Hoe werkt een ovulatie test precies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosi, 1 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosi

Rosi Actief lid

23 mei 2006
    191
    0
    0
    Hello, hoe werkt een ovulatie test nog precies? Kun je dat meerder keren gebruiken? Aangezien mijn mestruatie ZOOOO onregelmatig is... is het misschien wel handig om af en toe zo;n test te doen

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    bij een onregelmatige cyclus is het nogal moeilijk om je eisprong dmv ovulatietesten op te merken.

als je ovulatietesten gaat gebruiken, moet je kijken naar je cyclusduur, en aan de hand daarvan staat in de gebruiksaanwijzing beschreven op welke dag van je cyclus je zou moeten beginnen met testen.

als je bijvoorbeeld een cyclus hebt van 28 dgn moet je op dag 10-11 beginnen met testen. de teststreep moet dan net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep.

stel je test op dag 10 en de teststreep is lichter heb je heb je geen verhoogd LH.

stel op dag 11 is de streep net zo donker of donkerder dan de controle streep dan is je eisprong meestal binnen 1-2 dgn.

test je op dag 12 nog een keer zie je meestal dat je streep nog donkerder is dan de dag ervoor, en dan zit je vlak voor je eisprong

test je op dag 13 kan het zijn dat ie net zo donker is als de teststreep en op dag 15 is de teststreep weer lichter...

ze zeggen ook altijd dat zodra je je lh piek gemeten hebt je niet meer verder hoeft te testen omdat je eisprong dan volgt binnen 1-2 dgn ....na ongeveer 56 uur meet je geen LH meer...

elke test kun je maar 1 x gebruiken...ze kosten ongeveer 3 euro per 5 stuks...

succes

3. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Als je een onregelmatige of lange cyclus hebt, zijn die testen dus een dure aangelegenheid... :( :(

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja dat wel maar als je ze in een grotere hoeveelheid koopt zijn ze wel wat goedkoper. Ik heb ze deze ronde ook voor het eerst gebruikt en moet zeggen dat ikhet toch wel handig vond om te weten wanneer mijn eisprong was. Ik ben begonnen met testen op dag 8 (omdat ik eerst altijd een korte cyclus had) en op dag 16 teste ik postief met de ovulatietest.
    Verder kun je natuurlijk ook je temperatuur bijhouden. Ik dat deze rond erbij gedaan en in combinatie met ovulatietsten kun je dan vrij nauwkeurig bepalen wanneer je eisprong is. Kijk voor meer info evenbij het het toppic zwanger worden en temperatuurkaartjes. Succes ermee

5. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Maar voor een cyclus van 133 dagen vind ik het toch wat te gek!

En mijn HA adviseerde ook om niet te temperaturen ivm er te veel mee bezig zijn.

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    3 euro per 5 stuks??? mijne zijn veel duurder. Ik heb van clearblue en die kosten 32 euro per 7 stuks? welke merk zijn die van drie euro dan??

liefs meliske

Deel Deze Pagina