Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ken jij dan Tolja? Die hockeyt bij Zwart-wit...
    Enne, ik ga ook alleen nog maar naar onze eigen feestjes hoor! hahaha Zondag is de 1e weer sinds de winterstop. Ik ga daar maar lekker staan met mn Spa'tje Blauw :)

2. babs81

babs81 Niet meer actief

er stond een > 50 dus meer dan 50% ;)

de uitslag is inderdaad ERG lastig werd er dus niet wijs uit!
    Ben die man ERG dankbaar dat ie DUIDELIJKE uitleg gegeven heeft!

3. Esser: Jeetje ja naar een acu in Den Bosch is misschien wel weer wat ver weg...jammer. had wel een goede gevonden dacht ik , maar zij stopt per 1 mei me haar praktijk..balen dus.

@ andere meiden:
    Weet iemand anders nog een prettige acu in Breda...of net daarbuiten?
    Het liefst een vrouw denk ik, maar mag ook een man zijn hor, als het maar goed voelt!

Net geborreld met een vriendinnetje in de stad...zegt mijn man voordat we weggaan: niet teveel wijntjes he, misschien zit er wel ons babytje in je buik!
    Hij (en ik ook naturlijk) blijft toch hopen op een wonder...zker nu ik in mijn vruchtbare dagen zit!

4. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Meiden, wat hebben jullie toch veel geschreven! :confused:
    Kom net thuis van visite bij een vriendin, was weer gezellig....

2bb; wat een heldin ben jij! :thumup: Helemaal goed zeg!
    Je hebt je mooi taai gehouden, en nu op naar die 2 wachtweken......zucht...
    Hopelijk gaan ze jou meevallen en gaan ze snel voorbij! Mijn duimen draaien alvast voor je ;)

Mootje; gewoon je stem laten gelden hoor! Ook gedurende de onderzoeken en evt behandeling, echt al je vragen stellen en zaken blijven aangeven wanneer iets bijvoorbeeld niet (helemaal) goed voelt voor jullie. Het ZH kan soms 'gewoon' doorwalsen in hun medische traject.....

Suus, wat een gesjouw voor jullie vandaag! Maar moet wel een fris en opgeruimd gevoel geven. En het mooiste, jullie gaan uit van het positieve -> een mooi gezond beebje: goed voor jullie!
    En ja, heb nu een andere Acu dan bij de 1e poging. Merkte direct al verschil bij de eerste afspraak en gebruik nu ook chinese kruiden ter ondersteuning er naast.

pcj; welkom terug meid....... Kom zo nu en dan eens binnenvallen ja: altijd welkom natuurlijk!

Wellicht ben ik iemand vergeten.....sorry daarvoor! Het is ineens ook zoveel aan tekst..........hahaha! Slaap ze en tot snel.
    liefs

5. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Ja , dat had ik ook wel gezien, maar er stond ook een 9 achter, dus wat betekent die dan volgens jou?

Ach, we houden erover op! We zijn het helemaal eens dat die gyn voor wb het geven van uitleg niet vooraan de collegebanken zat! ;)

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Elke, grappige beredenatie ;) maar hopelijk heeft hij er wel verstand van! :)

Volgens mij is het idd 9% beweeglijkheid maar ja, who am I? Iig geen gyn.......

7. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Ja volgens het ziekenhuis is het bij hun normaal dat je eerst 2 jaar zelf probeert, voordat je met eventuele behandelingen begint, en aangezien we toch nog zo jong waren kon dat geen kwijt. Zo zei die dat.
    Maar wat erg dat mensen dat zeggen he, vooral als je een kindje bent verloren! Dat vind ik echt niet kunnen, dat lijkt me het ergste wat je kan overkomen.
    En bij ons snap ik het wel dat ze het zeggen hoor, tuurlijk we zijn nog jong, en ik ben blij dat we er nu achter komen! Heel veel vrouwen komen er laat achter en dan moet je opschieten ivm de leeftijd. Daar hebben wij gelukkig geen last van!

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Mootje, vind het wel raar dat ze 2 jaar bij jullie zeggen. Meestal wordt je na een jaar wel onderzocht, want dat is volgens mij standaard. Iig wat je zelf ook zegt jullie zijn nog jong, maar als je een kinderwens hebt maakt de leeftijd niets uit vind ik!

