Slechte kwaliteit sperma - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Volg ook met een dieet je gevoel. Veel succes hiermee.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat was ik wel van plan. Ik ben niet zo goed in een dieet volgen.
    Heb al te snel honger namelijk. En ik wil soms ook wel wat lekkers hebben.
    Maar er moet eigenlijk wel wat af vind ik. Ben namelijk veel te zwaar.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Geen lekkers meer in huis halen.

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is een optie. Maar ik denk dat ik dan ruzie krijg met manlief.
    Want ja, die is dus wel slank en wil wel wat lekkers hebben.
    Probeer om vooral op de dag niet te snoepen. savonds 1 koekje en chips alleen voor het weekend.
    En meestal gaat dat prima hoor. Alleen zoals afgelopen weken dat ik veel thuis ben is het soms lastig. En ik zorg ervoor dat als ik thuis ben alles in de kast staat. Want anders staat de snoeppot me zo lief aan te kijken van neem me dan.
    Als ik oplet en wat minder eet gaat het wel weer eraf.

Maar dat lekkers niet in huis halen gaat dus niet lukken hier. Maar gewoon in kast stoppen.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb al een week een doos met allerlei koekjes in de woonkamer staan en niet 1 heeft me nog geroepen.;)

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dan heb jij lieve koekjes zeg. Hier vorige week zeiden de winegums: ik ben erg lekker.;)

Heb ze daarna in de kast gezet en geen meer gepakt. Vorige week zat ik veel op de bank en pot voor mijn neus. Dus ja, dat werkt niet.
    Als ik de pot niet zie blijf ik er wel weer vanaf. En als ik de weegschaal ben tegengekomen vind ik ook dat ik er vanaf moet blijven.
    Gaat nu wel weer goed hoor.
    En dat dieet heb ik meer als leidraad. Want alleen al bij het idee dat ik als lunch een bolletje mozarella en 2 tomaten mag eten heb ik zoiets van. Daar kan ik toch niet de hele middag op leven.

En ik ga de wii fit maar weer onder het stof vandaan halen morgen.
    Straks eerst weer eens werken. Heb ik totaal geen zin in, maar ja gaan toch maar.

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Het klinkt alsof jouw hoofd beslist of jij genoeg heb. Ik ga zo 2 sneetjes brood eten en daar hou ik het deze middag wel op uit. Alleen tegen 5 uur oppassen. ;)

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Op 2 sneetjes brood red ik het ook wel.
    Deels beslist mijn hoofd het ook. Maar uit ervaring van eerdere progingen tot dieet weet ik ook dat ik gewoon moet eten hoor.
    En zeker als ik niet goed in velletje zit moet ik dat doen. Maar zorg er dan nu voor dat ik gezond eet. Neem nu wat fruit tussendoor op plaje ontbijtkoek. En eet meerdere keren per dag.

Maar hoofd en maag beslissen beide bij mij. Mijn lunch was hartige taart. Maar ja dat komt omdat ik straks ga werken en mijn avondeten zijn dan bammetjes uit een box.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Je heb gelijk dat je nu al warm heb gegeten. Ik heb vandaag vrij en moet zo nog even eten voordat ik nu echt eens iets in huis ga doen.

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    ga dan maar snel eten en daarna wat doen.
    ga hier morgen wel wat in huis doen. Ben ik vrij.
    afgelopen week weinig gedaan en omdat ik nog 8 uur moet werken doe ik vandaag weinig.

prettige dag verder nog

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nou, ik heb (bijna) alles gedaan. Zo alleen nog een was ophangen.

Helaas geen oproep vandaag ontvangen. Morgen dan maar?

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Duurt wel lang die oproep. Ze waren er toch al mee bezig?
    Hopelijk komt hij inderdaad binnenkort op de mat vallen.
    Sterkte met wachten

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt. Vandaag nog niets ontvangen.

14. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Hier vandaag weer ongi geworden.. Ik begin de hoop te verliezen hoor.. hopen dat we snel kunnen beginnen met in ieder geval opnieuw een onderzoek bij manlief. Dinsdag eerste echte afspraak in het ziekenhuis!! Tis hier rustig he.. allemaal aan het wachten ergens op.. Timon, nog geen brief??
    Hoe gaat het met de rest??

