Kloontje; tja, stom he, die NOD. Je leeft echt van cyclus naar cyclus zo stom. Ik heb het hier een paar dagen geleden ook al getypt. Maar dat is gewoon raar, en je doet het ongemerkt. Ik hoop voor jullie dat de ongesteld spontaan wegblijft en dat jullie zwanger zijn Maar de werkelijkheid is misschien anders 3 meiden zwanger; toe maar, alsof het niets is...... Enthousiast reageren blijft moeilijk in zulke gevallen he! Maar let op; jouw/jullie tijd komt nog wel, let maar op. Account Manager; is een leuke functie lijkt me, en af en toe een buitenlandreisje, zo voor een paar dagen; mij lijkt he wel wat Zenuwen zijn minimaal nu nog. Maar goed, IUI is ook pas 1 dag geleden. We wachten rustig af..... Wij hebben 14 mei ook een gesprek in het ZK, net als jullie. Dat is wel toevallig.
@Ieoor: Oh dan kunnen we allebei aftellen naar de 14de hihi!! Waar gaat jullie gesprek dan over...hoe nu verder? Ik vind het echt superlang duren dat wachten tot het gesprek. Wil weten waar we nou aan toe zijn!....en ja onze tijd komt heus wel, maar het is zo frusti. Iedereen zegt dat je het moet los laten anders wordt het zo'n obsessie en dan lukt het helemaal niet. Ja makkelijk gezegd!! Op sommige momenten kan ik er ook best nuchter mee om gaan, maar nu het weer erop of eronder is dan laat het me niet los!! Hebben jullie ook in het begin een samenlevingstest gedaan? En een HSG? Ik denk dat ik daarom wel ga vragen,voordat ze ons wegsturen voor een jaar!Want ik ben er nog niet genoeg van overtuigd dat het op een natuurlijke manier gaat lukken...Weet dat het niet echt positief klinkt...en heb ook echt wel hoop, waar de manier waarop het goedkomt is nog niet duidelijk.
Kloontje; je gevoel laat je meestal niet in de steek is mijn ervaring. Wat hebben ze tot nu toe gedaan bij jullie ook alweer? Bij ons ging het zo; okt 2007 gestopt met de pil. In feb naar huisarts, niet ongesteld en niet zwanger. We moesten gaan temp. Dit hebben we 5 maanden gedaan. In juni 2008 1e ZK. Cyclusanayse + samenlevingstest. Hierna nog 2 x cyclusanayse en nog 1 samenlevingstest. 3 zaadtesten gehad, bloedonderzoek zowel bij mij als bij manlief. En mijn man is bij de uroloog geweest en in jan 2009 geopereerd aan een spatader in zijn bal In september 2008 HSG. En toen moesten we het een half jaar zelf gaan proberen. Dit was om 2 redenen; 1 ZK doet pas iets na 1,5 jaar zelf proberen, 2 na de HSG moet je het zelf een half jaar proberen. Gewoon erom vragen, en je niet laten overrompelen doorde arts. We tellen samen af.....
@Ieoor; Wij...1 jan. 2008 gestopt pil...zwangerschap bleef uit. Wel regelmatige cyclus. januari 2009 naar HA...zaad man getest...doorgestuurd naar ZH:2 keer mijn bloed laten prikken, man nogmaals zaad laten onderzoeken...ik FM gehad en verder nu wachten op 14 mei over hoe en wat.Resultaten afwachten..en plannetje maken. hmmm...het wachten is gewoon erg balen! Lieve knuffel Kloontje
ioor: haha ja dat is nog beter ja.. daar ga ik me aan houden suus: gefeliciteerd, kan niet wachten tot je trouwverhaaltje hier kloontje: we gaan gewoon hopen dat je lekker niet ongesteld gaat worden ! en dan ook nog 3 meiden zwanger toe maar, is niet ''leuk'' en idd thailand is niet echt om de hoek nee.. maar mijn ouders waren gescheiden en ik woonde bij mijn vader tot dat die een nieuwe vrouw kreeg, t klikte niet echt goed.. maar zag hem zoiezo weinig vanwege zijn werk.. was altijd weg soms voor een paar maanden achter elkaar. ioor en kloontje: ik tel mee af naar de 14 de... haha is mijn verjaardag en dan ga ik ook naar musical dirty dancing. we hebben vandaag ook lekker geshopt.. met een vriendin van mij (6weken zwanger) en haar vriend alleen 1 dingetje, we waren in de prenatal en al die kleine schattige kleertjes.. werd er een beetje sip van ... mijn vriend merkte dat pakte me stevig vast en zei.. onze tijd komt ook schatje.. echt lief... moest echt ff een brok wegslikken en moeite doen om niet te gaan huilen.. wij zijn daarna buiten gaan staan en hebben op mijn vriendin en haar vriend gewacht .... maar verder was het echt een mega geslaagde dag
