Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee meiden, ik houd het even kort. Zit nu in mn werkpauze en wil alvast wat dingen voorbereiden zodat ik strax lekker snel naar huis kan :)

Esser, gefeliciteerd! Hopelijk geniet je vandaag lekker samen met je mannetje!
    Gaat jouw 1e spuit er trouwens niet een dezer dagen in?

2bb, morgen de inseminatie! Spannend hoor! Je moet idd even vragen naar de kwaliteit van je mannetje. Heb ik ook gedaan en is best fijn om te weten...

Ieoor, hoe gaat het met deze nieuwe medicatie? Al ergens last van? Hoop het niet voor je want je hebt al genoeg ellende meegemaakt met dat lijf van je...

Jewel, ik snap je jaloezie hoor maar no worries, jouw mooie zwangere buik komt eraan! ;)

Hier alles nog steeds prima. Ben al 2x de Prenatal ingeweest maar alleen nog boekjes gekocht. Houd zelf altijd van een goede voorbereiding dus eigenlijk wil ik ook al dingetjes kopen maar dat durf ik nog absoluut niet! Denk dat we daarmee gaan beginnen rond de trouwerij...(wat ook al best snel is trouwens) hahaha
    Vannacht weer lekker 2x 's nachts naar de wc geweest om te plassen...op dat moment best irritant maar het is wel een enorme geruststelling. Borsten gaan gelukkig al wat beter, of ze zijn gewoon al wat meer gewend aan de gevoeligheid ;) Nog geen misselijkheid maar dat zal nog wel komen denk ik...

Ik ga weer even verder hier. Nog maar 30min pauze en dan moet ik weer doorbikkelen. Merk trouwens wel dat ik het nu wat rustiger aandoe hier.

Oh nog 1 ding, had zo'n verwend kind hier! Die is echt de baas in huis thuis en zit gewoon haar vader te slaan! Ik kon er nix aan doen maar moest er echt wel wat van zeggen... Die vader zei dat het heel normaal is dat zij dat doet. NOU JA! Ben ik nou zo geschift?

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij moesten 2x zaad laten testen, de eerste keer was het niet best en de 2e keer zelfs slechter. Dus toen doorgestuurd voor IVF, maar in Rdam wilden ze toch eerst nog IUI proberen. Daar waren wij wel blij mee natuurlijk. Of het doorging of niet, hing af van de zaadkwaliteit en wonder boven wonder was het zaad perfect op het moment van de IUI... Zelfs zo goed dat we daar op eigen kracht ook nog wel zwanger mee zouden kunnen worden :D

3. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Hallo meiden,

Susan, wat een spannende tijd is dit voor jullie zeg! Zwanger en binnenkort trouwen! Geweldig! Ik kan me voorstellen dat je nog voorzichtig bent met spulletjes kopen, je beschermt jezelf toch altijd op een of andere manier he. Geniet maar van alles wat op je afkomt :D .

Esser, Proficiat met je verjaardag maak er een leuke dag van!

Jewel, ik kan ook heel goed tegen kleine babytjes en kindjes maar heb inderdaad meer moeite met hele mooie ronde buiken, dan denk ik van: IK WIL OOK! Is gezonde jaloezie toch?!?!?! Hahaha! Onze tijd komt ook nog wel! Spannend de prikinstructies komen in zicht! Ik vond het spuiten me echt heel erg gemakkelijk afgaan (hopelijk ben je hiermee een beetje gerustgesteld). De eerste keer is altijd spannend dat is logisch!

2bb, wat fijn dat ze toch inderdaad nog actie kunnen gaan ondernemen anders was alles voor niks geweest! Veel succes alvast voor morgen!
    Spannend meis!

Ieoor voor jou wordt het ook weer spannend he!

We hebben inderdaad vandaag de 2e keer zaad gebracht, maar helaas krijgen we tussendoor geen uitslagen dus moeten we toch echt afwachten tot 16 april........ Och ja zijn we toch al gewend al dat wachten ;) !
    Zo spannend!

Lief dat jullie aan me gedacht hebben :D :D :D !

Fijne dag vandaag nog!

