Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ioor: ik ben de linkse op de foto :) bijna goed haha
    als je naar mijn foto's gaat en daar op foto's van hui+tuin klikt dan ben je er of je klikt even hier op
    http://gabyvanharen.hyves.nl/album/4022 ... /kBfz7Jdo/

sabrien: wat fijn dat het goed is gegaan, ben benieuwd hoeveel bevruchtingen jullie hebben :)

vanmiddag hebben we planten gehaald voor in de tuin. en ook een beeld waar water uit komt.. de tuin word echt steeds mooier :)

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hey Meiden!

Hehe, kan eindelijk op de site komen...was weer zeer traag...

Ieoor, Ik bedoelde die opmerking niet raar hoor, dat mannen niet niet altijd alles goed lezen. Ik had er even een ;) achter moeten zetten...sorry als het verkeerd overkwam :oops:
    Wat balen dat de zaadkwaliteit niet beter is geworden na de operatie...Je hoopt er natuurlijk op, je man heeft heel wat doorgemaakt en dan deze uitslag. Wij hebben volgens mij ook een SOT gehad. Ze hebben het zo niet tegen ons gezegd, maar een test om te kijken of het zaad goed genoeg voor IVF of ICSI was. Die hebben wij maar 1x gehad. Daar kwam dus uit ICSI. Ik snap wel dat jullie ICSI wat eng vinden. Als je er bij nadenkt is het ook wel een beetje zo. Wij hebben er nooit goed over na kunnen denken, want we kregen meteen te horen dat ICSI alleen voor ons mogelijk was. Daarna natuurlijk wel alles opgezocht en nagelezen maar dan ga je er gewoon voor; het is onze enige kans om zwanger te raken.
    Ik hoop voor jullie dat het zover niet hoeft te komen en dat deze IUI raak is :) Als je vragen hebt, je weet ons te vinden :D En een lijstje met vragen maken is heel goed! Val ze daar maar lekker lastig met al je vragen!!! :D
    Mou meid, dikke knuffel van mij!!!!

Hypo, die eendenbek vond ik met de punctie ook verschrikkelijk, die deed mij meer pijn dat ze de follikels aanprikten...Maar met de tp deed het helemaal niet zeer. Gelukkig viel de HSG mee. En idd na een HSG zeggen ze dat je vruchtbaarder bent! Dus je weet wat jullie te doen staat! ;)
    Maar moeten jullie later nou weer een HSG? Waarom is dat dan?

Sabrien, Whoww wat een score zeg!!!!! En fijn dat de punctie meeviel! Maandag de tp! Ik duim voor je dat er bevruchting plaatsvind!!! Hopenlijk bellen ze morgen meteen om 9.00, ik weet nog precies hoe spannend dat was....

Mootje, ik vind het raar dat ze kijken of er nog een kans voor IUI is en als dat niet zo is, dat het ICSI wordt. Dan zou IVF toch ook kunnen? Bij ons hebben ze uitgelegd dat IUI voor ons echt niet haalbaar was omdat het zaad van mijn vriend nooit een kans had om bij het eitje te komen. IVF viel bij ons af ,omdat de zaadcellen ook niet 'sterk' genoeg waren om samen te smelten met de eicellen. En ze doen ICSI omdat het zaad niet door de eicel kan komen. Bij IVF kan de zaadcel nog natuurlijk door de eicel doordringen. Dus zou je zeggen dat als er nog een kleine kans op IUI is( want dan kan het zaad iig nog zover zwemmen) dan dat daarna de volgende stap IVF zou zijn. Tenminste zo is mijn beredenatie...;) Ik ben natuurlijk geen arts. Maar omdat ze het ons zo uitgelegd hebben vind ik het raar dat ze van IUI in één keer naar ICSI gaan...

