Hooii meiden! Ik ga even ego doen en mijn verhaal vertellen goed? We zijn dus gister naar dusseldorf geweest. Een heel fijn gesprek. Arts is heel duidelijk en geeft ons goed de tijd om dingen te vragen. Hij zei : pak je lijstje er maar even bij. hahah ( iedereen neemt zeker een lijstje mee ofzo). Wij hebben alleen kans met ICSI volgens hem. We moeten nog even in NL bloed laten prikken op HIV en Hep B en C. en achter de verzekering aan. En dan bellen we over 14 dagen op. Over 3 weken ongeveer word ik ongesteld, dan ga ik beginnen met een tabletten schema ofzo. zodat ze even een maan mijn cyclus in de gaten houden. Omdat ik veel eiblaasjes heb, en dus overgevoelig voor overstimulatie. Na die cylcus in de gaten te hebben gehouden kunnen we daarna gelijk beginnen!!!!!!!!!!!!!! Als het natuurlijk allemaal zo mooi loopt als ik net typte...gaat vast weer wat mis dus Maarrr over 14 dagen, 23 juni is dat. Hebben wij ook een gesprek bij onze eigen kliniek. Gaan ook gewoon erover hebben dat we voor deze keus staan. En dan moeten we de beslissing maken wat we willen...... In dusseldorf gaat alles zo heerlijk snel, ook al een poging mislukt kun je daarna gelijk door. De arts is ook heel fijn en als ik het goed heb, heb je in dusseldorf meer kans, ook omdat ze soms een nieuwe behandeling erbij gebruiken. Maaaaaaaaarrr daar tegenover staat.....dat we 2 uur heen rijden....en 2 uur weer trug. Dat is best pittig. Dus we moeten even goed bedenken wat we willen... Die auto rit is wel het enige nadeel wat we kunnen vinden. Dus...lastig he? Ga ook maandag ff met mijn werk overleggen hoe hun er tegenover staan.....Dat vind ik wel fijn om te weten. Ieoor: klinkt idd niet echt positief, deze poging. Ik hoop dat het alsnog goed komt, maar tis wel goed om er vanuit te gaan dat het niet is gelukt. knap hoor! De rest reageer ik later op! Sorry\!!
Hallo meiden! Sabrien, GEFELICITEERD!!! Geweldig! Hoe voel je je nu? Nog heel onwerkelijk hè. Nou meid geniet ervan! Patriez, volgens mij is de hoeveelheid ook 13 miljoen dat is idd niet heel slecht. Maar ik zou wel vragen voor een doorverwijzing naar de gyn. Vaak zijn de testen in het zkh toch beter. En jullie zijn al een jaar bezig dus vaak wordt je dan ook wel doorgestuurd naar het zkh. Mootje, klinkt idd goed zeg!! En heerlijk dat je zo snel kunt beginnen! Heb je daar meteen een inwendige echo gehad, omdat je al weet dat je veel eiblaasjes hebt, of wist je dat al van te voren? Ik zou het ook gewoon zeggen hoe en wat bij jullie eigen zkh. En moeten jullie dan ook voor de FM's naar Dusseldorf? Want dan is het rijden idd een minpunt. Denk er maar goed over na, maar ik denk dat jullie al bijna een beslissing genomen hebben of niet? Hypo, hihii, je mag idd meerdere smileys nu gebruiken! Fijn dat de rustperiode jullie goed doet. Natuurlijk blijf je er altijd wel een beetje mee bezig.Dat kan ook niet anders. Dus bijna tegen NOD aan.....je weet het nooit hè! Ieoor, is de ongi al helemaal doorgebroken? Maandag krijgen jullie de uitslag van de SOT test toch? Ben wel benieuwd wat de uitslag is. Gaby, idd de punctie kun je nooit van te voren plannen. Ze zullen wel de behandeling doornemen en je zal wel een prikschema krijgen. Fijne dag nog allemaal! Liefs Jewel
Zijn huisarts zei ook dat het niet heel slecht is en dat het op de normale manier kan, maar we weten niet hoe het met mij is natuurlijk. Toch bedankt voor jullie uitleg Snapte zelf helemaal niks van al die cijfertjes en afkortingen (op de procenten na dan) Wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn.
Patriez, de cijfertjes/feiten zijn als volgt: - 1 op 6 van de stelletjes wordt niet spontaan zwanger - binnen die gevallen ligt het voor 30% aan de man, 30% aan de vrouw, 30% aan beiden en 10% onverklaarbaar Tenminste, zo was het dacht ik..........