Gr. Sabrien

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jewel; ik heb dat ook. Kraamvisite vind ik helemaal niet erg. Alleen moet ik altijd eerst even 'de schok' teboven komen als er iemand dichtbij mij zwanger is. Als dat eenmaal bezonken is, dan heb ik er geen moeite meer mee.

Jorietje; welkom hier. Wat een goed nieuws voor jullie. Eerst IVF, dan IUI en nu zelfs goed genoeg om zelf te proberen. Wat gaan ze nu bij jullie doen. Afwachten en zelf proberen, of toch maar aan de IUI?

Sabrien; voor je het weet is het 16 april. Let maar op.

Suus; leuk al wat boekjes geshopt. Verstandig dat je het daarbij kunt laten. Wat een rotkind had jij vandaag zeg. Daar kan ik niet zo goed tegen; tegen zulke kinderen.

Ik heb geen opvliegers of andere bijwerkingen met deze medicatie, tot nu toe. Wel afgelopen nacht voor het eerst weer heel slecht geslapen. Dat komt wel door het medicijn denk ik. Maar als het hierbij blijft, dan teken ik ervoor.

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jorietje; sorry ik had niet goed gekeken. Ik zie dat jullie de 1e IUI net gehad hebben. Deze week mogen jullie testen.
    Spannend zeg. Hoe voel je je?
    Succes met wachten.

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Eind deze week, maar ik denk dat ik probeer te wachten tot begin volgende week... Ik voel me prima, voel niks vreemds iig, dus echt nog even afwachten :(

7. Esser:

Bij welke acu zit jij?
    Ik zoek nog een goeie in Breda...heb jij nog een aanrader toevallig?

Liefs Kloontje

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Esser: Gefeliciteerd met je verjaardag :whistle:
    Hopelijk heb je een leuke dag gehad!

Liefs Mia

9. Esser: Oja gefeliciteerd..oeps vergeten..zag het nog even bij mrs. Mia staan hihi!
    Ennuh 30 is een mooi leeftijd hoor, Ik wordover 3 weken alweer 31 hmmmmmmmmmm....ach ja.

10. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Esser van harte gefeliciteerd!
    Jurietje: Succces met wachten!

De rest reageer ik van de week even op hoor! Sorry!

Even kort en ego:

1e afspraak gehad, niks wijzer... man gelijk bloed laten prikken, moet volgende week WEER ( 5e keer) zijn zaad inleveren, dan gaan ze kijken of ze het kunnen opwekken, ik moet op de 3e dag van mijn ongi bloed laten prikken......Gister was het dag 5......BALEN HE? Anders had ik gelijk bloed kunnen laten prikken! Nu weer wachten op volgende ongi......in half mei weer nieuwe afspraak...dan uitslagen bespreken en een echo bij mij ( ik was ongi..dus vandaar niet gister) Maar nu komt het leukste: we moeten iig nog een jaar wachten, want we zijn nog zo jong.........
    en er is altijd een kleine kans dat je nog spontaan zwanger word......Nouja....niet echt wat ik wilde horen! en ik weet ook wel dat we nog jong zijn maargoed....zijn ook al een jaar bezig en de uitslagen zijn gewoon niet goed! maarja....hij keek nog even in het systeem want vorig jaar heb ik een echo gehad omdat ik toen zo lang niet ongi werd.....en toen las hij het een beetje snel op voorzichzelf...en toen zei die: hmm mogelijk pco.
    en toen vroeg ik wat hij zei, en toen zei die: nou daar gaan we op de volgende afspraak even naar kijken.
    Dus..............................weet nog niet veel! Maarrr ook al zei hij dat we nog een jaar moeten wachten, we zijn iig bezig met onderzoeken! Duss dat jaar gaat vast sneller dan dat het nu lijkt....en misschien worden we wel eerder geholpen....kweet het ook niet pcies.
    Toch nog een beetje lang verhaal geworden....nouja! kga snel met mijn verslagen voor mijn werk bezig!
    Groetjessss

11. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Lief trouwens dat jullie na mijn afspraak vroegen! hhih

12. Haj Mootje,

Jeetje balen zeg...dat jullie nog eenjaar moeten wachten. Als je toch een kinderwens hebt kunnen ze toch niet voor jullie bepalen dat je nog een jaar moet wachten? Dat vind ik eigenlijk niet kunnen hoor!
    Zou ik echt niet tof vinden, maar jij lijkt er nog best cool onder.
    Of lijkt dat maar zo?
    Sterkte in ieder geval met de komende onderzoeken.
    Wij mogen 9 april op gesprek dus ik ben benieuwd wat ze bij onz zeggen...ik ga gelijk ff kijken of ik dan ook toevallig in mijn 3e dag zit van mijn ongi hihi...