Gaby, je tuin is mooi geworden hoor!! En grappig, ik had je ook voorgesteld met lang blond haar...:) En een leuk huisje ook! :D

Hier is alles goed. De tijd vliegt voorbij! Komt ook omdat Hemelsvaartdag ertussen zit, en vandaag weer vrij. We zijn lekker in de tuin bezig geweest. Heidematten geplaats en wat hanging baskets gehaald voor de schutting en nog wat mooie zomerbloeiers gehaald, dus de tuin is ook weer netjes! :D
    Ik voel nu helemaal niks meer. Een klein beetje last van mij tepels, maar is te verwaarlozen...Ik denk dat het volgende week wat spannender wordt...Zondag is dag 9 en dan kan er een innestelling plaatsvinden....Ik zie het wel ;) Tot nu toe valt het wachten gelukkig mee. Misschien ben ik er wat minder de komende tijd, een beetje minder er mee bezig zijn, maar misschien ben ik er ook wel elke dag ;) Is maar net hoe ik me voel :D

Nou meiden, een heel fijn weekend nog!!
    Liefs Jewel

3. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey dames!
    Nou hopelijk was dit voorlopig de laatste update van het forum; want er zijn weer een hele hoop berichten weg....
    Ik hoop dat alles goed is met jullie. We moeten maar snel weer verder kletsen om te kijken hoe t met iedereen is!
    Wij hebben 17 augustus de prikinstructie en infoavond en dan kunnen we begin september beginnen (eerste cyclusdag verwacht ik begin september).
    Eerst dus nog lekker op vakantie; dus....wondertje....je hebt nog 3 maanden de tijd ;)
    xxx hypo

4. gaby1986

hypo: heej bijna beginnen.. in welk ziekenhuis ben je?

forum is wel weer wennen hoor!

5. gaby1986

zo vandaag gaan joey en ik lekker niks doen.. de hele dag films kijken in de pyama.. heerlijk :) hebben jullie al een beetje rondgesnuffeld op t nieuwe forum? en wat vinden jullie. ik vind alleen wel dat er meer smileys gebruikt mogen worden per bericht.. 1tje is veel te weinig..

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    OHH, wat wennen weer dat nieuwe forum......

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    &%$*#$%*^, tsjonge jonge, zit nu al een half uur te proberen om mijn banner er weer op te zetten maar nog steeds niet gelukt!
    En ik vind het nieuwe forum niet echt een verbetering...zo onoverzichtelijk! Maar ja zal vast wel wennen worden...maar vind er nu nog niet zoveel aan..

Hypo, ja idd wat er zijn er veel berichten weg! Maar gaan we vast wel weer vol kletsen
    Dus in augustus beginnen!! Hopenlijk komt het zover niet ;) En een vakantie tussendoor is ook fijn! Misschien de laatste met jullie 2-en?

Gaby, dus lekker een relax dagje! Is soms zo lekker he? Wij hebben vanmiddag nog een verjaardag. Maar nu zijn we ook nog aan het relaxen

Ieoor, hoe is het met jou? Nog steeds last van een harde buik?

Sabrien, volgens mij mag jij morgen testen toch? Ik hoop het zo voor je!! Hoe voel je je nu??

Hoe is het met de rest? Weet niet alles meer wat er geschreven is...
    Hier nog steeds alles goed! Ik voel van alles in mijn buik. Steeds wat een soort van krampjes, zal de baarmoeder wel zijn. Soms zijn het net ongi krampjes, maar het komt en gaat. Ik heb een beetje gevoelige borsten en ik ben 's avonds erg moe. Meestal tussen een 7 en 8 uur 's avonds lig ik op de bank te slapen... Daarna ben ik er weer!

Iedereen nog een fijne zondag!!
    Liefs Jewel

En je mag ook maar 1 smiley gebruiken!!! Grrrr het wordt er hier wel leuker op zeg!

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Onderschrift maken lukt mij inderdaad ook niet.
    En erg onoverzichtelijk.... vind ik ook. De vorige verandering was wennen, maar dit is erger vind ik persoonlijk.

Sabrien; succes met de laatste wachtuurtjes.

