Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Zet hieronder nog een keertje hoe het verliep met onze intake.
    Wij hadden die namelijk afgelopen vrijdag (10-10) gehad ;) ;)
    Toch echt super lief dat jullie allemaal meeleven! :)

De intake verliep prima! Hebben 3 kwartier in gesprek gezeten met de arts. Punt voor punt alles nog eens doorgelopen en ons cryo contract mee naar huis gekregen. Ook de recepten mee gekregen en die meteen bij de apotheek in het ZH opgehaald. Een volle plastic tas en wel met een waarde van ruim €1000! Poeh! Medicatie opgeruimd en een deel ervan ligt nu in onze koelkast. Wel een gek gezicht hoor....

Vandaag nog een keer moeten bloedprikken op FSH waarde en infectieziekte en vanavond beginnen met de pil. Vandaag begint onze 1e poging dus officieel! Morgen nog bellen met de ivf verpleegkundige om een afspraak te maken voor de prikinstructie.

Gobblingglow; leuk zeg dat gefrubbel met armbandjes en kettingen etc.
    Helemaal leuk! Enne.......als je d'r nog eens eentje kwijt moet; ik meld me vrijwillig aan hoor! :)
    Misschien een lijn ontwikkelen voor meiden die in de mmm zitten? ;)
    (zelfde soort armbandje of kettinkje?)

Zora; sterkte meid!

Merel; wat ontzettend spannend toch meis.....! Mijn duimen blijven draaien!

2bb; kan inderdaad wel lastig worden voor de mmm als jullie later meer afspraken e.d. hebben! Een goede planning is dan wel een vereiste en kunst hoor! ;)

liefs

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mrs mia; nog eventjes voor jullie! Spannend!

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Esser,

Nu ik jouw verhaal lees denk ik: dit heb ik inderdaad al gelezen, ha, ha!
    Maar goed, vandaag dus officieel begonnen: Succes en laten we hopen dat het bij deze eerste ronde blijft ;)

Groetjes Mia

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ Esser, ohw wat spannend, dan is het vandaag officieel voor je eerste keer !

@ Mia, ja komt steeds dichterbij;wij donderdag en jij vrijdag geloof ik he ? Begin je ook al een beetje zenuwen te krijgen of ben ik gewoon een stresskip :)

Ja we moeten maar een mooie kleur ketting (en armband) kiezen voor de MMM meiden, ik sta open voor suggesties ;) , richten we een fonds op waar je mijn kettingen kan kopen en de opbrengst gaat naar ehh... Freya bijvoorbeeld.... of ehh een lekker weekend weg met de mmm meiden van dit topic, maar ja word lastig plannen met alle vooruitzichten ;)

veel liefs

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou goblingglow, dat klinkt al erg goed als eerste ideeen! Nog meer meiden met ideetjes of tips?
    Dat zou wat zijn als zo het een en ander zou lukken ;)

6. hallo,
    ik wou jullie allemaal heel veel sterkte en suc6 wensen in deze spannende en onzekere tijden..
    zie verschillende verhalen voorbij komen!
    echt respect dat jullie zo sterk in jullie schoenen staan hoor :D

hier vandaag ook te horen gekregen dat t zaad van mn vriend toch na 2 jaar niet goed schijnt te zijn. vorige keer vonden ze de uitslag goed, na een half jaar dezelfde resultaten te bekijken was het toch niet zo goed en moest mn vriend opnieuw zaad inleveren. vandaag uitslag gekregen, hij heeft teveel misvormde cellen erin zitten..omdat ons slagingspercentage qua zelf doen of starten met een behandeling ongeveer gelijk liggen (zon 37%) gaan ze nu niks ondernemen. we moeten dit jaar de natuur zijn gang laten gaan. we moeten nu dus nog een jaar wachten voor ze gaan behandelen. opzich wel logisch omdat de slagingspercentages dus zo dicht bij mekaar liggen, maar toch een enorme domper dat we nu een jaar in mijn ogen moeten wachten voor we verder kunnen/mogen..

liefs marieke

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    CG, dat zijn goede ideeen!

