Jewel; ongesteld is nog niet echt doorgebroken. Had gister bruin/rood verlies. En vandaag weer niets gezien. Donderdag zal ik wel pas echt ongesteld worden, dat was de vorige keren bij mij ook erg precies steeds, dus daar tel ik wel op. En natuurlijk mag je mee blijven kletsen! Mootje; en vertel. Hoe was het in Duitsland? Ik ben erg benieuwd. Wat is ook alweer de reden dat jullie verder kijken? De wachttijd in jullie ZK toch? Zoals al geschreven; geen ongesteld nog, en ook geen bruin verlies meer.... Ik wacht rustgi de loop van donderdag af. We hebben verder niet meer uitgebreid nagedacht over wel of niet een pauze inlassen. Als deze IUI mislukt is, gaan we sowieso direct door met IUI nr 5. Maandag as hebben we een gesprek over de uitslag van de SOT test. Daaruit zal blijken of een eventuele 6e IUI nog zinvol is, of niet. In augustus is het ZK sowieso dicht, dus dan hebben we al 1 maand rust. In die tussentijd heb ik de revalidatiearts ook weer gezien, en zal ik het eens met haar bespreken....
all: ik heb het lijstje van Hypo er even bij gezocht. Als er iets niet klopt of volledig is, kun je het gewoon aanpassen hoor. IN DE MMM: Calani: definitief ICSI Gaby: slechte kwaliteit sperma, moet eerst BMIpunten afvallen Hypo: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI> 17 aug prikinstructie> september start ICSI Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse: ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Volgens mij heb ik niet alles goed; pas aub gerust aan dames.
sabrien: gefeliciteerd echt super leuk voor je ieoor: de lijst bij mij klopt niet meer.. wij staan nu op de lijst.. die bmi punten is al klaar of moet ik dat zelf aanpassen?
IN DE MMM: Calani: definitief ICSI Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni afspraak voor datum punctie. Hypo: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse: ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI
IN DE MMM: Calani: definitief ICSI Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni afspraak voor datum punctie. Hypo: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI> 17 aug prikinstructie> september start ICSI Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse: ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Goed zo; BMI punten zijn gelukt!!!!
Gaby; 23 juni datum voor punctie?? Heb ik iets gemist? Wat is dat dan voor afspraak? (hoezo nieuwsgierig....) Hypo; meisje hoe is het met jou. Ik heb je zolang niet gehoord. Is alles goed meid?
oh nee ieoor dat is de datum dat we te horen krijgen wanneer we de punctie krijgen.. zal t ff aanpassen..
IN DE MMM: Calani: definitief ICSI Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse: ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI
Kan iemand me zeggen of dit heel ernstig is: Mijn vriend heeft 10% goed beweeglijk, 40% matig, 10 niet beweegl, 40%slecht beweeglijk.. Ik snap er helemaal nisk van en hij is net zo overdonderd. Zijn huisarts zegt het kan zo lukken (is alleen in een ruim jaar nog niet gebeurd) maar je kunt ook doorverwezen worden. Morgen ga ik naar mijn huisarts wil dus graag doorverwezen worden naar een geneacoloog..vind het allemaal maar eng en niet echt hoopvol Heeft iemand enig idee of dit slecht percentage is???ik kan die miljoenen alleen niet vinden op de uitslag Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Sabrien; Gefeliciteerd! Op naar de eerste echo Mootje; Ben nieuwsgierig!! hoe is het vandaag gegaan? Ieoor; voelt het echt het zelfde als een beginnende menstruatie, of wil je je zelf behoeden voor een teleurstelling? Patriez; Over het algemeen wordt gezegt dat een man in een normale situatie tussen de 20 tot 50 miljoen zaadcellen per ml. moet hebben, waarvan 50% actief (=a en b bij elkaar opgeteld). In jouw beschrijving zie ik idd een activiteit van 50%, echter het is hierbij van belang dat je weet wat het volume per ml. was. Ik zou gewoon weer even terug bellen naar de HA en je alles duidelijk uit laten leggen. Succes! Hieronder even een aangevuld lijstje: IN DE MMM: Calani: definitief ICSI Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse:slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Ik ga zo weer even lekker een filmpje kijken, werkt heerlijk ontspannend
