Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mootje; dat ben ik met je eens hoor! Dat je niet gestraft moet worden om dat je nog jong bent. Zo van stel; een stel van 30 moet het 1,5 jaar zelf proberen, en een stel van 20 moeten het 3 jaar zelf proberen, dit omdat ze jonger zijn. Dat ben ik met je eens.
    Als de uitslagen zo slecht zijn, dat hulp van het ZK noodzakelijk is, dan moeten ze die gewoon aanbieden en uitvoeren, gewoon volgens de richtlijnen die daarvoor staan.
    Maar, ook ik weet, dat zelfs die richtlijnen lang duren. En hoe lang die richtlijnen zijn, is weer in elk ZK en bij elk stel anders. Dus je kunt helaas echt niets anders doen dan wachten, wachten en nog meer wachten tot jullie gesprek ik het ZK. En dan alle vragen stellen die je maar kunt bedenken. En een arts mag je ook best tegenspreken als je het ergens niet mee eens bent hoor!

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mootje, ben het volkomen met Ieoor eens! Als duidelijk is uit de testen dat de kans op een natuurlijke zwangerschap zo klein is (eigenlijk nihil dus), moeten ze jullie gewoon daar een handje bij helpen, op welke manier dan ook. Probeer je (jonge) leeftijd als een positieve factor te zien want dat is het zeker!! :)

Ieoor, nesteldrang kan hoor! Ook al zo snel! Heb er zelf weinig last van maar ja, ik ben liever lui dan moe ;) Nog een 2 daagjes wachten en dan heb je het verlossende antwoord (ervan uitgaande dat je niet al ongi wordt omdat je gewoon zwanger bent).

Sabrien, oh dus morgen word je gebeld! Nou ik ben echt heel erg benieuwd! Wist trouwens niet eens dat je zaad ook kan invriezen... Waarom doen ze dat niet vaker dan, zou je denken?

Ja die bruiloft...dat vordert. Nog geen spanningen hoor; wij zijn vrij relaxed eronder. Eigenlijk is bijna alles al geregeld, alleen nog even een cdtje maken met muziek, de plaatsindeling voor de ceremonie (dat de belangrijkste familie dus vooraan zit) en de huwelijksvoorwaaden en testamenten nog even goed doornemen. Volgens mij is de rest eigenlijk allemaal wel in orde... Morgen heb ik de proefsessie van kapsel en make-up; duurt 2.5uur! Helemaal leuk!!
    De meesten weten al dat we zwanger zijn en ik kan het eigenlijk ook niet meer verbergen. Vanavond zei iemand al bij hockey dat je het kon zien aan mn buik...en ben pas op 8 weken! Zo heel veel meer eet ik niet, gewoon meerdere (kleinere) porties per dag... Geef ik jullie alvast als tip mee :)

Meiden, ik ga lekker op de bank zitten en heerlijk hangen. Neem nog wel lekker een glaasje warme melk, heeeeeeeeeeeeerlijk!!

Liefs Suus

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Lieve allemaal,
    Wat een lekker geklets toch weer! Het was idd even rustig. Ik had laatst trouwens ook weer wat geschreven, maar dat was vervolgens weer weg; dat is dan wel heel frustrerend!

@Ieoor: ik wist niet dat jullie IUI met pillen was ipv spuiten. Is dat standaard? Ik dacht dat t sowieso met spuiten was. Dat klinkt al weer veel beter (aangezien wij misschien ook voor IUI gaan). Ik vond jouw verhaal van die slijmprop wel apart; kan het iets m.b.t. innesteling zijn? Spannende laatste dagen hoor; ik duim voor je!

@Mootje: leeftijd moet idd eigenlijk niet meespelen, maar ik snap wel dat ze als je jonger bent wat minder haast hebben. Hoe slecht was de zaadkwaliteit bij jullie? Want dat speelt ook een rol bij hoe lang ze wachten. Oh, ik lees nu terug "dramatisch"; ben dan wel benieuwd naar de getallen, want daar kijken alle artsen ook weer anders naar.