Hier gaat het qua buik goed. Ik voel m niet meer. Wel heb ik last van bruinige afscheiding. Dus ik beschouw deze poging als mislukt.
    Verder ben ik met revalideren begonnen..... En dat heeft me aan het denken gezet. Ik deel mijn dagen niet goed in, ondanks dat ik ziek thuis zit. Neem te weinig rust, ondanks dat ik niet veel doe...... En gisterenavond heb ik in bed erg lang liggen piekeren of we niet tijdelijk moeten stoppen met de MMM. Ik zal het eens met de revalidatie en de fertiliteitsarts gaan bespreken. Maar ik ben erg geschrokken, dat ik er schijnbaar toch erger aan toe ben, dan ik aan mezelf toe wilde geven. Ik ben bang dat de MMM net teveel van het goede voor mijn lijf is.......
    Ik pieker nog even verder.....

Fijne zondag.

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    We zijn trouwens ineens allemaal senior member....

En nu ik een nieuw berichtje plaats, staat mijn onderschrift er ineens onder...
    Maar onder mijn eerder geplaatste berichtje niet....
    Dit nieuwe systeem neemt dus niet automatisch, in alle oude berichtjes, je nieuwe tekst of banner mee over....

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ieoor, dus wrs weer niet gelukt....balen meid!
    Ik zou het ook even aankaarten bij de revalidatie arts en fert.arts. Het ongeluk was al ernstig maar je hebt nu nog steeds last van de nasleep + de mmm er nog bij! Dat is heel wat verwerken op emotioneel en lichamelijk vlak! Een pauze lijkt een goede keuze nu, dan kun je al je energie richten op je revalidatie, dan hoef je het niet te verdelen tussen de revalidatie en de mmm. Je hebt nu al een (grote) stap gezet denk ik. Heb je het hier al met je man over gehad?
    Ik hoop dat je er uit komt en we zijn er voor je hè! *KNUFF*

11. gaby1986

ieoor: dikke knuffel voor jou, je weet zelf wat je het beste kan doen, en wat je nog allemaal aan kan.

verder lukt het allemaal een beetje bij iedereen om alles weer een beetje in te stellen?

12. gaby1986

mmm blijkbaar lukt t niet.. nu het nieuwe forum er is wil niet zeggen.. dat jullie niet meer mogen komen kletsen hier hé!

13. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey meiden
    wat raar het nieuwe forum, ech wel wennen, het eerste was toch wel het beste en wtf maar één smiley per bericht, boeh, saai,
    jewel leuk dat alles nog goed gaat!!! houden zo want jij bent ons groot voorbeeld :) en uiteraard ook de andere meiden die zwanger zijn
    ieoor, vervelend dat het erger is dan je dacht, moet je inderdaad eens even nadenken wat jullie nu best doen, sterkte
    bij mij niets speciaal,...

14. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    hee meiden, nou inderdaad ff wennen op de site hoor!
    Ieoor: wat naar voor je meid, je moet doen wat jou het beste lijkt. Ik weet niet of er bij jullie lange wachtijden enzo zijn voor behandelingen? Anders zou ik het zelf wel heel moeilijk vinden om even te stoppen.....als je daar dan spijt van krijgt en wilt weer beginnen moet je weer zolang wachten...maar dat is mijn mening natuurlijk en als jouw lichaam je aangeeft dat het genoeg is, moet je misschien maar luisteren naar je lichaam. Anders stort je bijv. misschien in, en dan ben je veel verder van huis.
    Jewel: leuk dat je hier blijft, echt blijven kletsen hoor!!!
    Wij hebben morgen een 1e gesprek in dusseldorf!! En nou had ik een kopie van ons dossier opgevraagd en die hadden hun vorige week als opgestuurd zeiden ze....maar nogsteeds niks gehad! Dus nu gaat mijn mannetje dr ff heen, die moet toch zn zaad inleveren voor de tigste keer.....dus hopelijk kan ik ons dossier vandaag nog ophalen! Dat je problemen hebt met zwanger worden is al niet leuk, en dat die dingen eromheen ook nog zo moeilijk moeten gaan, papierwerk, verzekering enz. bah

15. Mouse

Mouse Bekend lid

May 22, 2007
    944
    0
    0
    #2555 Mouse, Jun 8, 2009
    Last edited: Jun 8, 2009
    Hoi Meiden,

Ook ik wil me graag bij jullie voegen.
    Sinds mei 2007 proberen wij zwanger te worden, na een jaar proberen, zonder resultaat zijn wij maar eens richting HA gegaan. Na verschillende onderzoeken, blijkt het zaad van vriendlief niet erg goed (gemiddelde van 3 onderzoeken ongeveer 10 miljoen, waarvan 5% actief). Na deze uitslag waren we prompt zwanger…. Helaas is dit geëindigd in een MA.

