Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hoi Lima,

Volgens mij is 41% niet erg slecht. Bij ons zeiden ze dat het ong 50% moet zijn en daar zitten jullie niet zo ver vanaf. Wij hadden de eerste test maar 14% beweeglijkheid....
    Ik kan je geen antwoord op je andere vraag geven. Er zijn stellen die niets 'mankeren' en daar lukt het niet en er zijn sommigen die IVF/ICSI zouden doen, en die zijn alsnog spontaan zwanger geworden, dus er is nog heel veel mogelijk... ;)

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Esser, super dat de tp wel doorgegaan is!!! En ook nog een topemmie toch? En 4 cryo's ? ( je berichtje is nu weg, had het gister snel nog even gelezen, maar weet nu niet meer wat er precies in stond ;))
    Doe rustig aan en deze keer is het gewoon raak!!!

2bb, je vermoeden al bevestigd?

Hoe is het met de rest?
    Hier goed, examen gister is wel redelijk gegaan, dus nu afwachten...

Fijne paasdagen nog!! Ga even lekker op de bank hangen...:D
    liefs Jewel

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    jewel83...dank je wel voor je antwoord....bij mij zeiden ze inderdaad dat 50% gemiddeld is....en dat wij met 41% een grens gevalletje zijn......maar we gaan gewoon door...van stil zitten wordt je nog steeds niet zwanger ;)

4. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey allemaal

bij mijn vriend is de beweegelijk 4% dus ik zou zeggen dat 41% niet zo heeeeeel slecht is.

esser: ik ga voor je duimen dat het raak is :)

zo ik da dalijk even boodschappjes doen..

fijne paasdagen allemaal..!

5. gaby1986

even een ego berichtje

ik moest 2 bmi (vetpercentage) punten afvallen voordat ik me weer mocht aanmelden.. gistravond op de sportschool gemeten.. en er zijn er gewoon nu al 2.1 vanaf.. dus dinsdag ga ik het ziekenhuis bellen en voor volgende maand een afspraak maken :)

6. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Gaby, hartstikke goed van je!

Lima, mijn vriend had een beweeglijkheid van gemiddeld 15% dus voor mij zou 41% ook al heel veel zijn. Het is idd wat onder de maat (50-60% is gemiddeld) maar het is zeker niet heel slecht. Misschien is het handig als het zkh nog eens een keer zaadtest laat doen??

7. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    @susan79....dank voor je reactie....dan ga ik er vanuit dat 41% wel meevalt. En ik zie dat je zwanger bent.....gefeliciteerd. Op de natuurlijk weg?

@gaby1986...ook dank voor je reactie. Maar 2.1 eraf is heel wat....Nou hopen dat je gauw een afspraak kunt krijgen. Mag ik vragen hoeveel je weegt? Ze willen waarschijnlijk bij ons IUI gaan doen. Maar ik heb nu een BMI van 33....

8. gaby1986

ik had ook een bmi van 33 en er moesten er 2 af en liever meer. maar dit wilde ze eerst proberen omdat ik nog zo jong ben, en omdat zo ook het risico van een miskraam afneemt.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    @ Lima; 41/% is inderdaad niet erg slecht hoor!! Zeker als de concentratie gewoon goed is. Wij hadden een beweeglijkheid van 5% de eerste test, maar de tweede test 30%. Het kan dus wel enorm wisselen. Ik zou me met zo'n zaaduitslag zeker geen zorgen maken!

@Susan: super dat de echo goed was!

@Esser: wat had je een mooie score zeg! Dit is een heel goed voorteken!

@Gaby: goed gedaan die 2 BMI punten! Hoeveel kilo ben je afgevallen?

10. gaby1986

hypo: op 1 ons na 5 kilo.. dus schiet al lekker op.. :)

11. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Wow, Gaby, da's echt veel joh! Zo zie je maar...als je een goede drijfveer hebt ;)

Lima, ben zwanger geworden via de 1e ICSI behandeling, echt mazzel dus, zo snel al!! Maar, het blijft erg spannend hoor... Ben blij als ik een heel stuk verder ben, hopelijk maak ik me dan minder 'zorgen'...

