Jewel; prikinstructie gehad En een leuk tassie gekregen Jij kan er tegen. Kom maar op met die dag dat de 1e spuit erin mag En natuurlijk een goede uitslag van het chromosoon onderzoek: fijn Leuk die cursus administratief assistent. Als de cursus klaar is, ga je dan een andere baan zoeken, of doe je deze cursus juist al voor de baan die je nu hebt? Succes met leren in ieder geval.. 2bb; je hebt helemaal gelijk dat jullie IUI eigenlijk een schot in het wilde weg is........... maar vergeet onze wonderen niet. ICSI indicatie en dan zelf spontaan zwanger geworden. Jullie zaadjes zijn hoog ingebracht, het waren er best een heleboel, jij hebt bolletjes om eea te bevorderen. Allemaal géén garantie dat het lukt... maar zeg nooit nooit. Gewoon rustig blijven zitten op dat bankje. En wie weet, worden jullie straks enorm verrast Geen last meer van je buik? Kloontje; ik weet niks van de hormoonhuishouding van de man en wat daar eventueel aan te doen is... sorry. Samenlevingstest; rond de eisprong moet er geklust worden (de avond voor het ZK bezoek). De volgende dag in het ZK halen ze wat slijm bij jou weg, en daarmee dus ook wat zaadjes. Dit leggen ze onder de microscoop. Ze hopen dan zaadjes in leven te zien. Als dit zo is, dan is het goed. Verder kijken ze naar de kleur en de dikte etc van je slijm. Dit moet ook aan bepaalde voorwaardes voldoen. Bewegen de zaadjes niet> dan kan dat aan een slechte timing van de test liggen (zaadjes overleven enkel rondom je eisprong), óf het ligt aan de zaadjes. Hypo; wat een goed nieuws! De beweeglijkheid is van 5% naar 30% gegaan. Samenlevingstest maandag al. Ik duim voor je dat je eisprong ietsje later is dan je verwacht. Dat zou even geweldig uitkomen! En dan nog hopen dat de zaadjes in jou overleven. Ik ben benieuwd. En ik neem aan dat we het maandagavond wel zullen horen hoe het gegaan is Maar wel fijn dat er nu daadwerkelijk actie is, en er straks wellicht een behandelplannetje voor jullie komt. Succes ermee. Elke; hoe gaat het? Weer een beetje rust in je hoofd na die zwangere buik van laatst? Wij zijn vandaag voor de 1e keer naar de acupunctuur geweest. Het was een vriendelijke man die er eigenlijk vanuit gaat dat hij ons kan helpen. Manlief heeft 4 naaldjes gekregen, 2 in zijn armen, 1 in zijn kleine teen en 1 in zijn scheenbeen. Ik had er 7, op mijn buik, mijn armen, mijn borst, mijn kin en nek, en eentje bovenop mijn hoofd. Hij was ervan overtuigd dat hij wat aan mijn hoofdpijn kan doen, en dat dat nu het allerbelangrijkste is. Mijn hele lijf schijnt momenteel niet in evenwicht te zijn We moeten in ieder geval nog een paar keer terug. We hebben er wel vertrouwen in. Ohja, en hij heeft ook nog even tussen neus en lippen door mijn nek gekraakt..... Vind ik zó iets akeligs. Dat geluid alleen al. Nu moet ik voornamelijk rustig aan doen...... (nog rustiger dan ik nu al doe, gaat bijna niet ). Maandag weer voor de 1e keer naar het ZK. Nu op cyclusdag 12 voor de 1e keer. Dat vind ik wel fijn. Want de vorige keer moest ik al op dag 10 voor de 1e keer komen, en als dat niet perse noodzakelijk is, dan scheelt me dat weer een ritje naar het ZK. Nou meiden weltrusten voor nu, en tot morgen. Fijn weekend alvast
Meiden, even kort en ego............(sorry....) Rond 20.30u. zat de eerste spuit er weer in..... Op naar de 1e echo op 03-04... Reageer morgen uitgebreid op jullie! liefs
Hoi allemaal! Esser Here you go! Zet 'm op he? Goh Jewel nu gaat het beginnen, wat superspannend he? Goed dat het zo lekker ging met de instructie, en een mooie tas? Mmmm wil ik ook Hypo wat een mooi nieuws! Tjonge wat een verschil zeg, is misschien wel het verschil tussen iui en ivf? Heel goed! Elke ik zal het aan haar vragen, geen idee of er interesse is. Ieoor goed voor jezelf zorgen he. lekker ontspannen en ja dat kraken is een beetje een akelig geluid, maar ook wel erg lekker naderhand he? En stel dat de iui straks raak is bij jullie, dan moet mama in spe toch uitgerust en fit zijn Hypo héél veel succes maandag. Hopelijk precies op het juiste moment. dat zou toch heel mooi zijn! Djaar ieoor heeft gelijk, dat is bedien slecht, maar volgens mij als je googled op sperma, speeksel etc. kom je studies tegen. groetjes!
