Ik ben zo blij! En zo trots op ons 3-en want "we" zijn afgekickt van de speen! Ik zeg bewust "we" omdat wij haar verslaving hebben aangeleerd maar na 2,5 jaar is ze speenvrij! De eerste 3 dagen sliep ze overdag daardoor moeilijk in en sliep uiteindelijk maar eventjes en 's nachts gilde ze de hele buurt bij elkaar en lag als een afkickende verslaafde in haar bed te kronkelen maar nu... Ze kan zonder!!! Ik ben zo trots!!! Wilde dit even met jullie delen...
Oh wat fijn voor jullie. Onze jongste heeft haar speen nog en ik wil daar ook van af maar ik zie er tegen op haha. Binnenkort zullen wij ook maar eens gaan afkicken. Ze begint het nu te begrijpen dat een speen voor baby´s zijn. Eerst maar eens zindelijk worden waar ze nu ook haar best voor doet. Alles op zijn tijd. Maar fijn voor jullie!
Oh wat goed en fijn! Ik wil er ook zo graag vanaf! We hadden altijd gezegd dat we met haar 2e verjaardag de speen weg gingen doen, maar nu is ze net een paar dagen voor haar eerste verjaardag op de wc gaan plassen en nu dus net zindelijk. Dus wilde haar niet gelijk ook de speen af pakken, eerst dit goed laten verwerken enzo. (hoewel het meteen vanaf dag 1 keurig gaat zonder broekplassen) Maar binnenkort gaan wij er ook aan. Ik vin dhet wel erg spannend... Ze wordt nu soms ook wel eens wakker en als ze dan haar speen niet kan vinden moet ik hem komen pakken en geven....
Wat fijn! Mn zoontje wil ik de speen ook afleren. In het begin had hij deze enkel in bed, maar naderhand is hij deze vaker en ook overdag gaan gebruiken, wilt zn speentjes altijd in de buurt overal en nergens. Het begint echt een verslaving te worden lijkt het wel. Zelfs met het eten vraagt hij erom. Maar ik heb vandaag in al zn speentjes een kneepje ingesneden, hoe ik dat heb aangedurfd weet ik niet maar ineens had ik al zn spenen in mn handen en pok pok pok pok, en bij elk een mini knipje erin. Oops.. Vanavond zat hij er al raar naar te kijken en telkens een andere speen uit te proberen want hij merkte natuurlijk dat er iets mis mee is. Het slapen duurde wat langer als anders, en riep steeds mama mama. Maar hij slaapt nu. Ben benieuwd naar vannacht en morgen....
Vergeten bij te vermelden : zit al dagen tegen hem te zeggen dat de speentjes weg moeten, en hij een grote jongen is nu. Dus we hebben het er al over gehad. Ben gaan kijken hoe hij erbij ligt, speentje ligt er naast op zn kussen, normaal zit die vast geplakt in zn mondje. Dus ik ben al heel blij, op naar morgen dus. Denk dat we de speentjes niet lang meer in huis hebben. Ik denk het niet, ik weet het wel zeker.
Ik zag er zo tegenop.. Maar mijn man had het er zo mee gehad dat hij haar speentje heeft doorgeknipt.. Ik was zo kwaad op hem en had het zo moeilijk met haar treurige blik.. De eerste nacht heeft ze 10 minuten gemopperd en er sindsdien niet meer om gevraagd! Mijn gastouder verbaasde zich er ook over, ze vraagt er gewoon niet om, alleen de tut waar ie aan hing moet ze wel hebben.. Heb me er drukker om gemaakt dan Eef zelf waarschijnlijk.