Hallo Meiden! Eerste FM zit erop: Het zag er allemaal goed uit, alleen waren de follikels nog klein. Links kon ze 3 zien, die ong 8-10 mm waren en nog wat kleintjes, maar die kon ze nog niet meten. Rechts zag ze 6 follikels, ong ook 8-10mm en volgens mij nog een paar kleintjes. Maandag moet ik weer terugkomen en ik moet mijn dosis Puregon verhogen van 125 naar 150 eenheden. En waarschijnlijk heb ik eind volgende week de punctie....spannend!! Ik heb er ook gewoon zin in. Voel mij tegenwoordig ook heel goed, en zit lekker in mijn vel! Het is mij tot nu toe meegevallen en ik hoop dat dat zo blijft! Ieoor, ik weet dat je het niet rot bedoelde Fijn dat je de wachtweken zo relaxt door gaat Dus 16 mei testen....misschien heb ik dan de punctie wel... Dus babyboom een leuk programma? Zal ook eens kijken. En idd, ik denk ook dat Izzy dood gaat...de bloedtesten van haar en die vrouw zijn omgewisseld denk ik.... Calani, hoe was jouw FM vandaag? Zag het er goed uit? Susan, ook spannend voor jou vandaag!! We gaan ervan uit dat jij die celebrations niet gaat opeten Gaby, het huis weer lekker schoon en opgeruimd! Ik kan ook niet tegen troep hoor! En ben benieuwd hoe jullie 'tupperware' party is Veel plezier alvast! Mootje, soms frusterend hè dat wachten....Als wij de kans hadden om IUI te doen, dan hadden we dat zeker gedaan. Helaas had dat voor ons helemaal geen zin...Aan de ene kant jammer want je hebt dan nog 6 'kansen' voordat je met IVF/ICSI begint, maar als het toch geen zin heeft, hoef je daar ook niet weer op te hopen en wachten. Sabrien, gelukkig gaat het iets beter met je. Hoe gaat het spuiten van de Puregon? Hoeveel eenheden moet jij spuiten? Hoe is het met de rest? Kloontje, nog steeds chocolade aanvallen?? Fijne dag nog lady's!! Krijgen vandaag nieuwe tv! hihih wat kun je soms ergens naar uitzien...voel met net een klein kind wat een cadeutje krijgt
Jewel; fijn dawt het er goed uitzag. Is toch een geruststelling. Ze moeten alleen nog een beetje groter groeien. Maar dat komt goed, nu je naar 150 eenheden gaat. Maandag weer terug. Spannende dagen hoor! Ik kan me heel goed voorstellen dat je uitkijkt naar de punctie. Ondanks dat dit misschien pijn doet, dat wil ik niet onderschatten. Maar dan gebeurd er weer wat, en ben je weer een stapje dichter bij het einddoel. En erg fijn dat je je zo goed voelt. Houden zo! Ik duim voor je. Zou leuk zijn, als 16 mei voor ons alle 2 een bijzondere dag is..... Babyboom; moet je echt zien. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Nieuwe TV; geweldig! Welke TV hebben jullie gekocht? Ik ben helemaal niet van gadgets, en de elektrische apparaten in huis, zoals mannen dat vaak wel hebben. Manlief heeft bijvoorbeeld erg dure boxen en is daar helemaal happy mee. Dat doet mij niks. Maar wij hebben sinds vorig jaar ook een nieuwe TV. En ook ik ben er zó blij mee. We twijfelde toendertijd over verhuizen. En toen dat plan van de baan was zei ik; en nu wil een een platte TV. Wij hebben een Ambilight van Philps, met aan de bovenkant en zijkanten licht. Echt geweldig. Ik zou nooit meer een andere TV willen. Dus ik begrijp je helemaal, dat je net een klein meisje bent, wat op haar kadotje zit te wachten. Ik hoor straks wel hoe fijn hij TV kijkt.... Suus; hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop op positief nieuws. Ik spiek altijd dmv het naar beneden scrollen hoe het ook alweer was met iedereen. Helaas kan ik niet alles in mijn bolletje onthouden.... Mootje, Jewel en Suus; als de uitslagen van het zaad dermate slecht zijn dat IUI niet zal helpen, dan is het beter om de IUI inderdaad over te slaan. Jezelf blij maken met een dooie mus, daar wordt niemand beter van. Sabrien: gaat ie nog goed?
