Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Calani, is dan toch weer een tegenvaller....jammer meid, was mooi geweest als jullie eerst nog IUI konden doen. Laat het goed bezinken en praat er goed over met je man. Straks ben je wat meer aan het idee gewend, en dan zie je alles weer wat helderder. Dikke knuffel iig van mij!!!
    Wel fijn dat jullie zo snel terecht konden!
    Wij hadden een wachtlijst van 6 maand! Achteraf is de tijd heel snel gegaan, maar ik hoop niet dat jullie ook zo lang moeten wachten...
    En ik hou je op de hoogte van mijn belevenissen! :D

Suus, hè meid...doe je wel rustig aan? Denk wel om jezelf he? Kunnen ze daar nog iets tegen doen die lage bloeddruk? Je laat mij wel wat schrikken hoor! Vanavond verplicht de hele avond op de bankhangen!! ;)

Ieoor, tv is idd gewéldig!! Boven hebben we toch geen ambilight...verkeerd begrepen....Maar is echt mooi! Wat kun je genieten van een tv zeg :rolleyes: hihihi
    Nu nog last van een blaasontsteking? Denk dat het wat anders is hoor! Wel mooi dat je niet veel last hebt, natuurlijk wil je wel wat voelen, maar dat kan dan van alles zijn hè? ;) Nog een weekje en dan weet je het.
    Stom dat je soms denkt dat je toch misschien zwanger bent, maar dat gewoon helemaal niet kan. Op een gegeven moment voelde ik ook iets, wat ik normaal niet heb en toen dacht ik, zou het misschien? Maar ja, toen was ik al een week de Lucrin aan het spuiten.... :) Zo ben je dan gefixt op elk pijntje of steek in je lichaam...Zal straks wel moeilijk worden tijdens de ww...

Hypo, kllinkt goed die vakantie!!! En wat betreft die inentingen heb ik ook geen idee. Idd even bij de GGD informeren. Dus toch je NOD maar even opgezocht? ;) Is ook wel weer fijn om te weten wanneer je het kan verwachten. Ik hoop dat die wachtlijst toch wat korter is, maar die 4 maanden gaan zo om, vooral als je nog lekker even op vakantie gaat :) Maar wachten is sowieso niet leuk, ik weet hoe het voelt...
    Veel plezier iig nog met het zoeken en boeken van een reis!

Gaby, ik hoop ook voor jou dat de wachtlijst mee valt! Veel succes met de party :D :D :D
    Laat ons even weten hoe het gegaan is hè? hahaha, zal vast wel gezellig worden ;)

Esser, hoe is het gegaan vandaag meid!!! Alles goed?

Hebben jullie dat ook met het typen van berichtjes, dat op een gegeven moment de scrolbalk (?) steeds omhoog gaat? Vreselijk irritant zeg!! :evil:

Ik ga even lekker uitwaaien met de hond. Een heel fijn weekend allemaal!!
    Liefs Jewel

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Calani; ohw meid, dat zal wel schrikken zijn. Het is ineens zó definitief als de arts zegt dat het ICSI moet gaan worden!
    Laat dit nieuws maar eens rustig op je inwerken. Je mag nu best boos en vedrietig zijn hoor! Ik denk aan je.
    Fijn dat je dan toch al 11 mei terecht kan. Dat is lekker rap. Gelukkig maar, dan weet je tenminste snel waaraan en waaraf. Schrijf alle vragen die in je opkomen op, dan kun je dat lijstje 11 mei meenemen, en vergeet je door alle spanning en hectiek niets te vragen.
    Knuff

Gaby; veel plezier vanavond met je party. Ik ben zó benieuwd!!!

Suus; jee, niet zo'n beste dag vandaag zo te horen. Hoe is het nu?
    Ik ben blij dat je niet typt wat er met Izzy gaat gebeuren. Dat wil ik nog even afwachten!!!

Esser; meis hoe was het vandaag? Ik ben erg benieuwd.

Hypo en Gaby; zitten jullie alle 2 in het Radboud? Ja toch?

