Wie oh wie zit er ook in de medische molen met een man waarbij het zaad niet zo goed is? Wij zijn nl naar de gyn geweest, vnl doordat ik klachten had tijdens de cyclus (lang bloedverlies). Nu blijk ik hormonaal in orde, op welicht een kleine poliep in de baarmoeder na dan, maar manlief heeft maar 4.5milj/ml zwemmers met een beweeglijkheid van maar 13%... Nu moet hij nog 2 donaties doen en dan wordt er gekeken op het een eenmalige slechte keer was of niet, en tevens welke behandelingen er dan in aanmerking komen.......... Ben benieuwd hoe lotgenoten hiermee omgaan...
Hallo Susan. Jeetje wat vervelend zeg! Ik weet niet hoe het met de zwemmers van mijn vriend gesteld is, maar ik kan me voorstellen dat je je hier toch wel rot door voelt. Het wil natuurlijk niet zeggen dat je niet zwanger kan raken! Veel sterkte ermee!
rot voor jullie susan hier op het forum hebben we een subforum 'vruchtbaarheidsbehandelingen' daar kom je veel meiden tegen die soortgelijke dingen meemaken.
hoi, wat ontzettend ... voor jullie. Ik hoop voor jullie dat de volgende donaties beter/goed zijn. Misschien is hij een tijd terug ziek geweest/stress o.i.d? Ik en mijn vriend kunnen niet vanzelf zwanger worden. Zijn zaad is niet goed en ik heb zeer waarschijnlijk een onregelmatige eisprong. Na de eerste sperma-analyse had ik weinig vertrouwen in de tweede uitslag. En dat werd bevestigd,helaas. Wij mogen nu voor IUI gaan. Mocht dit niet lukken dan gaan we door voor IFV. Ik wilde de goed bedoelde opmerkingen zoals, "ze kunnen tegenwoordig zoveel" niet horen. Maar gelukkig is dat natuurlijk wel de realiteit. Op deze manier mogen wij hopelijk dan wel een kindje in onze armen sluiten. Ik wens juliie heel veel succes met je volgende uitslag. Hopelijk is het beter. liefs ilona
hoi, dat is altijd een vervelend bericht, maar kop op het is niet het einde van de wereld! mijn man heeft ook heel slecht zaad, wij konden dan ook niet zelf zwanger worden, icsi zou ons laatste traject zijn...maar drie dagen na die uitslag bleek ik wel spontaan zwanger te zijn geworden die maand en heb nu een heel gezond mannetje van 5! daarna lukte het allemaal niet meer, maar ik heb mijn leifje! sterkte dus en zo zie je maar: alles is nog mogelijk oh ja: acupuntuur schijnt daar ook bij te kunnen helpen?! ik hoop dat jullie toch snel zwanger mogen zijn
Bedankt voor de reacties allemaal, erg lief! Inmiddels heeft manlief bij het IVF centrum gedoneerd en wordt er nogmaals gekeken hoe en wat. Over 2 weken moet hij dan weer doneren voor een 'normaal' zaadonderzoek. Ben erg benieuwd... Ik word zelf ook nog onderzocht op poliepen e.d. en dan 22 oktober de uitslag van alles... Kan niet wachten! Acupunctuur kan helpen? Hmmm, ik zal ns gaan opzoeken op internet en het voorstellen aan manlief. Denk alleen niet dat hij daar open voor staat. Ik laat hem trouwens wel naakt slapen inmiddels want dan zitten die ballen niet zo tegen het lichaam aan geduwd... Probeer hem eigenlijk ook uit de Bjorn Borg boxers te krijgen en de spijkerbroeken maar dat gaat niet lukken vrees ik.......
Hoi Susan! Wij zitten in hetzelfde schuitje .......d.w.z. bij mijn kerel is ook een slechte zaadkwaliteit geconstateerd. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom ik nog niet zwanger ben. Maar we staan nog in het begin van de onderzoeken, denk dat we nog wel een reeksje te gaan hebben. Wij moeten volgende week maandag naar de uroloog en vandaaruit weer verder.....spannend!