Marieke, wat een vervelend nieuws. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niks vindt dat je nog een jaar moet aankijken. Dat heb je tenslotte al gedaan toch?
    Mag ik vragen wat de uitslagen waren van jullie zaadtest?

Sterkte ermee. Groetjes Mia

8. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    nou wat is een mooi fertiliteits kleur ?
    (het moet natuurlijk wel mooi staan bij onze kleding)
    (of doen we hem alleen om met verder geen kleren aan als we de mannen weer eens verleiden rond een bepaalde periode hihihi)

Geel
    Paars
    oranje
    bruin
    rood
    blauw

ik zou bijna een poll openen hahaha :)

@ Marieke, wat een rotnieuws zeg, ben je al 2 jaar bezig en moet je nog een jaar wachten, kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten... :(
    Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen....

Liefs C.G.

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Marieke; wat een ontzettend naar nieuws zeg.........

Gobblingglow; hmmm.....mijn voorkeur gaat uit naar bruin! Ben zelf van de aardetinten etc. ;)
    Maar wellicht is een poll later nog handig? Misschien beter als de interesse groter wordt?
    Anders dan is een persoonlijke voorkeur wellicht mogelijk, en blijft het zo voor jou beter uitvoerbaar ;)
    De looks van iedere ketting/armband blijft hetzelfde alleen kan een ieder zijn kleur voorkeur doorgeven.
    Is dat wat?

10. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Das een heel erg goed plan, dus ik moet maar snel naar de knutsel tafel voor een ontwerp ;)
    Ik heb er een aantal in mijn album gezet, als je ze aanklikt word de foto vergroot.... (als het goed is, ben niet zo handig met dit soort dingen)

11. dank jullie wel dames

mia: de eerste uitslag was: 17 milj. per ml
    levende 53 dode 47, bewegelijkheid was goed .. de vorm was toen 9% (moet 12% zijn) en de vorm was dus t slechtst...

de uitslag van vandaag was: 14 milj per ml 57 levende 43 dode, bewegelijkheid was goed, de vorm 6%...

dus slechter als eerst terwijl hij er alles aan had gedaan om t beter te laten worden.. maar ja dat heeft pas uitwerking van 3 maanden he.. en t is nu 1,5 maand dat ie er alles aan doet..

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hallo, ik ben er weer! We hebben een heerlijk weekend gehad. Geweldig weer! Veel gewandeld, uitgeslapen, uiteten en ook gepraat en gelachen. We waren er ook samen wel even aan toe. Emme heeft zich goed vermaakt bij opa en oma.

Marieke, ik kan me voorstellen dat je baalt dat je het nu nog een jaar moet proberen. Maar aan de andere kant is het wel fijn dat jullie een best grote kans hebben dat het jullie op eigen kracht lukt.

Ik las nog over vakanties plannen etc. Wij doen dat gewoon. Het leven nu moet ook leuk blijven. Anders ben je echt alleen aan het afwachten.

CG, wat een leuke kettingen! Ik ben echt een kettingenfreak. Vooral die met die bloemen vind ik gaaf! Maak je ze op bestelling? Ik wil wel klant worden.........

Merel, wat spannend zeg. Jammer dat je van de medicatie ook zwangerschapsverschijnselen kunt krijgen. Dan weet je nog niets en moet je echt afwachten. Ik duim hoor!

Ik heb vandaag de forumulieren voor het Radboud gepost. Ik ben benieuwd of we snel wat horen.

Pim

13. pim dat hoop ik ook!
    37% is een kans van 37 op de 100 vrouwen..
    dus idd nog een best goede kans..
    mn positieve knop begin ik langzaam aan weer te vinden.
    vanmorgen na de uitslag dacht ik echt: als t de afgelopen 2 jaar niet is gelukt waarom dan nu komend jaar dan wel...

hopelijk krijg je snel wat te horen van t ziekenhuis!

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn dat je weer wat positiever kunt zijn. We trekken elkaar allemaal wel door de dipjes heen. Daarom is dit een fijn forum.

