Hey dames! Ik reageer ff heel kort; want ik moet zo naar mijn werk. Maandag e.a. gehoord wat nog resulteerde in een HSG vanmiddag om 12.00. Daar ben ik me nu dus geestelijk op aan het voorbereiden.... Vanmiddag reageer ik wel en vertel ik de rest! xxx hypo Ieoor: Je bent een kanjer! Goed gedaan!
Hypo; heel veel succes om 12.00 uur met de HSG. Het valt vast heel erg mee, althans, mij is het echt 100 % meegevallen. Ik zal aan je denken straks. Gaby; over 10 weken al naar de bijeenkomst in het ZK. Dat klinkt echt al zo dichtbij. Voordat je het weet is het zover. Sabrien; goed zeg, 5 follikels. Vrijdag de punctie. Spannend. Zie je er tegenop of valt dat mee? Jewel: hoe gaat het met jullie 3en? Klopt het opwerken van het zaad voor IUI; daar komen andere waardes uit, dan bij een gewone semen analyse. Die kun je inderdaad niet met elkaar vergelijken. Calani; mhhm, valt toch tegen he als je ongesteld wordt, terwijl je stiekum op iets anders hoopte..... Mootje; hoe gaat het met je meis? Was maandag de laatste Grey's van dit seizoen???? Nee toch zeker. Ik wil weten hoe het verder gaat..... (niet hier opschrijven hoor, hoe het verder gaat, dat wil ik op tv zien ). De uroloog belde zojuist. Echt zo netjes en attent. Hij heeft de zaaduitslag voorbij zien komen en belde dus hoogstpersoonlijk om hem even te bespreken..... Manlief heeft er helemaal langs gezeten: het waren nu 45 miljoen zaadjes Bijna 4 / 5 keer zoveel als alle andere keren De percentages van de beweeglijkheid enzo zijn hetzelfde gebleven. Maar goed. 10% van 10 miljoen, is toch anders dan 10 % van 45 miljoen. Al met al heeft de operatie dus toch geholpen! En de acupunctuur moet ik niet vergeten. Daar zijn we nu zo'n 4 keer geweest. En ook dat heeft zeer waarschijnlijk aan deze verbetering bijgedragen. Dus dames; al jullie mannen naar de acupunctuur sturen. Het helpt dus echt. Gister de spuit; ik vond het lang zo eng niet meer. Ik heb eigenlijk in 1 keer, helemaal zelf het spuitje gezet. Ik heb echt wel 10 keer aan manlief gevraagd of hij niet trots op me was. Zo douchen en dan naar het ZK voor de uitgangsecho. Fijne dag meiden.
hypo: succes! ioor: goed hoor! en al helemaal t zaaduitslag... zo vandaag komen ze een deel van de tuin leggen.. en dan vrijdag de rest.. ben benieuwd..straks maar eerst gaan werken..
Ieoor, geweldige uitslag zeg!!! Moet toch wel een opluchting zijn dat de operatie, en natuurlijk de accupunctuur, geholpen heeft!! Die mannen ook...waarom lezen ze het nou gewoon niet meteen goed En super dat je de spuit zelf gezet hebt!!! Je kon het wel!!!!! Allemaal positieve berichten voor de 4 IUI, dat moet een goed gevoel geven of niet? En hoe zag de uitgangsecho eruit? (ga er van uit dat je al terug bent ) Hypo, heel veel succes met de HSG!!! Ik zal aan je denken!! Gaby, nog maar 10 weekjes! Die zijn voorbij voor dat je het weet! Misschien ben je dan nog wel wat meer kilo's kwijt en ben je in topconditie voor je met de behandeling begint!!! Sabrien, 5 mooie follikels!!! Super zeg! Vrijdag de punctie, spannend!! Weet je al hoe laat? Ik zal iig aan je denken!! Calani, is altijd weer een erge teleurstelling dat je weer ongi wordt.... Je houdt altijd nog een klein beetje hoop...Denk maar zo: straks met de ICSI heb je echt een reële kans om zwanger te worden! Tenminste zo zag ik het dan. Hier begin ik nu last van mijn borsten te krijgen. Komt denk ik van die bolletjes, want heb hier nooit eerder last van gehad. Verder gaat het goed. Ik heb zo'n positief gevoel erover, waarom weet ik niet. Ik zeg dan ook maar tegen mijzelf dat het natuurlijk ook verkeerd kan gaan, anders wordt het zo'n teleurstelling....Ach ja, ik kan toch alleen maar afwachten Fijne dag nog allemaal! Liefs Jewel
jewel: fijn dat je er een goed gevoel over hebt.. t gaat zeker lukken jou embryo's houden zich gewoon super goed vast..