Oh ik had hier nog nix geschreven zie ik nu; Ik was ook in zo'n opgewonden staat! Alles was fantastisch! Beebje alweer 5 cm en ligt zelfs een paar dgn voor met groeien Ook nu voor het eerst het hartje horen kloppen, eerst alleen gezien. Wat super was dat zeg! Net een snelle vacuumpomp... Nu alles zo goed gaat meteen gebeld met dr. Papa (zo heet hij echt) voor de geslachtsbepaling. Misschien kennen jullie die naam nog wel van dat programma van Bridget (zwanger in A'dam Zuid of zoiets). 12 juni is de dag en ik vind het nu al spannend, erg he? Jullie kunnen meegenieten met de echofoto's want ze staan alle 6 in mn fotoalbum. Het lijkt al echt op een mensje he! Hoewel 1 foto (die van de voorkant) lijkt ie net een alien, hahahaha. Meiden, ik ga ff de vaatwasser inruimen. Had al gisteravond beloofd dat te doen maar heb vanmiddag geslapen op de bank........ Liefs Suus
Oh en Jewel, score gaat de goede kant op. Zeker nu je 150 IE moet spuiten zal het wel meer doorgroeien. Hoezo mocht je niet meteen de standaard 150 IE spuiten? Speciale reden voor? Wellicht voorzichtig aan wegens overstimulatie e.d.?
heeel kort: kvind dit echt een hele leuke groep zo! zo leuk hoe iedereen doet! echt toppie! haha Kga nu snel koken anders word mn mannetje boos hihi
Mootje; wat lief!!!! Ik vind het ook een gezellig topic. Moeten we maar zo houden dan he! Suus; goed zeg, ik heb je echo's bekeken. Die man, dokter Papa, dat heb ik toevallig gezien, de enige keer dat ik haar programma bekeken heb, was toen met hem. Wat grappig.
Sorry meiden.....maar houd het even kort voor vandaag.... (even ego....) Morgen om 10.20u. de eerste echo en ga helemaal op aan de zenuwen.....! Volgens mij vind ik dit NOG spannender dan wachten tot de testdag en posi testen..... Hoop zoooo dat ik morgen goed nieuws kan komen brengen hier. liefs een zenuwachtige Esser
Esser, er is ook elke keer wat om zenuwachtig voor te zijn hè? Snap het wel hoor. Maar alles is vast goed!! Lekker vroeg op bed vanavond en morgen zo lang mogelijk blijven liggen en dan is het zomaar zover Morgen zie je een hele mooie echo!! Ieoor, Tv is geweldig maar dat weet je al, want....wij hebben ook een Philips Ambilight, ook met licht boven en aan de zijkant Echt een mooi ding! Ik ben ook niet zo van de gadgets hoor, maar ik vind deze wel heel erg mooi! Nu wachten tot het donker is... Suus, super dat de echo zo mooi was!!! Leuk die foto's. Lijkt mij ook heel erg speciaal om dat te zien en te horen!! Kunnen ze al in dit stadium zien wat het wordt dan? Is ook weer spannend! Ik ben begonnen met 125 IE omdat ze nog geen idee hadden hoe het lichaam erop reageert, en ze wilden natuurlijk geen overstimulatie. Best wel gek, maar had vanaf het begin het idee dat het te weinig was....Maar vind het niet erg hoor, prikken gaat mij goed af, is al helemaal een ochtendritueel geworden Mootje, dit is idd een gezellige groep! Over een paar jaar, allemaal met kids, kwebbelen we hier nog steeds Gezellige avond nog allemaal!
Esser; heel veel succes morgen meid. Ik denk aan je. Het komt helemaal goed. Jewel; veel plezier met jullie Ambilight. Hier krijgen jullie echt geen spijt van. Geniet ze! Daar hou ik je aan; over een paar jaar, met kids nog steeds op het topic... Ik ga verder met Babyboom, aflevering 4 kijken. Fijne avond.
hey meiden inderdaad een reuze-gezellige topic!! ben blij dat ik jullie gevonden heb, ik ben aan de clomid omdat ik nu bijna een jaar gestopt ben met de pil en mijn cyclus nog steeds onregelmatig is, dus gewoon om er regelmaat in te brengen, dat mijn follikels te klein waren dat weet ik enkel van deze ronde omdat ik nu regelmatig een FM heb, en vandaag EINDELIJK een mooi follikel links van 19mm yihaaa dus morgen nogmaals echo en labo, waarsch morgenavond pregnyl... en mijn man zijn sperma... de concentratie was ietsje hoger en de beweeglijkheid ietsje beter maar het belangrijkste, de morfologie, dat weten we pas morgen, en vorige keer was er maar 1% normaal gevormd, voor IUI moeten er minstens 4% normale tss zitten, anders dus ICSI... bijna morgen... Kan even niet snel genoeg gaan... puk, meisje, zo spijtig, maar goed dat je cyclus toch 3 dagen langer was!! dat is toch al een begin! en jewel, bijna een punctie, spannend seg, daar wil ik alles over horen!! mootje, IUI is inderdaad veel aangenamer dan IVF/ICSI, mooi dat jij daaraan mag beginnen susan, proficiat met je mooie echo esser, wees gerust, geen bloed gezien toch dus alles is vast perfect!
