Slechte kwaliteit sperma - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Ja, nog heel ff.. je ziet mijn naam, ik heb maar gelijk een afspraak gemaakt bij het Geertgen.. we kunnen daar op 9 maart terecht.. dat was even een heel ander gesprek zeg.. dus ik ben heeeeel erg blij met je tip ieoor!! Nogmaals.. thanks

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De eerste indruk is belangrijk he ongeduldig.
    Gelukkig dat het een goede indruk heeft gemaakt.
    Is niet makkelijk nee voor je broer en schoonzus om die wens te moeten laten varen. Gelukkig dat je zo goed met je schoonzus overweg kan.

Hier zien we ook weinig in adoptie om eerlijk te zijn. Ben je ook jaren mee bezig voordat je dat rond hebt. Minimaal 3 jaar en als je pech hebt 5 jaar voordat je een kindje krijgt.

3. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee zonnetje, ik herken de problemen met je partner helemaal. Sapieman is op zich best een prater, maar helemaal niet over zijn eigen gevoel. Hoewel wij normaal zeer close zijn en alles "samen" doen merk ik dat dit traject wel behoorlijk drukt op de relatie. Dit omdat je beiden zelf partij bent in het verhaal en emoties ook weer gevolgen hebben voor de ander (bv mijn verdriet levert hem schuldgevoel op..) Bovendien is er ook gewoon een verschil tussen mannen en vrouwen. Ik heb nogal verdriet over het feit dat een kindje "samen" maken niet lukt en er allemaal andere mensen zich mee moeten bemoeien hoe "wij" een kindje zouden krijgen. Mijn vriend is daar helemaal niet mee bezig en vooral bezig met zijn hoofd (kansen aan het berekenen en positief aan het denken ed). Ik heb daardoor vaak het idee dat hij over mijn gevoel heen stapt en onvoldoende snapt dat ik dadelijk alle ellende (hormonen/ingrepen) moet ondergaan. En zo worden we dan beiden boos....

Timon: ik zag dat je ergens een vraag stelde over hoe het ICSI traject na aanmelding verloopt: wij hebben voor de gezamelijke prikinstructie al aan moeten geven hoeveel embryo's we wilden hebben teruggeplaatst. Het contract voor evt cryo's hebben we nog niet gehad/gezien. Na de prikinstructie konden we ons definitief aanmelden op de eerste dag van de menstruatie om op cyclusdag 21 te starten met de deca.

Ongeduldig: succes met afvallen! En Tjee jij bent echt ongeduldig zeg, die afspraak bij Geertgen was snel gemaakt! Fijn dat je er een goed gevoel bij had.

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ongeduldig wat leuk om te lezen dat je al een afspraak gemaakt heb. Heel goed van je.
    Je zult er echt geen spijt van krijgen, en vanaf Eindhoven is het heel goed te doen qua reistijd.
    Bij welke arts heb je het gesprek?

Heel veel succes alvast, en laat je tzt wel effe weten hoe het gegaan is?

Sapie; bijna jullie 1e ICSI poging. Spannend!

Zonnetje; weer lekker een weekendje weg samen? Zalig. Ga ervan genieten.

5. Sparkle123

4 feb 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meiden,

K ben hier nieuw...
    Wij zijn nu ruim n jaar in de MM...nog niet echt n malle molen geweest voor ons omdat we tot nu toe veel tijd overal tussen hebben gehad.
    Wij zijn n jaar geleden naar de huisarts gegaan, nadat we een jaar zelf 'geprobeerd' hadden. Daarna hebben we een sementest gedaan waaruit bleek dat t zaad niet goed was. 1 Milj. beweeglijkheid en vorm niet superslecht, maar ondergemiddeld.
    Daarna is mijn man aan n vericocele (spatader in balzak) geopereerd, waardoor de beweeglijkheid en vorm ietsje beter, maar nog steeds veel te weinig.
    Toen zijn we doorgestuurd naar n kliniek, waar we gisteren voor het eerst zijn geweest....Waarschijnlijk IVF voor ons. We hadden nog gehoopt op n mogelijkheid tot IUI, maar dat zit er hoogst waarschijnlijk niet in. Maar nu eerst nog n uitgebreidere semen test en HSG en hormoonwaarden testen voor mij. Zodra we de uitslag krijgen en meer weten, kunnen we waarschijnlijk aan IVF beginnen.
    We vinden het allemaal heel spannend, vooral nu we 'echt' in de MM zitten...komt zoveel op je af..heel veel vragen. Waar doe je goed aan...
    Hoop hier wat ervaringen met en van anderen te delen...

