van fles naar tuit beker

Discussion in 'Voeding' started by Biccy, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Wanneer leerde jullie de fles af? Ik zit vreselijk te twijfelen wat de 'norm' is. Een vriendin van mij zei heel verontwaardigd dat hij nu nog de fles krijgt.... terwijl mijn man in de overtuiging is dat dat prima is tot 2 jaar ofzo..

en ik heb eigenlijk geen idee...

Geef ik hem zijn opvolg melk vanaf nu in een tuitbeker dan? Ik heb het laatst een poging gegeven, maar hij drinkt er niet uit. Hij drinkt wel uit zijn rietjes beker, maar ja, om daar nou zijn opvolg melk in te doen..

Wanneer en hoe stapte jullie over?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier was ze met 11 maanden over op de tuitbeker (wel nog af en toe een flesje voor het slapen gaan), na een tijdje dronk ze prima uit een rietjesbeker en inmiddels drinkt ze uit een gewone beker....
    De rietjesbeker met water staat altijd binnen haar bereik (op salontafel of zo), zo drinkt ze de hele dag door beetjes water.

Iedere middag na haar slaapje krijgt ze een gewoon (plastic) bekertje met diksap sterk aangelengd. Deze drinkt ze zelf leeg.
    Het is overigens ook zo dat ze op het kdv dit erg stimuleren en oefenen, dus ze had het vrij snel onder de knie...

Zou gewoon eens een rietjesbeker of zo proberen. Fles is ook niet zo goed voor de tandjes en ze moeten ook een andere drinktechniek leren. Is ook goed voor de spraak/mondontwikkeling.

3. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43
    Ons kereltje krijgt voor het slapen nog lekker een flesje.
    Overdag drinkt hij zijn melk, water en roosvicee uit een rietjesbeker. Tuitbekers snapt hij nog steeds niet.

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hij drinkt prima uit zijn rietjes beker, dat is het probleem niet. Ik doe zijn middag fles morgen wel in een tuitbeker, dan kan hij oefenen.

Water staat overigens altijd binnen bereik voor hem, dat drinkt hij de hele dag door, beetje bij beetje.

Volgens het pak waar de opvolg melk inzit, hoort hij nu op 2 bekers per dag te zitten. Ik heb de hulp lijn gesproken en mijn ha, en die zeiden dat het maar een richtlijn is, en hij nog best op 3 flesjes mag zitten, omdat het gewoon een beer van een knul is.

Dan is het makkelijker om de middag fles in een beker te doen, want die drinkt hij nooit helemaal op, dus kan hij mooi oefenen.

Hebben jullie nog tips hoe ik overstap op gewone melk? Hij krijgt al melkproducten, al heel lang, maar wij zijn na kv van hetzelfde merk overgestapt op hun opvolg melk (Cow & Gate, ik woon niet in NL) maar het lijkt me handiger, betaalbaarder en beter voor hem als hij gewone melk gaat drinken.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hij mag nu al over naar gewone melk...
    Hier was ze bij 11,5 maand helemaal over. Heb het eerst gemengd en dan steeds meer gewone melk en steeds minder opvolgmelk. Al ging het hier eigenlijk vrij snel en dronk ze binnen 1 week al gewone melk. Of je volle of halfvolle melk gaat geven moet je zelf bepalen... Vaak wordt volle melk geadviseerd ivm de goede vetten.
    Hier krijgt ze echter halfvolle melk, maar wel volle yoghurt/kwark etc.
    De redenatie dat hij op 3 flessen mag blijven omdat het een flinke jongen is, vind ik persoonlijk een beetje een vreemde redenatie. De melk is nu vocht en geen volledige voeding meer waar hij van moet groeien. Dat haalt hij ook uit alle andere voeding die hij eet.

Hier krijgt ze 's morgens en 's middags bij het brood een beker melk (soms gewone beker, soms tuitbeker) en dan na het avondeten nog een schaalte volle franse kwark.

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Tja, elk land doet het anders he? Wij hebben netjes de voedingslijn gevolgd van hier en dat ging allemaal prima. Ik heb er alleen een beetje spijt van, nu ja spijt, dat we overgestapt zijn op de 1+ melk, en hierna kunnen we overstappen op 2+. Alleen wil ik dat hij gewone melk gaat drinken.

maar goed, in principe maak ik dus nu de fles/beker aan met de opvolgpoeder, maar ipv water melk? en dan steeds een beetje meer melk en minder voeding ofzo? Of kan ik de middagfles opvolgmelk schrappen, en hem een tuitbeker melk geven, kijken hoe dat gaat?

Kwark hebben we hier helaas niet :(

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Nee, waar je normaal een fles van 180/6 maakt, doe je nu bijvoorbeeld 120/4 en de rest vul je aan met gewone melk.
    De dag erna 90/3 en rest gewone melk.
    Etc.

En inderdaad, ieder land heeft weer net wat andere richtlijnen...
    Succes!

Share This Page