Slechte kwaliteit sperma - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gisteren de punctie gehad. Om 10.30 mocht mijn man zijn bijdrage leveren. Voor die tijd had ik de zetpillen diclofenac en paracetamol al ingebracht. Rond 11.30 was ik aan de beurt.
    Doordat ik had aangegeven geen vrienden met de naalden te zijn hebben we leuk gekletst, zover het kon. Met wat kuchen kreeg ik de verdovingen. Mensen, wat was dat gevoelig! Ik werd licht in mijn hoofd, alsof ik zou gaan flauwvallen. Tranen moesten er even uit. Gelukkig waren er lieve mensen om me heen. Voordat ik erg in had was de gyn al bezig met het aanprikken van de follikels. Voor de 2e eierstok prikte ze niet aan de andere kant in, maar door de 1e eierstok heen. Zoooo, ik stond strak van de pijn. Het aanprikken van die follikels was net zo gevoelig. Gelukkig was het snel voorbij.
    Resultaat 5 follikels aangeprikt en 4 eicellen waren gevonden. Mijn man had ook een goede opbrengst (1,5 tot 2 miljoen!).
    Helemaal happy!!:D:D

Vrijdagmorgen krijgen we te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en tussen 14.00 en 16.00 is de tp.

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Timon de punctie achter de rug.
    Vervelend dat het je ondanks de verdoving, toch nog zo'n pijn heeft gedaan.... Maar het goede nieuws is natuurlijk er zijn 4 eicellen gevonden en voldoende zaadjes.
    Nu nog spannende uren totdat jullie morgen horen of er bevruchtingen zijn, en zo ja hoeveel, en hoe de kwaliteit is.

Succes met wachten. En rustig aan doen he!

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ieoor, hoe is het met jou? Nog 2 weken en dan is jullie afspraak! Welke datum?

Wat een dag! Voor 10.00 belde mijn man met de uitslag: van de 4 eicellen hebben er 3 gedeeld, maar helaas eentje niet genoeg. Dus 2 stuks zijn door de keuring gekomen!:D
    's Middags om 14.20 was de afspraak. Om 14.35 gingen we naar binnen. Hier kregen we te horen dat beide overgebleven emmy's toppers zijn en eentje al een eskimo was geworden. De ander lag op mij te wachten. Dus in de stoel, eendenbek erin en toen kwam het... de fa kon niet door mijn bmm komen!:( Die bleek een speldenknop te zijn en die moest ze oprekken. Dit heb ik met de IUI niet gehad en was dan ook zeer verbaasd. De emmy is 2x terug in de broedstoof gegaan. Toen de fa eenmaal ging oprekken was het plafond ineens erg dichtbij. Wat was dat pijnlijk!:$ Hiervoor lag ik heel ontspannen te wachten op onze emmy. Wat een verschil...
    Maar goed, ik heb het overleefd en de 3e x kon onze emmy eindelijk wel naar binnen en is daar achtergelaten. Nu gaan plakken, kleintje!

4. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    O Timon, mijn duimen draaien hoor!!!
    En ook voor de andere meiden!!!

Gisteren kregen we een brief met daarin 2 vragenlijsten voor de verwijzing naar de fertiliteitsarts. Bijna hetzelfde in moeten vullen als bij het preconceptioneel spreekuur!!!!
    Vanmorgen gelijk op de bus gedaan zodat ze gauw kunnen bekijken welke behandeling we krijgen. Terwijl bij het prec. spreekuur al gezegd werd dat we IUI krijgen. ..Misschien een standaardlijst?!?

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Het zal vast een standaardlijst zijn. Nu echt gaan vernemen of jullie met IUI gaan starten. Zou mooi zijn.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ieoor, hoe is het met jou? Wanneer ga je starten? Een spannende tijd komt er weer aan, meid.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoe gaat het hier met de dames?

Hoe is het bij jou timon na de tp?

Hier ondertussen iui nummer 4 gekregen donderdag. Met voor onze doen hele goede zaadresultaten. Man had deze ronde 3,8 miljoen zaadjes. Tegen de vorige keren 1,2/ 0,5 en 1,8 miljoen. Dus ik was helemaal verbaasd.
    En nu dus weer 2 weken wachten.

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Fijn dat t zaad zo goed was Zonnetje; en nu maar duimen op een goed resultaat!
    Succes met de wachtweken!
    Xxx Hypo

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    was zelf ook erg verbaasd hoor. geen idee hoe het zo komt.

balen voor jou dat je een mk hebt gehad hypo.
    nu dus nog 1 poging over voor je. hopelijk gaat het alsnog lukken.
    sterkte

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, net je 4e IUI gehad. Spannend! Welkom op het wachtbankje. Ik heb de thee al klaarstaan.

Hier gaat het goed. Na de punctie alleen die dag last gehad, van de tp bijna niet (al was het oprekken errug onplezierig), maar een paar dagen later heb ik vage gezeur in mijn onderbuik gehad met krampjes en steekjes. Dit is sinds eergisteren voorbij.
    Ik let wel op dat ik niet boven mijn macht til. Heb daar collega's en mijn man voor.;)

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier doe ik dus ook rustig aan. Hele gevoelige baarmoeder, dus al snel pijn in buik.