Jewel; geweldig he die nieuwe TV Calani; OK, gebruiken ze Clomid ook om je cyclus regelmatig te maken. Dat wist ik niet. Weer wat geleerd Op welke cyclusdag zit je vandaag? Sommige meiden hebben al op cyclusdag 11 hun eisprong. Bij mij is dat meestal op cyclusdag 15/16, ook heb ik dan dus pas een eitje wat groot genoeg is om te springen. Wellicht is jouw eisprong ook wat later? Hoe laat horen jullie morgen de definitieve zaad uitslag? Ik ben zo benieuwd. Ik ga voor jullie duimen, dat het goed genoeg is voor IUI. Hier op het wachtbankje helemaal niks....... echt niks........ Voel niks, voel me niet anders. Ben al maanden veel misselijk, en nu dus ook, maar dat zegt niks, omdat ik daar echt al tijden vaak last van heb. En een zwangerschap kan het niet zijn.... Dat hadden ze dan in het ZK vast al wel gezien Het wachtbankje valt me wederom erg mee. Weltruste meiden
Hey dames! Ieoor: hoezo kan t geen zwangerschap zijn? De kans is altijd aanwezig toch? En je had er zo'n goed gevoel over. Trouwens; volgens mij hoef je niet wat te voelen hoor; ik hoor van genoeg dames dat ze niets voelden de eerste weken. Ik blijf voor je duimen hoor; het zou super zijn als t nu lukt! (ik heb er een goed gevoel over; helpt dat ???) Calani: een positief gevoel dus over je afspraak; fijn! Hopelijk kunnen jullie voor de IUI gaan. Esser: wat spannend meid! Heel begrijpelijk. Hopelijk is het supernieuws morgen en kan je helemaal gaan genieten!!! Ik denk aan je! Susan: Jippie!!! Wat goed! Super meid! En heet die man echt dr. Papa?? Wat geinig. Waarom kiezen jullie voor die geslachtsbepaling? Gewoon omdat t leuk is of is er nog een andere reden. (ik ken die term namelijk niet) Jewel: Nu dus meer spuiten, spannend hoor. Hopelijk groeien de eitjes lekker door. Fijn dat je maandag meteen weer terug kan. Hier alles oke. Toch mijn precieze NOD maar ff opgezocht; dat is zaterdag of zondag. Moet ik er toch wel weer aan denken.... (helemaal loslaten lukt natuurlijk nooit! Je hoopt toch altijd op een wonder) Ik las in een ander topic dat in het Radboud (waar wij naartoe moeten voor de ICSI) een wachtlijst is van 4 maanden. Dus waarschijnlijk wordt t sowieso pas september dat wij beginnen kunnen. Nou ja, we zien het wel. We willen toch waarschijnlijk eerst van een vakantie genieten. Wat weten jullie daar trouwens over? We willen nog eens een verre reis maken (waarschijnlijk Costa Rica), maar we zitten met evt malariamedicatie of vacinaties. Is dat wel verstandig kort voor de behandeling? Ik weet niet meer wie te zei, maar ik denk dat Izzy van Grey's ook kanker heeft en dat die bloedresultaten verwisseld zijn.... Het lag er ook wel dik bovenop. We zullen zien.... Fijne avond meiden! xxx hypo
Hypo; je hebt gelijk. De kans is altijd aanwezig. Lief dat je voor me aan het duimen bent. Natuurlijk helpt dat Dit weekend je NOD.... ook voor jullie; de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zou toch mooi zijn als we weer iemand op het topic hadden, die voor de ICSI spontaan zwanger raakt 4 maanden wachttijd is best lang, maar jullie staan nu al een paar weken op de wachtlijst en willen op vakantie. Wie weet gaat het perfect uitkomen. Een verre reis maken; wat toevallig. Daar hebben wij het ook steeds over. Nog voordat een eventueel kindje echt komt. Costa Rica staat ook op onze lijst. Mijn zus en haar man zijn jaren terug in Costa Rica geweest. Er waren wel inentingen voor nodig, en ik geloof ook malaria tabletten. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Mijn zwager is echter ziek terug gekomen en is maanden ziek gebleven. Was wel zielig. Ik zou de traveldocter of de GGD bellen, die kunnen je precies vertellen of je inentingen etc nodig hebt. Verder zou ik even aan het Radboud vragen ofdat die inentingen/tabletten eventueel kwaad kunnen. Dat zal wel niet hoor, maar dan weet je het zeker. Welke touroperator zitten jullie aan te denken? Ik heb veel folders thuis. Fox is goed geprijsd. Izzy; ja omgewisselde uitslagen zou best eens kunnen. Ik vroeg waar 'mijn tent is top' zit, was niet zo slim, want jij woont in Apeldoorn (van Koninginnendag..... ) Gisteren schreef ik dat ik nergens last van had. Maar toen ik in bed lag, bedacht ik me dat dat niet helemaal waar was. Ik heb een beetje 'last' van mijn buik. Zelf had ik bedacht dat dat nog van de blaasontsteking van een paar weken terug is....... Fijne dag
