Hey ladies! Pffff....ik was eerst een uur bezig met teruglezen (had ik voor mijn "vakantie" ook geen tijd voor gehad), dus ik hoop dat ik op iedereen kan reageren. @Ieoor: Deze IUI klink idd heel veel positiever dan de vorige. Wat fijn; dat geeft wat vertrouwen. Wel gek dat er blijkbaar zo'n verschil in zit. Dat moet je zeker noemen tijdens het evaluatiegesprek! Nu wordt het echt aftellen weer he! @Kloontje: ik herken heel erg wat je schrijft over je lijf dat je voor de gek houdt. Soms "denk" je jezelf haast zwanger en voel je van alles. Dat wisselt bij mij wel elke maand enorm. @Esser: heel begrijpelijk dat je je onzeker voelt zo nu en dan. Fijn dat de echo eerder kon. @Gaby; zozo, jullie zijn druk thuis! het wordt vast heel mooi. En wat betreft het terugplaatsen van 2 embryo's; onderschat de risico's van een tweelingzwangerschap niet voor moeder en kind. Ziekenhuizen worden terecht terughoudener over het terugplaatsen van meerdere embryo's. Bij een mindere kwaliteit heb je wel de keuze om er meerdere terug te laten plaatsen. Ook als je ouder dan 35 bent plaatsen ze er sneller meerdere terug. @all: Wat betreft koninginnedag: We hebben het ongeluk (gelukkig) niet zien gebeuren. We stonden een paar honderd meter verderop bij de Grote Kerk. Het was wel heel bizar om mee te maken. Het was zo'n groot feest! Iedereen heeft er zo lang naar uitgekeken en in Apeldoorn was zoveel leuks georganiseerd. We hebben de bus nog zien langskomen en druk gezwaaid en foto's gemaakt. (Maxima is in het echt nog veel knapper ) Nog geen 10 minuten later wordt een vriend van ons gebeld met het nieuws wat er was gebeurd. En dat terwijl wij nog naar de optocht stonden te kijken. De optocht was ook snel voorbij, aangezien er verderop dode mensen op straat lagen. We beseften nog niet hoe ernstig het allemaal was, totdat we de beelden op tv zagen. Het mobiele netwerk was ook van slag omdat iedereen elkaar aan het bellen was. De rest van de dag hebben we een beetej met onze ziel onder de arm gelopen. We hadden met een groep vrienden afgesproken de dag samen door te brengen. We hebben een poos op een terras gezeten en koffie gedronken bij vrienden die in het centrum woonden. Het is de meest bizarre koninginnedag die ik ooit heb gehad hier. Terwijl het zo mooi had kunnen zijn...... Dit weekend was trouwens heerlijk! Het was supermooi weer en we hebben lekker gewandeld, in de tent geslapen en uitgerust. Heerlijk om zoveel buiten te zijn. We hebben allebei een enorm bruine kop gekregen! Vrijdag zijn we op de heenweg nog in Nijmegen geweest. Fijn om daar alles even te zien. Ze zijn er iig erg aardig. Ook manlief heeft even "geoefend" haha! De uitslag horen we volgende week vrijdag! Fijne avond allemaal verder; ik ga Grey' s kijken! xxx hypo
hoi meiden, Balen kloontje en gaby dat jullie weer ongi zijn. ( of is het nog niet doorgekomen gaby?? ) Elke keer weer een klap he.... Susan: hoe is je grote dag gegaan? Vertel vertel Of ben je al op huwelijksreis?? Sabrien: succes morgen! Ieoor: moeilijk hoor die gevoelens, waarom moet dit ons allemaal overkomen he?! Het is niet zo leuk voor jullie, maar ik ben wel erg blij dat jullie je soms ook zo kut voelen, en soms niet weten hoe je er mee om moet gaan, al die jonge moeders, zomaar ineens zwanger, enz. enz. Fijn dat andere ook snappen hoe pijnlijk het kan zijn dat je grote droom niet lukt....maarja...ookal gun ik het niemand! Maar wel fijn dat jullie het begrijpen! Mrs. Mia: hoe gaat het met jou??????? Lees je of en toe nog mee? Ben wel erg benieuwd hoe het met je gaat. Esser: fijn dat het leuk was in duitsland, en nu nog een paar dagen lekker vrij! Geniet er maar van! Ik ben ook erg benieuwd hoe iedereen er uit ziet! hehe....wie had laatst dat voorstel om een keertje af te spreken?? Misschien vind ik dat toch wel een leuk idee!!! hihi Jewel: spannend bij jou! over een paar dagen heb je een fm he? waar word er dan psies naar gekeken ?