Hoi dames! Ik ben net terug van het zh en het is me best meegevallen. Het speculum vind ik altijd erg vervelend; zo'n hard ding! (ik vraag me dan altijd af of iedereen dat zo zeer vindt doen of dat ik gewoon kleiner ben daar ofzo...) Het opblazen van het ballonnetje vond ik wel echt heel zeer doen, maar de vloeistof voelde ik verder helemaal niet! En het goede nieuws is dat alles goed doorliep, dus mijn eileiders zijn goed! Ik zal ff vertellen hoe het maandag nou ging, want voor ICSI heb je natuurlijk eigenlijk je eileiders helemaal niet nodig! We hadden maandag helaas niet onze eigen arts, die was ziek. Mannelijke arts, maar gelukkig was die ook aardig. De spermakwaliteit was opnieuw slecht, ICSI-indicatie dus. Ik vroeg daarna "dus de kans dat we spontaan zwanger worden is heel klein?". Tot mijn verbazing antwoordde hij daar niet bevestigend op. Hij ziet het als een verklaring waarom het langer duurt, maar hij gaf aan dat er genoeg mannen zijn met zo'n slechte kwaliteit bij wie het wel lukt. Hij gaf aan dat we meteen voor de ICSI konden gaan als we dat wilden, maar dat hij ook wel iets zag in nog een half jaar/jaar het de tijd geven. We zijn (relatief) kort bezig en zijn nog jong. Wel adviseerde hij ons om als we nog willen wachten nog een HSG te doen vanwege het therapeutisch effect ervan (de maanden erna ben je vruchtbaarder) en om er zeker van te zijn dat het goed zit met de eileiders. Nou, we hebben aangegeven niet nog heel lang te willen wachten maar op z'n vroegst in september te willen beginnen. Dus kwamen we op een soort middenweg uit...... Wel het HSG om de laatste maanden de kans nog te verhogen en alsvast toewerken naar de ICSI. Ergens in de zomer plannen we dus een info-avond en prikinstructie en daarna in september melden we ons aan. Nu maar hopen dat t HSG effect heeft....je weet maar nooit.... @Ieoor: goed van je dat het spuiten goed ging! En wat een supergoede vooruitgang van de zaadkwaliteit. De concentratie is ruim boven de norm, alleen de beweeglijkheid nog niet. Wat fijn zeg! Bij mijn man hebben ze geen verklaring gevonden voor de slechte kwaliteit. Hij is nog lichamelijk onderzocht, maar er was niets bijzonders te zien; gelukkig maar! @Jewel: Spannend he al die lichamelijke ongemakken. Je weet niet waar t van is, een zwangerschap of bijeffecten van de medicijnen. Heel veel succes met de rest van de wachtweken! Dat was t weer ff voor nu; ik ga samen met manlief (die mee was naar het zh en heel lief voor me is nu) lekker lunchen en heerlijke koffie zetten! xxx hypo
Hier even een minder blije Ieoor: Het blijft me telkens weer verbazen, hoe verschillend artsen reageren op uitslagen. Zei vanmorgen de uroloog nog 45 miljoen en de percentages zijn hetzelfde gebleven................. De fertiliteitsarts heeft de uitslagen in de computer erbij gepakt........ en die was minder blijl Manlief had het best wel goed onthouden (op 40 miljoen zaadjes na dan...) Maar de uitslag was dus nu (echt):45 miljoen, 2 % snel / 0 % langzaam En deze aantallen zijn best behoorlijk extreem slecht. De arts werd er stil van. Ik zag haar denken. Nu gaan ze ons geval bespreken in het teamoverleg. Er zijn nu een paar opties: - of direct met IVF starten omdat IUI niet kan met deze uitslag - of over 6 weken een nieuwe zaadtest, en kijken of deze slechte uitslag 1 malig was - of in het het ZK in Tilburg een speciale test laten doen, die ze in Den Bosch niet kunnen. Daar komt dan uit welke behandeling het moet worden. Volgende week hoor ik hier meer over. Voor nu; ik ben natuurlijk al begonnen met spuiten. We gaan wel door met deze IUI behandeling. Maar de moed is in mijn schoenen gezakt. En waar ik dan ook bang voor ben, zal wel gaan gebeuren; dat we door moeten voor IVF. Later reageer ik op de rest.