Patries; welkom hier (helaas). Wat heb je nu met je eigen huisarts afgesproken? Heb je een verwijzing voor de fertiliteitsarts meegekregen? Gewoon om vragen hoor, als je die nog niet hebt gekregen. Dan kunnen ze vast onderzoekjes doen en weet je weer wat meer. Succes ermee!! Jewel; nee, ongi is nog niet doorgebroken. Wel behoorlijk veel bruin verlies..... Maandag uitslag van de SOT test. Ik ben ook benieuwd, al moet ik zeggen dat ik niet meer zo in de stress ben, als een paar weken terug... Al het slechte nieuws zakt op een gegeven moment......, krijgt dan een plaatsje in m'n hoofd en dan word ik wel weer wat rustiger. Gelukkig. Maar benieuwd ben ik wel hoor. Is toch best wel een spannende en belangrijke uitslag zeg maar.... Hoe is het met jou? Ben je erg druk in je hoofd met het feit of er 1 of 2 beebs in je buik zitten? Heb je zelf stiekum een voorkeur? Nog een paar weekjes wachten en dan weten jullie het. Leuk hoor, zo'n 1e echo. Mootje; meid dat klinkt goed. Volgens mij zijn jullie er al een heel eind uit. Toch? Ik ken mensen die naar Leuven (dacht ik?) naar het ZK gingen. Ze konden voor echo's etc. in het ZK in de buurt terecht, en enkel voor de grote dingen moesten ze naar Leuven. Dus als dat zo is, dan is dat wel makkelijk: scheelt een hoop uren in de auto zitten. Waar wonen jullie? En ik welk ZK zitten jullie nu in NL? En hoe lang zijn jullie ook al weer bezig? En wat zijn jullie zaaduitslagen ook al weer? Heb je St. Geertgen nog benaderd? En nog een vraag; hebben jullie ook al besloten om direct te starten zodra dat kan? Spannend hoor meid, maar wel fijn dat er nu schot in de zaak komt.
Mouse; het voelt nog niet echt als een beginnende ongesteld. Heb maar een minimaal gevoel in m'n buik (krampjes).. Morgen zou de ongesteldheids dag moeten zijn..... (ja, ik dek me dus behoorlijk in, om teleurstelling te voorkomen....., je weet tenslotte nooit.....) Hypo; ik snap het wel dat je je afvraagt waar dat oude bloed vandaag kwam. Wat zei het ZK daarvan? Fijn dat je rust in je bolletje hebt gekregen nu jullie 3 maanden rust hebben. Wie weet schieten jullie wel raak!!! Ik duim voor jullie. De revalidatie is vorige week gestart. Ik moet 2 keer per week naar een ergo therapeut. Daar leer ik mijn dagen goed in te delen, en taken af te wisselen. Fysieke inspanning, mentale inspanning en rust momenten moeten elkaar steeds afwisselen. Dat vind ik erg moeilijk. Ik ben/was gewend om smorgens op een vrije dag op te staan, te gaan sporten, boodschappen te doen, vervolgens thuis te komen, alle was weg te werken en tussentijds het hele huis van boven tot onder schoon te maken. Nou, dat zit er voorlopig niet in!!!! Ik merk nu ook dat deze therapie voor mij heel belangrijk is. Ik moet sinds een week mijn dag indeling opschrijven, per half uur. En dan zie ik toch al snel waar ik de fout in ga.... Verder ben ik nu 2 keer bij de fysio geweest. Vandaag fittestje gehad en dat was niet echt je van het. Conditie is nog net voldoende, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Verder komt er binnenkort bij; zwemmen, naar de bewegingsagoog en naar de neuro psycholoog. Een heel programma dus. Verder over rust gesproken, dat dat belangrijk is als je zwanger wilt worden. Manlief en ik lopen bij de acupunctuur. Daar zijn we in feb mee gestart, nadat we 4 maanden bij hem op de 'wachtlijst' hadden gestaan (zo druk heeft hij het). Maar goed, we gingen daarheen; manlief voor de zaadkwaliteit, en voor mij ter bevordering van een zwangerschap. Nu is daar natuurlijk mijn zere hoofd tussen gekomen. Tijdens onze 1e afspraak heb ik de acupunctuur meneer natuurlijk verteld dat ik gevallen was. Dit is hij toen gaan behandelen, en dat doet hij nu nog steeds. Volgens hem is mijn lichaam zo onevenwichtig op het moment, en zit het niet goed, dat ik eerst hiervan moet herstellen, voordat ik uberhaubt maar zwanger kán worden...... Ik heb geen idee hoe het met Meriam is... Meriam; hoe gaat het meid? We zijn er voor je he!!