Liefs

13. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    @ Esser, van harte!

@ Ieoor, bedankt voor je uitleg en pb, je hebt pb terug!

@ wachtbankers: duim duim! Trouwens ook voor de mensen die zitten te wachten op behandeling, onderzoek en uitslagen hoor! :D

Over mezelf: HSG is ongeveer op dag 10 van cyclus, dus als die nou eens zou willen doorzetten aub...
    Vandaag trouwens huilend uit de sportzaal gelopen bij de fysio. Ik was al doodmoe van werk, met veel haasten net niet op tijd kunnen komen en toen ik lekker bezig was kwam daar ineens een dikke buik binnenlopen. Dat kon ik nu even nét niet hebben, stom he!

14. @ Elke: Erg begrijpelijk hoor...ik werk op een kinderdagverblijf...allemaal zwangere vrouwen dus en heel de dag baby's in mijn armen..ook best confronterend!
    Snap dat het je dan even teveel wordt. Wat is HSG?
    Ben nog in de beginfase van dit trajectdus al die namen en afkortingen zijn soms nog acracadabra voor mij.
    Sorry voor een vast gekke vraag, maar ja...het kan maar duidelijk zijn he?

Liefs

15. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Hoi Kloontje,

Ik werk als logopediste aan allemaal verschillende scholen en peuterspeelzalen in het noorden van het land, dan zie je ook veel klein grut en zwangeren, net als jij. Best moeilijk soms inderdaad. Maar nu had ik het gewoon niet verwacht, niet daar. En ik was ook al zo moe.

Een HSG is een rontgenfoto van je baarmoeder en eileiders. Er wordt dan een vloeistof ingespoten en men kan dan zien of je eileiders wel goed doorgankelijk zijn.

Helemaal geen rare vraag hoor!

16. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Bedankt voor al jullie felicitaties en het mooie verjaardagsliedje! :D ;)
    Vandaag met manlief een dagje naar Amsterdam geweest. Lekker geshopt, gewandeld, gegeten en gedronken. Helemaal genoten en zijn nu net een uurtje thuis. Beetje gaar nu allebei na zo'n lange dag...... :p

Mootje, wat je schrijft vind ik wel wat vreemd klinken hoe dat in jullie ZH gaat....? Ook al ben je nog jong en als het zaad van dermate 'slechte' kwaliteit is, hoe vreemd is het dan dat jullie het een heel jaar nog zelf moeten gaan proberen? Of ben ik de enige die daar zo over denkt?

Kloontje, ik ben bij http://www.acupunctuurdenbosch.info
    Is een vrouwelijke acupuncturist. Zij combineert de acupunctuur met het gebruiken van chineese kruiden. Ben er erg over te spreken!

Suus, lekker hoor zo langzaamaan meer 'beeb' shoppen! Geniet ze!
    En ja, deze vrijdag gaat de eerste spuit er weer in.......we'll see.....
    liefs

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    2bb; heel veel succes vandaag. Ik denk aan je.
    Gaan jullie voor alle 3 de eitjes als het ZK het goed vindt?
    Ik hoor het straks wel.
    Succes.

18. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey dames!

@2bb; Succes vandaag (als je dit nog ziet!)!

@Mootje: Ja, wat zal ik ervan zeggen. Enerzijds ben je natuurlijk nog jong, maar anderszijds; wie is het ziekenhuis dat ze denken te kunnen bepalen dat dat te jong is voor een kind? Dat bepalen stellen toch helemaal zelf? Of zijn er richtlijnen voor een minimum leeftijd voor behandeling? Het is ethisch iig een lastige situatie.