Ik had afgelopen woensdag mijn eisprong...en maandagavond hadden we mog geklust...sinds vandaag heb ik een lichte ijzersmaak in mijn mond. Nou heb ik wel eens gehoord dat dat symptonen zijn voor een zwangerschap of? Weet iemand hier iets van toevallig...tja het zou natuurlijk wel echt een wonder zijn...met maar 3,6 procent goed zaad, maar ja ergens blijf je op een wonder hopen he? Net heerlijk gewandeld met de honden samen met een vriendinnetje...heerlijk om even vrouwenpraat te hebben. @Esser: spannend hoor...nu afwachten of die spuit zijn werk goed doet. @Ieoor: bedankt voor je duidelijke uitleg..snap het nu helemaal! Dus jullie gaan samen naar een acupuncturist..hmmm kweetnie of mijn man daar voor open staat. Die vind die dingen als snel zweverig hihi... @ Elke: hoe is het metje? @ Alle andere meiden: Hopelijk met jullie alles goed..en zijn jullie aan het genieten van het weekend! Ik lees jullie verhalen graag...
Kloontje; heb je al een acupuncturist gevonden? Had je nog op de Freya site gezocht. Daar vindt je ervaringsverhalen van lotgenoten betreffende oa acupunctuur. Er staat wellicht wel een verhaal tussen van een acupuncturist bij jou in de buurt. Voor wat betreft ijzersamaak in je mond.... ik heb geen idee, ik heb er nog nooit van gehoord> maar dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen hoor Wie weet, is het raak deze keer, dat zou wat zijn. We wachten af.... Esser; weer in de race voor de volgende ronde Toch wel fijn dat je weer echt begonnen bent nu. Ben je deze keer extra of anders gespannen dan de vorige keer? 2bb; hoe gaat ie op het bankje? Het is inderdaad rustig de laatste dagen hier Vandaag lijkt het wel of ik spierpijn heb in mijn nek, maar dat mijn hoofd minder pijn doet Zou wat zijn, als die meneer met zijn naaldjes mij zo even 1,2,3 beter maakt Verder voel ik sinds gisteren mijn buikje weer een beetje rommelen. Het is vandaag cd 10, dus er zouden al eitjes moeten zitten. Wie weet voel ik dat nu met de hormoontjes wat beter dan normaal zonder.... Maandag weer naar het ZK. Esser jij moet 3 april naar het ZK voor een FM toch? Wie weet gaan we elkaar nog tegen komen in de wachtkamer. Dan moeten we een kledingstuk oid afspreken, zodat we elkaar herkennen Meiden fijn weekend nog
Esser: gefeliciteerd met je eerste spuit! Jewel: jij ook gefeliciteerd heheh dat het allemaal gelukkig meeviel om de spuit te zetten....lijkt mij best moeilijk. Hypo: succes morgen hoop dat de timing goed is! En de uitslag natuurlijk ook! 2BB: succes met afwachten! Hopelijk issie raak Elke: wat erg van je dochtertje. Moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt!Wat is HELLP als ik vragen mag?
@ Ieoor: Nee nog geen acu gevonden...maar ik denk dat ikook eerst maar het gesprek in het zh afwacht...en kijken welke behandeling het daadwerkelijk gaat worden. Volgens mij nog tijd genoeg om een goede acu te vinden. Ik sta natuurlijk wel open voor goede tips! Ennuh...die metaalsmaak is vandaag al watminder..nog niet helemaal weg maar...dus ja denk dat het niks was hoor! Toch heb ik gisteren een glaasje wijn afgeslagen...ik drink sowieso niet veel, maar we waren uiteten en dan is het nog wel eens lekker. Maar mijn onderbuik gevoel zei dat ik het niet moest doen, Waarschijnlijk allemaal mooie loze gedachtes en ben ik straks weer dubbel teleurgesteld! Ook zijn we aan het kijken voor een ander huis...echt iets supers gezien, maar dat wordt minstens een half jaar klussen! Willen we dat er nu wel bij hebben? Hoewel dat ook wel weer een hoop afleiding geeft?! We moeten er nog maar eens goed over na denken! Maandag is voor jullie dus een spannende dag...tjee nog 1 nachtje slapen en dan hoor je hoeveel eitjes je hebt? Ikga voor jullie duimen oke?
