Hoi allemaal. Vrijdag kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Uiteraard zijn we hartstikke blij na 5 rondes! Nou hebben mijn vriend en ik ons een tijdje terug opgegeven om een sponsorwandeling te doen van 40km. Dit is een nachtwandeling op hemelvaartsdag. Nou zijn we eigenlijk onervaren lopers maar we zijn al wel een paar weken aan het oefenen. Vandaag hebben we de langste wandeling tot nu toe gedaan (28 km). Ik moet zeggen dat ik het toch best zwaar vond worden na 20 km. Ik heb ook flink gezweten, en nu lees ik overal dat je moet oppassen om oververhit te raken als je zwanger wordt. Nou is wandelen gezond als je zwanger bent, maar misschien is 40km wel een beetje een overkill? Ik zou dan 7 weken ver zijn en ben ook een beetje bang voor misselijkheid of veel plassen. Ik denk dat ik fysiek de 40km wel kan lopen, maar ben bang dat ik iets riskeer voor de baby. Wat zouden jullie doen?
Doen wat je lijf je aangeeft wat je aankan.. Zou blijven oefenen op tijd pauzeren en veel drinken. Ik heb de eerste 4 maanden helemaal niet veel hoeven plassen. Dat kwam pas vanaf week 20, en echt elk half uur, sommige dagen elk kwartier, moet ik plassen. Maar de baby zit op mijn blaas. Heb al tig kweken gehad op blaasontsteking, allemaal negatief. Je hoeft niet misselijk te worden. Je hoeft niet moe te worden. Zou zeggen, train op het gemakje verder, doe niets boven je grenzen, dan doet de kleine het binnenin ook goed hoor.
Wat ukoldaarje zegt! Ik liep met 27 weken in Italie iedere dag vele kilometers en heb er geen last van gehad. Ik hoefde trouwens ook nooit ieder half uur te plassen maar dochter lief lag hoog
Het probleem is ook dat we met een team van een man of 10 lopen. Gisteren bij het oefenen (voor het eerst met hun) hebben we al gemerkt dat hun tempo een stuk hoger ligt dan ons normale tempo (gisteren liepen we gemiddeld 5,8km/u terwijl wij normaal iets meer dan 5 lopen. We moesten voor ons gevoel dus aardig doorstappen. Ook gaven ze aan dat ze zo min mogelijk wilden stoppen. Vorig jaar hadden zij ook al meegelopen en toen hebben ze maar 2 keer echt gepauzeerd. Uiteraard wil ik hen nog niets vertellen, dus vind het vrij lastig wat ik nu moet doen.
Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, hebben wij ook een bergwandeling gemaakt. Ik ben normaal gesproken een goede loper, maar ik kwam gewoon niet vooruit. Na de positieve test begreep ik wel waarom. Tjah, niet je eigen tempo en rustmomenten kunnen bepalen lijkt me normaal al lastig, maar als je zwanger bent, kan het dus allemaal net wat moeizamer gaan. Je kunt de komende weken kijken hoe het gaat met oefenen, maar mij lijkt het erg pittig.. Enne.. natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dankjewel Bubbel! Ik heb zojuist het nieuws ook aan mijn ouders en zus verteld. Mijn zus heeft verloskunde gestudeerd en die raadde het ook wel af. Zeker omdat ik dan een nacht door moet halen. Het zal niet echt kwaad kunnen, maar ze zei dat ik grote kans heb dat ik dan een week bij moet komen. Ik kijk het gewoon even aan de volgende weken. En anders zeg ik gewoon dat ik goed ziek ben tegen die tijd.
Tjah, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je een 'voedselvergiftiging' oploopt... Succes met trainen!