Ik ben weer heerlijk aan het lezen. Dat is echt mijn favoriete hobby. Goede afleiding voor nu.

Pim

15. pim
    kan ik me voorstellen. ik zit nu bijna 2 jaar op t forum en ik heb hier heel veel lief en leed al gedeeld.
    het is enorm fijn dat je met mensen kan delen hoe je je voelt.
    buitenstaanders die steunen je ook wel maar zullen vaak niet voelen wat jij voelt.. dus die denken vaak na een paar maanden, ja nu weten we het wel.
    hier kan je je verhaal kwijt, maand op maand en iedereen leeft met je mee. en het is vaak nog gemeender dan mensen die je in in je dagelijkse leven tegen komt!

we slepen mekaar er echt doorheen hier :D super!

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden!

Leuk die kettingen CG! Ik moet zeggen; ik ga helemaal voor roze! :)

@ Marieke: irritant dat je nu nog een jaar moet proberen maar ja 37% is best een grote kans, is meer dan 1 op 3! Probeer je daar aan vast te houden...

@ Zora: Wees blij dat je al zo snel kan! Het wachten duurt altijd al zo lang nl en dan heb je wellicht al meteen wat meer zekerheid. :)

Ik kom zelf het wachten goed door door heel veel te sporten. Ik sport zeker 4x per week (ik volleybal en hockey) dus dat is gewoon fijne afleiding! Daarnaast nog werk, heb een hondje, 2 katjes........ Druk druk druk dus! Stond er vandaag ineens bij stil dat ik overmorgen al voor die echo moet! Spannend! Ben wel errug benieuwd, hoop meteen de uitslag al te horen...

Meiden, ik ben doodop. en duik lekker mn bedje in! Lees alles morgen wel weer!

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    FF snel...... ;)
    Gobblingglow, helemaal geweldig joh! Die bruine ketting heeft mijn voorkeur, mag zelfs helemaal bruin zijn ;)
    Al meerdere meiden dus die wel interesse hebben in de bijzondere 'mmm' ketting, leuk!
    liefs

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen (tja ik heb een weekje vakantie, dus kruip nu in mijn badjas achter de pc)!

CG, die kettingen zijn erg leuk! Ik hou eigenlijk van paars en roze, maar zwart vind ik ook mooi :D Ik vind de vorm van die blauwe heel leuk trouwens.
    Jij moet donderdag he, dat is lekker al bijna. Ik vrijdagochtend... anders hadden we elkaar misschien wel getroffen in de wachtkamer :)
    Succes alvast!

Susan, heb jij morgen die waterecho? Jij ook lavst heel veel succes dan. Laat maar weten hoe het is gegaan.

Pim, wat fijn dat je vakantie je goed gedaan heeft! Hou er wel rekening mee dat het ongeveer 2 weken duurt voordat je van het Radboud een brief krijgt met de geplande afspraak er op (en die is dan nog eens 4 weken verder). Tenminste, zo ging het bij mij. Ik had na 1,5 week gebeld, aangezien ik het zo lang vond duren, maar 2 weken wachten was heel normaal zei ze :confused:
    Het is maar dat je het weet, dan kun je je er op instellen en kan het aleen maar meevallen.

Marieke, ik kan me voorstellen dat je af en toe in een dipje zit. Als je al twee jaar bezig bent lijkt de kans niet echt groot dat het vanzelf lukt. Gebruik je wel ovutesten en zo? Het lijkt me nl heel belangrijk om goed te timen ;)
    Maar inderdaad fijn om hier je hart te kunnen luchten. Het is fijn om met mensen te kletsen die in hetszelfde schuitje zitten.

Merel, hoe staat het er mee ondertussen?

Liefs Mia

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    FF kort vanaf m'n werk. Ik heb het Radboud vorige week gebeld en toen gaven ze me aan dat er eind oktober nog plaats zou zijn. Ach ja, we wachten maar af.

Pim

20. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh, dat zou mooi zijn! Ik hoop het voor je.

Werk ze nog.
    Groetjes Mia

Deel Deze Pagina