Goedemorgen meiden!! Ben ik eindelijk weer, we hadden 2 dagen geen internet...poeh wat ben je er dan afhankelijk van zeg! Ieoor, mooi dat jullie bij deze poging een goed gevoel hebben! Is toch wel raar dat de verpleegkundige het heel anders deed. Je gaat er toch vanuit dat ze het allemaal hetzelfde moeten doen...Gelukkig dat jullie deze keer de arts zelf hadden! En de zaadkwalilteit ook beter dan de vorige keren!! Klinkt idd veel positiever! Nu maar weer wachten... Het samenwonen van ons ging niet heel moeilijk hoor. Komt misschien ook wel omdat mijn broer ook al samenwoonde (die heeft de weg voor ons vrijgemaakt ), maar ik had het hun voor de tijd ook al verteld. Mijn ouders moesten toen verhuizen vanwege mijn vader zijn werk, ik was toen 19 en had net een jaar verkering. Ik vond het toen te vroeg om te trouwen, dus toen zijn we gaan samenwonen. Ze hebben het idd geaccepteerd. Ze zeiden; we kunnen wel moeilijk doen, maar dan krijg je misschien ruzie en dan zien we jullie misschien niet meer en dat wilden ze ook niet. Ze zijn in die dingen nog wat ouderwets. Ik heb nog helemaal geen last van bijwerkingen van het spuiten. Al heb ik het idee dat ik van de Puregon wel iets merk, maar dat kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ik ben wel blij dat ik nergens last van heb, maar ik zou toch ook wel iets willen voelen. Nu heb ik het idee dat er helemaal niets gebeurd. Nou ja, we zullen donderdag wel zien.... Mijn buik begint nu wel wat op een speldenkussen te lijken... Kloontje, vervelend dat je lichaam een loopje met je neemt. Wordt je altijd zo onzeker van: Zou het nou wel of niet. En je krijgt alleen uitsluitsel wanneer je ongesteld wordt, en dat wil je nou juist niet! Echt frusterend! Vooral als er dan ook nog 3 meiden zwanger zijn... En dat ze zeggen dat je het moet loslaten....dat lukt toch nooit! Je wordt er elke keer weer mee geconfronteerd en als je het zou loslaten, ben je dan in één keer vruchtbaarder ofzo?! Ik kan er niet tegen als iemand dat tegen mij zegt. Ik heb mij er op een gegeven moment ook bij neergelegd dat het op de natuurlijke manier niet zou lukken, soms nog wel eens gedacht van, zou het toch? Maar dat is heel normaal denk ik. Ik hoop dat jullie de 14e uitsluitsel krijgen en dat je endelijk weet waar je aan toe bent. En idd gewoon alles vragen hoor! Lijkt mij voor jou idd niet leuk dat je man naar het buitenland moet, maar voor hem is het denk ik minder erg Moet hij vaak een paar dagen weg, of komt het nu net zo uit? Gaby, en is de tuin al klaar? Snap dat je niet heel vaak naar Thailand kunt Lijkt mij wel moeilijk als je vader een nieuwe vriendin krijgt waar het niet mee klikt, en dan ook nog naar Thailand verhuist. Wat een lief gebaar van je vriend!! Soms kan het ineens zo confronterend zijn al die kleertjes en die babyspulletjes...Jullie tijd komt ook nog wel, alleen duurt het wat langer... Ik zal de was nog even ophangen en nog wat klusjes doen.... Fijne dag nog iedereen!! X Jewel
Oh ieoor, mijn schoonzusje krijgt geen tweeling. Ik heb het ook wat verwarrend neer gezet, maar 2 van mijn schoonzusjes zijn zwanger: de ene is uitgerekend in juli, en de andere in oktober. Een tweeling lijkt mij ook geweldig! Mijn vriendin zei ook al: nu heb je toch meer kans op een tweeling met ICSI toch? Helaas wordt er bij mij maar één embryo teruggeplaatst...Maar één beebje ben ik dan ook wel tevreden mee hoor!
