Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Esser; wat geweldig!!!! Ik ben echt helemaal blij voor je (gek he; ik ken je niet eens ;) )! Wat fijn zeg; eindelijk weer een lichtpuntje hier op het forum idd!
    xxx hypo

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Esser heb je uberhaubt geslapen vannacht??? :D :D :D :D

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Whhhoww Esser, GEFELICITEERD meid!!!!! Geweldig!! :D :D
    Eindelijk is voor het jou zover!! Ben zo blij voor je!!
    Nou meid, geniet er lekker van, je hebt het verdiend!!!!!

liefs Jewel

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Zon, wat fijn dat het zo goed met je gaat!! En dat groeien komt wel hoor! Leuk om weer wat van je te horen!

Hypo, vervelend dat je je zo voelt. Ik zou anders ook even een bloedtest doen, dan weet je het iig zeker. Ik hoop dat je vandaag wat goed nieuws krijgt!!

Kloontje, gelukkig viel de FM mee! Jammer dat je de uitslag van het zaad nog niet gekregen hebt, maar 2 a 3 dagen is ook al snel ;) Hou je ons op de hoogte?

Sabrien, sorry was even in de war. Bij ons doen ze volgens mij geen uitgangsecho. Maar we lopen wel ong gelijk op, gezellig :) Ik hoop dat het deze keer raak is voor jullie, kan mij voorstellen dat het iets spannender is omdat het de laatste vergoede poging is. Hoe zit dat eigenlijk met het ingevroren zaad? Kunnen ze daar op een of andere manier ook nog cryo's van maken? Natuurlijk met eicellen van jou er bij ;) Want stel dat deze poging niet lukt (gaan we niet vanuit natuurlijk) dan hebben jullie nog wel zaad, maar verzekeringstechnisch geen poging meer?

Gaby, hoe is het met jou? Al weer wat kilootjes kwijt? Zet hem op hè!!!

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Esser, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Geweldig, wat een goed nieuws!
    Gefeliciteerd, ben zooooo blij voor jullie :D :D :D :D :D !!!!

Jewel, hoef je toch geen sorry voor te zeggen gekkie ;) protocollen zijn toch bij iedereen anders!! Gezellig dat we ongeveer gelijk oplopen!!!
    Ze kunnen van dat ingevroren zaad volgens mij inderdaad wel cryo's maken met de eicellen die bij deze punctie verkregen zijn, maar ze proberen het eerst met vers verkregen zaad (maar als dat er niet is hebben we genoeg zaad achter de hand gelukkig!). Dit is inderdaad de laatste vergoedde poging dus ik hoop dat we nog cryo's achter de hand hebben. Moet dus goed gaan broeden ;) ! Gezellig dat we ongeveer samen oplopen!

Ieoor,
    We hebben de vorige 2 pogingen bij allebei geen terugplaatsing gehad:
    ICSI 1: afgebroken 1 dag voor de punctie i.v.m dreigende overstimulatie (32 follikels)
    ICSI 2: afgebroken na punctie (6 eicellen verkregen) i.v.m geen levend zaad bij man.
    Dit is erg frustrerend, 2 pogingen verzekeringstechnisch kwijt en nog nooit een terugplaatsing gehad. Alles wat kan misgaan zo ongeveer is bij ons misgegaan dus ik hoop dat we nu tot een terugplaatsing komen (het liefst met positief resultaat ;) )!

Hypo, hoop dat je je snel beter voelt, knufffffffff!

Ben zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij voor Esser, wordt er helemaal blij van!

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoi dames,
    FF kort reactie.
    Het wordt definitief ICSI. Opgewerkte zaad viel heel erg tegen.
    We worden dus doorgestuurd naar het ondersteunende IVF-centrum. Daar gaan ze nog een keer zaadonderzoek doen om te kijken of ze geen "gekke" dingen zien. We moeten nog nadenken over een chromosoomonderzoek, maar dit is niet verplicht.
    Tis toch wel een klap hoor; nu is het zelf proberen echt voorbij!
    xxx hypo

