Slechte gewoonte...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LinCtje, 27 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Weet je wat ik me altijd afrvraag en dit is verder geen aanval.

    Maar als moeder zijnde weet je dat je de zuurstoftoevoer van een kind (deels) afsluit als je rookt, dus dat levert toch ook stress op als je wel blijft roken? Dan is de stress toch dubbel op: en je stresst omdat je minder rookt en je stresst omdat je tch nog rookt.

    Nou heb ik nooit gerookt, dus ik weet niet hoe is om te stoppen met roken.
    Maar het lijkt mij onzin dat het slechter is om helemaal te stoppen met roken omdat je dan gaat stressen, dan om toch maar te blijven roken.

    maar goed dat is mijn mening.
    Ik heb r dan ook ontzettend veel respect voor de vrouen die zo hun best doen om te stoppen met roken, want ht litk mij niet makkelijk. Ik kom namelijk maar niet van mijn snoepverslaving af en ik ben niet eens zwanger.
    ;)
     
  2. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik heb alleen de laatste paar sigaretten nog opgemaakt toen ik wist dat ik zwanger was en nu echt gestopt! best wel raar af en toe, maar er ligt al een komkommer klaar voor het geval ik trek krijg in een sigaret dan neem ik gewoon een stukkie komkommer :)
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik had in het begin van de zwangerschap heel veel last van stress en de verloskundige zei toen dat dat nog gevaarlijker en ongezonder voor je baby is dat roken.....
     
  4. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik rookte ook een pakje per dag, toen ik vorige week zondag een test deed en hij was positief ben ik gelijk gestopt!
    Ik moet zeggen dat ik er wel moeite mee heb, ik was al aan het minderen en rookte op mijn werk al niet meer.
    Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind iets overkomt omdat ik zo graag door wilde roken!
    Het voelt ook niet lekker als je een trek neemt en je hebt een kind in je buik, ik krijg er een schuldgevoel van..
     
  5. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben zonder veel moeite gestopt toen ik zwanger wilde worden. Eigenlijk ben ik al anderhalf jaar geleden begonnen met minderen, gewoon omdat het ik het voor mezelf ongezond vond om te roken. Ben eind vorig jaar drie maanden in Amerika en Canada geweest en dat heeft ontzettend geholpen want je mag daar nergens binnen roken! En met min twintig ga je echt niet buiten staan :D
    In december 1 sigaret gehad en die smaakte niet! Dus telkens als ik erna zin had om te roken, dacht ik terug aan die vieze sigaret. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal roken (al hoop ik dat wel) want waarschijnlijk zal het altijd verleidelijk blijven maar nu moet ik er niet aan denken. Voel me al naar als er iemand in mijn omgeving een sigaret opsteekt. Beetje overdreven misschien, maar ja... :D
     
  6. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden en ik ben nog steeds gestopt . Ik merk dat ik achteraf gezien veel meer kan genieten van me zoontje .

    Bij mijn dochter 6 jaar geleden rookte ik nog en dan was je eigenlijk telkens bezig met het roken ( even een flesje en dan buiten een sigaretje roken ) .

    ik ben echt blij dat ik er helemaal vanaf ben .

    yvonne
     

Deel Deze Pagina