hey, vandaag hadden we een afspraak bij geertgen, het liep al meteen iets meer dan een uur uit.. dus begon goed.. toen we eenmaal naar binnen mochten.. vond ik de arts die wij hadden echt niet aardig.. ze had zich sowieso niet goed voorbereid en vroeg ons dingen die ze had moeten weten. ze willen ons eigenlijk niet helpen omdat wij nog 1 icsi over hebben.. ze willen dat wij deze eerst gaan doen, ook al is de kans van slagen erg klein.. en heeft t radboud ons geadvieseerd om het niet te doen.. aan de ene kant zou ik icsi 3 wel willen doen.. want je weet maar nooit.. en aan de andere kant.. bij icsi 3 komen er sowieso weer c kwaliteti uit.. en dus een ondergemiddelde kans van slagen..en na de laatste punctie, ben ik er nogal bang voor geworden. na wat aandringen heeft de arts voor ons een afspraak gemaatk mij de psycholoog mogen we die ervan overtuigen dat we eigenlijk toch echt voor donor willen gaan (al heb ik toch nog een twijfel en hebben we nog steeds geen definitief besluit) t kiezen is gewoon erg moelijk.. kiezen tussen een icsi 3 met een slechte kans.. en dus waarschijnlijk weer voor niks spuiten en voor niks een punctie.. of kiezen voor een kindje dat niet van joey is de keuze is moeilijk en we gaan t er sowieso nog goed over hebben.. want als we wel voor icsi gaan wil ik me al snel aanmelden.. verder weten we t gewoon niet.... liefs Gaby
Ik reageer later wel even op je verhaal gaby, maar snap dat de keus heel moeilijk is. Denk er goed over na en succes met deze lastige keus. Als ik jullie verhalen lees besef ik dat het bij ons nog niet zo heel slecht is. Wij hebben nog zoveel kansen, terwijl de meeste hier er niet zoveel meer hebben.
als het ziekenvond iui-d in het buitenland vergoed.. gaan we naar dusseldorf voor iui-d de keuze is eigenlijk al gemaakt.. vooral joey wilt geen icsi3 meer proberen...ben benieuwd wat het ziekenvonds zegt.
Jammer dat het pas nu aan de orde is. Als het een paar maanden eerder was geweest had je nog over kunnen stappen van verzekering. Weet niet of het ook voor iui-d geldt, maar ivf en isci schijnt wel vergoed te worden door een aantal verzekeringen. Lijkt me wel raar dat het dan niet van je eigen man/ vriend is. Maar snap ook wel dat jullie ervoor kiezen. Want de kinderwens is er toch. Vind het wel een raar verhaal van het andere ziekenhuis. Hoor er juist goede verhalen over inderdaad. Maar misschien vooral met ivf en isci en niet met iui-d
zonnetje: ja ik had ook veel goede verhalen over geertgen gehoord.. daarom hadden we er ook een afspraak gemaakt.. maar ja.. we gaan nu waarschijnlijk naar dusseldorf.. mits de verzekering het vergoed dan.
`Hoor ik ook veel verhalen over. Schijnt ook een topic over te zijn. Misschien iets om daar eens te kijken hoe mensen het doen met hun verzekering. En hopelijk gaat het lukken met de verzekering. Schijnen minder lange wachtlijsten te zijn inderdaad.
Sjan, leuk dat je even komt spieken! Hoe is het met jou? Gaby, als jij een minder goed gevoel over Geertgen heb en bij Dusseldorf een goed gevoel, probeer dan toch je gevoel te volgen. Voor wat ik heb begrepen zitten 3 vergoedingen voor IVF/ICSI in het basispakket en zal elke ziekenfonds dit dus vergoeden. Ieoor, hoe is het met jou? Beetje stil... Hier nog geen brief, maar komende week moet 'ie echt op de mat liggen. Wel het boekje 'Open zenuw' van Denise Hilhorst ontvangen. Korte verhaaltjes over mensen met vruchtbaarheidsproblemen en hun omgeving. Vrij dun boekje waar ik al op de helft van ben. Mijn moeder en zusje willen deze ook heel graag lezen. Zeer boeiend.
