Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mouse, ik begrijp je gevoel ook volkomen! Heb hier ook een tijd op meegepraat en het scheelt behoorlijk. Wat fijn is, is als je het er met je vriend/man en je naaste familie en vrienden over kan hebben. Die doen vaak meer hun best om je te begrijpen (hoewel ik ook verhalen ken van enorme tegenvallers hoor). Hier kan je altijd terecht, zowel met je vragen als je gevoelens.

Zelf kwamen wij ook alleen in aanmerking voor ICSI. Bij mijn man werd geen 'oorzaak' gevonden voor de verminderde kwaliteit. Hij had gemiddeld 5 milj/ml met een beweeglijkheid van gem 15%. Na opwerken van het zaad was de conclusie dat alleen ICSI bij ons zou helpen (toen was het 1.3 milj/ml met beweeglijkheid van 60%). In theorie kan ivf dan ook maar daar heeft ons ziekenhuis niet voor gekozen.
    Zoals je aan mn banner kunt zien, zijn wij zwanger geworden na de 1e ICSI behandeling (met acunpunctuur). Op zich vond ik de behandeling nog best meevallen, op de punctie na dan, en zelfs de wachtweken vond ik nog best te doen. Gewoon een drukke agenda inplannen dan gaat de tijd nog best vlot. Ik was zelf best wel bang voor afwijkingen omdat er geen natuurlijke selectie is maar na een mooie uitslag van de combi-test (1:2800) voel ik me er een stuk beter over. Daarnaast, de artsen weten tegenwoordig zoveel dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
    Wat ik heb geprobeerd, is om te denken dat we blij moeten zijn dat we in deze tijden leven nu IVF en ICSI mogelijk is. Anders hadden wij nooit (op een wonder na dan, maar dat gebeurt m.i. alleen bij anderen) kindjes kunnen krijgen...

Ik hoop dat het je allemaal voorspoedig zal gaan en dat al die behandelingen wellicht niet nodig zijn na de operatie van je vriend/man. Ik begrijp dat het voor je gevoel nog heel lang duurt (3 mnd wachten) maar grijp elke kans aan tijdens de cylci en klus er op los. Het is jullie al een keer gelukt (helaas zonder positief eindresultaat), wie weet lukt het nog een keer! We hebben op dit forum al 2 wondertjes zien gebeuren...

En Sabrien, hoe is het met jou? Vandaag is de dag!!! Erg spannend hoor!

Liefs Suus

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Mouse,

Ik ben ook bij de eerste ICSI poging zwanger geraakt! Ben ook heel erg blij, had het niet verwacht met de eerste keer maar je hoopt er natuurlijk wel op. Bij mij viel de behandeling ook heel erg mee! Van het spuiten had ik geen last, de punctie was wel pijnlijk, maar dat ben ik nu alweer vergeten ;) dus het viel mij 100% mee! Komt misschien ook omdat dit de eerste behandeling nog maar was, als je er langer in zit wordt het allemaal wat moeilijker denk ik. Maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon.

Bij mijn vriend was er ook geen 'oorzaak' gevonden. De uitslag van de eerste test was 11 miljoen zaadjes (dacht steeds 3 miljoen, maar verkeerd gekeken op het papier) de beweeglijkheid was 15% dus toen was er ook nog geen ICSI indicatie, kon misschien nog IUI worden, maar de 2e test was veel slechter: minder dan 1 miljoen en de beweeglijkheid weet ik niet meer. Na het opwerken kwam er dus ICSI uit en wat toen de uitslagen waren weet ik niet, dat hebben ze nooit verteld.
    Wel is het in elk ziekenhuis anders, dus ik durf niet te zeggen wat jullie behandeling eventueel zou zijn.

Sabrien???? Wat hou je ons lang in spanning!! Of ben je het nu aan het vieren ;)

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Meriam, hoe is het eigenlijk met jou?? Ben benieuwd hoe het met je gaat!

4. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Susan; natuurlijk geven wij de moed niet op en gaan niet zitten wachten op de uitslagen, we klussen 'volijk' verder, maar omdat het al een behoorlijke tijd duurt, beangstigd het me met vlagen behoorlijk (niet te vergeten de maandelijkse teleurstellingen). Maar wie weet wat de toekomst ons brengt ;).

Ben overigens erg benieuwd, hoe lang het voor iedereen heeft geduurd voor je met het daadwerkelijke traject (IUI, IVF, ICSI) kon beginnen, na de diagnose 'slecht zaad'.