groetjes Sparkle

6. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Sapie: tis altijd maar afwachten hoe de man hierin gaat reageren, maar volgens mij snap je inderdaad goed dat er grote verschillen zijn tussen ons en die mannen haha.. Maar, ondanks dat, maak van je hart geen moordkuil en alles wat je dan ff niet kwijt kan bij hem, doe dat lekker hier.. ik luister wel en ik ga ervan uit dat de andere meiden hier er net zo over denken..
    Ieoor: Heb een afspraak bij Dr. Wisman, heb net ff gekeken, tis 35 minuten bij ons vandaan, dus dat is zeker te doen ja.. ben erg benieuwd en uiteraard hou ik je op de hoogte..
    Sparkle: welkom hier.. een hele stap vooruit gezet dus naar IVF. Spannend hoor.. hou ons op de hoogte..
    Timor: nog in the house??

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sparkle welkom hier.

En inderdaad zijn mannen anders dan vrouwen. Hier een man die doet alsof het hem weinig doet. Alleen na ruim een jaar mmm weet ik wel anders. Tegen iedereen zegt hij elke behandeling dat het goed gaat. Tegen zijn ouders heeft hij bv ook niet gezegd dat het zaad deze ronde stuk slechter is. En als we een maand moeten overslaan doet hij alsof hij het niet erg vind.

Maar na de iui merk ik dat hij toch erg bezorgd om me is. En de vorige keer gevraagd of hij niet teleurgesteld is dat de poging niet gelukt was. En toen kwam het er toch uit dat hij het ook niet leuk vind. Dus probeer hem zo af en toe lekker te verwennen. Hij voelt zich schuldig, want de oorzaak zit bij hem

Ik ga inderdaad lekker een weekendje weg. Vertel maandag wel of het echt lekker was. Laatste keer ben ik in december daar geweest. En toen werd ik smorgens wakker met 8 graden. Snel dan de gaskachel aan en was het zo 20 graden gelukkig.
    Geen idee of er nu sneeuw ligt. Lijkt me wel mooi, maar ben bang dat het al weg is. Gaan ook weinig doen verder daar hoor. Maar vind het al heerlijk er weer even tussenuit te zijn. Doe daar altijd energie op. Merk dan het verschil wel hoor dat ik in de randstad woon. Is daar bv ook echt donker als de zon weg is.

Gaan morgenochtend weg en zondag weer terug. Vanavond nog andere afspraak. Dus is maar 1 nacht kou kleumen als we pech hebben. Heb de kruik en dubbel dekbed al ingepakt.
    Nog extra klein kacheltje mee voor de caravan zelf op te warmen. Want de grote gaskachel staat in het voorgedeelte waar we zitten. Dikke trui aan en gewoon lekker bijkomen en energie opdoen. Ben en blijf een buitenmens.

8. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    het heeft ook nog te maken met het feit dat mannen het zien als zijnde niet kunnen presteren.. komt toch die macho man weer om de hoek kijken. Ik heb helemaal geen machoman, maar wat hem ff bezig hield was het feit dat hij het mij zo graag zonder problemen wil geven. Zit zelf in een burn-out, om vele redenen en oa omdat alles zoveel moeite kost (lelijke scheiding etc etc etc) en hij wil gewoon dat dit lekker makkelijk zou gaan. Heb hem ervan overtuigd dat dit iets is wat we samen moeten doen en dat er niemand schuld heeft. Toch kun je dat gevoel niet helemaal wegnemen natuurlijk, de cijfers liegen er natuurlijk niet om. Maar als je samen sterk staat, zal dit je alleen maar sterker maken. Dat zie ik ook aan mijn broertje.. Ze staan er samen voor en gaan evt (als de 6de en laatste poging ivf niks wordt) samen verder. Wij gaan volgende week ff samen weg ,tis maar 1 nachtje, maar toch.. is erg belangrijk om dat ff te doen. Mijn zoontje gaat naar oma en zelfs de hond gaat logeren. dus echt ff samen zijn.. heerlijk. Geniet ervan zonnetje, hoop dat het niet te koud zal zijn.. maar ja, dan hebben jullie elkaar om warm te worden haha...

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Mannetje voelt zich inderdaad in zijn eer aangetast. Heb al vaak genoeg gezegd dat hij er niks aan kan doen.