Lieve allemaal! Wat fijn dat het lijstje weer eens is aangepast; en met een zwangere erbij is het helemaal top natuurlijk! Sabrien; van harte gefeliciteerd meid! Mijn enige smiley gaat naar jou.... Ik heb idd al even niet geschreven, maar ik lees wel braaf alles mee hoor! Ik ben momenteel niet zo heel erg met alles bezig (gelukkig lukt dat een keer), maar ik zit wel weer vlak voor mijn NOD, dus dat is altijd wel spannend. Zoals ik al zei heb 1,5 dag na mijn HSG wat oud bloed verloren; het zit toch in mijn hoofd; wat heeft dat kunnen zijn? Heeft er dan toch een verstoppinkje gezeten ofzo. Anyway; na de HSG is de kans altijd iets verhoogd, dus ik heb toch wel weer een beetje hoop. We zullen weer zien deze week... Verder ben ik behoorlijk druk op mijn werk, dus dat hakt er ook aardig in. Gaby; als je ICSI intake hebt kunnen ze niet meteen de punctie al plannen. Hangt ook af van hoe lang je moet spuiten e.d. Maar ik neem aan dat ze gewoon het begin van het traject zullen bepalen e.d. Patriez: Het is idd wel handig als je de miljoenen van je mans zaad weet. Want 10% van 1 miljoen is natuurlijk heel anders dan 10% van 20 miljoen. Heb je het papier van de huisarts? Als je het overtypt kunnen de meiden hier het vast wel voor je uitzoeken, want we hebben hier daar allemaal ervaring mee. Heeft iemand nog wat vernomen hoe t met Meriam is? Ik vrees dat t toch mis gegaan is aangezien we haar hier niet meer zien... Jewel: lekker blijven meeschrijven hoor; is alleen maar leuk! Ik weet even niet meer wie er nou naar Dusseldorf gaat, maar tjonge wat lijkt me dat ook veel energie kosten. Weeg goed af wat het je daarnaast oplevert. Alle extra energie die je erin steekt.... het is al zo'n moeizaam en vermoeiend traject. Maar goed; als je er een beter gevoel van krijgt dan moet je t zeker doen. Ieoor: Pas je een beetje goed op jezelf? Die revalidatie kan heel intensief zijn he? Als het goed is word je geleerd hoe je je eigen grenzen herkent en hoe je ervoor zorgt dat je er niet over heen gaat. Hoe ziet t traject er verder voor je uit? Wat moet je precies doen? Ik snap heel goed dat je nadenkt over hoe nu verder met het babygebeuren. Ik merk dat het mij al heel goed doet dat we besloten hebben er ff 3 maanden niet mee bezig te zijn; dat geeft toch rust. En rust lijkt me wel belangrijk als je zwanger wilt worden. Dames, ik hoor mijn mannetje weer naar beneden komen en de telefoon gaat nu, dus ik ga maar s stoppen. Fijne avond! xxx hypo
Nog ff mijn aanvulling; Ieoor had t er al bij gezet, maar daarna was t weer weg! IN DE MMM: Calani: definitief ICSI Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse:slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI
@ Hypo: Er staat het volgende: goed beweeglijk 10% matig 40% Slecht 40% niet 10% ph in semen H 8.1 7.2-7.8 Leukocyten in semen 1.6 /nL <4.0 spermatozoen L 13 /nL20-150 viscositeit semen *verlaagd normaal volume semen 4.5 mL ouderdom semen 10 min helderheid licht troebel IK hoop zowiezo wat meer duidelijkheid te krijgen vanmiddag bij de huisarts. Maar jullie kunnen we vast meer vertellen omdat jullie er zelf ervaring mee hebben. Bij de huisarts is het vaak oppervlakkig..
hypo: ik bedoelde ook eigenlijk de start datum en dat je je enigste smiley aan dabrien weg geeft is erg lief hoor... maar daar komt de maar! je kunt er gewoon meer weg geven hoor patriez: succes bij de huisarts vanmiddag.. hoop dat je er wat wijzer van word! all: een fijne dag vandaag
Oh, ik dacht dat ik zag staan dat je nog maar 1 smiley per bericht kon doen...!? Nou ja, dat valt dan weer mee! In dat geval..... voor alle meiden een! Patriez: Ik weet t niet zeker, maar dit: spermatozoen L 13 /nL20-150 dat zou de concentratie spermacellen kunnen zijn. Als dat zo is dan is het 13 miljoen. En 20 miljoen is ongeveer gewenst. Maar ik weet t niet zeker hoor, wat denken de andere meiden? Iig veel succes vanmiddag. Tip; maak een lijstje met wat je wil vragen; anders vergeet je t weer als je daar bent door alle spanning! Fijne dag allemaal! xxx hypo
Trouwens Patriez; als het 13 miljoen is, dan is dat helemaal niet gek hoor. De meeste meiden zitten hier veel lager....(haha, nou ja, de mannen van de meiden dan!) Maar goed; laat je maar goed informeren door de huisarts; succes!
Hypo, ik denk ook 13 milj zaadjes per ml... en dan A+B samen 50% --> valt idd mee. Ikzelf zou er ontzettend blij mee zijn maar het is wel ietsjes onder de maat. Patriez, idd al je vragen opschrijven, scheelt echt! Ik ben wel bang dat de huisarts je er binnen 10min weer uit schopt (die hebben het altijd zo druk nl).