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Mouse: leuk dat je hier komt kletsen, al is de reden niet zo leuk. Ik ken net zoals de rest denk ik, het gevoel dat andere je niet begrijpen. Het is ook eigenlijk wel logisch. Je moet je hier ook wel goed in verdiepen wil je alles een beetje snappen met die behandelingen enzo.....dus als het niet nodig is weten mensen hier weinig van af.
    En idd......"doe maar rustig aan, veel fruit eten en op vakantie gaan dan komt alles goed" die goede bedoelingen komen bij ons ook de strot uit. haha. Wij gaan waarschijnlijk ook voor ICSI. Sinds april 2008 bezig, ook gelijk met zaadonderzoeken, maar de huisarts van mn man deed heel langzaam en wou eerst zelf 3 testen doen....dus na bijna een jaar eindelijk doorgestuurd. Bij zijn onderzoeken kwam 0.2 mlj zaadcellen uit. Bewegelijkheid weet ik niet....Maar nu hebben wij morgen een gesprek in Dusseldorf, daar horen we namelijk erg goeie verhalen over, en het belangrijkste voor ons : geen wachttijden.....en dat vind ik erg fijn. Lijkt me heel naar als een poging niet is gelukt, je weer opnieuw moet wachten enzo.....weet niet of ik daar sterk genoeg voor ben! Wel een nadeel....je moet wel veel zelf betalen. Maar dat horen we morgen denk ik allemaal hoe en wat. Ik wens je iig heel veel sterkte! En Susan en Jewel zijn op dit moment( en er zijn heel veel voor hun geweest ) onze grote voorbeelden, dus het komt allemaal wel goed!

Sabrien: weet je al wat meid? Hoop het zo...

Meriam: ja naar jou ben ik ook erg nieuwsgierig....hoop dat het bij jou ook goed zit!

6. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey allemaa,

mouse welkom hier... klets gezellig mee. wat een verhaal zeg van je MA :(

hier niks bijzonders verder.. ben aan het koken nu.. lekker spaghetti :)

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mootje; heel veel succes morgen in Dusseldorf. Ik ben benieuwd hoe en wat het er daar aan toe gaat. Als je in Dusseldorf veel zelf moet betalen...., moet je ook maar eens bij St. Geertgen informeren. Dat is gewoon in Nederland, en daar zijn ook geen wachttijden. Echter wordt daarvan wel gewoon alles vergoed.

Mouse; wij zijn in okt 2007 met de pil gestopt, juni 2008 voor het eerst naar het ZK geweest, en begin maart 2009 hebben wij onze 1e IUI behandeling gekregen. In totaal na 1,5 jaar zelf proberen dus een eerste echte behandeling gekregen. Dit volgens het protocol in ons ZK.

Sabrien; en, en, en???? Je houdt ons wel in spanning zeg!!!!!

Meriam; hoe gaat het bij jou meid?

Jewel; volgens mij gaat het erg goed met jou, of niet? Ik gun het je van harte meid; geniet er maar met volle teugen van.

Ik heb het eerste bruin / rode verlies gehad op de wc vandaag. Veel te vroeg, want ik zou pas donderdag ongesteld moeten worden. Maar zoals ik al eerder schreef; deze poging beschouw ik als mislukt. En weten jullie; ik kan er niet eens meer echt heel sip van zijn of worden....... Klinkt wellicht raar, maar zo voelt het wel. Ik had me er al zo op ingesteld dat het niet raak zou zijn. Wat ken ik m'n lijf toch goed.

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gaby; lekker gekookt en gegeten?

Mouse; het ZK heeft volgens mij geen idee hoe het kan dat de beweeglijkheid zo dramatisch is geworden nu. Toen ik vroeg ofdat dat vaker voorkomt, dat semen uitslagen zo drastisch wijzigen, vertelde mijn arts dat dat inderdaad vaker het geval is. We kunnen helaas niets anders doen dan afwachten.
    Probeer maar om jezelf niet al te druk te maken. Wanneer is jullie eerstvolgende afspraak in het ZK?

9. gaby1986

ieoor: eten staat nog op...

nou al denk je dat je poging mislukt is.. ik blijf toch voor je duimen!

10. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Mootje; heel veel succes morgen in dusseldorf, ben benieuwd naar je ervaringen!

Gaby; Bedankt en smakelijk eten alvast.

Ieoor; Ondanks je voorgevoel, hoop ik het beste! a.s. vrijdag mogen we weer naar de uroloog (hechtingen verwijderen) ik neem dan gelijk een hele waslijst met vragen mee, merk dat ik op dit moment hunker naar duidelijkheid :). Verwacht dat we tijdens deze afspraak ook te horen krijgen wanneer 'we' weer langs mogen komen om te testen.

Meiden ik ga nu lekker m'n laptop uitzetten, heb het hele internet weer door gelezen vandaag, ga nu lekker genieten van een filmpje.