15. 123

123 Niet meer actief

Hey ongeduldig,
    wij hebben ook maar 10% levende zwemmers, of het goede zijn weet ik niet precies.. Maar in ieder geval het komt door een spatader die ervoor zorgt dat de kwaliteit van de zaadjes verslechterd en die spatader gaan ze volgende week operatief afknellen. We hopen op wat verbetering zodat we IUI kunnen doen, anders word het ICSI.
    Wat voor een afspraak heb je dinsdag? Met de fertiliteitsarts? Wij moesten van tevoren ook een vragenlijst invullen en opsturen.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jaaaaa, gisteren hebben we de oproep ontvangen!!!:D Op 18 maart mogen we langs komen. Ik ga proberen om voor die tijd bloed te laten prikken, want de uitslag duurt 10 dagen en die kan ik niet gebruiken als ik il proberen begin april te starten.
    *Timon is helemaal :D:D*

17. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Goed nieuws Timon, eindelijk weer een lichtpuntje.. iets om naar uit te kijken.. goed om te horen..
    123, ja, dinsdag eerste afspraak bij fertiliteitsarts. Tot nu toe afgewimpelt met "telefonische consulten" maar heb nu mijn beklag gedaan en heb eindelijk een afspraak. Ik heb ook een afspraak gemaakt bij het Geertgen op 9 maart.. gewoon kijken wie wat te bieden heeft.. dus ja, ik kan niet stilzitten, maar er zit nu beweging in.. nu nog in die spermacellen haha.. manlief is vroeger 2 maal geopereerd ivm niet indalen van ballen.. dat zou het probleem ook nog kunnen zijn,m aar ja.. we moeten maar ff afwachten en hopen op het beste..

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, ik ben ook weer even aanwezig.
    Balen ongeduldig dat je ongi bent geworden.

En voor jouw timon goed nieuws. Eindelijk weer een stapje verder.

Hier een drukke week gehad en erg moe. Val savonds op de bank in slaap om een uur of half 10. En mocht afgelopen weekend ook nog werken.

Buikpijn wordt gelukkig minder en is niet meer zo opgezet. Dus ik hoop dat de cyste is gekrompen.

19. 123

123 Niet meer actief

@ Timon, wat fijn om te horen zeg!!! Op naar de 18e! Lekker veel kletsen hier, dan gaat de tijd snel voorbij. Heel fijn voor je meid!

@ Ongedudlig, mijn man heeft ook een operatie gehad vroeger aan een niet- ingedaalde bal. Hij was toen 3 jaar. De uroloog heeft onlangs gezegd dat ze daar te laat mee waren, dat ze dat eigenlijk voor het eerste levensjaar hadden moeten doen. Die bewuste testikel werkt nu niet meer... en die andere, daar houdt ene spatader de boel lekker warm dus die zaadjes hebben ook geen kans. Die spatader (varicocéle) gaan ze woensdag afknellen. Hopelijk leverd dit op dat we IUI mogen doen en anders wordt het ICSI.
    Geertgen heb ik ook een aantal keer op de site gekeken. Ik houdt het nog even bij de fertiliteitsarts in het ziekenhuis.
    Het ziekenhuis in onze stad kan ook IVM doen ipv IVF. Dat is net als IVF maar dan zonder hormoonbehandeling. Dan halen ze onrijpe eicellen uit je eierstokken en die rijpen ze dan in het laboratorium. Hoef je geen hormonen te spuiten. Maar het wordt denk ik ICSI voor ons..

@ Zonnetje, wat vervelend zo'n cyste zeg. Gaat dan dan weer vanzelf weg? Ik heb dat (volgens mij) nog nooit gehad. Krijg je daardoor geen eisprong?

20. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Gisteren eindelijk naar het ziekenhuis geweest na 4 keer telefonisch mensen te hebben gesproken. Maar wat een afknapper. Omdat we dus nog maar 9 maanden bezig zijn, gaan ze niks doen en dus in mei kunnen ze iets gaan doen, mits ik 10kg ben afgevallen. Ik ben boos geworden, niet omdat we niet geholpen werden, maar waarom mij dat niet eerder is verteld. Als ze zo streng aan die tijd en gewicht vasthouden, waarom moesten we dan 4 telefoontjes en een persoonlijk gesprek afwachten om dat te horen??? Ben zo blij dat ik al een afspraak bij het Geertgen heb staan. Wat een gezeik zeg. Probleem is duidelijk, ik heb al 2 kids, dus dat zou gewoon moeten werken.. maar nee, ga nog maar 3 maanden aan rommelen.. Met Gods gratie kon er nog net een 2de onderzoek van mijn man vanaf en dat was het dan. Die gaat hij maandag doen en dan hebben we gewoon die uitslagen voor het Geertgen alvast.. 123, tja, mijn man is pas geopereerd toen hij 6 was en toen nog een keer aan 1tje toen hij 8 was, dus dat is dan helemaal laat zeker.. Ben erg benieuwd. Jouw man dus vandaag onder het mes.. oe, zal misschien best gevoelig zijn.. maar goed, je moet lekker blijven waar je zit als dat goed voelt. Voor mij is het ziekenhuis een afgeschreven iets hoor.. wat een onprofessionaliteit zeg. Ze bood wel haar excuses aan, want ik heb echt wel even laten weten dat ik me behoorlijk in de maling genomen voelde.. Houdoe en bedankt!!
    Zonnetje, ik hoop dat je snel opknapt!
    Nou, ff mijn frustratie kwijt en met goeie moed uitkijken naar 9 maart... dan naar het Geertgen en wat ik er zo hier en daar van gelezen heb, klinkt allemaal goed..

Deel Deze Pagina