Hypo; wanneer willen jullie je reis gaan maken? Wij zitten aan september/oktober te denken.... (als ik dan tenminste eindelijk weer 100% beter ben....)
    Balen dat de reis al vol zit. Kunnen jullie niet alsnog met jullie vakantiedata schuiven?
    De Azoren schijnt ook geweldig te zijn. Daar kun je volgens mij prachtig wandelen, en daar zijn jullie van toch?

Jewel; Iirritant inderdaad die scrolbalk. Dat heb inderdaad ook steeds. Dat zet ik een smiley, en dan staat die ineens verkeerd. Of dan typ ik verder, maar sta ik ineens een heel stuk terug in de tekst.....

Ja jullie hebben gelijk, natuurlijk dek ik me in om teleurstelling te voorkomen :oops: , en zoek ik van alles om bepaalde dingetjes te verklaren. Maar dat misselijk zijn, dat heb ik écht al maanden. Smorgens, of overdag. Dat wisselt steeds. Dus vandaar dat ik nu niets zoek achter misselijk zijn :(
    Maar ik moet niet te negatief doen, daar hebben jullie ook wel weer gelijk in :oops:
    Confronterend soms, maar ook wel goed, een schop onder mijn kont :D

Ik ga poetsen (jippie !!)

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jewel; geweldig he die Ambilight :D :D :D Het gaat gelukkig regenen het weekend, dan kunnen jullie lekker heel de dag, met de gordijnen dicht DVDtjes kijken.....
    Vreemd he, dat ik nog wat voel qua denk ik blaasontsteking. Ik zal volgende week de huisarts eens even bellen.
    Je lichaam kan je inderdaad zo voor de gek houden. Je voelt vanalles soms, of je wilt vanalles voelen. En dan weet je vaak niet zo goed waar dat nou ineens van komt.
    haha, ik moest wel om jou lachen :D dat je al aan het spuiten was, en toen zwanger dacht te zijn.... Da kan nie!!!! :D :D
    Misschien zijn de wachtweken na een IVF/ICSI poging wel anders. Ik weet het niet hoor, maar straks bij jou gaan ze een echte emmy terugplaatsen, dus dan ben je eigenlijk al 'een beetje zwanger...'

Ik wilde dit allemaal net nog in het andere berichtje typen. Toen ik de vorige wilde bevestigen kreeg ik een melding dat jij iets had geplaatst terwijl ik aan het typen was.
    Ik wilde dus op jouw reageren en begon met het ellendige scrolbalkje... en of de duvel ermee speelt. Prompt werd het systeem traag.......

4. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Meiden;

Jaaaaa!!!!!! Hartje klopt!
    Alles zag er goed uit en frummel ligt precies op schema: 6 weken en 4 dagen.
    Is 6,7 mm groot (klein) ;)
    Zo super blij! Nu op 3 juni de volgende echo!

liefs een dolgelukkige Esser :) :) :)

5. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Esser, ook hier, gefeliciteerd!

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Esser gefeliciteerd.
    Wat zal er een last van je / jullie schouders gevallen zijn vandaag.
    Geniet ervan nu he, kruip maar lekker op die roze wolk.

7. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

esser: gefeliciteerd!

ioor: ja zit in t radboud...

8. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Esser, JAAAAAA Gefeliciteerd, wauw een kloppend hartje! En nu lekker genieten.......

Ieoor, kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is. Je wilt hoop blijven houden en positief blijven maar je probeert jezelf ook te beschermen! Succes nog met het wachten............

Jewel, wauw goede score meid! Eind volg. week waarschijnlijk de punctie, spannend......
    Begin je nu je eierstokken goed te voelen? Gaat het nog goed met spuiten?

Calani, kan me voorstellen dat het een hele schok is als je dat hoort. Hebben wij in het begin ook gehad maar we hebben het een plaatsje gegeven en gaan er voor!!!!
    Het is heel erg moeilijk om positief te blijven maar probeer hoop te houden!!!!!!

Susan, doe je wel rustig aan!!! Kan ik me voorstellen dat je overstuur was. Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Kunnen ze niets aan de lage bloeddruk doen?

Gaby, veel plezier vanavond!