kloontje: ben ik ook benieuwd naar.. ik heb een hyves.. als je op t blauwe bolletje klikt onder mijn avater kom je erop.. en wat een lief smsje mootje: jewel hoor nieuwe ronde is aangebroken ronde 12, echt balen aan de ene kant.. maar aan de andere kan.. wel weer netjes optijd eindelijk.. en mij lijkt het ook leuk om jullie allemaal een keetje te zien joey moet nu 3 dagen achter elkaar savonds werken zodat hij overdag thuis kan zijn voor de verwarming mensjes... maar ik ben nogal bang aangelegd als ik in mijn eentje thuis zit zoals nu.. en net.. een super hard geluid uit de berging.. dus jullie raden t al.. ik ben echt bang joh.. ben echt een schijtert..
@Gaby: Leuk!!!! Heb natuurlijk gelijk ff gespiekt hihi....dacht dat je een brunette zou zijn...hihi zo zie je maar. En wat een schattige poesjes joh!Hoe doe je dat...zo'n link naar je hyves? Liefs Kloontje
kun je in je profiel bij website invullen.. en die poesjes heb ik niet meer.. joey is allergies.. dus ik heb ze weg moeten doen zo t geluid uit de berging.. waren een paar buizen die waren omgevallen..
@Gaby: heb ook een fotootje in mijn profiel staan...maar het bestand is te groot...dus vandaar dat de bovenkant er alleen maar op staat hihi!! 2mb...is ook wel errug weinig he? Ik ga de hond eens uitlaten en dan kruip ik lekker mijn bedje. @Dames: welterusten allemaal..................XXX
kloontje.. ik had me bij jou iemand met blonde krullen voor gesteld haha.. de krullen waren goed alleen de kleur niet.. weltrusten
@Gaby: nu ik die link erop heb gezet...voeltdat toch niet goed. Straks zit iedereen op mijn hyves te kijken...geen lekker idee...dus denk dat ik het er toch maar weer afhaal. Heb jij al gespiekt of?
@Gaby: dan is het goed hihi Niet voor jou, maar voor ieder ander die dan alles kan zien...hou ik gewoon niet zo van Maar mijn foto kan je wel zien toch?
Hee dames, Ik houd het even heel kort want ik had flink wat pagina's om bij te lezen. Spannenden tijden hier voor iedereen; een aantal binnen 2 wkn op gesprek in het zkh, Ieoor sowieso met de uitslag van de IUI (fijn dat deze een stuk beter aanvoelde) en natuurlijk Sabrien en Jewel die nu middenin de ICSI zitten. Spannend allemaal!! Ik leef met jullie mee en denk aan jullie hoor!! Begrijp de meningen tav 1 of 2 embryo's maar de risico's van een tweelingzwangerschap moet je niet onderschatten. Net als Jewel hebben wij het overgelaten aan de deskundigheid van het zkh en ja hoor, (mazzel) meteen zwanger... Ook het feit dat anderen wel (makkelijk?) zwanger worden en het bij jezelf niet wil lukken...enorm frustrerend maar jullie tijd komt echt nog wel want de medische wetenschap is in de loop der jaren zo verbeterd!! We moeten blij met wat er nu allemaal mogelijk is en dat we niet 20 jr geleden hadden geleefd. Dan was het voor velen van ons onmogelijk geweest zwanger te worden. Blijf hoop houden meiden!! Onze trouwdag afgelopen zaterdag was geweldig!! Heerlijk weer, perfecte locatie (Artis, bij de flamingo's ) en een enorm knappe man naast me, die ook nog ja zei op het juiste moment... Wat een opluchting Na afloop nog lekker gedineerd met de familie en toen was het al 12uur 's nachts dus tijd om naar huis te gaan. Was echt kapot en halverwege de avond al mn jurk opengegooid want die begon wel erg te knellen Op je eigen trouwdag moet je natuurlijk doen wat je zelf wil... Dag erna ging het gewone leven weer gewoon door dus beiden gehockeyed en vandaag beiden gewerkt. Baalde wel enorm dat we niet even lekker hebben kunnen genieten van elkaar. Gelukkig woensdag allebei