Is een goed boekje hoor. Heb het hier ook liggen en gelezen. Heb het niet verder doorgegeven om eerlijk te zijn. Bang dat mensen zich dan juist aangesproken voelen. Heb het toen overwogen, maar besloten het niet te doen. Manlief stond er ook niet achter dat ik het aan zijn familie liet lezen, dan zou je krijgen dat ik alles uit een boekje haal. Heb er zelf wel veel aan gehad.
Hoi Gaby, ik ben benieuwd of KID in Dusseldorf vegoed word... En welke verzekering dat dan doet... zover zijn wij nog lange niet maar het woord KID is al wel een paar keer gevallen hoor, wij praten er vaak over en ook over 'wat als...' Over anderhalve week krijgt manlief een operatie om een spatader in zijn enig werkende zadbal af te knellen in de hoop dat we nog voor IUI kunnen gaan. Heel veel sterke en succes voor alle meiden hier!
Hier gaat poging 3 dus even niet door. Vanmorgen uitgangsecho gehad en een cyste van 3,8cm. En dan moet je dus weer een maand wachten. Baal er wel van, maar ja hopelijk is hij dus de volgende maand weg. Hoe kom je eraan? Geen idee, zat nu links en mijn ei zat afgelopen keer rechts.
Meisje, het zit je even niet mee. Dit is enorm slikken, maar misschien is er ook een voordeel. Nu even niet, nu is het huilen. Ik duim voor je dat de cyste volgende maand weg is waardoor je een geslaagde poging zal hebben. Een hele dikke knuffel.
Voordeel is dat lijf nu even maand rust heeft en dat dan misschien het zaad beter is inderdaad. Man heeft in jan griep gehad en vorige keer slecht zaad. Dus ja, is wel toevallig he. Ik hoop het zo dat het de volgende ronde raak is.
Misschien heeft het dus even zo moeten zijn. Een maand rust, cyste trekt weg, manlief kan de hoeveelheid zwemmers weer op peil brengen en volgende maand RAAK!
Zo probeer ik het ook te zien. Vanmorgen toen ik wakker werd had ik al een gevoel alsof het mis zou gaan vandaag. Al met tijd. Heb inderdaad half uur zitten wachten, want briefje lag verkeerd. En dat om de een of andere reden het niet door zou gaan, maar kon niet echt mijn vinger erop leggen waarom niet. Maar ja, de klap is toch niet zo leuk. Maar had het gevoel al bij het wakker worden en jammer genoeg kloppen die gevoelens ook regelmatig.
Lastig als het dan blijkt te kloppen. Maar goed, dat is geweest en nu met de neus vooruit. Vraag om leuke dingen en vast dat die op je pad komen.
Dat is het jammere, wat ik vraag krijg ik niet altijd. Is meer een ingeving die ik spontaan krijg. Komt ineens in me op. Maar ik blijf leuke dingen vragen inderdaad. Alleen ik kan soms ook heel negatief denken jammer genoeg. En het is lastig dat te veranderen. Maar doe mijn best. Vorige week een vertaling van de secret gelezen. Was wel interessant. Dus dat ga ik aankomende weken maar eens doen. Verder ga ik mijn best doen een paar kilo kwijt te raken. Want afgelopen maanden weer 2 kilo erbij gekregen. Komt ervan als je lekkere trek hebt, weinig doet en hormonen gebruikt. Heb goede berichten gehoord over het dieet van dr frank. Ga het alleen niet alle dagen volgen denk ik. Want hierbij mag je geen brood en geen aardappels. En die wil ik niet helemaal schrappen. Volgens hem kan het geen kwaad, maar ik heb altijd geleerd dat alle voedingsmiddelen belangrijk zijn.