Lieve, lieve Ieoor...........meid toch...........wil je een hele dikke knuffel geven! Hopelijk kan het de komende tijd een plekje krijgen en kunnen jullie samen tot een beslissing komen. Of weten jullie samen al waar jullie mogelijkheden en grenzen liggen? Die test in het ZH in Tilburg heeft mijn man ook gehad. Die test heet SOT; semen overlevingstest. Na deze test en de uitslagen kwam voor ons definitief het woord ICSI. Nogmaals knuf voor jou! Denk aan je.... liefs
He Ieoor; wat balen zeg! Wat raar inderdaad dat die beweeglijkheid ineens weer anders is nu. Mocht het toch IVF worden; kan je dan meteen doorgaan ivm het spuiten of kan dat niet? Nou, laat t idd even bezinken; sterkte en knuffel!!! xxx hypo
He Ieoor; wat balen zeg! Wat raar inderdaad dat die beweeglijkheid ineens weer anders is nu. Mocht het toch IVF worden; kan je dan meteen doorgaan ivm het spuiten of kan dat niet? Nou, laat t idd even bezinken; sterkte en knuffel!!! xxx hypo
hypo: niet zo fijn dat je hsg erg zeer deed.. heb je er nu ook nog last van? nou k ben benieuwd.. als je icsi gaat doen.. gaan we wel tegelijk okeej ik ga ook in september (of je moet spontaan zwanger worden, wat we hopen natuurlijk) ioor: dat is niet leuk *pakt ioor stevig vast en geeft een dikke knuffel* all: de tuin was gister al klaar ipv vrijdag.. dus we hebben al lekker buiten gegeten gister. vandaag gaan we even de bouwmarkten af,misschien zien we nog iets leuks voor in de tuin fijne dag allemaal
Meiden bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me goed. Gaby; wat fijn; de tuin is al klaar. Groot gelijk dat jullie vandaag lekker gaan shoppen. Altijd leuk nieuwe hebbedingetjes voor in je tuin of huis Veel plezier vandaag. Hypo; deze spuitronde gaan we IUI doen. Meteen door voor IVF, en nu de medicatie eventueel aanpassen of bijstellen, daar is niet over gesproken. De arts gaat ons geval eerst met de andere artsen bespreken. Ze komen dan met een behandelvoorstel. Fijn dat de HSG meegevallen is. En ja, bij mij doet dat nare speculum ook (bijna) altijd pijn. Fijn dat alles goed is. Wat zijn jullie zaaduitslagen Hypo? En hoelang zijn jullie bezig voor een kindje? Wat goed trouwens een arts die zo meedenkt. Er slim om de wachttijd, zo nuttig te gebruiken. De HSG maakt je inderdaad tijdelijk extra vruchtbaar. En niet geschoten is altijd mis. Esser; dank je wel voor je lieve berichtje. Ja, SOT, zo heet de test inderdaad. Ik was het even vergeten. Maar dat was het inderdaad. Tja, waar onze grenzen liggen; ik ga nu iets schrijven waar ik niemand mee wil kwetsen of beledigen. Maar wij hebben altijd gezegd dat we hopen dat het met IUI of IVF zou lukken. ICSI vinden wij behoorlijk 'eng'. Met een naaldje door een eitje heen prikken. En ik weet het; er zijn al honderden kindjes zo geboren, mensen die wij kennen hebben een ICSI kindje, en daar zit gewoon alles op en aan. Het is echt een gewoon kindje. Maar toch vinden wij ICSI een erg grote stap. Maar, zoals dat altijd gaat natuurlijk. Als het ineens op je pad komt. Of op je pad dreigd te komen. Dat stel je dat soort gedachtes erg snel bij. Gisteren hebben we het er uiteraard vaak over gehad. En dan blijkt dat ICSI ineens al bespreekbaar is. Hadden jullie ook wisselende zaaduitslagen steeds dat jullie die SOT test kregen? Er is bij ons namelijk nog niet eerder over die SOT test gesproken. Ohja, en hoelang duur die uitslag van die test? Sabrien; heel veel succes morgen met de punctie. Ik zal aan je denken. Calani: hoe is het ermee? Jewel; je lijf kan je behoorlijk voor de gek houden. Zeker nu met al die medicatie. Veel succes met wachten. Er is alweer een dag voorbij. Achteraf gezien nog aan de uroloog gedacht. Ik denk dat die man bedoelde; het is hetzelfde gebleven> 2% van 45 miljoen is ongeveer hetzelfde als 10 % van 10 miljoen. Alleen had hij dat niet al te duidelijk aan mij doorgegeven.... Ach ja, inmiddels weet ik nu wel hoe het zit. Maar het was gister even erg verwarrend. Mijn hoofd zit behoorlijk vol met vragen nu. Zo raar, manlief heeft een operatie ondergaan om zijn zaad beter te maken. Dus waren we erg optimistisch over deze zaadtest. En dan nu dit. 4 / 5 keer zoveel zaadjes. Alleen zoveel slechter qua beweeglijkheid. Achteraf gezien, hadden manlief en ik, al wel door, dat met de IUI's de kwaliteit steeds hard terugliep. De 1e IUI hadden we 9 miljoen zaadjes geinsemineerd gekregen. De 2e IUI 5 miljoen en de 3e IUI waren dit er nog maar 3 miljoen. Ik ben een beetje bang dat over een paar weken / maanden het zaad helemaal 'op' is. Ik ga aan een vragenlijstje voor het ZK beginnen. Er schieten me steeds nieuwe vragen te binnen. Meiden een fijne dag allemaal. Ik ga fijn, alleen, zitten nukken op de bank.....