Kloontje; een nieuw huis. Tjee wat leuk. Ja vwb dat klussen, dat is een moeilijk iets. Voor hetzelfde geld ben je nu al zwanger en hebben jullie over 9 maanden een kindje. Voor hetzelfde geld ben je over een jaar nog steeds niet zwanger (sorry, ik wil je echt niet de put in praten). Wat ik bedoel te zeggen, je weet niet wat de (korte termijn) toekomst jullie zal gaan brengen. Maar als dit jullie droomhuis is, en het past binnen het financiele plaatje.... Dan zou ik er denk ik voor gaan. De belangrijkste dingen eerst verbouwen, en leefklaar maken, en dan kan een baby er al wonen, toch! Het ZK zal zeer waarschijnlijk niet achter acupunctuur staan. Ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen als je erover begint. Het maakt toch niet uit wat de behandeling voor jullie zal gaan worden, acupunctuur is voor erbij, baat het niet dan schaadt het niet. Wij moesten 2,5 maand wachten voordat wij voor de 1e keer konden komen, zó druk heeft die van ons het. Ach ja, het hoeft natuurlijk niet, ook zonder acupunctuur kun je zwanger worden. Ja, morgen de 1e FM. Dan zien ze inderdaad het aantal eitjes, maar de ervaring leert, dat dat aantal over 3 dagen weer anders kan zijn. Vorige cyclus zaten er 2 eitjes en een paar kleintjes bij de 1e meting. Bij de 2e meting zaten er 2 eitjes. En bij de 3e meting zaten er 3 grote eitjes en nog een 4e eitje van 14mm.... Ik ben benieuwd. Hypo; heel veel succes morgen. 2bb; je bent zo stil. Gaat het goed meid? Trek je het een beetje op de wachtbank? Of vinden jullie het stiekum toch spannender dan gedacht? Succes met wachten. Elke; aan de Clomid begonnen. Veel succes met die hormonstertjes. Ik hoop dat je er weinig last van hebt. De zwangeren heb ik allang niet meer gesproken> alles goed dames? Mia; hoe is het met jou? Trek je het wachten op een volgende behandeling nog? Iedereen succes met waar die mee bezig is.
Hey allemaal! Ben idd wat rustiger, maar dat komt meer doordat ik niet zoveel te melden heb . Onze 'procedure' loopt nu op zijn einde en we gaan even wachten met het starten van de 2e poging (als die er komt natuurlijk hahaha, maar daar gaan we vanuit) Omdat ons huis over 6 weken wordt opgeleverd. Dat neemt een hoop tijd in beslag en daarnaast nog ons werk, de baan van mijn vriend die op het spel staat . Dat is teveel stress om ook nog met een ivf poging bezig te zijn. Deze wachtweken zijn voor ons niet echt wachtweken, maar meer weken om even los te komen van het hele proces. Vandaar dat ik hier wat minder zit en minder schrijf; even wat rust. IK spiek af en toe en zal me ook af en toe melden, maar iets minder frequent. Veel liefs
@ Ieoor: Ja je hebt helemaal gelijk...als het ons droomhuis is/wordt dan houd niks ons tegen! Er zit alleen zelfs nog geen riolering op aangesloten hiihi zo erg is het! Maar ja...maar even aankijken en goed overdenken wat we doen. Tja ik ga het in het zk ook niet over een acu hebben hoor...want die zullen daar idd niet erg enthousiast tegenover staan. Maar ik ben bang dat we pas na de zomer met de concrete behandeling kunnen beginnen dus om nu al een acu te hebben is misschien al wat vroeg. Ik vraag gewoon rond en zo kom ik vast bij een prettige man/vrouw uit.... Bij jou wordt het dus echt afwachten...laat je het morgen wel ff weten? @2bb: Jee ja dat kost allemaal een hoop zorgen ja wat je schrijft...snap dat je het even rustig aan wilt doen...Er komt vast een 2e kans...en op het moment dat jullie er zelf klaar voor zijn...als jullie weer wat meer rust en zekerheid hebben dan komt dat ook vast ten goede tijdens de behandeling en pakt het resultaat hopelijk goed uit: een dikke buik! Ohhh wat zou dat toch fijn zijn he dames...dan is het eindelijk leuk om je dikke buik te showen...nu houd ik m de hele tijd netjes is...maar dan zou ik er mee lopen pronken wahaha! Fijne zondag nog iedereen!