vrij. Qua zwangerschap verloopt alles nog prima. Ook hier spannende wkn. Woensdag intake bij de verloskundige (stelt nix voor hoor, alleen een gesprek), donderdag termijnecho in het zkh (en natuurlijk, klopt het hartje nog steeds), en dan volg wk woensdag weer naar het zkh voor de nekplooimeting. Uitslag krijgen we dan per post... Kwaaltjes zijn nog goed te doen, vooral extreem moe en tanden poetsen blijft een vervelende hobby, vooral 's avonds (typisch). Af en toe wat opkomend maagzuur maar als je rustig blijft, hoeft er niets uit te komen. Gewoon niet aan toegeven Buikje is al wel gegroeid, net als die borsten die eerst mandarijntjes waren maar nu kleine sinaasappels aan het worden zijn. Pas bijna geen enkele bh meer maar ben psychisch nog niet toe aan die (lelijke) zwangerschapsbh's. Ik ga nu slapen. Toch nog lang verhaal geworden volgens mij. Zoals ik al zei, ik houd jullie in de gaten en hopelijk snel een babyboom van minstens 3 mensen Liefs Suus
hey meiden mrs mia of wat!!! zo leuk jou eens terug te zien, ik ken jou ook van "gestopt met de pil maar nog steeds niet ongi" en toen was jij plots weg door het sperma resultaat van je man, wel hier sta ik met opnieuw hetzelfde probleem als jij mijn 2 e FM was vandaag, nu rechts geen dominant follikel maar links één van 13 mm... heb bloed laten prikkel voor een eventuele eisprong na te zien, morgen uitslag mijn gyn benadrukte nogmaals dat als het 2e staal indentiek is... enkel ICSI een oplossing is, kwam hard aan EN ja! ik wou ook een jonge mama zijn, ben maar 25 maar toch, als het ICSI wordt zal ik snel ouder worden zucht, zo deprimerend allemaal En ook wij hebben zitten denken over een aantal terug te plaatsen embryo's en inderdaad de risico's van een tweeling zijn te hoog dus zouden we ook maar voor 1 opteren,
susan: t was een geslaagde dag dus echt super leuk en fijn dat je zwangerschap goed verloopt! en ik denk toch ook zal zitten er risico's aan vast, dat ik toch 2 embryo s terug wil laten plaatsen. x
Hello, Susan, fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad!!! Gaan jullie ook nog op huwelijksreis? En idd, de medische wetenschap is in de loop van de jaren sterk verbeterd! Dat kun je wel zien aan de ICSI behandeling: die bestaat nog maar net 10 jaar! En ik hoop natuurlijk ook dat ik de 1e keer zwanger wordt, al wil ik mij daar niet te veel op vastpinnen, ben dan bang voor een erge teleurstellling...Maar jij bent iig een positief voorbeeld, en wij blijven positief denken!! Wilden jullie zelf die nekplooimeting of heeft het zkh het jullie aangeraden? Donderdag de eerste termijn echo al!! Gaat best wel snel toch? Er zal vast een mooie hartslag te zien zijn!!! Kloontje, oh...valt nog mee met die marsjes dus Ik voel mij dan ook altijd schuldig hoor als ik wat gesnoept heb. Maar soms mag het ook wel eens he? Erg lief van je mannetje....op zulke momenten is het idd niet leuk om alleen thuis te zijn. Thank god voor de mobiele telefoons... En hier komt er ook een babyboom aan....gelukkig hier in de straat niet zoveel ooievaars, wij wonen in een buurt met heel veel oudere mensen, lekker rustig Maar onze tijd komt ook nog wel Kloontje!!! (duurt alleen wat langer als normaal) Calani, ik hoop echt voor jullie dat de 2e staal beter is! Maar ik zou al een beetje rekening houden met ICSI, niet raar bedoeld, maar dan ben je er misschien al een beetje aan gewend en dan komt de klap misschien wat harder aan. En stel hier je vragen maar gerust! Hypo, gelukkig dat je de aanslag zelf niet gezien hebt...Het was idd een