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    he meiden, sorry dat ik het even kort hou:

Heb 2 keer een lang bericht geplaatst maar helaas kwamen die niet op de site.
    maar
    jewel: spannend je examen! wanneer krijg je de uitslag?

Esser: sterkte meid! Hoop dat het raak is!

Susan: Hoe gaat het met jullie? Helemaal happy? Fijn dat de echo goed was!

gaby: knap hoor dat je bent afgevallen! heb je bijv een speciaal dieet gevolgd? Of meer gaan sporten?

2bb: weet je al wat meer?

Hier weinig nieuws, had gister een positieve ovulatie test, blijven toch elke keer weer hopen.....
    Ik had al verteld dat de arts op onze eerste afpsraak had verteld dat ze een jaar nog wouden wachten met behandelingen. Maar ik dacht dat ik misschien wel kan voorstellen om met iui te beginnen.....ik zie dat een beetje als een tussen behandeling, voordat je echt voor ivf enzo gaat. Misschien zie ik dit verkeerd hoor!! sorry dan! Want die behandeling kan toch zonder hormoonbehandelingen enzo? Dan brengen hun het zaad in toch? Of zit hier nog veel meer achter?

Nou sterkte allemaal! Groetjess

13. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    sorry 2bb, ik lees nu je berichtje pas.
    Wat erg voor je meid!
    Snap dat je je even trug trekt. Weet niet of je dit nu leest maar sterkte!

14. gaby1986

mootje: iui kan idd zonder hormonen, en dan brengen ze het zaad gewoon via een smal buisje bij jou in.
    ik heb mijn eet patroon niet veranderd want eet al best weinig. ben onder sporten gegaan.. 1 x body pump en 2 x fitnis in de week. helpt echt goed.. en begin er nu ook plezier n te krijgen :)

slaap lekker allemal en tot morgen.

x

15. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    He meiden.........

Rustig hier!
    Iedereen druk in de weer met het paasweekend? ;)
    Aan het genieten van het mooie weer nog?

Kwam gewoon eventjes langsblieken......
    Hopelijk alles okay bij jullie meiden!
    liefs

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Lima; 1 zaadtest zegt nog niet zo heel veel, maar 41% beweeglijk is behoorlijk goed (50% moet het zijn voor zover ik weet). Als hij dan heel veel zaadjes heeft, lijkt het mij behoorlijk goed.

Jewel; bijna zover voor jou he...... Examen gehad lees ik, ik duim voor je dat je geslaagd bent.

Gaby; goed bezig zeg met afvallen. You go girl!
    Morgen meteen het ZK bellen! Laat je weten wat ze zeggen, en wanneer je terecht kan?

Mootje; in ons ZK wilde ze pas met IUI starten (in ons geval) ná 1,5 jaar zelf proberen én een half jaar na de HSG. Eerder met IUI starten was géén optie in ons ZK. Op zich wel logisch denk ik, want ze kunnen niet iedereen die binnen komt stappen in het ZK, direct aan de IUI zetten. Ik weet dat ik inmiddels mooi praten heb, ons 1,5 jaar wachten en HSG zit erop, en wij zijn met IUI bezig. Maar achteraf vind ik het wel fijn dat ze ons zolang hebben laten wachten. Dan heb ik het in ieder geval een natuurlijke kans gegeven......
    In ons ZK is IUI áltijd mét hormonen. de eerste 3 IUI behandelingen met medicijnen. De nummers 4, 5 en 6 altijd met injecties. Echter dit beleid verschilt per ZK.
    Ze werken het zaad op (wassen het zeg maar) en de goede over gebleven zaadjes brengen ze in. Tja, of het een tussenbehandeling is....; als er geen enkele hoop/kans is om zwanger te worden van IUI, dan krijg je ook geen IUI.
    Is er wel een reeele kans op een zwangerschap met IUI; dan starten ze daarmee.
    De kansen zijn zo'n 10/15% per keer dat je zwanger wordt van IUI.
    Wanneer moet jij nou ook alweer terug naar het ZK?

