooguit 500 a 600 cc nu (zonder bijvoeding) Hij krijgt nutramigen. Lijkt mij dat t wel genoeg is hoor. Als ie evengoed alert is en vrolijk en goede plasluiers heeft.

3. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou deze voeding heeft geen opvolgmelk, zoals je normaal zou gebruiken met 6 maanden. deze voeding is tot 2 jaar, alleen moet je hem dan telkens anders klaar maken....

Maar inderdaad heeft hij wel plasluiers en is hij verder erg vrolijk.... tot dat ik ga vechten om er een fles in te krijgen....

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook een slechte eter (en ook kma, schijnt heel vaak samen te gaan), ik heb het opgegeven hem meer te laten drinken, lukt toch niet, hij wordt idd boos of gaat huilen. Soms geef ik een extra klein flesje (90cc) tussendoor als het echt de spuigaten uitloopt met weinig drinken

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook, en probeer het eens als ie slaapt.. Devin drinkt dan ongemerkt toch bijna een fles leeg :)

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ja idd slapend wil ook wel eens helpen!

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik denk dat hij echt wel voldoende binnen krijgt hoor! Mijn dochter heeft nooit meer dan 600-700 ml gedronken. Toen ik laatst op het CB vroeg hoeveel melk ze nu eigenlijk nog nodig heeft op een dag, werd me verteld dat dat ongeveer 500 ml is. Daarnaast natuurlijk wat bijvoeding, en ander drinken aanbieden.

Vechten om er extra voedingen in te krijgen is uitputtend voor jou en niet leuk voor je mannetje. Hij is voor de rest vrolijk, dat is een goed teken! :)

Deel Deze Pagina