Fijne avond!

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Mouse; succes morgen voor jou en natuurlijk je man bij de uroloog.
    Heel verstandig een vragenlijstje; dat doen wij ook steeds. Er is ook zoveel te weten en te vragen.

Gaby; eet smakelijk inderdaad.

Meiden, fijne avond.

12. gaby1986

zo eten was lekker.. maar zit echt mega vol haha

mouse: succes morgen!

nou ben er weer vandoor.. joey en ik gaa lekker filmpje kijken op de bank :)

13. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    haha ik hoef morgen alleen maar te werken hoor, natuurlijk mogen jullie mij daar succes voor wensen, maar weet niet of dat nodig is :p
    Denk dat jullie mootje succes hebben willen wensen!

Gaby; Geniet van de film :) ga ik ook zo doen.

14. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ieoor, dus toch doorgebroken.....wat gek dat het deze keer veel eerder is. Gaan jullie nou door met IUI 5, of hebben jullie eerst weer een gesprek?
    Het is aan de ene kant wel mooi dat je je lijf nu zo goed kent. Klinkt misschien raar maar het scheelt wel een hoop onduidelijkheid.
    Hé meid, ik hoop dat je er uit komt wat jullie volgende stap is. Het lijkt mij toch heel moeilijk om even uit de mmm te stappen, maar je revalidatie is ook heel belangrijk! Sterkte met jullie keuze!

Mouse, is idd heel handig om een lijstje met al jullie vragen mee te nemen. Ik hoop dat jullie wat meer duidelijkheid krijgen!

Gaby, was de spaghetti lekker? :)

Mootje, dat is idd fijn dat je wachttijden hebt. Als je 1 keer op de wachtlijst komt gaat nog wel, maar als je tussendoor ook nog een keer op de wachtlijst komt.....Maar volgens mij krijg je alles wel vergoed toch? Of bij jullie verzekeraar niet?
    Ik dacht dat de eerste 3x ook gewoon daar vergoed worden, maar dat kan dus verschillen per verzekeraar. Succes morgen hè!!

Sabrien, ik hoop niet dat je slecht nieuws hebt.....Of je bent het nu lekker aan het vieren met je mannetje :)

Meriam, meid ik leef met je mee! Ik hoop op goed nieuws!

meiden, vinden jullie het echt niet erg dat ik zo nu en dan nog meeklets? Anders moeten jullie het zeggen hoor!

Nog een fijne avond allemaal!!

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, zag in een ander topic staan dat Sabrien zwanger is!! Helemaal leuk :) Weer iemand van ons topic bij wie het gelukt is. Dat geeft de burger weer moed.

16. gaby1986

goedemorgen

jewel: tuurlijk is het niet erg als je hier mee blijft kletsen ----> gezellig joh..

fijne dag allemaal

17. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sabrien: GEFELICITEERDDD!!!! Hoop dat je dit leest! Fijn dat het jullie gelukt is!

Ieoor: bedankt, ga idd ff kijken bij dat ziekenhuis. En wat erg dat de poging waarschijnlijk is mislukt....wel erg knap hoe je er tegenover staat. Maar iidd....wat nu verder?
    Jewel: als je behandelingen in duitsland doet, krijg je tot een bedrag van 1668 euro vergoed. En als ik het goed heb kost een totale behandeling daar 4800 euro. Maar daar zitten ook de medicijnen in en die krijg je ook vergoed. ( ik weet het niet helemaal zeker, dit heb ik van andere forums enzo, maar ga het vanmiddag allemaal navragen)
    Dus dat houd in dat we iig iets van 2000 zelf moeten betalen....per behandeling.
    Dus dat vind ik wel moeilijk hoor! maar we moeten gewoon even afwachten.....
    Khou jullie op de hoogte!

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hallo meiden,

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA we zijn ZWANGER!!!!!!! Pas 4 weken en 1 dag dus het is allemaal nog heel erg pril en we hopen dan ook dat alles goed blijft gaan!!!!!!!!!!!

Sorry heb het gisteren zo druk gehad!!!!
    De hele dag bezoek en telefoon aan de lopende band was echt te gek allemaal!!!!!!!!!!!!!

2 juli krijgen we de echo dan ben ik 7,5 week zwanger!

Ik blijf jullie steunen allemaal en ben er voor jullie!!!

Dikke kus Sabrien

19. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    #2579 calani, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    waw sabrien PROFICIAT!!!
    Mouse: sperma van mijn man: slechts 1% normaal gevormd, bovendien ook nog eens een matig aantal met slechte mobiliteit

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sabrien; gefeliciteerd meid!!!!

Deel Deze Pagina