Esser; meid hoe gaat ie?

Elke; hoe is het met jou?

Vrijdagavond/nacht had ik op de wc ineens een bloedprop.... heel vreemd. We dachten aan een klompje iets (MK?), maar denken dat het zaadjes waren met wat bloed (sorry voor de ranzige details). Verder heb ik helemaal geen klachten. Ik ben deze week veel misselijk en voel mijn buikje een heel klein beetje. De vorige keer had ik in de 2e wachtweek dezelfde kwaaltjes plus enorm gevoelige borsten. Dat heb ik nu niet.
    Daarstraks wel een pijnscheut in mijn buik; voelde als ongi kramp.... Het is bijna vrijdag, maar we zijn er helemaal niet zo mee bezig deze keer. Op deze manier zijn de wachtweken trouwens wel heel erg goed vol te houden :)

Verder een nichtje per ongeluk zwanger..... GRR, dat kan ik dan niet zo goed uitstaan. Ze is wel gesetteld met dr vriend, huis gekocht etc. Maar ze wilde het nog niet; het kwam dus als een totale verrassing.... Uiteindelijk zijn ze er schijnbaar nu wel heel blij mee (ze is nu 7 of 8 weken geloof ik), maar toch. Wij (een hele internetsite vol) doen zo ons best, en andere mensen overkomt het gewoon :evil:

Meiden fijne avond nog.
    tot snel

17. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    @Ieoor:
    Ja ik heb even wat nagelezen op internet over IUI, en ik heb al wel door dat ik er iets te gemakkelijk over dacht. Haha...Het lijkt ook zo makkelijk he :S Ik dacht dat kan toch zo ff....maar tis inderdaad een hele behandeling. Maar het komt ook een beetje omdat we al een jaar bezig zijn met onderzoeken van mijn vriend. Omdat zijn dokter hem maar niet doorstuurde! Dus ik heb het idee dat we al heeel lang met onderzoeken bezig zijn. Maar al die onderzoeken bij de HA ( dus een jaar) is eigenlijk voor niks geweest, want de fertiliteitsarts gaf al aan dat ze ons veel eerder hadden door moeten sturen want met die onderzoeken van de HA konden hun niks.
    Ik moet 15 mei naar het ziekenhuis. We moeten maar ff afwachten wat er dan gezegt wordt. We hadden ook in ons hoofd van, nu worden we eindelijk doorgestuurd dus nu zijn we er, nu komt het allemaal goed. Maar we moeten nog even wennen dat het nu pas begint en dat we helemaal onderaan staan....

Die bloedprop is vast niks ergs! Fijn dat het goed voltehouden is die wachtweken. Dus vrijdag al testen....voor je het weet is het voorbij.
    Moeilijk om te horen zoiets he, van je nichtje. Een vriend van ons, had ook ff een meisje voor een weekend ( zoals hij dat dan zegt) Meisje is 16, hij 18, en dat meisje belde hem van de week om even te vertellen dat ze zwanger is!!!!!!!!!!!!! Hij wil dat ze het weg haalt en zij eigenlijk ook dus dat gaan ze waarschijnlijk doen.
    Kwist niet wat ik hoorde! Doet me echt pijn.. zo oneerlijk. Maarja...tis nou eenmaal zo.

@ Esser: hoe is het met jou meid? Je hebt je TP dus al gehad???? Spannend hoor!! Hou je ons wel op de hoogte?

