Slechte kwaliteit sperma - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Sjonge, er gebeurd veel meiden.. Timon, overstappen gaat zeker niet zomaar, zullen ze meestal adviseren om te blijven waar je bent of niet??
    Hier de 2de uitslag gehad van 2de onderzoek SA van manlief en dat is zo mogelijk nog slechter dan de eerste keer. 1% bewegelijkheid en een VCM van minder dan een half.. En toch laat het ziekenhuis ons gewoon aanmodderen tot mei (1 jaar dan pas bezig) maar ja, met zo'n uitslag zouden ze toch gewoon een uitzondering moeten maken. maar goed, niet dus, dus as dins dag de eerste afspraak bij het Geertgen in Elsendorp bij Dr. Wissman. Heb er goede dingen over gelezen, dus ik hoop dat het dan sneller gaat. Sjonge, is wel ff bekomen van zo'n uitslag., heel slecht dus. Met deze uitslag zal het ICSI gaan worden.. Ervaringen???

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ongeduldig en Timon; overstappen is geen probleem hoor.
    1 telefoontje naar je nieuwe ziekenhuis, copietjes van je MMM verleden uit je 'oude' ziekenhuis, en hop je kunt weer verder.

Ongeduldig; erg verstandig besluit om naar het Geertgen te gaan. Wij zitten daar ook.
    Ook bij Wissmann toevallig.
    Erg fijn centrum om te komen; fijne, goede artsen en verplegend personeel. Je wordt er echt als mens gezien.

Ziekenhuizen hanteren nog al graag protocollen, qua hoelang je bezig moet zijn.
    Bij het Geertgen zijn ze er maar voor 1 ding: 'wij willen u zwanger zien' > zegt Wissmann altijd.

Succes volgende week.

3. 123

123 Niet meer actief

Hey ongeduldig,
    wat rot dat ze je na zo'n uitslag laten aanmodderen zeg!
    Bij ons zijn ze aan het zoeken naar de uitslag van het slechte zaad. Mogelijk ene varicocéle, daar is mijn vriend vorige week aan geopereerd. Over drie maanden weten we of het zaad beter is zo ja iui en anders ICSI. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van Geertgen. Maar blijf nog bij het zh, tot nu toe ben ik wel tevreden met hoe het gaat. Heel veel succes!

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij denken niet aan overstappen omdat dit zh met fertiliteitsafdeling het meest dichtbij is. Zeker straks met de fm kost dit niet veel tijd. Vaak wil een nieuw zh toch een intake etc en om daar op te gaan wachten... Nu zijn we bijna aan de beurt.

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @ongeduldig: wel raar dat ze je laten aanmodderen. Als er niks aan de hand was zou ik het snappen, maar er is een oorzaak gevonden. Hopelijk in geertgen betere hulp.

@123: hopelijk wordt het iui voor je. Nog even geduld. Hier heeft manlief ook een klein spatadertje, maar daar deed de uroloog niks aan. Alleen als hij last krijgt. Manlief heeft hier slecht zaad door antistoffen die hij maakt. En dat komt niet door de spatader. Sterkte met wachten.

@timon: kan je besluit voorstellen nu je bijna aan de beurt bent. En vind afstand soms ook belangrijk. Hier toen ook in twijfel gestaan over een speciale kliniek (niet geetgen, dat is te ver voor ons), maar toch niet gedaan inderdaad ivm reistijd. Op zich zit ik in een ziekenhuis waar ik ook 7 dagen terecht kan, op 20min rijden en een hoog slagingspercentage voor iui.
    Weet niet hoevaak je voor fm moet bij icsi? Maar denk ook wel paar keer.
    Nog 1,5 weken geduld voor je.

Hier rommelt het al weken in buik. Moet nog langer dan een week wachten voordat ik ongi wordt. Ben wel benieuwd of die cyste dan weg is. Hoop van wel.
    Hier vanmorgen ook weer wite troep op straat, verlang zo naar de lente. Dit weekend druk weekend. Ga verjaardag alvast vieren. Blijven 16 mensen eten. En we willen gaan gourmetten. Dus even kijken hoe we dat gaan passen en meten in huis.
    Willen van 3 tafels een hele lange tafel gaan maken.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, ik weet niet hoeveel fm's ik zal hebben. Dat zien we dan wel weer. Die 30 minuten zijn dan wel te overleven.
    Lastig dat wachtbankje, he? Voor jou gunstig als de cyste weg is. Zou geweldig zijn!

7. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoi meiden
    Ik heb vandaag de uitslag van de FA gekregen. Mijn man heeft trage zaadjes,en het waren er veel minder dan het gemiddelde...
    Nu 3 maanden wachten, nogmaals SA en daarna weer verder.
    Succes allemaal,

gr Marlayne

8. 123

123 Niet meer actief

Hey Marlayne,

bah, rotuitslag he. Hadden ze maar een pilletje voor onze mannen om de zaadjes te vermeerderen en sneller te laten zwemmen....

9. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ja inderdaad 123 ...
    k Ga m'n man wel aan de multivit. zetten, misschien helpt?
    Heb ff een baalmoment, vanavond lekker in bad en vroeg naar bed.

10. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Straks om 16.00 eerste afspraak bij het Geertgen.. ben zoooo benieuwd of we hier niet teleurgesteld gaan worden...

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marlayne: balen en hopelijk is het de volgende keer beter

@ongeduldig; succes met je afspraak.

12. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Dankjewel Zonnetje! Het maakt waarschijnlijk niet zo veel uit als het volgende keer beter is, denk ik. Wordt toch KI of IUI.