Ik heb brownie voor bij de thee. Ik vind het wachtbankje altijd veel te lang duren. Vooral omdat ik dus juist snel last heb van buik doe ik weinig. En dan duurt een dag soms best lang.
    Ga wel aan de paracetamol deze ronde als ik echt last krijg.

En nu hopen op roze na het wachten. De kansen van een icsi zijn in ieder geval groter dan bij de iui.

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeker als je bij beide IUI 0,3 miljoen had en nu met ICSI 1,5 tot 2 miljoen!;):D

*Timon vindt Zonnetje helemaal gezellig met haar brownie ;)*

13. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    hoi lieve meiden!
    Heb aan jullie gedacht!
    Kom ook even melden dat wij begin juni het intakegesprek hebben, voor iui. en 23 juni prikinstructies. hoe gaat dat in z'n werk? Zelfde als een insuline prikken? Want dat doe ik dagelijks op m'n werk.
    Knuff!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Yep, maar dan bij jezelf in je buik of bovenbeen. Spannend, ineens zijn die afspraken heel dichtbij en ben je zo met IUI begonnen.

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat ga je spuiten?

De gonal die ik had zat in een kant en klare prikpen net zoals insuline.

Heb nu menopur, dat is een ampul die je moet oplossen en dan spuiten.
    de pregnyl moet je ook zelf oplossen en spuiten.
    Ik moet in mijn buik spuiten net zoals insuline ja, maar bij jezelf is het toch echt anders dan bij iemand anders.

Dacht doe ik wel even, maar moet toch vaak even een drempel over voordat ik de spuit in mezelf zet. En ik prik dagelijk ook mensen.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, ik prik normaal niet en vond het helemaal niets. Na een week heeft mijn man de spuiten gezet en ik deed de rest. Trok het echt niet meer. Zat maar naar de naald te kijken en met moeite ging 'ie er een keer in.
    Ik heb decapeptyl en gonal-f gebruikt.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: decapeptyl ken ik niet. Moet je die ook oplossen of is hij ook kant en klaar.
    Hier is het meer andersom dus.

Man helpt evt wel met de voorbereiding van de pregnyl en de menopur (mengen en in spuit doen).
    Maar spuiten weigert hij echt. Hij heeft het ooit voorgesteld de 1ste ronde, maar toen ik het vroeg om te doen wilde hij niet meer. Zusje heeft het ook aangeboden om te doen, maar dan ben je zo afhankelijk vind ik. En ik werk 1 avond, dus ja dan moet ik het wel zelf doen.

Maar ik ben verpleegkundige, dus moet me schamen als ik mezelf niet kan prikken.
    Maar kan je angst wel begrijpen timon, hier dus ook elke keer die drempel en dat ik met de spuit zat te twijfelen. En echt zoiets had van het moet.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Decapeptyl is een kant en klare spuit. Niet zoals de gonal, maar elke keer weer een nieuw spuitje.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is dus ook best makkelijk. Ik vond het niet handig dat ik de menopur elke dag moest maken namelijk. Zeker niet omdat ik dus deze keer 3 avonden moest werken dat ik moest spuiten (ivm met pinksterdagen, normaal maar 1) En aangezien ik niet op 1 plek zit maar over en nergens moest ik speciaal dus even naar kantoor toe voor de spuit te maken. Wil er graag een tafel en rust bij hebben namelijk.

De gonal zette ik meestal even ergens op een toilet. Maar ach, heb het er voor over hoor.
    Mag het tijdstip van spuiten wel zelf bepalen, als het maar savonds is. Hun advies was 21uur, omdat de pregnyl ook om 21uur moet.
    Maar heb de gonal meestal rond 19uur gedaan en de menopur om 20uur. Dit kwam beter uit deze ronde ivm vele avonden werken.

Vinden jullie de wachtweken soms ook zo lang duren? Ik soms wel hoor. Gelukkig deze ronde minimaal last van buikpijn en rug. Dus kan lekker gewoon wat doen en werken. Doe nog wel rustig aan op mijn werk, want is toch veel lichamelijk werk.
    Maar ach, is wel leuk hoor. En de mensen zijn zo dankbaar.

Voor jou eind van de week testen timon, spannend.

Wat voor werk doe je marlayne? Ik werk zelf als verpleegkundige in de thuiszorg.

20. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ha meiden!
    Ja tuurlijk is jezelf prikken anders als een client/bewoner!
    Kan me goed voorstellen dat het eng is..
    Ik werk als VIG-er in een verpleeghuis.
    22 juni gaan we weer naar het ZH voor de intake, dan zal ik vast wel horen wat ik moet gaan prikken, en de 24 krijg ik prikles :)

Wat lief dat je man helpt met prikken, Zonnetje!
    Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen worden.

Knuff!

Deel Deze Pagina