Hier is alles goed, af en toe nog wat hoofdpijn maar voel me beter dan vorige week gelukkig! Voel me een echt broedkipje ;) :D ! A.s. woensdag 1e FM, ben zo ontzettend benieuwd. Ben er behoorlijk gespannen voor, de 1e ICSI had ik een dreigende overstimulatie (32 follikels) toen had ik Puregon 150 en werd de poging afgebroken. De 2e ICSI had ik Puregon 75 en had ik bij de punctie 6 eicellen. Nu gebruik ik Puregon 100 en hoop ik dat het precies goed is!!!

Meiden, fijn weekend!!!!!

9. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Esser: fijn dat de echo goed was! Nu echt gaan genieten he!
    Susan: fijn dat jou echo ook goed was! Gaat het nu weer beter met je?

Jewel: jep heb ik ook last van :) Irritant he!

Calani: volgens mij had je het eeen beetje verkeerd begrepen, of ik typte het verkeerd, maar ik ben juist bang dat ze gaan zeggen: je komt in aanmerking voor iui, en dat we dan een jaar moeten wachten. ( omdat ze eerder geen stappen willen ondernemen, voordat we 2 jaar zelf bezig zijn)
    misschien hoop ik een beetje dat het net zo'n slechte uitslag is als de vorige keren dat ze snappen dat het echt geen zin heeft om nog een jaar te wachten en dat we gelijk geholpen worden....maar het is alleen maar gokken wat er gezegt gaat worden, we moeten gewoon afwachten.

Ieoor: spannend hoor....nog even afwachten! Knap dat je er niet vanuit gaat dat het raak is, dan valt het altijd mee he....

10. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Super bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Zijn helemaal dolgelukkig en hebben zoveel meer rust over ons heen gekregen. Erg fijn......
    Heb de echo in mijn album geplaatst, kan er naar blijven kijken ;)
    Nu nog even relaxen en vanavond naar verjaardag van een vriend van ons.
    doeg meiden

11. @Ieoor: Mijn ventje zat in Hongarije!! Maar gelukkig is hij weer thuis!WE zijn uitgenodigd op een kraamvisite bij onze buren....phoe vind het best heavy!
    Nog een paar daagjes en dan is het donderdag...gesprek in ZH.
    Vind het best spannend.
    Ik zal eens gaan kijken die Babyboom waar jij het over had.
    Toen dat op tv was...toen waren we er nog niet echt heel erg mee bezig..nu is dat veel interessanter idd.

@Mootje: Ik weet precies hoe jij je voelt. Wij moeten ook maar awachten wat de arts zegt. Wil nu wel weten hoe we verder moeten....hopelijk worden we niet terug gestuurd voor een jaar..maar gaan ze actie ondernemen. Wanneer hebben jullie het gesprek??

12. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hier gaat alles inmiddels weer prima hoor! Heb nog wat tips gekregen van een zwangere hockeyvriendin die de hele zwangerschap ook lage bloeddruk heeft gehad. Morgen maar de inkopen doen bij de AH... :)

Esser, mooie echo hoor! Wat een klein frummeltje nog he! Let maar op, volgende echo is ie al stukken groter!!

Sabrien, ICSI 1 32 follikels?!?!?!?! Tjonge jonge hee! Daar moet je last van hebben gehad! Puregon 100IE lijkt voor jou idd een geode oplossing.

Calani, probeer positief te blijven want geloof me maar, ICSI is zeker niet het einde van de wereld. Op dit forum hebben we inmiddels al 3 zwangeren via ICSI dus dat is volgens mij wel vrij hoopvol, toch?

We wachten trouwens nog steeds met smart op ons 1e positieve IUI-verhaal, Ieoor!! ;)

Meiden, indrukwekkend trouwens he, die herdenking in Apeldoorn..............

13. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Esser: super meid! Van harte gefeliciteerd!

Calani: Wat een vervelend nieuws. Neem rustig de tijd om het even te verwerken (ik weet precies hoe het voelt). Wel fijn dat jullie zo snel terug kunnen (je bent nu zelfs sneller dan wij). Sterkte.

