Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Jewel; dat recept. Echt belachelijk, dat je als patient steeds alles zelf moet controleren, navragen en in de gaten houden. En ook raar dat jouw huisarts het recept voorgeschreven heeft....... En van de apotheek is het ook raar, die had moeten zeggen dat het recept nog niet compleet was. Je moet er toch niet aan denken, als je savonds om 23.00 uur, 10.000 Pregnyl moet zetten, en je er dan achter komt, dat jer maar 5.000 Pregnyl hebt. Of misschien nog erger, dat je niet beter weet, dan dat de Pregnyl die je hebt gekregen de juiste hoeveelheid is, en dat het dan niet goed gaat met je follikels..........
    Ik denk trouwens dat je 10.000 moet spuiten hoor. 5.000 zal te weinig zijn, maar vraag dat voor de zekerheid nog even aan je gyn maandag.

Gaby; oops, sorry, je had al verteld over je party. Klinkt gezellig inderdaad. Wel hilarisch, of niet? Ik heb zo'n party nog nooit gehad, en vraag me dan ook af of ik me niet heel bezwaard zou voelen tijdens zo'n avond. Een paarse tarzan :D :D
    En kochten je vriendinnen ook van alles?

2. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey meiden
    Ben nog steeds wat down met het nieuws en nu snapt mijn man dat niet, hij zegt dat het toch nog in orde kan komen dus waarom zou ik treuren... vervelend hoor, en hij wil dus dat we het niet vertellen, en ik wil het eigenlijk ook alleen maar aan onze ouders vertellen hoor, maar dat wil hij liever niet want ze kunnen ons toch niet helpen zegt hij, het enige dat ze dan gaan doen is triest zijn en hun zorgen maken, dat is dan zijn mening, ik zou er heel graag met mijn mama over praten,
    (zou dan niet zeggen dat het aan hem ligt maar dat wil mijn man (voorlopig) ook niet)
    ik ben trouwens dit weekend 1 jaar getrouwd, wat een "feestelijk" nieuws voor deze gelegenheid
    Gaby ik ben ook eens naar zo'n underdare party gegaan, best wel grappig wat je daar allemaal ziet, ben toen enorm verrast geweest over wat er allemaal al bestaat
    Jewel wat erg, van je recept, is gewoonweg schandalig!
    Ieoor, jij zit bijna aan je NOD, voel je al iets?
    Suus, was jij a je eerste ICSI direct zwanger? was het niet moeilijk om op je werk te regelen dat je telkens weg kon voor de echo's, de punctie, de terugplaatsing, ik zie dat allemaal even niet zitten
    Angilla, je mag waarschijnlijk meteen eens je man zijn sperma laten nakijken, gewoon erom vragen, ik wou dat wij dat sneller hadden gedaan...

3. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ioor: er zijn wel wat tarzans verkocht ja.. haha.. ze had een omzet van 300 euro.. dus das was behoorlijk goed. nu mag ik als iemand van mijn groepje een party geeft voor 15 euro iets uitzoeken.. 24 september moet ik dus weer naar zo'n party.. haha.. en ik dacht echt dat iedereen best verlegen zou zijn enzo.. maar valt best wel mee.. omdat (denk ik) er ook sieraden en tassen waren.. dan is het niet alleen maar speeltjes enzo..
    als je op internet kijkt.. kun je zo een party regelen.. is echt gezellig!

calani: je moet er gewoon nog een paar keer goed met je man over hebben en ok goed zeggen wat je voelt en denkt.. misschien vind hij het dan wel goed als je het tegen je moeder zegt.. als hij weet dat jij het fijn vind om er met iemand anders over te praten en hij je er misschien wat beter door gaat voelen..
    gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk!

4. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    jewel: ja de vorige keer op onze afspraak zei de dok dat ze iig nog een jaar wouden wachten, wat er ook uitkwam. Want ze willen dat je het 2 jaar zelf probeert. En we waren nog jong dus dat kon niet zo heel veel kwaad.......Maarr als de uitslagen nou heel slecht zijn en alleen maar ICSI bijv. helpt, dan HOOP ik dat ze ons wel gelijk helpen.....maar aan de andere hoop ik dat het zaad wel goed genoeg is voor IUI....maar ach ik weet het niet meer! hahah we wachten af, wat hij 15 mei zegt.....

Calani: gefeliciteerd met je 1jarig huwelijk :D Kop op he! Mannen zijn toch vaak wat 'makkelijker' in die dingen, tenminste....mijne iig wel, die vind het ook heel moeilijk hoor! En praat er wel over, maar hij kan wel wat makkelijker zeggen: nou moon, we zien wel hoe het gaat lopen, we doen ons best, meer kunnen we niet doen. En helaas heeft hij daar gelijk in, maar ik kan wel uuuuuuuuuuren doorpraten/huilen enz. Maar gelukkig heb ik het wel aan iedereen kunnen/mogen vertellen wat er was, terwijl hij zelf zo is van, niemand hoeft het te weten, maar hij weet dat ik dat fijner vind. Niet iedereen weet het natuurlijk, maar ouders enz. wel.

Gaby: hahah wat leuk die party! Die lipstick.....hihi altijd al willen hebben! ;)

Ieoor: hou je het nog vol? Spannende week wat het aankomende week op dit topic! Heel veel hebben gesprekken enz he????

de rest: heb al jullie verhalen wel gelezen hoor, maar kga naar de stad dus reageer nu ff niet op iedereen!
    Fijn weekend allemaal!

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dames; help! Ik zit mezelf gek te maken hier. Jullie kennen t wel; tussen hoop en vrees! Mijn NOD is vandaag of morgen (afgaande van een 28 daagse of 29 daagse cyclus). Mijn langste cyclus was t afgelopen jaar 35 dagen, maar de laatste waren 30, 29, 31,30, 28. Dus t kan maar zo zijn dat t gewoon 31 dagen is deze cyclus.....
    Maar toch....nog geen drupje, niets rozigs, geen bruinverlies gezien..... Zal t dan toch?? En dan denk ik weer......t kan eigenlijk helemaal niet, zit jezelf niet gek te maken! Zal ik er dan toch een testje tegenaan gooien???

Sorry....ff ego hoor!

6. @Hypo: Ik zou er gewoon een testje op los laten..weet je meteen waar je aan toe bent. Die onwetendheid is zoooooooo irri!!!!
    Ben benieuwd....zou wel heeeeeeel leuk zijn als het raak is. Hou me op de hoogte he?

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo; mmm lastig. Toen ik het las had ik even een vreugde dansjes gevoel. Zo van; weer één die net voor de ICSI spontaan zwanger is :D :D
    Maar....... nu komt de maar; als je vandaag pas op dag 28/29 zit, dan zou ik mezelf nog niet te blij maken. Wie weet heb je nu een cyclus van 32 dagen. Ik zou het nog een paar dagen uitstellen de test.
    Maar als je het echt niet laten kan; moet je gewoon een testje doen. Dan heb je meteen het verlossende antwoord. Want ik denk dat een test op dag 28 al wel betrouwbaar is.
    Sterkte met je zenuwen....

andere meiden; sorry, ik heb eigenlijk helemaal geen tijd aan, heb mijn jas al aan namelijk..... :D

Tot morgen, dan reageer ik op de rest.

Fijne zaterdag nog.