Nee ik ben ook erg benieuwd hoe het met meriam is.....maak me wel een beetje zorgen Ieoor: ik heb wel contact gehad met st geertgen, maar die doen geen icsi. Of bedoelde je dat we met hulp van hun een behandelingen in duitsland kunnen doen? Want wij doen denk ik de HELE behandeling in dusseldorf, dus ook alle echo's enz. Dat word wel een hele opgave, maar ik kan geen ziekenhuis vinden die ons wil helpen! heb al een aantal gebeld. 23 juni hebben wij ook een gesprek in ons eigen ZK, misschien dat hun meee willen helpen zodat we hier gewoon de echo's kunnen doen, maar ik ben bang van niet. Want iemand anders die dit ook heeft meegemaakt, ook in Zwolle, toen wouden ze ook niet helpen. Want dan gaat dusseldorf er met de cijfers van door laat maar zeggen. ( als het lukt natuurlijk) ja wij hebben denk ik al een keus gemaakt, het voelde gewoon heel goed en het schiet gewoon lekker op, en dr is iets meer kans, en ze vriezen altijd alles is. Dat doen ze in NL ook niet altijd. Enige nadeel is elke keer die 4 uur in de auto! om een echo van 10 min.........haha maargoed. We hebben er wel wat voor over. Ik hoop dat we een ziekenhuis zover kunnen krijgen en anders houd het op........ owja...nog een nadeel: het gezeik met de verzekering haha maargoed we moeten eerst maar zien hoe het gaat lopen. Dus nog niet echt ongi....? hmmm wanneer is je NOD?
wow wat wordt er veel gepraat, gezellig seg! Ieoor ja ik heb ook even ieoor, als je liever hebt dat ik iets anders kies, geen probleem hoor, mss lijken we nu teveel op elkaar? En spannend dat je nog niet echt ongi bent, zal toch wat duimen voor jou hoor! Veel succes met de revalidatie, klinkt heel professioneel allemaal! Mootje, wat leuk dat je al zo snel geholpen wordt, de afstand is inderdaad een minpunt maar goed als het te regelen valt op je werk is het eigenlijk wel te doen hé En ook ik vraag me af hoe het met Meriam zit... durfde er niet echt naar vragen, maar goed eigenlijk zegt men altijd dat geen nieuws goed nieuws is... Hypo ook bijna nod, spannend, er gebeurt hier toch altijd wat.. en wat leuk die lijst van jullie, dat geeft wel goede moed, al die zwangere meiden spontaan of tot max 3 icsi's! Kijk zo uit naar mijn startdatum!!!! oja een onderschrift lukt me nog niet echt, dat is toch een handtekening of niet?
IN DE MMM: Calani: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI, start icsi 1: 18/06/09 Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 4e IUI, NOD 11 juni / 15 juni uitslag SOT test Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse:slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI
Calani; nee hoor, geeft niets dat je ook Ieoor hebt. Gelukkig nog iemand die Ieoor leuk vind. Op een ander topic had ik laatst iemand die me uitlachte en vroeg hoe ik in hemelsnaam op Ieoor kwam......... Wel even wennen hoor, 2 Ieoor plaatjes.... Je onderschrift is gelukt. Goed zo. Ja het blijft wennen he, die nieuwe site. Dit is versie nummero 3 sinds ik hier mee schrijf. Ik persoonlijk vond de 1e het mooist. Van de 2e versie (de vorige) was het voordeel dat je zelf een tekst kon typen, en door kon scrollen naar de stukken tekst van de vorige meiden; dan kon ik mooi gemakkelijk op iedereen reageren. Dat hebben ze er nu weer uitgehaald.... grrr... Terwijl ik dit zit te typen voel ik krampjes..... geen goed teken vrees en denk ik.....
Mootje; hoe lang zijn jullie ook al weer bezig? En hoe waren jullie zaaduitslagen? Ik ben erg benieuwd: wij krijgen natuurlijk maandag de uitslag dus extra info is welkom..... Vreemd zeg dat St. Geertgen geen ICSI doet. Wji zijn er ook geweest voor een vrijblijvende intake, en ik kan me er niets van herinneren dat ze dat niet doen... Maar dat vertelde ze je dus echt over de telefoon? Nou, dan zal het wel kloppen denk ik zo. Nee, ik bedoelde inderdaad een hele behandeling bij Geertgen doen, en dan niet naar Dusseldorf. Mag ik vragen waarom jullie specifiek naar Dusseldorf zijn gegaan? Er zijn toch nog meer hele goede fertiliteits ziekenhuizen in het buitenland? (gewoon nieuwsgierig, hoe je op afstand een keuze gemaakt hebt). Ik weet van mijn ZK in Den Bosch dat die wel samen werken met andere ziekenhuizen. Je kan dan dus hier terecht voor echo's enzo.... Vreemd dat jullie ZK dat niet doet. Had Dusseldorf niet een naam van een ZK bij jullie in de buurt wat wil samenwerken? Zou ik nog eens navragen. Ook al zit dat ZK dan op een uur rijden van jullie woonplaats.... Dat scheelt toch weer 2 uur rijden voor een echo van 10 minuten.... Hoe is het verzekeringstechnisch? Heb je al contact met de verzekering gehad? Doen ze moeilijk? Morgen is mijn NOD dag...... spannend he....