Sabien: logisch dat je nu extra gespannen bent. Dat kan ik me goed voorstellen na de vorige keren.

Hier ook de Herdenking gevolg; wel gewoon op tv. Eerst maar 6 kaarsjes aangedaan en wat wierook. Ik twijfelde nog 6 of 7 kaarsjes....die jongen was immers ook 'ziek'. Toch maar 6...

14. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik heb hier een vraag ik ben nu 10 maanden bezig om zwanger te worden en nu willen wij ( mijn man en ik) na 12 maanden zijn sperma laten testen.Maar doen ze dat dan ook gelijk of moet je eerst nog dingen doen voordat ze je man zijn sperma laten testen???
    Mijn man en ik roken allebij nog en ik ben 30 kilo te zwaar en ik ben zo bang dat ik eerst dingen moet doen voordat ze de sperma van mijn man testen en dat het dus allemaal voor niks is.Zelf heb ik ook een medisch verleden omdat ik al op me 7de borsten kreeg en ongie werd omdat ik een baarmoeder van een kind van 12 had en een bottensructuur van een kind van 14 had.Verder heb ik dus best veel medicijnen gehad om alles te remmen en niet geholpen echt had ok ik ben 1.51 gebleven maar verder ben ik al dus vanaf mijn 7de ongie.

Wie ow wie kan mij hier helpen??

15. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    Aan iedereen, ENORM bedankt voor alle lieve reacties, jullie geven me een beter gevoel, het is dan ook zo lastig, we hebben het aan niemand (behalve ik sinds net aan 1 vriendin) verteld, en dat maakt de verwerking moeilijker
    ik denk ook dat bij de volgende opm: "wanneer beginnen jullie eindelijk eens aan kindjes" ik waarsch spontaan begin te wenen,
    het huilen is nu even voorbij,
    en Mootje ja ik had je verkeerd begrepen, mss ook omdat ikzelf heel graag IUI voor ICSI had gehad, dat is immers veel minder agressief, maar neen, zijn semen staat IUI niet toe...
    ik zal voor jou dan duimen dat het ook ICSI wordt!

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Angilla, sowieso is het zoveel beter om te stoppen met roken! Het is letterlijk zaaddodend dus ik zou daar mee beginnen. Als je verder Gaby als voorbeeld neemt, die moest afvallen totdat ze een BMI had van max. 30. Wellicht is het dus verstandig om hier alvast aan te werken voordat je over 2 maanden naar de huisarts stapt bijvoorbeeld. Er worden daar nl vast opmerkingen over gemaakt!
    Wat erg lijkt dat me trouwens...al vanaf je 7e ongi :(

Calani, gelukkig klink je iets beter dan gisteren. Het blijft moeilijk, ook na een ICSI behandeling hoor (geslaagd of niet). Mn vader had een toespraak gehouden tijdens ons huwelijksdiner vorige week en had het er toen over dat we door de deskundigheid van de artsen in het zkh onze wens in vervulling konden laten gaan...nou, daar kwamen de tranen hoor! En nog steeds als ik er echt over nadenk wat er allemaal is gebeurd, kan ik er verdrietig om worden, en dat terwijl ik de behandeling (op de punctie na) nog mee vond vallen op dat moment.
    Zoals ik al zei, ICSI geeft je wel meer kans op een positief eindresultaat dan IUI maar idd, het is hormonaal/lichamelijk wel zwaarder. Met IUI heb je wellicht wel meer wachtweken (6 pogingen tav 3 IVF/ICSI) en, ook al valt het bij Ieoor mee, dat lijkt me ook best zwaar!
    Sterkte iig!

Liefs Suus

17. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Goedemorgen meiden!

Esser, Jaaaa...Gefeliciteerd!! Wat moet dat opluchten of niet? Ga er maar lekker van genieten!! Ieoor en ik hopen snel je te volgen! En de rest natuurlijk ook!

Suus, fijn dat je je beter voelt! En mooi dat je wat tips hebt gekregen. Zijn er dan speciale produccten voor dan? Of gewoon lekker veel zoute drop :D
    Wat heeft je vader dat mooi gezegd!! Ik ben dan ook erg blij dat we in de 21e eeuw leven!

