Vreemde zaken werkgever

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Zit even in de stress mbt tot mijn werkgever.

    Van de week kreeg ik ineens een brief van mijn pensioenfonds dat ik geen pensioen meer opbouw per 1 januari ivm uitdienst treding. Gelijk mijn werk gebeld en hun zeiden dat het komt door een verandering van 4 weken loon naar maand loon en dat we allen ook gelijk weer aangemeld zijn .

    Nu zou ik woensdag salaris krijgen en ook dat staat er niet op. Volgens de werkgever zou er storing zijn gisteren bij de bank en zou het er vandaag dan op staan.

    Bij de bank navraag gedaan ( mijn vader heeft eigen bedrijf en dezelfde bank en geen storing gehad gisteren ) en bank gaf aan dat er geen storing was.

    Omdat ik het allemaal wat vreemd vind vandaag pensioen gebeld en hun gaven aan dat ik alleen uit dienst gemeld ben en niet meer ben aangemeld. ( ik ben overigens niet de enige werknemer die geen salaris heeft enz )

    Is dit een normale gang van zaken of zal er meer aan de hand zijn ?
     
  2. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.011
    2.368
    113
    Vrouw
    Ik denk dat jij met je bewijzen je baas maar even moet confronteren en vragen hoe het zit.
    Ikzelf vind het allemaal raar en onbetrouwbaar overkomen.
     
    RachelleNM, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Nee dit is geen normale gang van zaken.
    Zeker niet als je werkgever jullie hier niet van te voren over op de hoogte gesteld heeft.
    Ik zou alleen nog via de mail corresponderen, zodat je hun reacties zwart op wit hebt.

    Ik zou dus een mail sturen waarin ik aangeef wat er gebeurt is, brief uitschrijving pensioen en nog niet ontvangen salaris. De reactie die je van je werkgever hebt gehad en de informatie die je vervolgens van de bank en het pensioenfonds hebt gehad. Met een verzoek tot uitleg.
     
    RachelleNM, Whoopy, GossipGirlxoxo en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Klinkt als een naderend faillissement...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ja hier ben ik dus ook bang voor aangezien ik dit 3 jaar geleden heb gehad.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Dit dacht ik ook meteen
     
  7. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Daar ben ik ook bang voor....hoop dat het mee valt @Lorena86
     
  8. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Je kunt trouwens als loonbetaling uitblijft als werknemer zelf faillissement aanvragen volgens mij. Ik weet dat een vriendin daar een keer mee te maken heeft gehad. Belangrijk is geloof ik dat je zo snel mogelijk naar het UWV gaat en hier melding van maakt. Dan kunnen zij een onderzoek starten, en mocht faillissement inderdaad nodig zijn de loonbetalingen overnemen.

    NB: ik weet niet of het exact zo werkt. Maar ik zou in ieder geval wel navraag doen. :)
     
    RachelleNM en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Bekend verhaal. Is mijn man jaren geleden overkomen. Stond er op zijn loonstrook: datum uit dienst..... Hij lag zelf nog in het ziekenhuis. Hij gebeld, nee niks aan de hand. Vervolgens belt zijn werkgever met een ander persoon en spreekt daar de voicemail in. Alleen.... hij belde per ongeluk weer met mijn man en sprak bij mijn man de voicemail in met de legendarische opmerking dat mijn man inderdaad had gebeld met vermoedens over ontslag en dat ze dat nog even moesten regelen.......

    We hebben direct de rechtsbijstand ingeschakeld en die hebben er werk van gemaakt. De werkgever heeft aardig diep in de buidel mogen tasten toen.

    Maar in dit geval was er dus geen sprake van een faillissement!
     
    miloena, citroenrasp, RachelleNM en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik zou ook even langs looen bij iemand van de ondernemingsraad. Wellicht weten die meer of kunnen zij op bestuursniveau eea uit zoeken.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd...
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij faillisement neemt UWV sowieso die betalingsverplichting over tot datum uit dienst treding (moet je wel aanvragen) en na die datum gaat het over in WW.

    Wat me wel verstandig lijkt is alle comminicatie nu via de mail te doen. Wie weet waar je nog meer uit dienst bent gemeld en werk je nu onverzekerd.
     
    lovewinnie vindt dit leuk.
  13. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Ik zou je rechtsbijstand (als je die hebt) even bellen en vragen hoe nu het beste te handelen..
     
    Ysabella, Aszz en Whoopy vinden dit leuk.
  14. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Net voor 17uur gelukkig salaris gekregen. Had t Spaans benauwd ervan. Maandag nog even bellen over pensioen. Wat helemaal gerust gesteld ben ik nog niet
     
    Whoopy, Zulema, consider en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Over je pensioen hoef je je geen zorgen te maken dat wordt met terugwerkende kracht recht gezet. Ik kom dit dagelijks tegen (ook met dat je ineens gestopt zou zijn terwijl je gewoon werkt) :)

    Wel heel fijn dat het geld er op staat! Geniet van je weekend :)
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  16. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Thnx jij ook
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Wij hadden betalingen in winkels gedaan die pas een dag later waren afgeschreven, dus hier liep het bij de bank ook niet helemaal goed.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  18. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Als je het hier spaans benauwd van krijgt zou ik zorgen dat je een (kleine) financiële buffer hebt. In geval van faillissement gaat UWV nl altijd loonbetaling overnemen, alleen kan dat een week of 6 duren. Dan heb je een buffer om dit te overbruggen.
    In geval van ontslag idem dito wat de buffer betreft, alleen zou het op deze manier wel een vreemde gang van zaken zijn geweest.
     
    Whoopy en Juul75 vinden dit leuk.
  19. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik heb geld achter de hand dat is het probleem niet

    Kreeg het er Spaans benauwd van omdat ik bang was dat nu weer mijn werkgever betalingsproblemen kreeg. Ik wil mijn werk namelijk niet graag kwijt . Niet dat het zo'n geweldige baan is , het salaris is goed .
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Klinkt inderdaad als een grote rode vlag! Misschien is je werkgever druk bezig met pogingen om orde op zaken te stellen, maar veel hoop geven dit soort zeer onprofessionele capriolen niet. Zelfs als het nu goed gaat, zou ik stieken toch gaan scannen voor iets nieuws/ betrouwbaarders...
     

Deel Deze Pagina