Ik heb trouwens terug proberen te zoeken naar een stukje tekst van Meriam, zodat ik op haar naam kon klikken en haar berichtjes kon opzoeken.... Maar volgens mij zijn alle stukken tekst die ze geschreven heeft verloren gegaan met het overzetten van de site..... Ik kan haar dus niet meer vinden. Meriam; we denken aan je meis.
hey meiden, hier ben ik weer. sorry dat ik zolang heb gewacht. wilde wel wat sturen maar toen bleek het forum veranderd dus en ik vond het erg moeilijk even. Ik heb dus een MK gehad jammer genoeg. vandaag naar het ziekenhuis geweest en die bevestigde het. nu mogen we in juli op voor een cryo tp we hebben er 2 in de vriezer dus hopen dat alles goed gaat. wil jullie wel even bedanken dat jullie zo meeleven vind het echt hartverwarmend. @Ieoor: Ik duim echt met je mee meis, ik was er wel hoor maar het forum was veranderd en ik moest het even een plekje geven. maar hier ben ik weer en vol goede hoop. hopelijk houd het ongi gevoel op en zet het niet door. @jewel: hey meid en ben je al een beetje aan het idee gewend van het zwanger zijn. hopelijk is straks op de echo alles ok. Maar wel heel spannend zijn het er 2 of is het er 1. @Sabrien: van harte meid geniet ervan hopelijk gaat alles goed met je kan er al een beetje aan wennen? @mootje: is wel lekker dat het in dusseldorf zo snel gaat. Heb je inmiddels al beslist wat je wil gaan doen? @hypo Calani Gaby hoe is het allemaal bij jullie? @ alle andere meiden die ik vergeten ben sorry hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed. Hier in ieder geval over de grootste klap heen gekomen en nu maar van dag tot dag leven en na vandaag krijgen we weer hoop voor juli. Heb wel gemerkt dat er veel onbegrip is vanuit mijn omgeving. Gelukkig niet van mensen die heel dicht bij me staan maar mensen die wat verder weg staan hebben geen idee wat we allemaal doormaken. Dat vind ik soms echt heel moeilijk . Maar ja we moeten door. Hey meiden ik ben even eten misschien tot straks. Xxx meriam
meriam: fijn dat je er weer bent. minder fijn is de miskraam.. nou meis.. rustig aan... ! ieoor: ben benieuwd of je morgen ongi word.. hoop het niet...! all: ben echt aan het wachten tot het 23 juni is.. kan niet wachten.. ben zo nieuwschierig hoe of wat k deel even knuffels uit *knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf**knuf*knuf*
hey meriam, welkom terug, spijtig van de omgeving, maar mensen die niet hetzelfde hebben doorgemaakt kunnen totaal niet inschatten hoe dit allemaal is, spijtig, sterkte! ieoor, ja ieoor is leuk, boe boe op dat meisje die erom lachte, en ja heel spannend voor morgen, jewel had ook ongi-krampen dus dat wil niets zeggen! gaby ik ken je gevoel ik was zoooooo zenuwachtig de dag dat wij moesten gaan voor onze intake met DE datum-mededeling, is gelukkig niet lang meer!
goedemorgen.. ieoor: ik ben nu nog neit zenuwachtig.. meer nieuwschierig.. maar ik denk de dag ervoor en de dag zelf.. dat ik wel echt zenuwchtig ben... fijne dag allemaal..