jewel: mag je niet zelf beslissen of je 1 of 2 embryo's terug laat plaatsen?.. want ik wil er 2 lijkt me geweldig als er dan een tweeling zou komen... tuin is zover klaar... moeten nu wachten tot we worden gebeld dat de stenen binnen zijn.. nu zijn ze bezig hier in huis et het plaatsen van centrale verwarming.. dus het is steeds herrie hier.. maar jah.. t word wel mooi..
Gaby, omdat ik nog jong ben plaatsen ze maar 1 embryo terug. Alleen als de kwaliteit van de embryo's niet heel goed is, dan kunnen ze eventueel 2 terugplaatsen. We zien het wel Dus druk bezig in de tuin en huis! Is eerst altijd zo'n bende dan hè, maar als alles af is, is het de moeite ook waard geweest! Dan zitten jullie van't zomer lekker in jullie nieuwe tuin te genieten! Veel succes nog!!
jewel: doen ze er ook niet 2 terug plaatsen als je het zelf persee wilt.. ik wil toch echt wel dat er 2 worden terug geplaatst.. en mijn vriend ook. vind het een beetje raar dat ze dat niet doen omdat je nog jong bent.
@ All: Ja hoor.....net ongi geworden!!!! Grrrrrrrr!!! Had al weer flinke hoofdpijn vanonchtend ...maar normaal word ik pas woensdag ongi. Verdorie...nou kom maar op met die mini-marsjes haha. Nou ja...helaas is het deze maand weer niet gelukt (op de natuurlijke manier dan)...nogmaals een bevestiging. Toch hou je die hoop..maar ik denk dat ik me er ook maar bij neer moet gaan leggen dat we toch echt 'hulp' nodig hebben!!!! Kan wel janken...niet eerlijk...gelukkig ben ik niet alleen en kan ik mijn verhaal hier lekker aan jullie kwijt! Ga even sip doen.....
kloontje: k leef met met je mee.. mijn ongi gaat ook vandaag doorbreken.. k ben al een heel klein beetje dus vandaag of morgen breekt t door.. en natuurlijk houd je iedere maand je hoop! als je soms bij andere hoord.. die toch spontaan zwanger worden. nou trek die zak met minie marsjes maar los hoor! *knuf*
@Gaby: wat 'fijn' dat we samen kunnen balen....die marsjes zitten er al in haha. Ik ben maar de was gaan vouwen als afleiding.Toch denk je/hoop je dat je deze ronde geluk hebt en die MMM niet in hoeft...denk dan ook al echt signalen te voelen dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn,maar helaas is mijn lichaam mij aan het foppen en heb ik nu dus echt wel fikse koppijn en krampen,....boehoe!!Mijn man is in Hongarije dus daar kan ik nu ook niet mijn ei aan kwijt..mijn moeder is zo nuchter dat ze vind dat het allemaal wel goed komt en dat ik maar rustig op het verhaal van de arts moet wachten (volgende week donderdag), maar dat weet ik ook allemaal wel...maar ik heb soms gewoon zin om te schreeuwen en te janken!!Ik weet wel dat iedereen ons een beebje gunt en als ze iets 'zouden kunnen doen' dan ....Mijn lichaam is gewoon aan het pieken...ik zit op mijn top van vruchtbaarheid..helemaal klaar om een beebje te laten groeien....maar het zaad van mijn man werkt gewoon niet goed genoeg.(vandaar dat ikookhier op deze topic zit natuurlijk...maar moest het toch ff kwijt) Ik kan ook niet boos op hem zijn...hij kan er ook niks aan doen, maar het is niet eerlijk!!! Wil ook niet elke keer zeuren en klagen bij vriendinnen, maar dit houd mij bezig....ik ben erklaar voor en weet niet hoelang ik nog kan wachten(ben immers al 31)....en hoe lang ik nog 'moet' wachten!! KLinkt wel heel desperate he....maar het lucht wel op nu ik het getypt heb!!!! Liefs Kloontje
kloontje: nou fijn dat dit al een klein beetje oplucht, en idd leeftijd speelt wel een grote rol helaas. en het is ook niet eerlijk allemaal! en af en toe huilen en boos zijn mag ook allemaal. jammer dat je man in hongarije is, anders had die je kunnen steunen! nou ben ben benieuwd 14 mei in t ziekenhuis hoe of wat! je hebt wel een goede datum uitgekozen hoor ik zal een beetje verjaardagsgeluk over sturen.