Inmiddels zijn we na de curettage weer 8 maanden verder, geen zwangerschap, wel de ontdekking dat het zaad van vriendlief nu nog slechter is geworden (4 miljoen waarvan 7% actief). Vermoedelijk had zijn varicocèle (spatader in de balzak) er mee te maken. Hier is hij vorige week aan geopereerd. Over een kleine drie maanden mag hij weer terug naar de uroloog, om te kijken of zijn zaad inderdaad is verbeterd.

Een redelijk feitelijk verhaal, de emoties daarentegen zijn een stuk moeilijker te beschrijven merk ik. Kort samengevat heb ik op dit moment een vrij hopeloos en angstig gevoel. Bang dat het nog een jaar gaat duren voor we zwanger zijn, gebruik moeten maken van IVF of ICSI of helemaal niet meer zwanger worden….
    En het lijkt wel of maar zeer weinig mensen dit gevoel begrijpen, of serieus geen idee hebben hoe ze erop moeten reageren. Hoe goed bedoeld allemaal, ik kan niet echt veel met opmerkingen zoals: je bent al eens zwanger geweest, je bent nog jong, niet te veel aan denken (dit is de ergste) ze zijn nu bezig, blijf positief.
    Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren werkt niet echt, want mijn gevoel kan ik niet negeren of onderdrukken heb ik van het weekend gemerkt.

Zo weer even mijn gedachten geventileerd, lucht toch een beetje op ;)

Groetjes, Mouse

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Mouse; welkom hier (helaas). Hoe is de operatie bij je man gegaan? Is het meegevallen?
    Ik denk dat mensen het ook niet kunnen begrijpen, als ze het niet zelf meegemaakt hebben; de MMM.
    Jullie hebben ook al het nodige meegemaakt op jullie weg naar een kindje. Al die tegenslagen; het valt niet mee he.

Bij ons gaat het met pieken en dalen; qua gevoel bedoel ik dan. De ene keer positief; zo van in de toekomst hebben wij kinderen. De andere keer wat negatiever; het lukt nooit.
    Mijn man is in jan aan zijn spatader geopereerd. Een paar weken terug heeft hij opnieuw zaad ingeleverd.
    De hoeveelheid was voorheen 1 x 8 miljoen en 2 x 10 miljoen. De hoeveelheid na de operatie was enorm goed: 45 miljoen.
    Echter de beweeglijkheid was nu dramatisch; maar 2 % goed beweeglijk (a), in b zat helemaal niets....... (de vorige keren was de beweeglijkheid beter).
    We wachten nu op de uitslag van de SOT test, welke gaat bepalen hoe nu verder; IVF, ICSI of toch nog verder met IUI.
    Ik zit nu in de wachtweken van onze 4e IUI, en verwacht er niets van.

17. Mouse

Mouse Bekend lid

May 22, 2007
    944
    0
    0
    Ieoor; Bedankt voor je reactie.
    De operatie bij mijn vriendlief is goed gegaan, hij heeft twee dagen last gehad van zijn wond en de afgelopen paar dagen was zijn scrotum wat gevoelig, maar dit mocht volgens hem geen naam hebben.

Wat een tegenvaller zeg, maar 2%.... weten ze ook hoe het kan dat het volume bijna verviervoudigd (daar waar een verbetering van ongeveer 60% beoogd word?!), terwijl slecht 2% actief is?