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo; tjee, wat een nieuws zeg! Ik geloof meteen dat het een hele klap was, dit nieuws. Jullie dachten zelf een beetje aan IUI, en dan is ICSI toch ineens een paar stappen verder.
    Laat het nieuws maar even rustig op jullie inwerken. Waarschijnlijk voelt het over een paar dagen al wat beter aan.
    Wanneer kunnen jullie weer terecht voor de volgende onderzoeken?
    Dikke knuffel meid

8. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey Hypo,

Das schrikken he? Hadden wij ook, tuurlijk is dit een klap. Neem je tijd om dit te verwerken en om dit een plaatsje te geven. Wij moesten ook heel erg wennen aan dit idee! Probeer positief te blijven, ze kunnen jullie helpen met ICSI!

Wij hebben wel het chromosomenonderzoek laten doen maar volgens mij was dit bij ons wel verplicht. Denk er even rustig over na!

Dikke knuffffffff

Sabrien

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sabrien; tja, nou weet ik het weer hoe het zat met poging 1 en 2; echt zo erg! Ik hoop echt zo voor jullie dat het deze poging wel gaat lukken bij julle. 3 x is scheepsrecht! En een beebje in je buik, en een hele rits cryo's in de vriezer; daar ga ik voor duimen!! Goed?

Kloontje; hoe gaat het ermee?

Jewel; hoe gaat ie meid?

Zon; thanks voor je reactie, leuk weer even van je te horen. Het gaat goed met jou en beebje zo te horen. Fijn zeg. Enne dat buikje dat komt vanzelf hoor. Geniet er maar lekker van.

Esser; wat was er trouwens te zien op de echo? Het beebje is toch nog te klein om te zien?
    Ben je inmiddels weer op aarde geland? :D :D
    11 mei de 1e echo; hoe spannend.....
    Ik weet het niet meer, hadden jullie nu 1 of 2 emmy's terug laten zetten?

Mootje; hoe gaat ie? Ongesteld al gekomen?

Hier geen last van de eerst 2 pilletjes die ik weer op heb. Nog 3 te gaan. Met deze medicijnen heb ik nauwelijk bijweringen, dus dat is wel fijn.
    Ik ga lekker in de tuin zitten met een goed boek!!

Fijne dag nog meiden.

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Meiden, super bedankt voor al jullie felicitaties!!! :D
    Alles voelt nog steeds heeeeel erg onwerkelijk.....zo bizar. Na 3 jaar heb je dan ineens een positieve test in je handen..... Is niet te bevatten....
    Had nog eens opnieuw geteld en dacht er aan dat er wordt geteld vanaf je punctiedatum.
    Dus betekent dat ik nu 4 weken zwanger ben! Hihihih, klinkt toch weer iets meer ;)

Ieoor; op de uitwendige echo keken ze naar mijn lever, maag, baarmoeder en eierstokken.
    Dit, om te zien waar er (of nog steeds) sporen van vocht zaten. Dat bleek bij mijn rechtereierstok het geval te zijn en deze is ook nog eens zwaar uitvergroot. A.s. vrijdag moet ik weer naar het ZH en dan bekijken ze of het eventueel al iets geslonken is of er andere gekke dingen te zien zijn. Ze houden me bij het GZG JBZ goed in de gaten.... Oh, en nee er is op de echo nog niets te zien van een vruchtje. Dat is nog veels te klein ;)
    We hadden trouwens 1 emmy teruggeplaatst gekregen, was 7-cellig en van goede tot perfecte kwaliteit.

Hypo, meid.............................inderdaad wat een klap zeg.... :(
    Is ook echt niet niks. Kan me nog goed herinneren toen wij dat bericht vorig jaar kregen.
    Neem de tijd samen om dit te verwerken! Knufff.....

@all; druk aan het werk? Of toch ook wel aan het genieten van het mooie weer? ;)
    liefs

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik kreeg even geen berichtjes en ben zo blij dat ik even kwam spieken... ESSER, WOW!!! Eindelijk is al dat wachten en geduld beloond met een mooie innesteling! Ik ben zo ontzettend blij voor je, helemaal super!! Het blijft nog vrij onwerkelijk wellicht in het begin maar geloof me, het went snel hoor ;) Hopelijk heb je niet heel veel angsten over evt miskramen, zoals andere dames wel hebben, en kan je lekker genieten! Beebje is idd nu te klein om op de echo te kunnen zien maar voor je het weet is het 11 mei en kunnen jullie samen genieten van dat wondertje in je buik. Ik wil je alvast waarschuwen dat het nog niet zeker of er dan echt al een kloppend hartje te zien is. Mocht dat niet zo zijn, wees niet meteen angstig oke? Maar, nu al een positest 2 wkn na de punctie klinkt iig zeer positief.