Hoi meiden, ben er weer! Hoe is het met jullie? Druk in de weer geweest? Jullie hebben wel veel geschreven zeg........! Ieoor, een veel fijnere IUI gehad zoals ik het lees, super!! Wat je schrijft klinkt ook allemaal erg positief. Nu veel duimen voor de komende tijd. @andere meiden; alles okay met jullie? Hier in NL het afgelopen weekend ook lekker weer geweest? In Duitsland was het genieten. Veel van me af kunnen zetten en enorm goed weer gehad. Nu wel helemaal op, maar heb morgen gelukkig ook nog vrij. Dan 2 daagjes werken en dan i het weer weekend voor mij........echt luxe... liefs
Gaby; 14 mei jarig. Wat leuk. Dan hebben we inderdaad allemaal een goede dag uitgekozen Komt vast goed. Had jij volgende week ook niet een afspraak in het ZK? Ja toch? Jullie zijn goed bezig in huis zeg. Maar wat jullie al schreven; als het straks klaar is, ben je er zó blij mee. Klusze. Lief van je vriend trouwens, in de Prenatal. Kloontje; goed zo, chocolade helpt......... Balen dat de ongesteld toch weer gekomen is.... En balen dat je man in Hongarije is, dan voel je toch wel heel alleen he. Kop op. Lekker op de bank hangen vanavond met thee en chocola. Je mag best mopperen, boos zijn en verdrietig zijn hoor meis. Dat hoort er af en toe bij. Dat heb ik ook. Het is ook gewoon niet eerlijk. Sommige stelletjes 'hoeven maar naar elkaar te kijken' en ze zijn al zwanger. En bij ons lukt het niet. Ik vraag me ook geregeld af waarom ik uberhaubt jaren de pil heb geslikt, en als die om wat voor reden dan ook niet betrouwbaar was, dan deden we het niet of alsnog veilig..... en waarom???? Qua leeftijd; zo denk ik ook. Ik word deze zomer al 33. Mijn man wil al jaren kinderen, echter ik was er 5 jaar geleden echt nog niet aan toe. Toen we okt 2007 met de pil stopte, vond ik het nog steeds een enorm 'grote mensen ding' en een wel heel grote stap in ons mensenleventje. Maar goed. We gingen ervoor. In theorie had ik nu al zwanger moeten zijn van nummer 2......... Helaas gaat het niet altijd zoals we zouden willen. Echter bij ons speelt onze leeftijd mee. Het kan allemaal nog wel. Maar het benauwd me wel eens. Zo van. Als we over een half jaar met IVF zouden moeten beginnen, wie weet hoe lang het dan nog duurt voordat je uberhaubt zwanger bent, dan nog 9 maanden wachten, en dan ben ik straks 35 ofzo als nummer 1 geboren wordt. En begrijp met niet verkeerd; 1 beebje is geweldig, ik wil niet ondankbaar klinken. Maar het toekomstplaatje in theorie bestond uit 2 gezonde kindjes........ Maar daar moet ik maar niet teveel over nadenken. Meer dan ons best kunnen we niet doen. De rest is afwachten!! Sorry, heel verhaal van mij. Maar wat ik wil zeggen; lucht gerust je hart, wij begrijpen het allemaal hier. Gaby en Kloontje; samen dus (bijna) ongesteld; arme jullie. Op naar de volgende ronde.... wie weet; de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tot dan; lekker chocola eten Jewel; oh, ok. Dus jullie krijgen 2 'losse' baby's. Ook leuk toch! Dus in jullie ZK is het standaard 1 emmy, behalve als de kwaliteit minder is, dan worden het er 2. Tja, als dat het beleid van het ZK is, kun je er weinig aan doen. Maar goed. Ook 1 emmy kan nog uitgroeien tot 2 beebjes!!!! Geen internet; dan merk je pas hoe vaak je even snel achter dat ding gaat zitten he! Fijn dat samenwonen dan toch redelijk goed is gegaan, qua toestemming van je ouders. Is toch altijd wel fijn vind ik, dat je ouders erachter staan. Donderdag komt het vast helemaal goed met de FM. Je zal het zien. Al begrijp ik wel dat je liever 'iets' voelt. Maar het doet vast allemaal zijn ding, daar binnenin je buik. Esser; jullie hebben het goed gehad in Duitsland lees ik. Fijn hoor. En toe maar; een werkweek van 2 dagen Goed zeg. En dan aftellen naar de echo Sabrien; hoe stel jij het meid? Hoe is het met de bijwerkingen? Hier echt helemaal geen nieuws. Zo saai. Ga lekker op de bank zitten en tv kijken. Al heb ik geen chocola in huis.... GRR.