Meriam: wat vrsellijk voor jullie! En erg jammer dat er dan veel onbegrip is....dat is wel het laatste waar je op zit te wachten. Heel veel stertkte! Ieoor: ga je morgen ook testen of ben je dr echt wel zeker van dat het helaas niet is gelukt ? wij zijn in april 2008 gestopt met de pil. En hebben gelijk zaadonderzoeken laten doen. Dus kwamen er snel achter dat het bij hem niet goed zat. Via verhalen op dit forum kwam ik bij Dusseldorf. Daar is een nederlandse arts, en ik hoorde dat ze dar alles invriezen, wat nieuwere behandelingen hebben en iets meer kans. Ook hoef je maar 2 weken medicijnen te gebruiken. en ik dacht dat het in nederland langer is? Maar we hebben vooral voor dusseldorf gekozen omdat het daar heel snel gaat, ik had een mail gestuurd met ons verhaal. paar dagen later werd ik gebeld en we konden de dag daarna terecht. ( toen konden wij helaas niet dus paar dagen later geworden) maar zo zie je hoe snel het gaat. In ons eigen kliniek hebben we 3 maand gewacht op ons 1e gesprek. We gaan nog idd wel even navragen naar een ziekenhuis in de buurt. Maar ik volg sommige mensen, en dan zeggen ze best vaak, als deze poging niet lukt gaan ze de volgende helemaal in dusseldorf doen, en niet meer gedeeltelijk. Omdat dat niet altijd lekker werkt, 2 artsen, 2 ziekenhuizen, iedereen doet het anders. Maarja, het rijden is wel heftig.... En wat de verzekering betreft, wij krijgen het tot een bedrag van 1668,85 vergoed. Een behandeling in dusseldorf kost 2300,- Maar tis wel een geregel want nu zeiden ze dat we doorverwezen moeten worden door onze eigen arts, als we het vergoed willen krijgen. En dat zijn we dus niet. Dus dat verhaal is nog niet klaar...hahah Ik pak even de zaadonderzoeken drbij ( van de laatste) volume: 2.5 progressief motiele zadcellen: 0.2 niet progressief motiele zaadcellen: 5.0 opbrengst: 0.2 ( onder de 1, is geschikt voor ICSI) Wij hebben dus 0.2 en boven de 1.0 is de grens voor IUI, en dat willen onze eigen Nederlanndse arts dus eerst proberen! Heeft weinig zin lijkt mij.....maar 23 juni bij onze eigen kliniek een afspraak. Dus dan vragen ze of ze willen helpen maar ben bang van niet, iemand anders kreeg het ook neit voor elkaar. Want dan gaat dusseldorf met de succes cijfers naar huis ( als het lukt natuurlijk) en dat heeft in nederland weer te maken met subsidies ofzo. Hoop dat je er wat aan hebt! Ik zou wel een kopie vragen van de uitslagen, kun je anders ook opvragen bij het lab. Want wij wouden dus een kopie van ons dossier en kregen 1 blaadje!!! met een samenvatting....nou gelukkig heb ik nu allemaal kopieen van uitslagen enzo, dus ondertussen mijn eigen dossier. haha Maarr we hebben denk ik al wel besloten dat we het gaan doen. Alleen nog even zien te regelen hoe en wat. Mijn man vind gewoon dat we het moeten doen, maar ik heb denk ik iets meer door wat een inpact dat heeft, en als je dan ook zo ver weg moet....
Meriam, wat erg zeg!! Had nog zo gehoopt dat het goed zo komen! Sterkt meid! En erg jammer dat er zoveel onbegrip is. Ik merk het hier ook wel. De meesten worden vaak na een miskraam gewoon weer zwanger, terwijl wij weer een behandeling of een cryo poging moeten ondergaan. Dan zeggen ze, de volgende keer is het wel weer raak. Nou ja, zulke mensen moet je maar negeren. Mootje, wel gek dat je verzekering het niet vergoedt. Die stomme regeltjes ook! Wel gek dat ze daar alles invriezen. Niet altijd alles is geschikt om in te vriezen. Daarom doen ze dat in NL ook niet altijd omdat het toch geen zin heeft. Oh ja, hier spuit je ook maar 2 weken hoor. En dat kunnen ze van te voren ook niet precies zeggen, want je weet nooit hoe je lichaam op de medicijnen reageert! Ik denk ook dat het reizigen een grotere impact heeft, vooral als je er bv voor de 3e fm heen moet....Maar je kunt eventueel ook dan een vakantie er aan vastplakken, dan ga je daar in een huisje of hotel. Als dat mogelijk is natuurlijk Veel succes nog met het regelen van alles!! Ieoor, en de ongi al doorgebroken? Ik reageer later even uitgebreider, mijn schoonzusje komt langs! x
Meriam, thanks! Wat ontzettend vreselijk voor jullie dat het niet zo heeft mogen zijn! Sommige mensen kunnen zo irritant zijn die weten gewoon helemaal niet waar ze het over hebben, GRRRRRRRRRRR!! Meid denk goed aan jezelf, heel veel sterkte! Ieoor, hoe gaat het? Kus Sabrien