Sabrien, zo 32 follikels!! :confused: Daar heb je zeker ook goed last van gehad of niet? Pfff...dan heb ik nog niks te klagen. Zo kun je zien dat elk lichaam anders reageert op de hoeveelheden. Ik hoop dat het deze keer goed is en dat je een mooie oogst hebt :)
    Ik begin het nu een beetje te voelen, vooral met lopen. Maar vindt het wel fijn, heb ik tenminste het idee dat er wat gebeurt. Ik ben benieuwd hoe het maandag eruit ziet. Ik hoop op nog een paar meer... ;) Maar ben wel tevreden hoor! :) Jij ook succes met het spuiten, heb jij ook zo'n mooi speldenkussenbuikje? :D

Calani, die opmerking kan zo hard aan komen! Gelukkig hoor ik hem niet zo vaak.
    Wel fijn dat je het aan een vriendin verteld hebt. Het is goed om er over te praten, maar je wil ook niet dat iedereen het weet, daarom is dit forum ook zo super!

Angilla, roken is idd een zaadkiller. Je kunt altijd even naar de huisarts gaan en het uitleggen, ook gezien je voorgeschiedenis. Lijkt mij ook geen pretje om met je 7e al ongi te worden...Veel succes!!

Mootje, ik snap het even niet...Als het zaad goed genoeg voor IUI is, moeten jullie dan het eerst weer zelf proberen?! Wat raar...Dan moet je toch meteen met IUI beginnen? Blijf mij er toch over verbazen hoe elk zkh het weer anders doet...Dan hoop ik dan ook voor jullie dat jullie meteen met IVF/ICSI kunnen beginnen....klinkt wel wat raar ;)

Kloontje, kraamvisites zijn soms wel even slikken ja. Alhoewel ik laatst er helemaal geen moeite mee had. Ik heb meer moeite met zwangere vrouwen....ik wil ook zo'n mooie dikke buik.... :( Maar ja, we zijn er mee bezig ;)

Had gister ook weer wat. Ik had donderdag een nieuw receptje voor Puregon naar de apotheek gebracht en kon het gister ophalen. Had mijn naaldencontainertje ook ingeleverd dus die kreeg ik weer en toen ze de medicijnen uit de koelkast had gehaald, zei ze: Oh er zit ook een doosje Pregnyl bij. Gek zei ik, die heb ik 3 weken geleden al opgehaald...Zij wist ook niet hoe het zat omdat ze de recepten niet bijelkaar gezocht had...
    Ik heb het maar meegenomen. Kom ik thuis, kijk in de koelkast en zie op de verpakking staan 5000IE, dus nu samen 10000IE. Het stomme is dat ik niet weet wat de arts mij voorgeschreven heeft, ik denk nu 10000IE. Maar waar ik nu zo kwaad om ben is het volgende: Had ik niet extra Puregon opgehaald had ik dus niet geweten dat er nog Pregnyl bij de huisarts lag en had ik, als ik de Pregnyl moet zetten, te weinig gehad!! Zij hadden toen ik de Pregnyl ophaalde toch moeten zeggen dat het nog niet compleet was toch? En eigenlijk had ik de extra Puregon ook niet nodig, omdat ik helemaal verkeerd gerekend had (blij dat rekenen toch niet mijn sterkste punt is) dacht ik dat ik te weinig had.
    Ook dom van mijzelf dat ik het niet gecontroleerd heb en niet even opgeschreven heb, maar dan nog...
    Ik ga het wel even zeggen tegen mijn huisarts, dit vind ik eigenlijk niet kunnen.

Pff heel verhaal weer geworden...
    Nou ik zal snel ff douchen, moet zo nog even collecte lopen voor het astma fonds en vanmiddag heb ik weer kantine dienst. Helemaal geen zin, maar hoef gelukkig niet zo lang.
    Fijn weekend nog allemaal!!

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Suus; al wezen shoppen bij de Appie? Ik hoop dat door bepaalde voedingsstoffen wel/niet te eten het wat beter gaat! Succes ermee.