@Sabrien: Moeilijk he als familie zo dichtbij je zwanger is. Ik vind dat echt het moeilijkst. Vooral familie voelt zo dichtbij en als je dan met z'n allen bij elkaar bent dan mis je echt iets. Daar mag je best verdrietig om zijn of andere gevoelens; dat is heel normaal.

@Esser: ik sluit me bij Ieoor aan; heb een goed gevoel bij jou dit keer; misschien omdat die embryo's zo goed waren! Succes met de laatste wachtloodjes!

@ Suzan: wat spannend de bruiloft! Wel gaaf dat je daar nu straks zwanger staat; wat bijzonder! Succes met de laatste voorbereidingen. En wat de anderen ook zeggen; klagen moet zo af en toe kunnen hoor! We zijn super blij voor je!

Zo; nu heb ik op een aantal gereageerd; morgen typ ik wel ff iets over mezelf; tis nu al zo laat geworden weer! Trusten allemaal!
    xxx hypo

4. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ioor: niet ongesteld worden hoor! dat mag niet. !

mootje: ik ben het helemaal met je eens.. maar wat ik dan nog niet eerlijk vind.. is dat een collega van mij al 3 jaar bezig is.. en nog steeds niet zwanger is..terwijl er met haar en har man niks mis is.. nu heeft ze al 7x iui gehad en 1x met hormonen.. en nog steeds niet zwanger.. nu krijgen mensen zoals jullie en mij natuurlijk voorrang op haar, omdat er met hun eigenlijk niks mis en en het gewoon zou moeten lukken eigenlijk dus hun komen in een soort van wachtlijst..en zij is nu 30 dus dan mogen ze bij haar ook wel een beetje gaan opschieten.
    de huis arts zij bij mij ook.. het scheelt eennorm dat je nog zo jong bent... maar in het ziekenhuis zeggen ze val maar eerst af.. want je bent nog zo jong en je hebt tijd zat.. toen dacht ik echt... ja maar daardoor is mijn kinderwens niet minder sterk?!

nou k ga weer.. moet werken van 8.30 tot 18.30 en dan gauw eten en sporten.. dus drukdrukdruk... fijne dag allemaal en werkse..

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Goedemorgen meiden, super gezellig dat er weer zoveel af gekletst wordt :D

Gaby; wat ik eigenlijk niet snap: 18 mei hebben jullie evaluatiegesprek, maar onderaan jouw stukjs tekst staat dat het definitief ICSI gaat worden? huhh? Ik snap het niet, sorry. Wat valt er dan nog te bespreken, als de artsen al hebben besloten dat het ICSI moet worden. Staan jullie nu op een wachtlijst oid?
    Die collega van jou; ik denk dat ik wel begrijp hoe dat gaat; gewoon volgens de voorschriften die ervoor staan. Ik weet niet hoelang hun zelf hebben aangemodderd zonder ZK? Sommige mensen (zoals ik en mijn man) stonden na 9 maanden zelf proberen al in het ZK. Andere mensen proberen eerst thuis 3 jaar zwanger te worden, en durven/willen dan pas hulp van het ZK inroepen.
    Maar goed, stel dat jouw collega na 1,5 of 2 jaar pas de MMM in is gestapt, dan volgen er eerst een hele reeks onderzoeken. Wij zijn in juni voor de 1e keer in het ZK geweest, en eind september was mijn laatste onderzoek pas klaar. Eind januari was mijn man pas geopereerd. Het kan allemaal 'eeuwen' duren, al die onderzoeken die nodig zijn.
    Meestal doet een ziekenhuis een HSG bij de vrouw als er sprake is van IUI. Na de HSG willen ze in ons ZK, dat je weer een half jaar naar huis gaat om het zelf te proberen. Je schijnt dan namelijk extra vruchtbaar te zijn. Nou dan zit je al zo'n beetje op dik 2 jaar. En dan beginnen de IUI's.
    Standaard is, om 6 x IUI te doen, alvorens met IVF te beginnen. Net als bij ons. Zelfs na de 6e IUI kan het ZK nog denken dat doorgaan met IUI beter is dan starten met IVF. Er zijn zelfs stellen die 10 x IUI krijgen.
    Stellen zoals ons die eerst IUI krijgen en daarna pas IVF/ICSI komen niet op een andere wachtlijst dan stellen die direct op IVF/ICSI aangewezen zijn hoor. Maar ieder geval is anders, en het ZK probeert natuurlijk in 1e instantie, die minst zware optie om zwanger te worden. En da's IUI. Snap je het n beetje? Maar goed, ik begrijp uiteraard dat het frustrerend is voor je collega en haar man. 3 jaar is lang. Maar volgens mij is bijvoorbeeld Esser ook al 3 jaar bezig? Toch Esser?