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hypo, ik zou persoonlijk nog even wachten met testen, zoals Ieoor al zegt. Zeker omdat je cycli toch niet heel regelmatig zijn (op de dag exact bedoel ik dan)... Ik heb het gevoel vaak genoeg meegemaakt hoor... Hopen, ook al is het miss ergens tegen beter weten in, maar dan denk je ook weer; de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Calani, ik zou het wel aan je ouders vertellen hoor... Het is gewoon fijn om dit met iemand te delen, behalve je man, en zeker je ouders natuurlijk! Misschien maken ze zich zorgen ja, maar ze kennen jou en kunnen je echt steunen in de moeilijke tijden... Ik zou er echt nog ns met je man over praten want als dit voor jou belangrijk is, vind ik eigenlijk dat hij zich aan jou moet aanpassen. Jij maakt vooral de ICSI mee en als jij het kwijt wil aan je ouders, en vooral je moeder dan, dan moet je dat ook gewoon kunnen doen! Tja ik ben daar miss wat harder in maar ik vind dat hij zich gewoon moet aanpassen aan jouw gevoelens.
    Ik ben idd zwanger geworden van de 1e ICSI. We hadden 8 eitjes na de punctie, waarna 4 bevruchtingen. 1 topper/subtopper teruggeplaatst en nu nog 2 in de vriezer. Die ander was 'te slecht'. Met mijn werk was het best lastig aangezien ik tandarts ben. Ik kan dus al helemaal niet zo 1,2,3 weg van mn werk; dat is best een geregel! Gelukkig is het nog redelijk goed uitgekomen. Mn echo's had ik op mn vrije dgn. Punctie: hele dag voor vrijgenomen. Daarna had ik sowieso al 2 dgn vrij. Dag van terugplaatsing heb ik gewerkt en tijdstip rondom tp vrij gemaakt.
    Ja kijk weet je, het is sowieso lastig als je in de mmm zit met je werk...welke behandeling het ook is. Ieoor moet ook zo vaak naar het zkh voor FM's en de IUI zelf dus.................

Meiden, ik ga ff verder X-factor kijken! Leuk leuk leuk...

9. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    precies, dat is nu net hetzelfde bij ons! maar goed intussen was ik bij mijn mama op bezoek en ze zag meteen dat er iets mis was, heb dan naar mijn manneke gebeld en gesmeekt, en ok het mag, nu ik het aan haar heb kunnen vertellen voel ik me al heel wat beter!! een mama is en blijft je mama... kan het zo niet uitleggen maar jullie begrijpen me vast wel En nu snap ik waarom je direct ICSI wilt, omdat hij jullie anders nog een jaar laat proberen...

Hypo ik zou nog even wachten, dat is dan ook omdat ik geen negatieve test meer kan zien... allessinds duim ik met je mee
    Suus idd een geregel... maar mooi seg dat het ineens raak was, dat geeft goede moed!
    BEDANKT voor alle felicitaties en steun!!!

10. gaby1986

hypo: t blijft atijd moeilijk he! want je weet dat de kans groot is op een teleurstelling.. en toch blijf je hopen van nou misschien toch?

calani: fijn dat je t mocht vertellen aan je moeder, kun je er tenminste ook met iemand ander over praten.

moederdag: wij gaan straks eerst naar de ouders van joey toe en daarna naar mijn ouders.. en daar blijven we ook eten.

gister hadden we een tent opgezegd om te kijken of die nog compleet was.. en toen trok ik er een haring uit.. maar door het elastiek schoot die kei hard tegen mijn vinger aan (auw) nu is die beetje dik en blauw.. en kan hem niet meer helemaal buigen.. das niet fijn..

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!

Calani: toch fijn dat je t met je moeder kan delen. Hoe reageerde ze eigenlijk? Had ze t wel verwacht? Wij hebben er wel voor gekozen om mensen in te lichten over het feit dat we in de mmm zitten. We kregen al best veel opmerkingen e.d. en dat doet gewoon pijn. Nu weten mensen een beetje hoe het zit en houden ze er iets rekening mee. Dan hoef je ook niet uit te leggen waarom je er zo nu en dan zo slecht uit ziet. Dit werkt voor ons het beste, maar is voor iedereen een keuze. Nu we echt de ICSI straks ingaan houden we t wat meer voor onszelf. Wat betreft werk; een collega van mij heeft vorig jaar hetzelfde doorgemaakt en alle medewerking van t werk gekregen. Dat is dus wel een fijn idee!