Calani; je klinkt inderdaad al wat beter. Alsof je al een beetje aan het idee aan het wennen bent. Ik weet niet of open zijn naar de buitenwereld over de MMM zoveel beter is hoor.
    Bij ons weten enkel onze wederzijdse ouders dat we in het ZK lopen voor onderzoeken. Dit hebben we ze pas in jan 2009 verteled. En enkel mijn ouders weten dat we nu met IUI bezig zijn. Ik heb een goede vriendin die dmv de MMM zwanger is geworden, en zelfs haar vertel ik het niet. Vooralsnog vind ik het prima zo. Ik hou het liever beperkt, het aantal mensen wat ervan weet. Maar goed. Dat is voor iedereen anders. Als jij het wel graag wilt vertellen aan mensen, dan moet je dat zeker doen.

Angilla; ik zou nu alvast naar de HA gaan, en een verwijsbrief voor het ZK / fertiliteitsarts vragen. Wellicht heeft jullie ZK een erg lange wachttijd. Ik denk dat je naar het ZK in Den Bosch gaat? Daar valt de wachttijd wel mee.
    Pas na 1,5 jaar heeft het ZK in Den Bosch (waar wij ook zitten) pas bij ons de behandeling gestart. Dit omdat hun protocol is dat je het eerst zelf 1,5 jaar moet proberen. Maar dat was met onze uitslagen. Als de uitslagen erg slecht zijn, zullen ze meteen met behandeling beginnen, denk ik.
    Echter ook ik denk dat je wat af zult moeten vallen. Sommige ZK doen heel moeilijk over gewicht schijnbaar. Verder zou je naar St. Geertgen kunnen gaan (fertiliteitskliniek), die kijken niet naar gewicht, en ik denk ook niet naar hoe lang je zelf al bezig bent om zwanger te worden.
    Jouw vragen over jouw medische verleden; daarvoor zul je echt bij een gyn moeten zijn.
    Heel veel succes!

Hypo; toch maar 6 kaarsjes gedaan.... Tja dat begrijp ik wel. Ik heb niet heel de herdenking gezien, maar enkel het 'voorstukje'. Het bijft bizar wat daar gebeurd is.

Kloontje; :oops: ja, het was jouw ventje. Sorry :oops: Zijn jullie al op kraamvisite geweest, of ga je het uitstellen, zolang het kan?
    Donderdag gesprek in het ZK. Spannend he.
    Babyboom vond ik toen ook niet interessant, en nu zit ik het via internet te kijken :D

Esser; ik heb je beebje bekeken op je echo. Wat een wondertje toch he!

Sabrien; fijn dat je je zoveel beter voelt. En deze hoeveelheid medicijnen klinkt inderdaad precies goed. Woensdag 1e FM. Spannend hoor.

Jewel; hoe gaat ie?

19. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

angilla: stoppen met roken, zullen ze ook gaan aanbevelen dat zeker. ze zullen het zaad van je man wel gewoon testen hoor,
    maar zoals al werd gezegd.. als je bmi te hoog is.. zullen ze daar ook zeker iets van gaan zeggen. succes met alles.

jewel: wat raar van dat recept.. k zou er zeker ook wat van zeggen ja!

party: was super gezellig.. er werd vanalles uitgelegd en rond laten gaan.. en daarna mochten we gaan shoppen.. haha..
    ik heb een paar leuke broekjes.. en voor joey een boxer.. en ik heb omdat ik gastvrouw was een paarse tarzan gekregen haha.. ook heb ik een massageolie die warm word.. en als je er op blaast word die nog warmer .. daarna is die eetbaar.. haha.
    ook hadden we een loterij.. daarbij had ik een lipstick in de vorm van een piemel haha maar die heb ik geruild met iemand die hem graag wou.. dus nu heb ik wierook die je in een paarse piemel moet steken haha.. al met al.. wat het echt geslaagd :D

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Gaby; ik wacht op een uitgebreid verslag van julie 'tupperware' party :D :D :D

Jewel; we hebben hetzelfde ZP ritme, je had iets geplaatst terwijl ik aan het typen was, en gister ook al :D grappig.

Share This Page