Hypo; inderdaad irritant dat er steeds stukken verdwenen van de site. Ik hoop dat ze nu klaar zijn met de site, en dat Jan niet meer op verkeerde knopjes duwt :)
    Bij ons in het ZK is het standaard; eerste 3 IUI's met hormoon pillen van dag 3 tm 7, de nummers 4, 5 en 6 met spuiten. En nu weet ik niet zeker ofdat dat spuiten van dag 1 tm 14 is, of ook van 3 tm 7. Maar er zijn ook ZKen die zonder hormonen IUI doen. Bij ons in het ZK doen ze FMen om te kijken hoe het met je eitjes is, hoeveel en hoe groot, en er zijn ook ZK, daar moet je zelf thuis met ovulatietesten maar uit zien te vogelen wanneer de IUI moet zijn. Het is dus echt overal anders.

Suus; veel plezier met tutten vandaag! We krijgen toch wel een foto te zien, na de bruiloft he? Leuk toch, dat ze het al kunnen zien dat je zwanger bent. Mag je gerust heel trots op zijn.
    ik had er wel al een vaker van gelezen, van zaad invriezen. Dat was bij een stel waarbij de behandeling niet door kon gaan, omdat die man op het moment supreme het potje niet kon vullen, wat natuurlijk erg vervelend is. En als dat een keer niet lukt, dan is de spanning voor de keer erna nog groter. Ik geloof dat bij die mensen al 2x een behandeling niet door kon gaan ivm geen zaadjes, en toen bedacht het ZK dat ze de zaadjes op voorraad in de vriezer konden doen. Harstikke goed toch, dat dat kan :)

Sabrien; vandaag de grote dag meid. Ik duim voor je. Toi toi toi [-o<

Esser; hoe stel je het wachten?

Ik ben weer misselijk vanmorgen, en nog geen ongi te zien. Ik heb voor het eerst nu even weer wat hoop......

Ik ga snel naar de fysio. Tot later dames.

6. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    hallo allemaal

@ieoor ik lees dat je nog maar een paar dagen moet wachten om te testen.. spannend en het is je 3 iui toch nou volgens mij is 3 keer gewoon scheepsrecht.en misselijk vanochtend is wel een erg goed teken ik duim voor je..

@ mootje ik ben het helemaal met je eens ik vind ook niet dat het leefdtijds gebonden moet zijn voor evt behandelingen al kregen wij na mijn hcg onderzoek wel te horen probeer nog maar een half jaar jullie zijn nog zo jong ik dacht echt van nou en ik wil jong moeder worden. maar goed nu lees ik hier dat het standaard is naar een hcg omdat je extra vruchtbaar ben naar een hcg. ik ben trouwens 26 en vriendje is 28 nu mar hopen dat we voor ons 30 papa en mama mogen worden.

en ik las dat er iemand gaat trouwen.. ik weet de naam ff niet meer maar vanharte en waneer is de grote dag...??

hier wel goed ik probeer niet in een dip te raken.. ben best teleurdesteld dat we nu toch echt de mmm in gaan.! kreeg troeuwens gisteren een telefoontje van een vriendin... wat denk je zwanger hartstike leuk hoor maar het was net of de grond onder me vandaan viel begon nog net niet te stotteren. ik had het wel verwacht bij hun. baal zo van mezelf dat ik er zo achterlijk op reageer ben gewoon stik jaloers...pff

x beebie

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ieoor, zou het dan toch? Ik hoop het zo voor je!! Ik moet spuiten in de ochtend, nou ja moet...maar ik vind het eigenlijk wel makkelijk, sta toch vaak dezelfde tijd op. En ik ben 's avonds toch ook wel vaak weg, en om dan alles mee te nemen vind ik maar niks. Het enige nadeel is misschien dat mijn mannetje er dan niet bij is. Maar dan moet ik het zelf wel doen, dus is misschien ook wel weer een voordeel :D
    En heb ook geen idee wat die slijmprop betekend, miss idd iets met de innesteling? Ik hoop iig dat het positief is :D