esser: fijn dat duisland leuk was.. en dat je veel van je af hebt kunnen zetten ioor: jeetje wat een lang verhaal,haha.. en ja ik heb 18 mei een afspraak staan.. kan niet wachten! en chocola eten.. ben blij dat ik niks in huis heb.. haha.. k heb e toch zin in iets lekkers! mijn toekomstplaatje zijn ook 2 kindjes maar ja we zien het wel allemaal eerst maar beginnen met zwanger worden..
Kloontje, hoeveel zakjes mini-marsjes heb je al op? Balen dat je ongesteld bent geworden. Soms hoop je er zo op, ook omdat je van alles voelt....je lichaam kan je idd goed foppen. Ik ben er ook zo vaak ingetrapt...Typ, schreeuw en huil het maar lekker van je af, het is soms zo oneerlijk! Ieoor, ik herken je gevoelens. Als alles normaal was dan hadden we misschien al wel een 2e gehad...Je bent zo oud als je je voelt zeggen ze dan wel, maar helaas telt dat niet voor de mmm. Ik zit nu ook erg met de leeftijden. Ik ben nog steeds wel jong, maar ik was 23 toen we stopten met de pil en als ik nu jonge moeders zie dan wordt ik soms wel jaloers; ik wou ook graag jong moeder worden....Klinkt misschien raar, maar zo voelt het soms... Idd kan 1 embryo nog uitgroeien tot 2 Maar ik vind het niet erg hoor, als je 2 terugplaatst kunnen het er ook 3 of meer worden...en dat neemt ook weer risico's met zich mee...En ik wil het wel overleven eigenlijks.... We zien wel. Gaby, ik wou eerst ook 2 terugplaatsen, maar dan heb je ook meer risico's: voor mij en de eventuele baby's, en dat wil ik dan ook weer niet. Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn...Ik luister maar gewoon naar de artsen, die hebben er tenslotte voor geleerd Esser, fijn dat je weekendje weg leuk was! En dat je even je zinnen kon verzetten. Is het nou al meer werkelijkheid geworden? En de echo is ook al bijna Hou ons op de hoogte! Sabrien, hoe gaat het met jou? Heb je nog veel last van de bijwerkingen? Morgen de uitgangsecho toch? Ik hoop dat alles er goed uitziet! Susan, nog gefeliciteerd met je trouwdag!!! Heb je een mooie dag gehad? Voel je je ook nog goed? Hoe is het met de rest?
@Jewel: haha...nou zakjes...4 minimarsjes en gelijk al spijt oei oei!!Als avondeten een salade op, ter compensatie haha...hoezo een vrouwenkwaal??? ja Ik smste naar mijn man...dat ik ongi was geworden en hij reageerde gelijk dat we ons 14 mei echt niet zomaar laten afschepen, dat we toch echt willen dat ze er serieus werk van gaan maken...want saampjes lukt het blijkbaar niet echt! Nu al bijna 1,5 jaar bezig..... Er heerst nu ook echt een babyboom volgens mij...heel onze buurt staat vol met ooievaars...en dan nog al die zwangere en baby'tjes op mijn werk...!! Nou, genoeg geklaagd...gelukkig zijn er hier nog regelmatig voorbeelden dat het allemaal wel goed komt...kijk maar naar Esser! @All: Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe jullie er allemaal uitzien hihi....je vormt er toch vanzelf een bepaald beeld bij...en misschien klopt er helemaal niks van.
Net een lief en geruststellend smsje vanuit Hongarije gehad...dat het allemaal goed komt...dat weet ik ook....hij is zo lief!