Ben echt zo nerveus voor de uitslag (terwijl de test pas over een kleine 3 maanden is) wat als... hoop dat ik dit snel uit mijn gedachten krijg.
    Zelf hoop ik dat als we medische ondersteuning nodig hebben, we niet verder hoeven dan IUI... heb wat moeite met IVF en ICSI, maar ik heb ondertussen ook gemerkt hoe snel je over je eigen grenzen heen gaat. Dus ik zeg voortaan nooit meer nooit :p

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hey Mouse,

Wat een verhaal zeg! En wat erg van je MA....
    Ik hoop voor jullie dat de operatie bij je vriend geholpen heeft.

Ik herken je gevoel en angsten wel. Vooral omdat je nu ook nog niet weet hoe het precies verder gaat. Dit zijn zulke onzekere tijden! En het is toch vaak wachten en wachten als je in de mmm komt. Toen ik hoorde dat wij alleen in aanmerking voor ICSI kwamen, viel er toch wel een beetje een last van mijn schouders af, eindelijk na jaren wachten komt er wat schot in de zaak, we wisten eindelijk waar we aan toe waren en konden ons helemaal richten op de behandeling! En met goed resultaat, want vorige week heb ik positief getest!

Die opmerkingen zullen altijd blijven denk ik. Ze weten idd niet hoe ze er mee om moeten gaan. En de opmerking 'je moet er niet zoveel mee bezig zijn' kan ik ook niet meer horen! Net of je ineen keer zwanger wordt als je er niet meer aan denkt! Nu heb ik gelukkig niet zoveel van die domme opmerkingen gehad, maar de ene keer negeerde ik het, en de andere keer zei ik hoe ik mij echt voelde. Het scheelde wel wie het zei natuurlijk. ;)

Als je vragen hebt stel ze hier maar gerust, de meesten weten hoe het voelt en er zijn al aardig wat deskundigen in spé hier :D

Mootje, dus morgen naar Dusseldorf!! Ben heel erg benieuwd! En wat een gedoe weer met dat dossier zeg....Je moet al zoveel dingen regelen en dit er nog bij...Iig heel veel succes morgen!!!!

Sabrien, hoe is het bij jou???? Ben zo benieuwd!!!!!!!!

19. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey mouse
    welkom, wat spijtig allemaal, ik begrijp je gevoel 100% heb ook even serieus gedipt toen we de uitslag van mijn man zijn sperma te weten kwamen (enkel ICSI kan ons helpen...) en toen ben ik ook een tijd wanhopig geweest, maar intussen is het wat kunnen bezinken en zie ik het positief, ik heb ook vertrouwen in mijn fert arts die zegt dat we goede slaagkans hebben omdat ik nog zo jong ben en dat icsi dus het probleem van de man omzeilt
    en bij jou zijn er ook wel positieve elementen, je man zijn sperma kan na de operatie wel eens veel beter zijn, en als het niet het geval is, je bent niet alleen, ik vindt dit forum een hele steun! misschien moet je al eens een afspraak bi jde fert arts planne, die kan je laten alsnog afzeggen als je man zijn sperma beter is na de operatie, gewoon om de lange wachttijd wat te omzeilen,
    sterkte meid, kom gerust bij ons je hart luchten!
    cal

20. Mouse

Mouse Bekend lid

May 22, 2007
    944
    0
    0
    #2560 Mouse, Jun 8, 2009
    Last edited: Jun 8, 2009
    Jewel; super gefeliciteerd! Dit soort berichten geeft de mens (in dit geval mij ;)) weer moed, er is dus een kans van slagen! Na hoeveel ICSI behandelingen had jij een positieve test in handen? Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de zaad kwaliteit van jouw man was, waardoor jullie in aanmerking kwamen voor ICSI (als dit te prive s hoef je niet te antwoorden hoor)

Calani; is het al bekend wanneer je met de behandeling mag gaan starten? Jij gaf als tip dat wij een afspraak met een fertl arts konden plannen... kan dit terwijl wij nu nog wachten op het herstelproces mbt de zaadkwaliteit (kleine drie maanden). Ik dacht echt dat je steeds moest wachten op de uitslagen voor je ook maar een stapje verder kunt.

Share This Page