Gaby, lijkt mij erg frusterend als je allebei 'gezond' bent en het dan nog niet wil. Maar wat Ieoor ook zegt, er zijn stellen die pas na 2 jaar naar de dokter gaan en dan ben je voordat er echt wat gebeurd zo weer een jaar verder. Ik ben ook pas na 1,5 jaar naar de huisarts gegaan, terwijl ik nu denk, had ik maar iets eerder gegaan, scheelt toch weer een half jaar...
    Toen wij op de wachtlijst voor ICSI kwamen, zei de assistente dat, ongeacht wat je leeftijd is, je geen voorrang krijgt. Dus als wij bv allebei 19 waren geweest, dan is de procedure precies hetzelfde als we bv 40 waren geweest, dan hadden we ook gewoon een half jaar moeten wachten. Het scheelt natuurlijk ook welke behandeling je krijgt. Want als het zaad slecht is, dan maakt het niet uit of je 19 of 40 bent, beide keren heb je hulp nodig... ;)

Hypo, is idd erg frusterend dat die berichtjes gewist zijn... Maar we gaan gewoon weer verder :D Jullie gaan dus misschien voor IUI? Wanneer weten jullie meer?

Mootje, is snap helemaal hoe je je voelt hoor! Lekker koppig blijven en blijven zeggen hoe je er zelf over denkt. Die dokters zijn soms ook niet allemaal even behulpzaam of aardig ;) Ik vind de term 'dramatisch' wel een beetje vaag, ze hebben toch wel enig idee wat de behandeling zou kunnen zijn toch? Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt en dat jullie verder kunnen!

Suus, geniet lekker bij de proefsessie!! Is wel leuk dat je al wat een buikje ziet! Daar doe je het voor ;) Vind het nog wel knap dat je hockeyt, ben je niet bang dat er wat gebeurt? Ik ben zelf altijd erg fanatiek, dus ik zou er allang mee gestopt zijn.. ;)

Sabrien, spannend, vandaag de uitslag!! Mijn duimen draaien hier nog steeds!!

Beebie82, je hebt helemaal gelijk hoor dat die extra maandjes erbij 'gejokt' hebt hihihi, hangt natuurlijk ook wel een beetje vanaf hoe lang je al bezig bent. Iemand die nog maar net een half jaar bezig is en dat dan doet, vind ik niet kunnen, maar in jouw situatie kan het best... ;)
    28 april schiet ook al weer op!
    Ik vond het spuiten eerst ook eng hoor, maar zodra je hoort dat je voor IVF of ICSI gaat dan kan je je er al een beetje op voorbereiden, en bij de prikinstructie vond ik het erg meevallen, maar het is natuulijk nog wel even afwachten hoe het in het echt gaat! ;)
    Het is altijd moeilijk om te horen dat er weer iemand zwanger is, vooral als je net in het begin van de mmm bent, tenminste dat vond ik. Heb er nu ook nog wel eens moeilijk mee, maar kan het wat beter relativeren. Die gevoelens zijn heel normaal...het is niet leuk, maar als je zelf ook zo graag wilt....Sterkte ermee!!

Fijne dag nog allemaal!!

8. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    we hebben er idd een paar maandjes bij gejokt maar toen waren we ook al een jaar bezig :confused: ik vind het ook echt niet kunnen als je dat al met een half jaar doet [-X toen wij ongeveer 10 maanden bezig waren. was ik toevallig bij de huisarts voor iets anders. ik vroeg toen aan haar of het kwaad kon voor de vruchtbaar heid als je vroeger niet ingedaalde ballen had en of ze ff op kon zoeken waneer mijn vriend er preccies aangeholpen is hij was 8 jaar oud #-o zij zei toen dat is best laat als het jullie rust geeft mag je wel een zaad test laten doen. dat hebben we toen gedaan en toen is het best snel gegaan. 1 test was slecht.. toen nog maar een keer 2 weken later en doen was iets beter weet niet meer precies hoe of wat ik gellof eerste test groep A 6% groep B 22% tweede test groep A 21% en groep B % OMGEdraait dus.. advies huisarts naar de gyn.. na alle onderzoeken bij mij was de conclusie 35% kans om binnen een jaar zwanger te zijn gyn. wilde dat we nog ff een half jaar gingen proberen hij had er veel vertrouwen in dat het spontaan ging lukken hij vond de zaaduitslagen redelijk.. nou niet dus over 2 weken zijn we er weer..ik heb trouwens wel een hele aardige arts en neemt alle tijd :D

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Ieoor, spannend meis! Misselijk is een goed teken..........ik ga keihard duimen!Onzekerheid kan een mens gek maken he?!?!?!?!?!? Succes! duim, duim, duim, duim, duim!

Jewel, spannend meis zaterdag de eerste spuit. Je zult zien dat het vanzelf gaat en dat het heel erg meevalt!! Alvast heel erg veel succes, ik ga je zeker volgen! Spannend.....

Beebie82, is ook echt een klap als je hoort dat je definitief de MMM in gaat! Je moet dat even verwerken en een plaatsje geven en dan als je het eenmaal verwerkt hebt dan ga je er voor!!!!!! En horen dat in de vrienden/familiekring iemand zwanger is, is gewoon ontzettend lastig en moeilijk. Positief blijven, is zeker niet gemakkelijk maar wel heel belangrijk !

Susan, wat een spannend moment proefkapsel en proef make-up!!! Wat ontzettend leuk dat je al een buikje begint te zien. Pronk er maar goed mee!!!!!!!!! Veel plezier vandaag!

Ik weet nog niets, wordt eind vd middag pas gebeld over de uitslag.
    Zit iedere minuut van de klok af te kijken pfffffffffffffffffffffffffff.

Ik laat jullie iets weten!!!!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Even snel voor Sabrien; succes met wachten meis. Ik denk aan je.

11. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    JAAAA, we hebben goed nieuws!!!!!

Er zijn 20 rietjes zaad ingevroren en er zijn er maar 2 nodig per poging!!!!
    Mag morgen bellen voor nieuwe planning en krijg recept thuisgestuurd!!

Ben zo ontzettend blij echt stikgelukkig!!!!!!!!!

Gr. Sabrien

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Goed nieuws Sabrien!! Succes hoor!

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sabrien: :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ joepie de poepie. Goed zeg, 20 rietjes. Dan kunnen jullie voorlopig voorut. Goed, goed, goed. Gefeliciteerd hier zullen jullie wel heel erg blij mee zijn. En terecht! Jullie hadden een beetje geluk inmiddels al wel verdiend!!!
    Hebben ze ook iets gezegd van de kwaliteit van het ingevroren zaad; zat er van de 3 inleverpogingen bijvoorbeeld een extreem goede opbrengst tussen? Of doet dat er niet toe?
    Morgen al bellen voor een nieuwe planning; mogen jullie ook weer!!!

Suus; hoe is de proefsessie gegaan?

Beebie; voor zover ik wijs kan uit jullie uitslagen, valt het mee volgens mij. Niet goed, maar ook niet extreem slecht. Hoeveel miljoen zaadjes hadden jullie, of weet je dat niet? Fijn he, een lieve arts.
    Het is onze 2e IUI nu. Morgen mag ik testen....
    Ook wij moesten na de HSG het weer een half jaar zelf gaan proberen, en ik ben 32. Ook daarbij maakt leeftijd niet uit. Wel het ZK, het ene ZK doet het anders dan het andere.
    Voor jullie 30ste papa en mama; dat zou toch moeten lukken; ik hoop het voor jullie.
    Weer iemand zwanger: GRR, ik snap je gevoel, en dat mag best wel even hoor. Je moet gewoon even aan het idee wennen. Sterkte ermee.

Jewel; dat is inderdaad het voordeel van smorgens spuiten. Ach ja, het zal alle 2 zo wel zijn voors en tegens hebben. Je moet het lekker dan doen, waar je jezelf het beste bij voelt.