Grappig hoe dat werkt iedereen m.b.t. zwangeren en baby's. Op een of andere manier vind ik zwangeren ook moeilijker dan baby's zelf. Maar ja, als je dan 1 van je goede vrienden ziet die net papa is geworden en trots met zijn zoon op zijn arm komt aanlopen dat is het wel heel erg slikken.... Conclusie bij mij is dat ik van tevoren niet echt kan inschatten hoe ik reageer; vaak komen emoties heel onverwacht om de hoek kijken.

Hier beetje rotochtend. Manlief maakt zich behoorlijk druk en is enorm zenuwachtig voor de uitslag. T ging vanmorgen ook allemaal iets minder gemakkelijk dan de vorige keer. Ik vind t zo rot voor m en het maakt mij ook verdrietig. Hij is zo bang dat het slecht is; het voelt voor hem als falen. Iemand tips hoe ik m hiermee kan helpen? (behalve natuurlijk heel veel knuffelen, praten en zeggen dat ik van m hou)

Fijne dag allemaal!
    xxx hypo

19. babs81

babs81 Niet meer actief

Ben ik weer.. heb eindelijk de percentages van de spermauitslag.. na 12 dagen!

Ik weet niet wat het aallemaal inhoud dus tik ik het in, in de hoop jullie me iets kunnen vertellen

volume .2.0 ml 5.0

conc. zaadcellen 10ex6/ml 64
    motiliteit(a+b) >50 procent 9
    morfologie norm >8 procent 2
    prog. mot. zaadcellen 10ex6/ml 6.0
    niet prog. mot. zaadcellen 10e/6/ml 58.0

PFFFF wat zegt dit?

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Goedemorgen!

2bb, succes vandaag!

Mootje, ik vind het ook raar dat jullie nog een jaar moeten proberen. Als het zaad slecht is dan maakt leeftijd toch helemaal niets uit? Vervelend dat je net op dag 5 zat in je cyclus. Ik zat toen op dag 13 en heb toen bloed laten prikken, moest eerst ook op dag 3 maar kon ook op dag 13...Waarom weet ik nog niet :) Nou ja, iig hebben jullie de onderzoeken nu wel, hoef je die later niet meer. MMM= veel wachten (helaas)

Esser, dat klinkt idd als een gezellige dag! Misschien zijn jullie volgend jaar met je verjaardag wel met z'n drieen (of meer) :D Succes vrijdag met de eerste spuit weer!

Kloontje, is dat jullie eerste gesprek op 9 april? Of zijn jullie er al eerder geweest? Weet het echt niet meer :oops:

Elke, soms kan het idd even teveel zijn. Vooral als je een zwangere tegenkomt waar je het niet verwacht. De ene keer kan ik er ook veel beter tegen dan de andere. Hoop iig dat je ongi snel doorzet zodat je voor de HSG kunt gaan! Hebben jullie ook al meerdere onderzoeken gehad?

Hypo, vervelend dat het vanochtend niet zo goed ging. Lijkt mij ook erg moeilijk voor een man. Echte tips heb ik niet, behalve welke je zelf ook schreef. Hij kan er niets aan doen dat de kwaliteit slechter is, en hij is er echt niet minder om. Sterkte iig en goed met elkaar blijven praten!

Babs, hebben ze het bij jullie dan niet persoonlijk uitgelegd wat het betekent? Volgens mij is het volume normaal en als de 50 en 9 % motiliteit A en B betekent, dan is 50 % iig goed. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd hebben hoor! Misschien zijn er anderen die het wel beter kunnen uitleggen. Vind het wel raar dat ze jullie dat niet zelf uitgelegd hebben.

Ieoor, slaap je al weer iets beter of nog niet? Weet je al wanneer je de FM hebt?

Susan, dus al een beetje voorzichtig aan het shoppen? Lijkt mij heel erg leuk! Straks het babykamertje uitzoeken! :D

Fijne dag nog meiden! Zal weer even de boeken in duiken. 9 april komt steeds dichterbij....

Liefs Jewel

Share This Page