Hier al de nodige problemen gehad met manlief hoor. Zal er niet over uitwijden verder. Maar ik hoop dat het onze relatie inderdaad sterker maakt.

Tijd voor jezelf en elkaar is inderdaad belangrijk. Probeer dit ook een beetje te plannen. Maar is soms best lastig met alle verjaardagen, ziekenhuisbezoeken en werk. Ik werk namelijk eens per 4 weken ook nog in het weekend. Dus een hoop weekenden zijn al gevuld bij ons. Of voor een gedeelte in elk geval.

De vorige keer hebben we allebei met onze rug tegen de kruik aangelegen. Waren er toen 2 nachten, waarvan de 1ste nacht we er pas tegen 22uur waren. Dus dan is het nog niet opgewarmd. 2e nacht ging toen beter. En je moet je erop kleden. Dus geen dun nachthempje bv. Maar wel een paar sokken aan in bed. En als het zaterdag al niet te doen is op de dag gaan we gewoon weer naar huis savonds. Caravan is van onzelf op een vaste plek. Maar vond het wel weer eens tijd om te kijken hoe het erbij staat.
    Net ook maar even een vochtvreter gekocht. Vorige keer was het wel beetje vochtig merkte we.

En we moeten onszelf vermaken. In december is de tv daar overleden. Nemen wel laptop mee met dvd. En verder spelletjes, boekjes en gewoon lekker niksen. Op de camping zelf is verder weinig te doen. Vandaar ook de lage kosten per jaar.
    We betalen namelijk maar €600 per jaar. En dan nog wel de douche, stroom en schotel. Maar dat valt wel mee. En dan kunnen we het hele jaar daar terecht als je wilt.
    Is dus een heerlijke uitwijkplaat om even weg te gaan.

10. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Nou, geniet ervan zou ik zeggen.. geniet van elkaar, daar is het uiteindelijk mee begonnen toch?? Fijn weekend allemaal..

11. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik ben er weer.. kom alleen ff hoi zeggen..
    midweekje was erg gezellig :D:D foto's volgen nog op mijn hyves en site.. we hebben t nog redelijk druk t weekend... :D

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Gelukkig dat je het leuk hebt gehad gaby.
    Welk park waren jullie geweest?

Ga dan volgende week nog wel even kijken of je site of hyves

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heeeee.... ik ben er wel. :D

Sparkle, welkom (helaas). Ondanks dat het nog geen Malle Medische Molen is kan die snelheid er ineens wel inkomen. Voor ieder is het ook andere ervaring.

Mannen en de mmm: De oorzaak ligt hier ook bij mijn man. Te weinig zwemmers en daarom gaan wij voor ICSI. Was even slikken na 2x IUI waar veel te weinig zwemmers voor waren terwijl de semenonderzoeken ruim voldoende waren. Hoe kwalijk kan je het hem nemen? Hij kan er immers ook niets aan doen? Het gebeurd en dan ga je maar mee in de flow.
    Mijn man vindt het erg, maar gaat zich niet schuldig voelen. Dat heeft geen zin. Wel geeft hij aan dat we dan maar voor een tweeling moeten gaan, zodat we direct klaar zijn. :D
    Vanmorgen gebeld over de status wachtlijst. Helaas kon de dame niets vertellen, omdat haar collega ziek is. Blijkbaar kon niemand het overnemen, want de oproepen versturen ligt ook stil vertelde ze.:$

Zonnetje, veel plezier in de caravan. Hopelijk is het niet te koud en/of regenachtig.
    Oja, geloof echt in jezelf. Dat je echt wel zwanger zal raken. Zie dat beeld eens voor je... jij met een dikke buik en later met een kleintje in je armen. ;)

Welkom terug Gaby. Zag je net al in een ander topic verschijnen.;)

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben begonnen met de beelden van de bevruchting. En daarna de deling, Ben gekomen tot de innesteling. Die was gisteren volgens het boekje. Zal nog even de volgende stap in gedachte nemen. Toch makkelijk de biolessen die ik eindeloos heb gehad. (heb ooit opleiding kraamzorg gedaan en daarna ook nog bij opleiding verpleegkunde verloskunde gehad. En dan nog de biolessen op de middelbare school). Begin goed te worden in beelden denken. Ook hier afgelopen week een boek over gelezen.
    En ik heb deze maand een redelijk positieve denkwijze om eerlijk te zijn. Met vlagen nog niet hoor. Maar op een of andere manier wil ik geen hormonen halen voordat ik echt ongi ben. En ben ijverig gaan borduren aan een geboortepakket wat hier al jaren in de kast ligt te verstoffen. En afgelopen week moest ik van mezelf daar weer aan beginnen. Waarom geen idee. Dus hopen dat het gevoel goed is wat ik heb. Nog ruim een week geduld hebben.