Hypo; ja inderdaad, wanneer horen jullie meer?

Esser; hoe gaat ie? Zenuwachtig?

Het feit dat ik nog steeds niet ongesteld ben, snap er echt niks van. Ben meer verbaasd dan dat ik zeker zou weten dat dit 'zwanger' betekend. Maar hoe langer het duurt dat de ongi wegblijft, des te hoopvoller ik word. Wat een rare poging zeg deze......

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Speciaal voor Sabrien: Joepie!!
    Helemaal geweldig nieuws meid! :) :) :)

Ieoor...........oohhhh.....voelt idd steeds beter meid!
    Zou het nu dan toch mooi met de 2e IUI? Spannend.... Voel je iets?
    Afspraak: jij en ik nu tegelijk zwanger? Deal? ;)

@all; even heeeel veel knuffels voor jullie allemaal jullie kant op!
    (had ik even zin in en gun het jullie allemaal) ;)

15. Niet meer actief

***INBRAAK***

Wat een goed nieuws! :whistle: \:D/ Ik ben heel blij voor jullie!
    Op naar een succes volle 3e poging! :thumup:

liefs Naatje

***UITBRAAK***

16. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    volume: 2.0 ( > 2.0 )
    concent.: 2.3
    mobiliteitA+B : 17 ( > 50 )
    Prog. Mot zaadzcellen: 0.4
    Niet prog. Mot zaadcellen: 1.9

Weet niet bij alles wat het inhoud, wat tussen haakjes staat, heb ik opgezocht. Die aantallen zouden het 'normaal'' moeten zijn.
    Dit is een beetje de gem. uitslag. alle uitslagen zijn bijna hetzelfde.

Sorry dat ik het alweer even kort hou! zeggen jullie deze uitslagen iets?

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Esser; da's afgesproken, samen zwanger! Morgen weten we of ik me aan onze, zojuist gemaakte afspraak kan houden :D
    Knuffel terug|

Mootje; het is zo vervelend dat ze het overal anders noemen/doorgeven. Ik heb zojuist de map er even bijgepakt; jullie zullen het niet geloven, maar ik heb zelfs een smalle ordnermap, vól met MMM spulletjes, folders, afsprakenlijsten, infoboekjes etc etc. We hebben van het ZK, toen we de second opinion kregen, ons hele dossier meegekregen voor St. Geertgen, en daarvan hebben we weer een kopie in onze map zitten. Wij hebben 3 x zaad ingeleverd, en als ik dezelfde dingen opzoek als die jij beschreven hebt:
    Volume: was bij ons: 4,1 / 3,1 / 4,0
    concentratie: was bij ons: 8 / 10 /10
    mobiliteit A + B: was bij ons: 7 / 10 / 14
    wat prog / niet prog mot zaadcellen betekend??? geen idee

Al met al heb ik het nu opgezocht, en heb ik geen idee. Nou ja, een klein beetje een idee: de mobiliteit van jullie is in ieder geval beter als de onze. De concentratie is bij jullie, als ik het goed lees, 2,3 miljoen zaadjes, waarvan 17% goed beweeglijk (A+B).
    Niet supergoed, maar ook niet extreem slecht volgens mij hoor. Voor zover ik er verstand van heb, zeker voldoende zaadjes om zwanger te kunnen worden. Zei het met een beetje hulp van het ZK.
    Voor IUI heb je, ná opwerking van het zaad 1 miljoen zaadjes of meer nodig
    Voor IVF heb je, ná opwerking van het zaad minimaal 100.000 zaadjes nodig
    En voor ICSI is volgens mij 1 zaadje voldoende (in theorie dan, ze willen er waarschijnlijk liever meer zien... :) ) Sorry, lang verhaal, hoop dat je er iets mee kan.

Naatje; je mag gerust wat op ons topic schrijven hoor! Gezellig.

Nee, ik voel nog steeds niets. Ben sochtends wel misselijk, maar voor de rest niks.
    Tijdens de 2e wachtweek van de vorige IUI, had ik ontzettend zere borsen. Echt heel erg, en voelde ik mijn buik ook echt ontzettend. Maar nu niet. Ik voel mijn buikje af en toe, zoals nu als ik eraan denk en even voel of ik iets voel. Maar voor de rest niets.
    Ook geen bruin meer gehad op de wc.......... vreemd, vreemd, vreemd.....

18. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sabrien : super joh! dat is zeker goed nieuws

Ieoor: bedankt voor je berichtje. Ik heb zelf ook een mapje vol. Met de temperatuur lijsten enzo. en andere belangrijke info. Hahah.
    Ik weet het ook niet mer met die cijfers hoor! we wachten gewoon af.
    Ik vind het van jou wel errrrgg spannend! Klinkt iig wel erg hoopvol! Hoop het echt voor je meid!

Hier is het wel balen want we moeten 15 mei weer terug komen, om weer uitslagen te bespreken. Voor die tijd moet ik dus op de 3e dag van mijn ongi bloed laten prikken.
    Maarrrr heb toch nogsteeds geen eisprong gehad!!!!!!!! Dacht vorige week dat de ovu test posi was, maar mn temp ging niet omhoog. En nu nog steeeds niet.....Hoop wel dat ik optijd ongi word!!!!!!!!!

Fijne avond allemaal! Ik reageer van het weekend even op iedereen! heb ik wat meer tijd!

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sabrien, wat een super nieuws!! Nu mogen jullie dus direct starten met de 3e ICSI? Heb je het lange of korte protocol? (1 of 2 mnd)

Ieoor, volgens mij is het per zkh anders hoor, met die grenzen. Wij hadden na opwerking 1.3 milj en kwamen in aanmerking voor icsi dus........ook hier het verschilt per zkh.
    Voor jou klinkt het iig hoopvol hoewel ik eerlijk moet bekennen dat de meeste zwangeren pas misselijk worden vanaf week 6 (dus dan ben je nu 2 wkn te vroeg) maar hopelijk ben jij dan de uitzondering op de regel :)

Mootje, weet ook niet precies wat prog en niet progres motiel is maar ik denk het aantal goed beweeglijke (A) en weinig beweeglijke levende zaadcelen (B). Want 0.4 + 1.9 = 2.3. Oftewel, in totaal heb je 2.3 milj levende zaadcellen waarvan 0.4 milj goed beweeglijke en 1.9 milj minder goed beweeglije zaadcellen.
    Het zkh moet gewoon een zgn, opwerktest doen, pas dan wordt meer duidelijk over welke behandeling het zal moeten worden.

Esser, houd jij het nog goed vol, de ww??

Jewel, zaterdagochtend al de 1e spuit! Spannend joh, nog 2 daagjes (eigenlijk 1.5 dag)...

De proefsessie was echt erg leuk! Heb er ook een mooie foto van gemaakt van mn kapsel en make-up. Heerlijk als iemand aan je haar en gezicht zit :) Leuke is trouwens dat die vrouw ook de visagiste van de serie Single van Net5. Voelde me dus echt in goede handen...

Meiden, ik ga verder tv kijken...

Liefs Suus

20. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    @ sabrien gefeliciteerd met het goed nieuws, nu verder met de 3de icsi toch, nou spannend hoor. Het is idd een behoorlijke klap als je te horen krijgt dat er iets niet( goed) is, en dat je de mm in moet. maar ik probeer zeker positief te blijven (is soms best moeilijk) het gekke is dat ik altijd een voorgevoel heb gehad dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan.
    Maar ik heb ook een voorgevoel dat het goed gaat komen.

@ieoor. ooooo wat spannend dat je morgen mag testen!!! heb je geen drang om nu ff een testje te doen? ben namelijk wel erg nieuwsgierig.
    ik weet niet meer hoeveel miljoen zaadcellen er waren. maar de gyn. zei een half jaar geleden ook dat hij het zaad niet zo eens heel slecht vond. zelf heb ik het gevoel dat ze een beetje lui zijn.. heb veel hoop op IUI..

@mootje ik duim voor je dat je optijd ongie wordt!! dan kun je weer verder met je onderzoeken..
    @susan jij gaat dus trouwen gefeliciteerd??? wanneer is de grote dag?

Deel Deze Pagina