Vanmiddag is mijn collega getrouwd. En ik liep me rot te ergeren aan wat sommige gasten droegen. Hoe verzin je het om een spijkerbroek aan te trekken?? Sommige zagen eruit alsof ze zo na het ramen zemen ofzo de deur uitgestapt waren. Ik begrijp dat echt niet. Het is zo'n mooie, bijzondere dag, heb een beetje respect voor het bruidspaar en zorg dat je fatsoenlijk gekleed bent. Ik had een net jurkje aan, hoge hakken, haar in een knot met zo'n gekleurd hoedje in. Een andere collega van mij ook tip top, we voelden ons gewoon bijna overdressed en dat op een bruiloft. Is dit nu typisch Nederlands, de-doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg- mentaliteit???
Ik vind vooral dat je jezelf moet blijven. Ik zal me er dan ook echt niet aan storen als er mensen op mijn bruiloft komen in een jeans. Broek mijn part komen ze in traningpak.
ik vind dat erg respectloos! vind dat niet kunne om in je kloffie naar een bruiloft te gaan. zo verpest je alle foto's. je hebt helemaal gelijk en nee je was zeker niet overdressed!
ik vind het lief als mensen belangstelling voor me tonen. en of dat nou is in een spijkerbroek of galajurk zal me een rotzorg zijn. iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig invoelt. zal wat zijn dat ik iemand een soort van verplicht stel wat ie aanmoet zeg
Zou het zelf ook persoonlijk nooit doen! Ik heb altijd gezegd als wij gaan trouwen komt er een dresscode!
Ik vind wel dat mensen er netjes uit moeten zien op een bruiloft, maar wel zichzelf zijn! Zelf draag ik geen jurken en rokken en ook niet op een bruiloft dus! Als mensen mij uitnodigingen dan nodigen ze mij als persoon uit en ik ga me niet anders voordoen dat ik ben! Als er een dresscode is of ik ga op een bruiloft van mensen waarvan ik weet dat het chique gaat zijn, zal ik echt niet in mijn spijkerbroek verschijnen , maar een jurk of zo staat mij echt niet! En de opmerking dat je dan de foto's verpest kan ik me niet in vinden. Een bruiloft gaat toch niet om de kleding?
Ik vind bruiloften maar al te leuk en dan vooral voor de nieuwe leuke outfit die ik weer mag gaan scoren.. Dus mij zou je het ook nooit zien doen..
Ik ben niet zo van de jurkjes en rokjes,ook mijn figuur niet maar ik trek dan een mooie nette broek aan, en een mooie top en eventueel een jasje of een mooie blouse. Manlief is niet zo van de pakken, dus die doet of een spijkerbroek aan, of een nette broek met alleen een overhemd wel zonder stropdas maar dat vind ik niet zo erg.
Ik vindt het alleen respectloos als er een dresscode was geweest en de gasten er zich niet aan gehouden hadden. En persoonlijk zou ik me er niet zo druk om maken. Meschien vondt het bruidspaar het niet erg. Je kan alleen denken zo wil ik het later niet hebben
Ik vind het voor dagjesgasten wel een beetje raar om in spijkerbroek te komen. Maar als je alleen op de receptie/ het feest komt, zou het me niks kunnen schelen wat anderen aantrekken. De dagjesgasten gaan meestal ook nog op (familie)foto's en het zou wel leuk zijn als hun er heel netjes bij lopen.
Als het om gasten gaat, zou ik het niet zo erg vinden. Gaat het echter om naaste familie van het bruidspaar, dan zou ik het wel apart vinden.Mijn zusje is vorig jaar getrouwd.Iedereen in nette kleding (pak / jurk etc.), behalve de zwager van mijn zusje. Die kwam gewoon in een zo te zien al veel gedragen spijkerbroek.Hij steekt dan ook af op de trouwfoto's.Ik vind dat gewoon sneu/zonde.
Nee vind het niet kunnen. Toen mijn vader overleden was droeg o de crematie een erg dicht familielid van middelbare leeftijd ook een spijkerbroek met ubersimpel t-shirt met zo'n rare tekst erop. Ergerde me dood, in het zwart hoeft echt niet maar dat?!
Als ze een jeans hebben en er netjes uit zien heb ik er echt geen moeite mee. Maar als ze eruit zien als of ze de ramen gaan zemen... Tja..
Mijn ex was overleden, waren er 2 van een MC aanwezig, de oom en neef van mn ex, die waren in hun "club"tenue, maar dat vind ik wel iets anders als iemand met een t-shirt met vreemde tekst erop, iedereen was netjes gekleed, op een stiefzus met haar dochter na, laag truitje (vielen er net niet uit zeg maar) en die dochter lief zat hysterisch te huilen tijdens het voorlezen van alles tijdens die begrafenis, dat er zelfs een paar keer gestopt moest worden, owh en er was ook nog een paar met spaghetti shirtjes zeg maar, dat was wel om verrot te schamen... Maar even on-topic als er een dresscode was zou ik me er inderdaad aan ergeren, maar is die er niet, dan moet ieder het zelf weten, je kan niet in ieders portomonai kijken namelijk. of iemands levensstijl.
Rood was de dresscode. Nou, op de naaste familie na amper rood gezien. En vooral jezelf blijven is makkelijk gezegd, ik vind een spijkerbroek niet kunnen, of hij nu gestreken of vol vlekken zit. Je hoeft toch niet meteen in gala, maar een beetje netjes is toch niet te veel gevraagd. Mijn collega kennende zal ze het zeer gewaardeerd hebben dat wij er netjes bijliepen. Maar dat hoor ik vanavond wel van haar!
Het is toch leuk als je je trouwalbum bekijkt dat iedereen er netjes uitzag, dat er moeite genomen is om er speciaal voor jullie leuk uit te zien? Dat vond ik tenminste wel. En een nette broek is toch het minst wat je kunt doen..
Eens! Ik zou dus echt niet op de foto willen in mijn mooie bruidjurk naast iemand die eruit ziet alsof hij/zij net de ramen heeft gelapt.