Oeiiii.... Dat schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat. Ik ben zelf kraamverzorgende, en ben 24 jaar. En ik weet heel goed wat ik allemaal moet doen. Ja, er zijn 'slechte' kraamverzorgsters die jong zijn, maar ook die oud zijn! Dus dat zegt niks. Het is zo verschillend per persoon.....
Hier de eerste keer echt een schat van een kraamverzorgster gehad. Een hele lieve vrouw die alles deed, heel behulpzaam en geïnteresseerd. Er was gewoon een klik. Bij de tweede, toen ze binnen kwam was ik bezig met bevallen. Ik wist meteen dat er geen klik was en mijn gevoel bleek te kloppen. Op zich deed ze wel redelijk wat in het huishouden. Zoals het sanitair en stofzuigen. Maar de was heb ik zelf s'avonds gedaan toen ze weg was en de keuken ook. Ze heeft met een schuurspons onze stalen afzuigkap vol krassen gepoetst. Ik heb er echt om moeten huilen. Nu nog moet ik af en toe slikken terwijl het meeste al mooi weg is gewerkt door de leverancier. Ze zat continu op haar telefoon en roddelen over gezinnen waar ze was geweest. Ook over haar eigen huishouden dat dat zo'n enorme troep was. En die moet dan bij een ander gaan schoonmaken? Ook veel naar buiten om te roken. Ze is ook paar keer eerder naar huis gegaan en heeft toch haar volledige uren gedeclareerd waar wij achteraf de rekening van kregen. Toen hebben we aan de bel getrokken en heb ik een klacht ingediend. Een grote bos bloemen en een brief hebben we mogen ontvangen. Ik heb haar naam doorgegeven dat ik haar absoluut niet wil tijdens deze zwangerschap. Ze was gelukkig niet meer werkzaam bij hun. Dat zegt genoeg denk ik.
@Rian89 Helemaal waar Ik ben zelf ook kraamverzorgster. Als je iets niet fijn vind of geef het aan of bel de organisatie.het is jullie week en dat moet goed voelen! Vaak is er ook een afsprakenlijst waarbij je alles samen overlegt. Echt zo erg dat je dit hebt meegemaakt