ja klopt mason, dominique lacht ook als ik bij haar op haar kamer kom, ze stopt ook met huilen als ik haar flesje vul!! het was toch niks ernstigs mag ik hopen dat hij een nacht in het ziekenhuis moest doorbrengen, ja domme vraag natuurlijk hij ligt niet voor niks een nacht in het ziekenhuis, wat was er aan de hand dan?? Dus jij zegt gewoon zonder speen naar bed en dan ........... (ben dom hoor) dan begint ze te huilen wat doe ik ....... naar haar toe gaan aai over de bol en weer weg?? Wat als ze toch doorzet met brullen??? wat doe ik dan, oei wat voel ik mij soms een domme moeder, maar ik hou wel heel veel van mijn kind hoor 8) !! henriette
@ Henriette, Ze dachten dat Mason een longonsteking had en hij wou haast niks meer drinken. Hij is een nacht ter observatie opgenomen. Gelukkig was het geen longsontsteking , wel een keel en ooronsteking. Als ik Mason overdag zonder speen naar bed doe ,gaat hij direct huilen, niet verdrietig ,maar hij is dan gelijk boos. Hij schreeuwt dan een paar minuten en wordt dan stil en gaat weer een paar minuten schreeuwen. Dan ga ik naar boven en zeg dat hij moet slapen ,aai hem over zijn bol en geef een kus. Ook heb ik gezegd dat hij zijn speentje niet krijgt. (weet niet in hoeverre hij dat begrijpt) Dan ga ik weer weg. Soms moet ik nog een keer naar boven ,maar meestal gaat hij naar de 1e keer wel slapen en schreeuwt/huilt hij max 15 min. 's avonds als ik hem naar bed doe ,doe ik het avond slaapritueel en geef hem geen speen. Dan gaat hij helemaal niet huilen en direct slapen. Afgelopen nacht is hij 1x wakker geworden, toen heb ik hem een aai gegeven en ging hij meteeen weer slapen. Ik heb de eerst keer flink doorgezet en er zullen hier best wat tegenstanders zijn ,maar ik heb hem 40 min laten gaan. ( ik ben uiteraard elke 10 min gaan kijken en toen kon hij gauw lachen) Ik voel me dan wel een beetje in het ootje genomen. Na die eerste keer 40 min was het afgelopen. Nu is het max 15 min. Nu hij 's nachts 1x komt vind ik het niet zo'n probleem. Zo gauw ik de indruk krijgt dat hij er 's nachts weer een potje van gaat maken ,ga ik hem ook 's nachts even laten huilen. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan 's nachts omdat hij met de speen direct weer insliep. Nu zonder speen naar bed gaan is hij nog maar 1 x 's nachts wakker geworden en dat vind ik geen probleem. Tenzij het meer gaat worden en hij er weer bij gaat lachen Ik geloof direct dat je helemaal geen slechte moeder bent! Alle moders hebben het beste met hun kind voor Succes en ook hopelijk voor jullie gauw weer fijne nachten edit: wel een heel verhaal geworden zeg
ben blij met je hele verhaal mason, ik heb er veel aan, dus gewoon een keer de keuze maken van nu is het afgelopen met de speen! pffff zie er wel tegen op hoor, maar je hebt wel gelijk, doordat ze der speen vaak kwijt is of expres uit bed gooit, heeft ze weer een reden om mij op te laten draven! oei oei oei ik denk niet dat ze het leuk gaat vinden om zonder speen te gaan slapen ze zal wel even flink brullen! Haar speen is op bed wel haar alles! nou op naar een drama nacht ! tjonge mason, onze kids lopen wel gelijk, dominique heeft vorige week ook oor en keel ontsteking gehad, ben twee keer met haar naar de huisarts geweest! Gaat het nu weer beter?