Helaas hypo minder goed nieuws voor jou. Probeer aan de andere kant positief te blijven; neem Esser en mijzelf als voorbeeld en zie dat het met ICSI echt gewoon kan! Ik was zelfs 'blij' dat we meteen door moesten voor ivf/icsi want ik had het idee dat je daar echt meer kans maakte... Dat is uiteraard iets heel persoonlijks dus dat hoeft natuurlijk absoluut niet voor jou te gelden. Wil alleen zeggen, probeer positief te blijven want jullie beebje komt er echt aan.

Andere meiden, heel veel succes! Ik ga zo ff eten dus houd t kort...

Liefs Suus

12. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey even een kort berichtje .. want ben echt moe..

hypo: wat balen zeg... laat het even goed op je inwerken allemaal :(

sabrien: waar ben je verzekerd.. waar ik ben verzekerd rekenen ze pas een poging als er
    ook daadwerkelijk iets is terug geplaatst..

esser: ben echt zo blij voor je.. maar dat had ik geloof ik al een keertje gezegd :D

weet nie meer wie het vroeg.. maar k ben bijna 6 kilo kwijt nu.. dus t gaat nog steeds echt goed.. ben nog geen 2 maanden bezig :)

maar k ben der weer vandoor.. even nog op de bank met m'n schatje en dan slapen..

tot morgen..

xx

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gaby; 6 kilo kwijt al. Goed bezig! Half mei naar het ZK toch weer? Met een beetje geluk ben je dan nog 2 kilo kwijt....wat zullen ze trots zijn in het ZK!

Hypo; heb je goed geslapen vannacht? En is het nieuws inmiddels al een klein beetje bezonken?

Esser; ik kan het me voorstellen, dat je na zó lang wachten een positieve test hebt..... dat dat zo onwerkelijk moet zijn. Hebben jullie het blijde nieuws al wereldkundig gemaakt? Of houden jullie het nog even voor jezelf? Wisten trouwens veel mensen nu, van de exacte TP datum etc? En al 4 weken zwanger, klinkt goed!!
    Wel fijn dat je zo goed onder controle bent en blijft in het ZK. Dat moet een goed gevoel geven.
    Hebben jullie trouwens al nieuws over eventuele cryo's? Niet dat je die nu nog nodig hebt, maar goed.... :D

Hoe gaat het met onze spuiters; Sabrien en Jewel? Gaat ie goed meiden?

Gister mijn 3e pilletje op, vandaag voel ik mijn buikje een beetje. Zo fijn dat ik met deze medicijnen niet zo'n bijwerkingen heb. Maandag weer voor de 1e FM.

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo; hoe is het trouwens met je bruinverlies? Heb je dat nog aan de arts in het ZK gevraagd?

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Kloontje; schiet me ineens te binnen? Heb je de arts al gesproken over de zaadjes? Ik ben zo benieuwd.

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?
    Gaby; sjee....6 kilo. Netjes hoor!

Ieoor, hoe voel je je vandaag meid? Nog genoten van de zon?
    Wanneer moet je nu weer naar het ZH? Wie weet kunnen we op de dag een dubbel-date plannen? ;)

Kloontje; nog nieuws?

Hier weten inderdaad al een hoop mensen het. Vantevoren ook flink over nagedacht met manlief over wat we nu wilden. Beide ouders, schoonbroer en zus weten het. Als ook onze vriendenclub. iedereen leeft al zo lang zo intens met ons mee....... Ook al zou het nu onverwachts niet goed gaan, dan hoeven we het voor een deel niet alleen te dragen. Plus hoop zaken uit te leggen e.d
    Oh, bericht vanuit het ZH Tilburg gaf aan dat er 1 embryo geschikt was om ingevroren te worden. Maar mooi dat het nu gelukt is.... ;)
    Ga 'n hapje eten.
    liefs

17. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!