13. 123

123 Niet meer actief

Hey marlayne, wij slikken allebei multivitamine met ook foliumzuur allebei. Maar het heeft nog steeds niet geholpen ;) Ik denk altijd maar zo dat alle kleine beetjes helpen toch? Zelfs die spataderoperatie kan tot helemaal geen verbetering komen maar niet geschoten is altijd mis.. mmmm dat is een dubbelzinnige opmerking haha!

Ongeduldig, hoe was het bij Geertgen vandaag?

14. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Meiden... ik heb echt fantastisch nieuws. Gisteren bij het Geertgen geweest en alle positieve verhalen die ik daarover heb gehoord en gelezen, zijn 110% waar. Ja, we moesten wel bijna se een uur wachten, maar tijdens het intake gesprek heb ik al een inwendige echo gehad, geconstateerd dat ik waarschijnlijk vrijdag al mijn eisprong heb. Vrijdag dus terug komen voor nog een sperma analyse en een half uur erna al een afspraak bij nu Dr. Ruis. Dan weer een echo om te kijken of ik echt ovuleer en dan zou het kunnen dat we zaterdag al IUI krijgen.!!! Wij waren echt flabergasted. Dr. Wissman reageerde ook verbaads over de manier hoe we in het ziekenhuis waren afgewimpeld.. hij zei, net als ik al eerder had gezegd, het is toch simpel.... Ik ben super vruchtbaar (bewezen met 2 zwangerschappen met ex) en ik compenseer zijn "gebreken" wel. Dus niet moeilijk doen en gewoon ertegenaan... Zo zei hij het.. Een man naar mijn hart. Dit is wat ik stiekem had gehoopt, maar niet hard op had durven zeggen.. We worden geholpen en snel ook. Ik ben zo in een jubel stemming. Ben zo blij dat ik dit gelijk heb gedaan, die afspraak bij het Geertgen.. Het ziekenhuis... nooit meer! Soms zit het tegen,maar zo zie je maar.. soms zit het heeeeel erg mee!! Hoop zo voor jullie dat jullie dit ook zullen gaan ervaren.. Geerten.. you rock!!!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Joehoeeeee Ongeduldig, dit is echt supernieuws!!!!!! Dit soort artsen moeten we vaker hebben. Dan hoeven we niet zolang te wachten. ;)

Marlayne, hoeveel minder dan het gemiddelde heeft jouw man? Trouwens, wat is het gemiddelde?

Hier weer ongi geworden. Nog een week tot het intake-gesprek ICSI.

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ongeduldig; het Geertgen is geweldig he! En Wissmann helemaal.

Ik denk dat we elkaar gezien hebben. Dat moet haast wel.
    Jij had om 16.00 uur een afspraak, toch?
    Wij moesten er om 15.10 uur zijn, maar gingen pas net na 16.00 uur naar buiten!
    Grappig!

17. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Timon.. ja, ongelofelijk he.. ben zo benieuwd hoe het morgen zal gaan en of we misschien morgen of anders zaterdag voor de 1ste IUI al gaan krijgen. Heel bizar, nu kan het ineens wel snel.. maar een aanrader voor iedereen eigenlijk.. Vergeet die ziekenhuizen met wachtlijsten en bureaucratische regeltjes enzo...
    Ieoor, dat moet inderdaad dan wel. Wij kwamen echt om 16.00 binnen.. kregen ff de koffiehoek aangewezen enzo en de banken waren allemaal bezet, dus zijn we maar aan de tafeltjes gaan zitten en wat boekies doorgebladerd.. waar zaten jullie dan?? ben wel benieuwd dan haha.. ook bij Wissman? Zitten jullie al lang bij hen en heb je al die behandelingen bij hen gehad? of overgestapt??

18. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Wauw..Wat een goed nieuws, Ongeduldig!
    123, ik gebruik alleen folium, maar goed idee!
    En Timon..Ff denken, gyn vertelde dat het tussen de 8 en 20 mljn moet zijn, man zat op 6,7.
    O..Even de cupcakes uit de oven halen :D Daarna bekleden met marsepein, wie komt er op de koffie?

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: nog weekje geduld voor jullie dus. Op voor de icsi.

@ongeduldig; heb al reactie gegeven in ander topic

@ieoor; apart he als je dan iemand van forum tegenkomt. Hier ook wel gehad met iemand van iui topic.

@123: succes

Hier vandaag jaartje ouder geworden. Nu 30. Heb het zondag al gevierd hoor, dus vandaag eigenlijk niks meer. Alleen gebakje voor vanavond met manlief.

Succes allemaal. Hier zit ik te wachten op ongi. Als het goed is het weekend. En dan hoop ik dat de cyste weg is en ik voor iui 3 kan.

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    OH ik kom op de thee met marsepeinen cakjes... JUM!
    Hoe doe je dat?
    Graag je marsepeinen recept met mij delen aub!!!!

Zonnetje gefeliciteerd met je verjaardag!

Ongeduldig: van juni 2008 tm juni 2009 zaten wij in het ziekenhuis in Den Bosch. Daar hebben wij 5 IUI's gehad.
    Juli 2009 overgestapt naar het Geertgen.
    Daar hebben wij 1 IVF gehad,
    1 afgebroken ICSI> wat een escape IUI is geworden,
    daarna een mislukte ICSI,
    daarna een IUI in eigen cyclus om de tijd te doden (omdat we tijdelijk geen hormonen wilden gebruiken).
    en nu gaan we voor de 3e ICSI.

Deel Deze Pagina