18. gaby1986

ioor: das wat minder een bloedprop.. maar ik ga voor je duimen hoor!

esser: mijn duimen draaien ook voor jou!

mootje: ik kan heel goed tegen zwangere mensen.. er lopen er namelijk zo veel rond op mijn werk. maar waar ik niet zo goed tegen kan zijn de zwangere die zo gaan klagen '''klagen mag wel hoor dat zeg ik niet'' maar je hebt verschillende manieren van klagen.. voorbeeld: ik ken iemand was toen 27 weken zwanger en klaagde al dat ze het zat was.. en toen kreeg ze een echo, dus ik vroeg hoe was je echo! andwoord was: ja ach een echo he, ben t een beetje zat. dan denk ik van mens je hebt net je kindje gezien wees blij!

x

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Esser; hoe gaat ie? We hebben elkaar gistern op ons topic net gemist. Toen ik begon aan mijn stukje tekst stond het jouwe er nog niet, en andersom :D
    Je bent naar Reiki geweest schreef je, wat is dat precies? Een soort meditatie/yoga? Of zit ik er echt helemaal langs? Klinkt goed dat je er met zo'n goed gevoel, zonder hoofdpijn vandaan ging de 1e keer.

Gaby; ja die manier van klagen is inderdaad vervelend. Na 27 weken een echo maar heel normaal vinden. Maar ach; laat maar langs je af gaan.
    Onze tijd komt hopenlijk nog wel, en dan gaan wij proberen er wel volop van te genieten, en iedere goede echo als iets geweldigs te zien.

Mootje; al een jaar bezig met onderzoeken van je vriend? Wat heeft de huisarts dan in hemelsnaam een jaar lang onderzocht?
    Wanneer zijn jullie gestopt met de pil en begonnen met jullie kinderwens?
    15 mei naar het ZK, dat schiet gelukkig wel op.
    Ik herken jullie gevoel wel hoor. Ook wij waren ongeduldig en mopperden op het ZK dat we het zolang zelf moesten proberen. In januari hebben we zelfs een second opinion gedaan in een fertiliteitskliniek (St Geertgen). Op diezelfde dag hadden we ook het beleidsgesprek in ons ZK. Geertgen wilde in februari met IUI starten, ons eigen ZK wilde in maart met IUI starten.
    Uiteindelijk toch maar lekker in ons eigen ZK gebleven, want de artsen zijn er erg vriendelijk. Maar zoals ik al schreef. We waren gewoon zo ongeduldig. Achteraf zijn we dus blij dat we het volgens de normen zelf 1,5 jaar hebben moeten proberen.
    En wij zijn 32 en 34 jaar. Jullie zijn begin 20 toch? Ik wil je gevoelens en je grote kinderwens niet onderdrukken, maar jullie leeftijd zal denk ik ook wel een beetje meespelen.
    Laat 15 mei maar gewoon over je heen komen, en wacht rustig alle onderzoeken af. Zowel jij als manlief zullen nog de nodige onderzoekjes krijgen.
    En het ZK zal jullie echt wel helpen, mochten daar medische redenen voor zijn hoor. Blijf er gewoon in geloven. Succes met wachten.
    Tjee dat verhaal van die vriend van jullie is nog wel even wat erger om te horen... Het is niet eerlijk (maar toch ondanks dat, begrijp ik wel dat ze 16 en 18 jaar oud, niet op een kindje zitten te wachten...) Hoe dubbel kan het zijn he?

Hier geen nieuws... wakker geworden met hoofdpijn.... Nog geen ongi te zien hier.... Het is bijna vrijdag. Ik hou jullie op de hoogte.

20. beebie82

beebie82 Bekend lid

May 27, 2008
    521
    0
    0
    hallo

even een vraagje mijn vriend heeft ook slecht zaad dmv niet ingedaalde balletjes..
    nu hebben wij een half jaar geleden alle onderzoeken afgerond. uitslag= 35% kans op een natuurlijke zwangerschap in een jaar.. bij mij is alles goed dus we moesten het nog maar een half jaar proberen.. nu is dit half jaar voorbij en heb ik weer een afspraak gemaakt bij de gyn voor 28 april.. maar wat moet ik verwachten? gaan ze nog wat onderzoeken of gaan ze starten met bv IUI of IVF.. stiekum had ik gehoopt dat het nog spontaan zou lukken.. dus heb eigenlijk ook niet gevraagt wat de gang van zaken dan is. weten jullie dat misschien..
    vind het toch wel erg spannend nu we toch echt in de mm gaan...
    x beebie

Share This Page