@ Henriette, ik denk idd dat je die keuze gewoon moet maken. Ik had voor de eerste nacht zelfs redbull ingeslagen Ik dacht als het een heftige nacht wordt kan ik maar beter goed voorbereid zijn Mason zoekt nog steeds naar zijn speen als ik hem in bed leg ,maar ik heb de indruk dat het minder wordt. Ook in de auto is de speen hem alles. Vanmorgen heb ik dat de heenrit wel geweten ,maar wat denk je de terugrit ging hij slapen zonder speen Morgen gaat Mason de hele dag naar oma ,ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat. Wat sneu zeg dat Dominque ook zo ziek was hoe gaat het nu met haar? Je wilt alles wel van die kleintjes overnemen he. Mason knapt aardig op ,maar hij is intussen met zijn 4e ab kuur bezig binnen 6 wkn ,dus het mag nu ook wel eens. Ik hoop dat je nacht al met al toch meevalt. Laat je het weten? Groetjes Tessa
@ Henriette, Nou vannacht is het hier de eerste keer ook mis Hij werd om half 5 wakker en wil niet meer slapen. Ik heb besloten hem ook nu maar even te laten gaan. Poeh vreemde tijd om op de pc te zitten
@Henriette: ik snap niet zo goed dat je het over een dramanacht hebt, als je kindje vorige nacht maar 1 keer een kwartiertje gehuild heeft... Lekker laten gaan, als het zo gemakkelijk gaat, zouden volgens mij alle ouders kiezen voor de methode 'laten huilen' @Patrieske: dit gaat niet meer vanzelf over bij Noel... daar durf ik m'n hele vermogen 100 keer voor te verwedden. Bij een kind onder de anderhalf kun je daar nog eens op hopen, maar op deze leeftijd niet meer. Als je er echt van af wilt, zit er weinig anders op dan toch door het gehuil heen. Voordeel is voor jullie nu wel dat je hem verbaal kunt voorbereiden: Jij bent nu zo'n grote jongen, jij kunt nu helemaal alleen slapen en als dat lukt, dan.... (beloning in het vooruitzicht, bijvoorbeeld voor elke succesvolle nacht een sticker en een volle stickerkaart is groot kado/dagje uit/wat hij zelf maar leuk genoeg vindt om voor te werken). Succes!
Hai Rozemarijke....... Dat gaan we ook wel proberen,maar als hij hysterisch word vind ik niet dat we dat zo lang moeten doen,dan is het niet anders,het is ook wat we zelf hebben gedaan,hadden wij dit niet gedaan na zijn zkh wat de artsen zeiden dan was er ook niets aan de hand geweest. Nu gaat jaimy binnenkort van uit zijn wiegje naar zijn eigen kamertje en dan gaan we het met noël ook proberen in de zin van laat maar eens aan jou broertje zien hoe stoer jij bent dat jij alleen gana slapen misschien dat het dan wel een stapje is vn het begin. Bedankt voor je tips in ieder geval
@Patrieske: je hebt altijd een kleine kans dat je kindje het wel zonder drama op gaat pakken, maar de kans is groter dat Noel echt moeilijk zal gaan doen, en dan kom je er nooit meer vanaf... Moet je op TV de gezinnen maar eens zien waar een of meer van de kinderen bij mama in bed slaapt en papa op de bank.... Maar als het niet spontaan lukt, is het misschien eens raadzaam Jeugdzorg erbij te halen? Zij hebben opvoedingsdeskundigen in huis die je erbij kunnen helpen. Overigens alle begrip voor de reden waarom dit is ontstaan hoor! Als je kindje net uit het ziekenhuis komt, zou ik ook bij elke kik gaan kijken. Handig is anders natuurlijk, maar ik begrijp de neiging wel,
ja het is geowon wat wij zelf hebben gedaan,ik sliep iedere avond bij hem op zijn kamer tot hij 1 jaar was geworden en ja dan zijn ze te slim om het nog te veranderen. We gaan het zo proberen en ja hopelijk lukt het,iemand van buitenaf willen we niet,en het is ook niet zo dat wij het een probleem vinden,maar stel dat jaimy ouder word en ook niet alleen wilt slapen dan lig ik bij Noël en Mart bij jaimy dat is ook niet de bedoeling,maar goed misschien valt het mee,we gaan het in ieder geval proberen en ik ben nu al begonnen als ik hem in bed leg dat ik blijf rommelen boven dan valt hij wel in slaap,maar dan heb je het probleem van midden in de nacht wakker worden,en dan gaat 1 van ons toch bij hem liggen omdat we dan bang zijn dat jaimy wakker word ;-(