Ik zag net dat er sneeuw ligt waar we heen gaan. Hier al 3 dagen alleen maar regen.

Jammer dat ze je niet konden vertellen hoe en wat met wachtlijst.

Hier liever 1 tegelijk. Hoewel je er met 2 wel gelijk klaar bent inderdaad. Maar het belangrijkste is dat het gaat lukken en gezond is.
    Man zegt niet dat hij zich schuldig voelt, maar heb dat wel uit dingen gehaald die hij gezegd heeft afgelopen jaar. Gaat tegenwoordig gelukkig beter.
    Ga inderdaad lekker genieten het weekend. Alles staat al gepakt. Vanavond nog wat andere leuke dingen plannen. En dan morgen de auto in.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Je kan ook niet altijd positief denken. Maar als je het grotendeels wel voor elkaar krijgt heb je al zoveel gewonnen. Succes met je beelden vasthouden.
    Heel fijn weekend!!!!

Volgende week ga ik even bellen om het warm te houden.;)

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Geef je groot gelijk dat je weer belt. Je stond toch bovenaan de lijst voordat je doorgestuurd werd?

Sinds een paar maanden gaat het positief denken me beter af. Op de ruzies na dan die er soms waren. Ja dat krijg je als je ineens voor jezelf op komt. Merk ook wel dat ik bepaalde mensen op dit moment liever ook niet te veel wil zijn. Op een of andere manier kosten die me te veel energie en halen mijn goede gevoelens omlaag.
    Dus ik blijf lekker mijn beelden vasthouden. Doe ik vooral als ik in bedje lig. Ben alle nachten tussen 3 en 5 wakker namelijk. En dan af en toe op de dag ook. Hele week niet gewerkt. Dus alle tijd gehad.
    Aankomende week weer paar uur op pad. Dus ook weer beetje afleiding. Want de hele week thuiszitten duurt wel lang hoor.
    Veel gelezen, geborduurd, gepuzzeld en alle dagen even op pad geweest. En lekker hier zitten lezen en snuffelen.

Hopelijk weten ze volgende week meer voor je.

Voor iedereen een prettig weekend en veel sterkte en plezier.

Gaat het met iedereen nog een beetje goed?

17. gaby1986

Bekijk bijlage 49421

ben een beetje druk. moeten zo ook al meteen weer weg... morgen zijn we ook druk.. na t weekend probeer ik er weer wat meer te zijn..

18. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Geniet maar van je wittebroodsweken Gaby... jullie stralen wel op de foto's hoor.. ff lekker die mmm van je af kunnen zetten door zoiets leuks als trouwen en de "nasleep" ervan. Alle foto's krijgen en kijken en nog meer kijken en dingen mee doen.. Heel gaaf. Wij zijn afgelopen augustus getrouwd, die foto's is zo leuk na genieten.. en alle mensen die je dan spreekt, die het er dan ook over hebben enzo.. Prachtige foto's ook.. Ik ben voor de tweede keer getrouwd en was in het zwart.. heel gaaf ook. en zonder dat we het van elkaar wisten, hij is het wit en ik in het zwart. En mijn zoon van 7 ook in het wit, helemaal het heertje.. heerlijk. Geniet..
    Ff vraagje trouwens voor jullie allemaal.. hebben jullie ook nog elke maand gewoon de hoop dat het spontaan gaat lukken?? Mijn ei is morgen of overmorgen en ik zit dan toch al weer helemaal, we wagen gewoon weer een goeie poging. Gelukkig gaat manlief helemaal mee in het "vrijbeleid" en het berekenen en uitrekenen enzo.. Heb wel hier en daar gelezen of je iets anders kan doen om de kans van slagen groter de laten worden, met slecht zaad.. hoe denken jullie er over? Fijn weekend meiden...

19. gaby1986

ongeduld:ik heb soms nog hoop dat t misschien spontaan nog lukt.. niet elke maand denk ik zo.. maar hoop er natuurlijk wel op.

zonnetje: fijn dat t beter gaat met je...geniet van je weekend weg!

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Om antwoord te geven op Ongeduldig: Geen hoop. Mocht het gebeuren dan is het super, maar toch gaan we voor ICSI.;)

Deel Deze Pagina