All: Wat betreft IVF/ICSI/IUI moet je idd meer geduld hebben als je een IUI traject ingaat. Toch zou ik die kans ZO GRAAG gehad willen hebben. Met ICSI weet je zeker dat t je allerlaatste kans is. Bovendien is bevruchting niet natuurlijk en is er geen sprake van natuurlijke selectie. Natuurlijk moet een ziekenhuis goed kijken naar de kansen van een behandeling. Als IUI te weinig kansen biedt dan moeten ze zeker over gaan naar IVF/ICSI. Ze hebben daar zorgvuldige procedures voor, daar heb ik vertrouwen in.
    Ik ben echter zeker niet blij dat wij de IUI kans niet hebben kunnen gebruiken. Maar goed...dat is mijn mening....

Ieoor: Hoe is t met jou? Halverwege de ww ben je nu he? Duim voor je!

Tis trouwens een spannende week voor ons allemaal geloof ik!!!!

Hier toch maar een testje gedaan vanmorgen. Ik dacht....dan hoef ik ook niet meerte piekeren. Negatief natuurlijk, maar dat verwachtte ik wel. Verder nog niets te zien....wel gek hoor! Normaal gesproken heb ik altijd 4 dagen voor mijn echte ongi wat rozeverlies, dan ff niks, dan wat bruinverlies en dan pas echt ongi. (Sorry voor 'the details') Dus vandaar dat ik nu denk...huh? Maar goed; we wachten t wel af. Misschien verandert t allemaal weer. De spanning is er nu iig af. (Is trouwens de 3e keer in 1,5 jaar dat ik een test doe, dus valt wel mee;toch?) Vrijdag weer naar de gyn om alles door te spreken; ik kijk ernaar uit!
    We hebben trouwens onze vakantieplannen definitief gewijzigd naar bestemming "Azoren". Lijkt ons erg lekker om daar lekker te kunnen wandelen e.d. Dan kunnen we ook veel beter opladen voor de ICSI dan in de jungle van Costa Rica!

Fijne zondag nog dames!
    xxx hypo

12. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Iedereen bedankt voor de reactie op mijn vraag.Zelf heb ik idd een bmi van 37 en ik ben ook al aan het afvallen want ik heb al een maagband>ik vind het soms erg verdrietig van als je zo graag een kinderwens heb en je zelf er best moeite mee heb om je hele life stijl te veranderen.Stoppen met roken en afvallen tegelijk is namelijk niet echt makkelijk.Ik weet namelijk niet hoe ik moet vechten tegen die 2 dingen ook al is mijn wens voor een zwangerschap best hoog.

13. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey hypo
    idd, ik had ook heel graag nog een mogelijkheid op succes gehad met IUI, om dezelfde redenen als jij vermeld... en inderdaad, ik vind het ook beter om ietswat te zeggen tegen onze dichte familie want al die goedbedoelde opmerkingen over 'tijd om eraan te beginnen' doen echt wel veel pijn! en mijn moeder moest natuurlijk ook huilen, ze zei dat ze wel al dacht dat er iets niet helemaal juist was want ze vermoedde dat we al even aan t proberen waren...
    en ivm je testje, spijtig, maar dat is inderdaad helemaal niet veel, 3 testjes op al die tijd, ik heb er al meer gebruikt, helaas...
    bijna morgen... om 18uur mogen we gaan!

14. gaby1986

angilla: hebben ze je bmi in het ziekenhuis gemeten dan? zo niet! dan is die een stuk lager dan je denkt.. in t ziekenhuis was mijn bmi 33.. en in de sportschool 38.8 dus dat verschilt nogal. ziekenhuis is veel nauwkeuriger.

hypo: jammer van je test :(

fijne dag allemaal.

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Angilla; lukt het afvallen goed dmv je maagband? En kan het geen kwaad, een maagband met een eventuele zwangerschap?
    Stoppen met roken; ik zou het echt doen, zowel jij als je man. Het is gewoon heel erg ongezond.