ioor: je vragen opschrijven is altijd goed..moet je ook echt doen.. en gewoon alles vragen wat je wilt hoor! voor iedereen die de nieuwe tuin wilt zien.. als je op t blauwe balletje klikt onder mijn naam kom je op mijn hyves... daar naar foto's en dan foto's huis+tuin.. ben echt blij met de tuin
zo.. k zie al dat t druk geweest is hier gister.. hahahaha.. jullie zitten zeker allemaal lekker buiten in het zonnetje fijne dag allemaal.
Hey dames! Het is hier inderdaad stil.... Sabrien (dat was degene met de punctie ) ; heeeel veeel succes! Fijne dag allemaal! xxx hypo
Ieoor: wat erg voor je meid, heel raar ook na zon operatie......dat is ewl het laatste was je verwacht toch dat het zelf slechter word......Volgens mij duurt die SOT, 2 weken? Want wij moeten dat onderzoek altijd 2 weken voor onze afspraak doen.....Nou snap ook dat het een beste stap is, naar ivf! Sterkte en idd alles opschrijven en goed blijven praten met elkaar! dan komt alles goed! Jewel: hou je het nog een beetje vol???? Spannnend!! Sabrien: hoe is het gegaan? weet je al iets over de TP? Geniet allemaal van het lange weekend!
Sabrien; heel veel succes vandaag. Ik denk aan je! Mootje; ja, ik ben er nog steeds een beetje ondersteboven van..... Krijgen jullie dat SOT onderzoek élke keer???? Wat raar? Is dat standaard zo? En stelt het ZK zijn behandelplan bij als er iets anders uit het SOT ondrzoek komt? Aub meer informatie; heb ik behoefte aan nu Jewel; hoe is het met de wachtende onder ons? Hypo en Gaby; ja stil hier inderdaad he. Was mij gister ook al opgevallen. Gaby; ik heb op je blauwe bolletje geklikt. En toen zag ik 3 meiden, waar ik denk jij de onderste bent?? Echter ik kwam niet op jouw tuin foto's. Help wat doe ik fout. Ik ben wel nieuwsgierig namelijk nu Fijn weekend allemaal meiden. Ik ga poetsen.......
Hoi meiden!! Sorry even ego, kom later in het weekend op jullie reageren! Zo hier ben ik dan punctie is achter de rug, 6 eicellen verkregen en het zaad van mijn was goed genoeg om te gebruiken!!!!!!! Punctie was goed te doen, hebben alleen mijn blaas met een katheter moeten leegmaken. Ik kon al een aantald dgn niet goed doorplassen dat kwam door de verdikte eierstokken. Vond het al met al weer meevallen!!!!! Nu lekker op de bank of lekker in de tuin met een boekje! Morgen tussen 9 en 11 uur krijgen we telefoon of er bevruchting heeft plaatsgevonden en zo ja dan krijgen we maandag de terugplaatsing!! Bedankt voor jullie steun! Fijn weekend!
Fijn Sabrien, dat het is meegevallen! Nou duimen voor een bevruchting! Ieoor: wij hadden 3x een zaadonderzoek bij de huiarts, toen werden we doorverwezen, en toen ging de fertiliteitsarts nog een keer een gewoon onderzoek doen, en toen 2x een SOT, semen opwek test toch? dan kijken ze of ze het zaad beter kunnen maken dacht ik. Tenminste zo werd het ons uitgelegd. Dus wij hebben dat nu 2x gedaan, en 8 juni moet dat weer. Uit die onderzoeken word bij ons bepaald of we direct voor ICSI gaan, of toch nog proberen met IUI. en het duurt volgens mij dus iets van 2 weken voordat we uitslag binnen is. Misschien ook wel eerder hoor. Sterkte !