Elke, 10 miljoen vind ik toch best nog wel veel..;) Hier was het de eerste keer 2 miljoen en de 2e keer onder de 1 miljoen! Maar bij mij is dan wel weer alles goed.
    Wat houdt dat eigenlijks in dat de progesteron waarde te laag is?

2bb, hoe is het op het wachtbankje? Kun je de tijd nog wat doorkomen? ;)

Ieoor, maandag de 1e fm alweer!

pcj, snap wel dat je het neit allemaal kunt bijhouden, heb ik zelf ook wel. Zal je topic wel in de gaten houden! :)

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik studeer niet, maar ben met een cursus bezig: administratief assistent.
    Ik heb 9 april examen boekhouden, dus is even doorbikkelen.

Voor de rest: Succes waar jullie mee bezig zijn! Ik hou het allemaal even niet meer bij, maar dat betekent niet dat ik jullie vergeten ben hoor!

Liefs Jewel

9. 2bb

2bb Niet meer actief

Hallo allemaal,

Lekker rustig hier vanavond ;) gaat het goed met iedereen?

Op het wachtbankje gaat het prima omdat ik eigenlijk nergens rekening mee houd. Als iui een optie was, hadden we geen ivf indicatie gehad dus dit is echt een schot in het wilde weg.

@Elke zag dat jij jullie dochtertje hebt verloren na HELLP, wat verschrikkelijk. Een vriendin van mij heeft dit vorig jaar gehad, een erg groot verdriet.

groetjes

10. Weer f een vraagje:

heeft een slechte kwaliteit zaad ook toevallig mee te maken dat de man misschien te weinig testosseron heeft?
    Zou dat met elkaar in verband kunnen staan?

Wie weet daar iets vanaf?

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kloontje, volgens mij kan dat idd maar dit wordt ook altijd bekeken als er bij de man bloed wordt afgenomen. Hoe dat precies weet ik niet...(bij mijn mannetje was dat nl allemaal goed)

12. 2bb

2bb Niet meer actief

@ Kloontje, dat zou heel goed kunnen: een gebrek aan testosteron zorgt er natuurlijk voor dat de hormoonhuishouding niet goed is, testosteron is cruciaal. Vrouwen met teveel testosteron hebben bv vaak overbeharing etc. en daar is de boel vaak ook niet in orde.

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    djaar; volgens mij klopt het inderdaad wat je zegt. Zowel zeep als speeksel zijn killing voor de zaadjes. (Ik zou het in het ZK nog eens navragen voor de zekerheid, ik ben tenslotte geen arts).

14. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Ieoor; bedankt. En ja zodra ik weer een FM heb vraag ik het even na, maar het zou fijn zijn als ik een linkje had dan kon vriendlief het ook even lezen (is iemand die alles het liefst zwart op wit ziet)

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey ladies,
    Ff snel ego; even geen reacties; ik moet eerst nog bijlezen, maar dat doe ik een andere keer...

Vanmorgen afspraak bij de gyn gehad en we komen redelijk positief terug. Het tweede zaadonderzoek was nog niet goed, maar de beweeglijkheid was veel beter (vorige keer 5%, nu 30%), concentratie is nog wel heel laag (nu 1,6 miljoen; vorige keer 1 miljoen). Om te weten hoe we verder kunnen gaan ze twee dingen doen; spermaonderzoek met opwerken en een samenlevingstest. De samenlevingstest kan maandag al, lekker snel, maar het is een gokje omdat ik zondag mijn eisprong verwacht, dus het kan net te laat zijn. Maar goed; we gaan het iig proberen. Ik hoop dat de timing goed is; dan weten we wel heel snel meer!
    We zijn eigenlijk best opgelucht, vooral omdat we nu meer weten en omdat er nu weer wat gebeurt. Natuurlijk; het was fijner geweest dat de kwaliteit nu super was, maar ja, daar hadden we eigenlijk al niet meer op gerekend!
    Nu gaan we lekker shoarma schransen, ik lees/reageer een andere keer wel weer uitgebreid!
    xxx hypo

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hypo,ik snap best dat je opgelucht bent! Idd, nu gebeurt er eindelijk wat! Ik hoop dat de samenlevingstest maandag goed uitpakt en dat het niet voor nix is (wegens timing)... Wanneer hebben julle de volgende afspraak? Dus na maandag?