Hoi hoi, Ook hier slechte zwemmers. Een keer 8,5 mln en een keer 9,4 mln waarvan een groot percentage verminderd beweeglijk en misvormd. Ik weet niet precies hoeveel. In combinatie met mijn onregelmatige eisprong (PCO) schiet het niet echt op en ook wij gaan binnenkort voor IUI. Sterkte met alles en succes!
Hallo Susan, Hier ook slecht zaad. Eerste keer 1 miljoen zwemmers, waarvan 1% goed beweeglijk tweede keer 3 miljoen waarvan 25% goed beweeglijk. Derde keer weten we de precieze uitslag niet van, maar weer indicatie voor ICSI in ieder geval. Wachten nu op gesprek eind oktober. Mijn vriend draagt nu wijde boxers en slikt vitaminepillen, maar we weten ook dat dit (waarschijnlijk, wondertjes sluiten we niet uit) niet genoeg helpt om spontaan zwanger te worden. Maar ja, baat het niet dan schaadt t niet...
Hoi, Voor mij is het een bekend verhaal. Wij hebben deze week ook gehoor dat het slecht is. Nog slechter als bij jou. Uitslag dec: 11 miljoen met een bewegelijheid van 5%, nu 3.5 miljoen met 9% Wij gaan naar het UMC Radbout te Nijmegen op advies van ons ziekenhuis. Groet Monique
Nou, dan sluit ik me ook maar aan... Wij hebben in juni een zaadtest gedaan (via de HA) en de uitslag was 4 miljoen met 2% goed bewegend en 13% matig bewegend. Aanstaande maandag gaan we voor het eerst naar de gyn en kunnen we hopelijk snel een tweede test laten doen. Bij mij zit het ook niet helemaal lekker, aangezien mijn cyclus erg lang is. Hopelijk is dit tijdelijk en geen PCO of zo, maar ja, we zullen zien dus. Sterkte in ieder geval!
Nou, het komt nog best vaak voor he! Wat doen ze eigenlijk allemaal bij jullie mannen? Eerst de oorzaak ervan achterhalen middels onderzoeken of gewoon meteen verder gaan met behandelingen zoals bijv IUI?
Hihihihi nou ik vind jullie waarden nog vrij hoog vergeleken bij ons! bij mijn hubbie waren nul levende zaadcellen gevonden! Zoals de fert. arts zei je hebt er maar 1 nodig.....dus daar gaan we dan ook voor hopelijk lukt het ons gauw om ons kindje vast te houden
Ja ik las inderdaad in een ander topic over stellen met maar 0 levende of bewegende zaadcellen... Dan mogen wij nog van geluk spreken dat we er sowieso meer dan 1 hebben!
het is sowieso rot een verminderde vruchtbaarheid ook bij mannen! maar ik schrok me rot toen ze zeiden dat het al slecht was bij 1 miljoen zaadcellen klonk onbegrijpelijk ik bedoel je hebt er maar 1 nodig, maar ja als het normaal 10 miljoen zijn, ja dan is het maar 10 procent van de normale vruchtbaarheid en dan is het niet zo goed nee..en als daarvan ook maar een klein x aantal beweegt....
Nou onze gyn zei dat het normaal minstens 20milj/ml moet zijn en dat de beweeglijkheid moet liggen rond de 40-50% waarvan 25% goed.......... Toch vreemd dat ze overal andere waardes hanteren en niet gestandaardiseerd zijn.
Bij ons heeft mijn vriend de eerste keer een uitslag van 0% gekregen: dus echt niks levends en vorige week kregen we een uitslag van de tweede test en daaruit kwam 17 miljoen zaadcellen, maar in slechte conditie en langzaam. Van de uroloog begreep ik: hoe meer hoe beter, maar de bewegelijkheid is met name belangrijk want daar kunnen ze niks aan doen. Dus ik denk beter een paar snelle jongens dan miljoenen die niet vooruit te branden zijn.... groetjes
Ja ik denk idd ook, beter een paar goede zwemmers die het hoofd goed boven water weten te houden zeg maar, dan heel veel slechte die het niet ver schoppen......