@ Mootje: als je op mijn vlindersite klikt (zie hieronder) en dan naar dagboek gaat, zie je mijn hele verhaal en ook een uitleg van wat HELLP is. In het kort komt het neer op: een zeer ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging waarbij de nieren en lever steeds minder goed gaan functioneren en je bloedstolling ernstig vermindert door een veranderend aantal bloedplaatjes. Vaak gaat het gepaard met een hele hoge bloeddruk (bij mij 200-150 ipv wat normaal is 120-80). Het gevaar hiervan is is dat je stuipen krijgt, of zelfs een herseninfarct, leverruptuur en meer van dat soort fijns. Omdat artsen nog steeds niet weten hoe het wordt veroorzaakt, is het enige wat ze kunnen doen om het overlijden van de kraamvrouw te voorkomen, de zwangerschap afbreken. (Nadat ze natuurlijk eerst alles hebben geprobeerd met medicijnen en het rekken van de zwangerschap om de baby een zo goed mogelijke kans te geven).
ieoor succes morgen he! elke: jeemig wat een verhaal zeg! En wat een mooi kindje! En kleeein! Echt mooie foto's! Wel leuk dat ik ongeveer weet hoe je eruit ziet. Maar wat een moeilijke tijd hebben jullie gehad, misschien nogsteeds. Dat is ook niet iets waar je zo overheen komt! En ik vond je laatste zin heel erg mooi, dat je het een plek moet geven, iedereen zegt het maar niemand weet hoe. En daar zeg je psies waar het op staat. En hoe gaat het nu met jouw gezondheid? Heb je nog klachten? Hebben jullie veel foto's/filmpjes van haar? Omdat jullie maar zzo kort van haar mochten genieten. Sterkte! Hoop dat jullie snel nog een kans krijgen op zoon mooi wondertje!
@ELke: Ik heb ook je site bekeken..en tjee wat heftig zeg! Phoe wat een verdriet..ik heb er bijna geen woorden voor. Ik kan me voorstellen dat ze in gedachten elke minuut bij je is...veel sterkte verder samen en laat die mensen maar kletsen over het een plekje geven....Wat me ook verbaasde is dat er tegen je gezegd werd wanneer je weer aan het werk ging..al zat je nog in een rolstoel en dit nog maar amper achter de rug had. Wat kunnen mensen toch gevoelloos zijn he? Liefs
@mootje en kloontje: lief dat jullie op Charlotte's site hebben gekeken! Ik slik nog steeds zware medicatie tegen hoge bloeddruk, heb veel last van geheugen-en concentratieproblemen en train 2x in de week onder begeleiding van een fysio om mijn conditie op te vijzelen. Dat laatste gaat gelukkig steeds beter, ik werk ondertussen ook alweer 20 uur! Ik moet naar 32u maar ben al erg blij dat ik dit weer kan een jaar na de bevalling.
Goedemorgen! Elke, heb je site ook even bekeken...wat een verhaal zeg! En idd een mooi meisje! Wat zullen jullie een moeilijke tijd gehad hebben, en nu nog steeds! Fijn dat het steeds wat beter gaat met je! Wil jullie iig nog heel veel sterkte wensen! Ieoor, hoe was de FM? Mooi dat je niet zo veel last meer vamn je hoofd hebt! Zou idd mooi zijn als je dmv 'naaldjes' weer helemaal de oude wordt Kun je zien dat dokters niet alles kunnen en weten... Ik hoop dat als ik die cursus af heb idd een baan te vinden, maar ben nu ook al aan het solliciteren maar er is momenteel niet zoveel... Ik werk nu als gastouder, maar wil dit niet altijd blijven doen. Daarom ook die cursus. Er zullen vast wel wat betere tijden komen Kloontje, is wel mooi dat je je droomhuis hebt gevonden! En wat Ieoor ook al zegt: kan misschien nog wel een hele tijd duren voordat je zwanger wordt, maar misschien ook niet. Ikzelf hou er geen rekening meer mee, hoort wat raar misschien. Maar heb bepaalde dingen ook afgezegd en niet gedaan omdat ik dan misschien zwanger kon zijn. En achteraf kon het dus wel. En als je al zwanger wordt terwijl jullie nog druk bezig met klussen, dan heeft het gewoon zo moeten zijn 2bb, snap dat je het even rustig aan wilt doen. Er komt een drukke periode aan en als je dan ook nog midden in een IVF poging zit.... Gelukkig zijn deze wachtweken íets 'relaxter' dan normaal Neem je rust en ik snap wel dat je hier even wat minder komt. Esser, de eerste spuiten al weer gehad! Hoe voel je je eronder? Er al helemaal aan gewend? Mootje, had jij vandaag nou de samenlevingstest? Zo ja, hoe is het gegaan, wat wijzer geworden? Hier niet zo veel beleefd, had zaterdag weer kantine dienst en moest gister ook werken, dus was weer een druk weekend... De tijd lijkt nu wel langzamer te gaan....wil zo graag met de behandeling beginnen! Nog maar even geduld hebben.... Geniet lekker van het weer! Liefs Jewel