Ik zou haar ook niet laten huilen.... 11 maanden is nog jong hé. Ik heb met Ian net hetzelfde voorgehad. Om de één of andere reden begon hij van de ene dag op de andere 's nachts hyterisch te huilen zonder aanzet. Hij had geen honger of pijn en er waren geen tandjes te zien. Uiteindelijk hebben wij het zo opgelost gekregen: Hij recht zetten in zijn bedje en over ruggetje wrijven om hem te kalmeren (niet oppakken!) Ondertussen niet tegen hem praten maar gewoon knuffelen en wrijven. Wanneer hij moe begon te worden na enkele minuutjes, hem weer neerleggen en over zijn hoofdje wrijven tot hij slaapt. Herhalen als de situatie zich opnieuw voordoet die nacht Het hysterisch wakker worden had trouwens te maken met bang in het donker. Hij schrok 's nachts wakker en kon zich soms niet direct voorstellen waar hij was. Sinds twee weken slaapt hij ook met een nachtlampje 's nachts, en overdag laat ik de deur op een kier staan. Als hij nu 's nachts wakker wordt, horen we hem eventjes brabbelen aan door de babyfoon en valt hij vanzelf weer in slaap. Ook 's namiddags wordt hij wakker als een zonnetje Laten huilen heb ik NOOIT gedaan. Ik vind het een fijn gevoel dat Ian weet dat zijn mama er voor hem is wanneer er iets scheelt...
Het druist misschien tegen je moedergevoel in, maar reken maar dat kindertjes snel gewend kunnen raken aan iets. Dus even doorbijten maar, ik zou het zeker een weekje proberen. En dat maakt je echt geen slechte moeder hoor. Ik denk zelfs dat het je plicht als moeder is, om je kind niet te verwennen. Daar kweek je alleen maar lastige kinderen mee, en lastige kinderen worden later meestal ook lastige mensen. Kijk, ik zeg helemaal niet: de zweep erover hoor, absoluut niet. Maar een beetje aanpakken mag best. Móét zelfs, als ik eerlijk ben. Kinderen mogen natuurlijk vertrouwen op hun ouders, maar als ze goed gezond zijn, hoeven kinderen 's nachts geen flesje, en hoeven ze hun ouders niet als lakei te gebruiken om 's nachts hun speentjes en flesjes te laten aandragen. De nacht is er om te slapen, en niet om te huilen, toch? (m.u.v ziekte natuurlijk). Heel veel succes ermee hoor. Hopelijk is deze fase snel over!
hoi meiden, zo ik ben er weer, nou even een update van de laatste twee nachten, eergisteren om 11 uur begon ze te huilen, ik heb haar alleen een speen gegeven (het voelde niet goed om haar direct alles af te nemen ) ze sliep na zo'n 10 minuten weer in, om drie uur s'nachts melde ze zich weer, ik ben gezwicht en heb haar een beetje drinken gegeven ze sliep vrijwel direct weer in, en om half zes melde ze zich ook nog even maar na de speen heeft ze toen toch nog anderhalf uur liggen slapen. Ik heb haar de volgende avond heel duidelijk uitgelegd dat mamma geen drinken meer ging geven deze nacht. Om 11 uur begon ze te protesteren, na zo'n 10 minuten heb ik haar een speen gegeven en werd het gemor minder, ze heeft een uurtje liggen te mopperen af en toe stil en af en toe in beweging, moet heel eerlijk bekennen dat ik om 00.00 met het flesje in de hand voor haar deur stond, maar............ ze werd stil, om vijf uur heeft ze twee keer een huilkreetje geslaakt, mamma stond al weer naast het bed, maar ze werd daarna weer stil en heeft doorgeslapen tot half zeven, beetje vroeg maar ja ze heeft natuurlijk meer geslapen als normaal, normaal werd ze wel drie vier keer per nacht wakker nu maar twee keer! Dus een hele overwinning meiden de hele nacht geen drinken, ongelofelijk. Maar hoe gaat het nu verder als ik dit vol kan houden (doe echt mijn best hoor) zal ze dan op een gegeven moment niet meer wakker worden?? henriette
Je moet echt volhouden hoor!! Dan zal ze waarschijnlijk binnen een week wel gaan doorslapen! Kleine kindjes wennen heel snel aan iets (dus als je wel met het flesje naar haar toe gaat, went ze daar ook snel weer aan!). Ga het nou niet voor jezelf verpesten door haar wel weer een flesje te gaan geven! Dat heeft ze echt niet nodig. Ze heeft het WEL nodig om goed te kunnen slapen, en dat kun jij haar leren. Daar heeft ze veel meer aan. Gefeliciteerd met je eerste overwinning en blijf volhouden he!