rare konningedag. Wat fijn dat de vakantie zo geslaagd was! En een lekkere bruine kop Altijd fijn Hoe vond je vriend het? De mijne vond het wel een beetje raar, in zo'n kamertje.... Vrijdag de uitslag ook al, spannend! Grey's was gister leuk hè? Vooral die momenten met Cristina en dokter Hunt heb in een deuk gelegen! Mootje, jij hebt 15 mei weer een gesprek toch? Er zijn hier volgens mij best wel veel die dan ook een gesprek hebben...wat toevallig... Donderdag de 1e FM ja, ze kijken of mij eierstokken wel goed gebroed hebben Hoeveel follikels er zijn en hoe groot ze zijn. Het is voor mij ook de eerste keer, dus ik weet ook niet wat er precies gaat gebeuren....vind het wel spannend! Ik hou jullie zeker op de hoogte! Gaby, gelukkig was het niets engs in de bergruimte....Ik vind het soms ook maar niks als ik alleen thuis ben, en vooral als ik net een enge film heb gezien, dan hoor ik van alles... Ik ben ook wel benieuwd hoe iedereen eruit ziet! Die meeting is misschien toch wel een leuk idee...maar dan bijvoorbeeld als iedereen al een behandeling o.i.d. heeft gehad, of zwanger is natuurlijk! We moeten er maar eens verder over kletsen Liefs Jewel
hallo allemaal hier weer even een berichtje ben al een tijdje niet meer geweest had even een paar spannende dagen.. ik moet ook nog 20 paginas terug lezen. dus sorry dat ik even niet reageer op jullie berichtjes maar daar kom ik op terug !!! vorige week zijn we weer terug geweest naar de gyn. volgens hem zou het goed zijn om te beginnen met IUI... maar hij wilde dit nog even met zijn collegas overleggen en zou ons binnen 2 weken bellen.. nou belde hij gisteren om definitief te bevestigen dat we de volgende cyclus gaan beginnen met IUI. jipie we hadden hier zo op gehoopt!! we kijgen 6 behandelingen eerste 3 maanden in eigen cyclus daarna evt met hormonen.. volgens mij is dit standaard toch.. nou moest ik van heb ook ovulatie testen gaan gebruiken.. ik heb ze nog nooit gebruikt!! moet eerst nog maar eens vragen welke goed zijn.. moet als ik ongesteld ben een afspraak maken voor een FM op de 12 dag.. vind het echt zo spannend.. en ben ook heel blij dat er wat gaat gebeuren dit geeft weer een beetje hoop. ik probeer me er ook niet teveel van te verwachten bang voor terleustelling.. x beebie
Hey Beebie, Geeft niks hoor als je niet zo vaak reageert. Wat fijn dat jullie met IUI kunnen beginnen!! Nu weten jullie iig waar jullie aan toe zijn! Het is idd standaard eerst 3 behandelingen in eigen cyclus en daarna met evt hormonen. Ik heb altijd ovu testen van Matcare gehad, moet je maar even googelen. Die zijn niet duur en daar zitten heel veel van in 1 pakket. Maar het maakt niet zoveel uit hoor welke je gebruikt. Er zit alleen verschil in de prijzen.... Nou meid...veel succes en hou ons op de hoogte!
Beebie; jullie mogen met IUI starten. Wat fijn zeg. Ik zit in de wachtweken van onze 3e IUI. Het is niet overal standaard hoor, dat de 1e 3 IUI pogingen zonder hormonen zijn. In ons ZK is het standaard áltijd mét hormonen. De 1e 3 IUI pogingen in principe met medicijnen. De nummers 4, 5 en 6 in principe dmv spuiten. Zo zie je maar overal anders. Wij hebben vorige jaar een heleboel ovulatietesten op internet gekocht. Ik geloof 25 ovu testen + 5 zwangerschapstesten voor 25 euro ofzo. Nadat we reclame voor die site hadden gemaakt op een site, kregen we nog zo'n pakket er gratis bij. Spannend he! Zeker die 1e IUI poging vonden wij heel erg spannend. Succes hoor. Ik ga voor je duimen. Nu snel even wat eten. Ik reageer later op de rest. Dag meiden