Esser; wat fijn dat jullie ook nog een cryo hebben. Dat geeft je voor een volgende keer toch een kleine kans...

Ieoor: ben het gisteren helemaal vergeten te vragen van het bruinverlies (ik had een lijstje gemaakt maar heb er niet op gekeken....dom he!). Maar goed; als het eenmalig was zal t wel niets zijn. Mocht het terugkomen dan vraag ik het de volgende keer (dat is al over een paar weken).

Hier zitten we nog een beetje in de "we moeten aan het idee wennen" fase. We hebben eigenlijk weinig tijd gehad om t te laten bezinken; allebei weer druk geweest met t werk enzo. Ik heb natuurlijk alle foldertjes die we mee hebben gekregen al gelezen; manlief is er nu aan begonnen geloof ik....
    T gekke is dat sommige mensen die we het vertellen een "gefeliciteerd"reactie geven. Zo voelt t eigenlijk helemaal niet. Het ongeloof en de teleurstelling dat het dus echt gaat gebeuren overheerst. Dat gevoel laten we nu eerst maar even toe, daarna zien we wel weer verder!
    We weten qua timing van de ICSI ook nog niet wat we doen. We weten niet of er een wachtlijst is. Waarschijnlijk beginnen we in augustus. Als we meteen beginnen moeten we de vakanties die we hebben geboekt (waaronder een week met een hele club vrienden) afzeggen. Ik denk dat we ervoor kiezen om dan 2 maandjes langer te wachten, zodat we eerst heerlijk op vakantie kunnen. (die we hard nodig hebben) Ook kunnen we er dan voor zorgen dat mijn man weer in een wat rustiger vaarwater is beland m.b.t. zijn werk.
    Verder voel ik me vooral moe...moe...moe.. Zoveel emoties, zo weinig tot rust kunnen komen (slecht slapen) en te druk op het werk. Ik heb bijna vakantie, dus dan kom i kvast tot rust. Vrijdag weer naar de hapto, misschien kan hij me helpen wat meer rust te vinden.
    Fijne avond allemaal!
    xxx hypo

18. @Hypo:
    Jee wat balen zeg! Meer om het feit dat jullie dachten met IUI te kunnen beginnen. Wij hopen ook met IUI te slagen..maarja wie weet is het bij ons ook wel anders en dan valt het vies tegen natuurlijk. Met zoveel drukte aan je hoofd en dan nog dit nieuws kan het wel eens erg veel worden ja...een weekendje weg kan dan al goed doen. Of zitten jullie weekenden al helemaal volgepland??? Sterkte meis met dit nieuws. Ik leef met jullie mee...

@Ieoor & Esser;
    Helaas nog geen nieuws omtrent het zaadonderzoek.De arts heeft nog niet terug gebeld...hopelijk morgen en anders bel ik morgenmiddag zelf!! Ik word ook steeds nieuwsgieriger...pfff. Zodra ik wat weet dan horen jullie het meteen oke??
    Ohhh Esser ik ben zooo jaloers op je hihi (begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt me ook zo'n heerlijk gevoel...een spruit in je buik wowwww!!) ,maar het is je zeker gegund hoor...zeker na 3 jaar..phoewee...dan heb ik natuurlijk nog niks te klagen..wij zitten nog maar in de beginfase!Ik wens je heel veel gelukjes...en geniet van elk moment. Met spanning uitkijken naar de echo..oehhhhhhhh gaaf man!

@Gaby:
    Jee wat knap zeg dat je al zoveel bent afgevallen....en dat in 2 maanden. Hoeveel woog je dan als ikvragen mag...wat is teveel volgens het ZH???

Liefs Kloontje...xxx

19. @Esser: Hoe word je een VIPmember???

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Kloontje; ik geloof vanaf 1000 berichten/antwoorden die je plaatst.
    Ben natuurlijk al lid van het forum van medio 2006, dus heb er wel even over gedaan ;)
    liefs

Deel Deze Pagina