doe mijn best hoor, ............. vindt het mega moeilijk en de minuten duren voor mijn gevoel uren maar nu ik merk dat het werkt, als het zo doorgaat wordt het voor mij ook makkelijker. Wat ik vandaag nog fout heb gedaan denk ik is dat ik haar om twintig over zes wel een beetje drinken heb gegeven, in de hoop dat ze nog een half uurtje zou blijven liggen maar dat is dus niet gelukt, ook dat kan ik beter misschien niet doen he?? Dus jij denkt miez dat wanneer ze een aantal nachten niks te drinken krijgt ze ook wel gaat doorslapen?? herniette
Hoi Jette, Ik vind het knap van je. Ik hoop echt dat het nu goed blijft gaan en dat je na maanden, want ik lees ool altijd mee op een ander forum, je weer nachtrust krijgt. Wijzelf hebben ook een zoontje dat veel wakker wordt en vooral als hij verkouden/ziek is, wat hij nogal vaak is. Wat bij ons al een paar nachten helpt is een flinke papfles geven om 20.00 uur en cynababy. Ik heb het idee dat ons zoontje honger had en daardoor wakker werd. Ook had ik het idee dat hij door krampjes wakker werd. Ik probeer ook 's nachts geen drinken aan het bieden. Als ik het wel doe geef ik warme melk. Ikzelf slaap er ook goed op. Het gaat nu 2 nachten goed, maar dat biedt helaas geen garantie! Ik wens je succes. Illy
Hoi Illy, ben blij dat het bij jullie nu een stuk beter gaat, dominique krijgt voordat ze naar bed gaat nog een fles melk, die drinkt ze ook helemaal leeg, ik heb ook een tijdje gedacht dat ze honger had maar als ik haar s'nachts een fles melk aanbood, gooide ze die zo uit haar bed, ze wil dus echt koud drinken, en ja dit is ontstaan tijdens een verkoudheid. En de gewoonte is gewoon gebleven toen ze weer beter was. Ik vindt het mega zielig hoor, maar wil ook zooooo graag een nachtje doorslapen!!!! henriette
Wat ik merk aan Jelle is dat hij, nu nog steeds, om 23.00 even wakker word. Hij moest altijd wakker gemaakt worden voor de fles toen hij nog zo klein was en op de een of andere manier is dat in zijn systeem blijven hangen... En hij heeft die fles al zeker een jaar niet meer. Maar hij word wel wakker, en valt daarna uit zichzelf weer in slaap. En dan is het goed, toch? Het gaat er maar om dat je je bed niet uithoeft om te gaan kijken... Maar je bent op de goede weg, en het komt wel goed... Succes!
Denk het wel. Zo 's ochtends iets geven is minder erg. Als ze daarna weer even gaat slapen, zou ik er niet mee zitten. Maar midden in de nacht is iets anders!
maar maak ik het dan niet verwarrend voor haar, beste zou natuurlijk zijn om niks te geven in bed, dan leert ze in bed geen drinken! als ik haar nu s'morgens wat geef denkt ze misschien dat ze s'nachts ook weer wat kan krijgen? Of zijn ze niet zo denkerig???? bedankt voor jullie antwoorden meiden, heb er veel aan!!!
Ja dat zou kunnen. Dan kun je ervoor kiezen om haar 's ochtends heel eventjes uit haar bedje te halen om iets te drinken te geven en dan gelijk weer erin. Of je geeft niets en je wacht gewoon tot ze uit bed is. Wel uitzondering maken voor als ze ziek is natuurlijk.