Tis nog rustig hier! Esser: heel veel succes vandaag! We denken aan je. Laat je snel weten hoe t was? Ieoor: haha, ja, apeldoorn dus... Geeft niet hoor, we kletsen inmiddels met een aardige club mensen, daar raak ik ook wel eens van in de war! Wat betreft die malaria; ik hoorde van een vriend dat dat waarschijnlijk alleen voor Bocas del Toro was (eilandengroepje bij Panama), maar misschien voor Torguero NP ook wel. Malariatabletten en zwangerschap is volgens mij niet zo'n goede combi. Nou ja, ik wacht t wel af, vraag t wel aan de arts volgende week. Fox had een supergave reis, maar die zit al vol.... Door al dat getwijfel en al die toestanden vallen we straks buiten de boot ben ik bang.... Nou ja, we zien wel; we zoeken wel iets leuks uit. Ons oog is ook nog gevallen op de "Azoren". Lijkt ons ook supermooi. volgend weekend gaan we iig iets boeken (want dan weten we wat meer over de ICSI enzo). Fijne dag allemaal! Ik heb al weer weekend.... xxx hypo
Hypo, ik weet echt nix over inentingen enzo dus kan je helaas niet helpen! Dit weekend je NOD, blijft spannend ja....... (Zon is een goed voorbeeld dat het toch spontaan kan natuurlijk) Ieoor, tja, je blijft voor alle kwaaltjes een excuus zoeken, heel begrijpelijk, maar het kan natuurlijk ook gewoon raak zijn! Wat betreft Izzy, ik had al gekeken op internet wat er gaat gebeuren maar ik zal nix verklappen hier... Vanmorgen ging het bij mij niet zo heel goed. Heb een patient weg moeten sturen omdat ik bijna knock-out ging. Daarna nog gekotst en was compleet overstuur hier in de praktijk. Manlief gebeld, moeder gebeld, beste vriendinnetje gebeld... Zal wel komen door mn lage bloeddruk (had woensdag 105/55 dus dat is echt laag). Ben nu een beetje bijgekomen maar voel me nog steeds slap. Liefst ga ik nu naar huis maar ja, ik kijk even hoe het gaat de rest van de ochtend... Esser, ben ook erg benieuwd naar je echo! Vandaag is D-day voor jou! Liefs Suus
ioor niet zo negatief he...! 16 mei spannend hoor susan: ik hou iedere keer een kladblok (wordpad) erbij en daar typ ik alles hahaha... calani: ben benieuwd voor je uitslag! jewel: spannend volgende week dus meid! susan: wat fijn dat alles goed was.. en spannend hoor geslachtbepaling! esser: succes vandaag! hypo: een wachtlijst van 4 maanden k had een beetje de hoop nog voor 6 augustus geholpen te worden. ben klein beetje depri nu :'( susan: ow dat is wat minder! rusitg aan doen he vanavond party.. moet nog veel doen vandaag dus dan ga ik zo maar aan de slag...
hey meiden spermastaal niet goed, normale morfologie nog steeds maar 1% dus mijn gyn moest het nog eens bespreken maar ziet ernaar uit dat IUI geen optie is voor ons... DAMNED...
susan: haha ja ben ook benieuwd haha.. zal morgen een uitgebreid verslag schrijven haha.. calani: das minder nieuws...*knuf*
Definitief ICSI hier, heb net de gyn gehoord... 11 mei gesprek fert arts (er was iemand van tussen gevallen en heb nogal over mijn toeren gebeld dus hebben ze me die plaats gegeven, toch een beetje geluk bij ons ongeluk) Gaby, zie dat jij hetzelfde probleem hebt, ben ook bang voor de wachtlijst, zou om praktische redenen graag nog een poging hebben voor september... maar goed misschien is de wachtlijst in mijn ziekenhuis korter, dat kom ik vast maandag te weten Amai ben aant bibberen en aant zweten van te verschieten van al dat nieuws...