17. @ Hypo; Wat houdt een samenlevingstest in?
    En wat fijn dat het onderzoek nu al veel positiever was...hebben jullie daar iets voor gedaan of gelaten? ( wijde onderbroeken...niet roken?)

@ Susan en 2bb: Hmmm mijn man heeft volgens ons minder testosteron...nl geen borsthaar..niet kalend! Zou dat dan op telossen zijn met wat meer testosteron toegediend te krijgen...als dat al mogelijk is uberhaupt?

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kloontje, daar kan je absoluut geen uitspraken over doen hoor... Dit zal een bloedtest uit moeten wijzen. Hoe het dan verder moet, als hij minder testosteron heeft, weet ik niet... Kan je daar niets over vinden op internet?

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo meiden!

Eerst even ego hoor...
    Vandaag de prikinstructie gehad en viel reuze mee! Geen moment getreuzeld om de naald erin te steken, voelde wel een beetje vervelend als je de vloeistof(water) er inspoot, maar vond het echt meevallen! Kreeg er ook nog een leuk tasje bij met allemaal informatie en een naaldencontainer, hoef ik die ook niet meer te halen. Nu hopen dat ik alles onthou.... ;)
    En ik heb eindelijk mijn Puregon Pen :D
    Oh ja, we kregen de uitslag van het chromosoon onderzoek ook nog: Geen afwijkingen gevonden!

Hypo, fijn dat de beweegelijkheid nu wat beter was! En de samenlevingstest kan ook lekker snel! Nu hopen dat het nog op tijd is...
    Was de shoarma lekker? hahah...wij hebben het ook net gehad, was weer even lekker smullen...:)

Kloontje, idd moet een bloedtest daar uitsluitsel over geven. En als je niet veel of geen borsthaar hebt, dan hoeft dat daar ook niet altijd wat mee te maken hebben hoor! Mijn vader heeft ook geen borsthaar en die heeft 6 kinderen gekregen...

Nou meiden fijn weekend!
    xx Jewel

20. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    @ Jewel: progesteron zorgt voor een goede eisprong en zorgt er ook voor dat het baarmoederslijmvlies goed genoeg wordt om in te kunnen nestelen.
    Fijn dat het prikken je zo meevalt!

@2bb: wat vreselijk verdrietig van je vriendin ook! Ik heb contact met een meid in Brabant die het ook heeft meegemaakt, haar kindje heeft nog een paar maanden geleefd. Onze Charlotte is een uur na haar geboorte al overleden. Ook heb ik een meisje in Friesland leren kennen die haar kindje aan Hellp verloren is. Het komt weinig voor, ik hoop dat jouw vriendin ook wat mensen heeft met wie ze erover kan praten, en anders mag ze mij mailen hoor!
    Hellp zelf heeft voor iedereen verschillende gevolgen, de een heeft het ernstiger dan de ander, of zoals in mijn geval is het erg lang gerekt het proces van steeds zieker worden. De een kan dan ook lichamelijk nog heel veel, ik kon niks meer, zat ik een rolstoel bij thuiskomst. Maar het verlies en de angst en al die dingen delen wij hellp meiden, dus echt hoor, als ze behoefte heeft aan contact pb me dan maar. (En het MOET vooral niet, het MAG. Als ik niks hoor is het ook helemaal prima).

@hypo: de uitslagen zijn weer een beetje beter, dat geeft moed!

@djaar: zeep en speeksel zijn idd niet goed. Ik denk alleen dat het niet veel kwaad kan als je vriend ervoor zorgt dat hij goed naspoelt met zeep en droogt. Ook denk ik eigenlijk dat zeep niet zozeer slecht is voor zijn zaad, alswel voor de zuurgraad in jouw vagina. En als die niet goed is, is dat natuurlijk wel weer slecht voor zijn zaad.

Deel Deze Pagina