Hypo; balen dat je een negatieve test had :(
    3 testjes in 1,5 jaar is inderdaad niet veel. Petje af.
    Over IUI; ik ben dat wel met je eens. Je hebt toch 6 pogingen. En ondanks het lage slagingspercentage. Onstaan er wel zwangerschappen dmv IUI.
    De niet natuurlijke selectie van ICSI vind ook ik erg angstig, maar durf ik nooit zo goed te benoemen, omdat ik weet dat heel veel meiden echt op ICSI aangewezen zijn. Ik wil natuurlijk niemand ongerust maken.
    Een mooie tussenoplossing zou misschien zijn voor mensen die op de wachtlijst staan voor IUI/IVF; om die toch, tegen beter weten in, IUI pogingen te geven. Wie weet, bestaan er toch wonderen, en worden er dan toch een paar stellen per jaar, op het laatste nippertje, net voor IVF/ICSI zwanger dmv IUI.
    De Azoren; goede vakantiekeus! Al iets geboekt ook?

Gaby; hoe is het met je vinger?
    Inderdaad; een flinke omzet op je party gehad. Leuk. 24 september mag je weer :) Een vriendin van mij had het er laatst ook over.... Als het zover is, dan horen jullie het wel.

Calani; alsnog gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk.
    Fijn dat je het aan je moeder hebt kunnen vertellen. Dat die het weet is inderdaad erg fijn.
    Succes vandaag om 18.00 uur!

Mootje; je gevoel gaat steeds van links naar rechts, qua wat je hoopt dat er uit de uitslagen komt, en wat je hoopt dat de arts zegt. Heel herkenbaar.
    Deze week krijgen jullie gelukkig antwoorden! Even wachten nog :(

Jewel en Sabrien: hoe stellen jullie het?
    Jewel; jij hebt vandaag de 2e FM toch?
    Sabrien; wanneer moet jij voor de FM naar het ZK?
    Succes alle 2. Ik duim voor jullie.

Hier gaat het goed. Heb verzonnen dat dat gekke gevoel in mijn buik misschien niet een restantje van de blaasontsteking is, maar gewoon iets anders. En wat dat iets dan is....? Mijn eierstokken kunnen het niet meer zijn, na de eisprong volgens mij. Maar misschien dat mijn baarmoeder gevoelig is ofzo. Manlief zei al; je slikt nu natuurlijk al 3 maanden hormonen, wellicht dat het daardoor komt.
    Verder nog niets te zien van bruinverlies oid, maar dat zou ook nog wel vroeg zijn. Zaterdag is mijn NOD.

Afgelopen weekend uitgebreid het verhaal van mijn schoonzus aangehoord. Die is zwanger van haar 1e. Wel leuk. Ik zag haar nu voor de 5e keer ofzo sinds dat ik weet dat ze zwanger is, en pas nu kon ik echt serieus geinteresserd doen. (hoe slecht!!!).
    Verder iemand gesproken die begin sept is uitgerekend. Die zat te vertellen, dat als het die maand niet raak geweest was, ze weer aan de pil was begonnen, want anders was het kindje misschien uitgerekend voor de maanden richting de feestdagen. En dat was uiteraard niets. Dan had ze gewoon weer maanden de pil geslikt, want dan was het voorjaar een betere tijd om te bevallen.......
    Nu vind ik ook, dat heb ik hier ook al vaker geschreven, de decembermaand niet de meest ideale verjaardagsmaand. Maar het zo ruim nemen dat van september tm april geen goede maanden zijn........... Tja, als je zomaar 1,2,3 zwanger bent, dan kun je misschien meer eisen stellen.

Fijne dag meiden.

16. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    waw wat een luxeprobleem, gewoon weer even aan de pil omdat een beebje niet past
    man als ze mij een datum geven, ik stort er me op, mag gelijk wanneer in het jaar vallen hoor! wat vervelend als je zo'n verhaal moet aanhoren... knuf
    en inderdaad, die natuurlijke selectie, maakt me ook bang, maar goed we gaan ervoor
    nog 6 uur te gaan... ben benieuwd wat er vandaag nu precies zal besproken worden

17. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hey Meiden

Vandaag de 2e FM gehad! Zag er heel goed uit! Ze waren goed gegroeid en het baarmoederslijmvlies was ook heel goed!! Ze was zo enthousiast, dus ik ga er dan ook maar van uit dat het goed is ;)
    Ik heb 3 follikes aan de linkerkant en 6 aan de rechter. Dit was een mooi aantal zei ze. Ik gehoopt op meer, maar dit is ook goed :)
    Ik moet morgen weer terugkomen om te kijken hoe het na één dag lijkt (omdat het zo goed ging) en dan heb ik donderdag of vrijdag de punctie, hangt dus helemaal van morgen af! Ik begin het nu ook wel te voelen hoor! Maar voor de rest nog niks te klagen.
    Oh ja, had nog even nagevraagd hoeveel Pregnyl ik moest spuiten en het is 5000IE. Dus waarom ik een tweede doosje heb gekregen weet ik ook niet. Ik de apotheek de schuld al geven...:oops: Gelukkig ben ik er nog niet heengeweest....

Sabrien, jij ook al bijna de 1e FM. Hoe voel je je?

Hypo, raar dat je dan toch begint te twijfelen en te hopen dat je toch zwanger bent...Jammer dat hij toch negatief was...En idd 3 testjes vallen nog wel mee :) Ik heb er al wat meer gebruikt.....
    De Azoren klinkt ook geweldig!!! Heerlijk zo'n vooruitzicht! Wij blijven dit jaar maar in Tuinesië ;)

Ieoor, begint nu toch wel spannend te worden ofniet? Voelt het nu ook anders dan de vorige keren?
    Ik herken dat wel van je schoonzusje. Je hebt soms wel een tijdje nodig om het nieuws te verwerken en om belangstelling te tonen. Weet zij dat jullie in de mmm zitten?
    Sommige mensen die 'krijgen' geen kinderen maar 'nemen' kinderen...De decembermaand is idd niet de 'perfecte' maand, maar als je er zo makkelijk over denkt! Pfff...vind het wel kwetsend...Ach ja, die mensen zullen er altijd blijven...

Calani, fijn dat je het toch je ouders hebt verteld! Niet iedereen hoeft het van mij te weten, maar we hebben het wel meteen aan mijn ouders en mijn schoonouders verteld. Dan kun je daar ook altijd je hart luchten. Jij hebt vandaag een gesprek?

Gaby, Klinkt idd gezellig zo'n party :) Dus binnenkort alweer één. Nou weet je iig al wat je kunt bestelllen....;)

Angilla, ik snap dat afvallen én stoppen met roken niet makkelijk is! Maar het gaat je vast lukken! Ik ben nu ook al 2,5 jaar gestopt, en het viel mij erg mee. Denk er steeds aan dat je het voor een kindje doet, dat is al een hele goede reden!! Succes!!

Iedereen leuke moederdag gehad? Wij zijn gister de hele dag naar mij ouders geweest, heerlijk buiten gezeten! Zij wonen in Gelderland dus daarom gaan we er ook altijd een hele dag heen, en het is vaak ietsje warmer dan in Friesland ;)

Fijne dag nog!
    x Jewel

19. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    angilla: je kan je bmi heel eenvoudig zelf berekenen nl je gewicht delen door je lengte in het kwadraat! ikzelf bijv: 61kg en 1.75cm geeft dus 61 / (1.75*1.75) = 19.9
    waw jewel proficiat met je FM!! 9 follikels, dat is inderdaad mooi!!
    en ik heb idd een gesprek strak, ben zoooo zenuwachtig!

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Calani; succes zo meteen!!

Deel Deze Pagina