@ mootje wat raar idd dat ze alles invriezen. sommige overleven dat al niet. wat jewel zegt is zo gek nog niet om een vakantie eraan vast te plakken. dat reizen lijkt mij ook wel dat dat op breekt op een gegeven moment hoor. @Ieoor meid we horen maar niets van je hopelijk gaat het goed met je. @Sabrien ik probeer niet te letten op wat andere mensen zeggen ze snappen het toch niet. althans vele niet. hoe voel je je. heb je al kwaaltjes?? xx meriam
Meiden ik ben ongesteld geworden.... Ik voelde me sinds gisteren niet zo heel erg lekker, dacht een beetje grieperig. En vandaag heb ik een zere buik... Echt heel raar. Dus ik ben ook pas een uurtje uit bed. Heb direct het ZK gebeld. Maandag (cd 5) heb ik dan de uitgangseco, tegelijk met de uitslag van de SOT test. Zaterdag weer beginnen met spuiten: 100 eenheden Puregon nu. Ik reageer later op de rest.
Ieoor: balen zeg! Echt vreselijk! Tis maar goed dat je het aan voelde komen...anders was de klap weer keihard! Niet dat het nu niet keihard aankomt hoor.....Gaan jullie dus nu voor IUI poging 5??? jewel: ja daar heb je wel gelijk in, dat niet alles kan worden ingevroren. maar dat zal die denk ik wel weten. ( hoop ik ) haha En dat is een goed idee die vakantie hehehe....alleen...ik heb beetje een moeilijke baan. Kan eigenlijk niet tot nauwelijks vrij krijgen dus dat word wat! Bericht van de verzekering: ze vergoeden tot 1668... dus dat valt ons gelukkig mee. wel moeten we doorverwezen worden door een nederlandse gyn. dus daar moeten we nog even mee aan de gang. En de arts in dusseldorf meot een vragenlijst invullen. haha wat een geregel....maargoed. KOMT ALLEMAAL GOED! ( zeg ik 100x op een dag tegen mijzelf....)
Ieoor, voor jou een hele dikke knuffel jou kant op meid! Denk aan je en volg je hoor! Ook voor Meriam; veel knuffels jou kant op! liefs Esser
@Ieoor knuffel voor jou meid vervelend zeg dat de ongi toch is doorgebroken. @mootje. is er echt geen mogelijkheid in nederland bij een ander ziekenhuis waar ze geen wachtlijst hebben, ik mocht namelijk wel kiezen tussen tilburg en rotterdam. wel rot zeg dat je ook zo moeilijk vrij kan krijgen. weten ze dat je bezig bent in het ziekenhuis?? xx meriam
hey allemaal.. ik had een brief van het ziekenhuis dat ze digitaal alle uitslagen die we ooit gehad hebben kunnen bekijken op de site van het ziekenhuis.. kunnen jullie dat ook.. ik ga het zo even proberen.. ieoor: dikke knuf meis nou k ga f kijken op de site..
oh ik kan nog niet op de digipoli.. moet me eerst aanmelden.. dat heb ik nu gedaan.. en dan word me een wachtwoord toegestuurd..
Hey dames! Nu stond ons onderwerp op pagina twee van de lijst; dat kan toch echt niet he!!!! Meriam: wat een enorme teleurstelling; geef t even de tijd om t een plekje te geven. En wat rot dat mensen zo raar reageren. Wat wordt er dan tegen je gezegd? Ieoor: voor jou dus ook weer een nieuwe ronde. Toch wel weer erg jammer he. Mootje: Waarom wil het zh je hier niet helpen eigenlijk? Ik weet t even niet meer. Ik vind het nogal wat hoor helemaal in Dusseldorf. Het is al zo'n intensief traject en dan al die reistijd erbij. De keuze ligt natuurlijk helemaal bij jou, maar ik zou t denk ik te belastend vinden. En rust tijdens de behandeling is ook wel erg belangrijk. Hier ook weer beginnende ongi.....nog 2 kansen voor de ICSI! Verder vandaag weer naar de hapto geweest. In principe voor de laatste keer, maar als ik straks in de behandelingen zit kan ik altijd bellen als het nodig is, dus das wel fijn! Fijn weekend allemaal! xxx hypo
Hypo; ja, we waren wel erg ver gezakt he; de 2e pagina..... Ook weer ongesteld geworden; hmmmhhm. Mooi stom! Nog 2 kansjes op een wondertje voordat jullie definitief aan de ICSI gaan. Je weet nooit, dus vrolijk verder blijven oefenen. Hapto klaar voor nu. Je voelt je er goed bij toch? Fijn dat het zo goed geholpen heeft. Gaby; jij zit in het Radboud toch? Dat wist ik ja, dat dat ZK zo'n systeem heeft. In Den Bosch zijn ze nog niet zo ver qua techniek.... Meriam; arme meid. Wat een teleurstelling. Eerst de blijdschap en dan vrijwel direct daarna zo'n klap. Denk je goed aan jezelf?
Haj meiden, Hoe is het allemaal metjullie? Nog meiden metgoed nieuws intussen? Hopelijk wel. Ik hebafgelopen woensdag een laproscopie gehad. Pittig hoor. Ben nu thuis dus aan het herstellen. De narcose viel me vies tegen en nu nog flink last van mijn buikie en schouders (door het gas). moet me dus koest houden, maar dat is wel moeilijk. De uitslag was diezelfde dag al bekend en alles zag er netjes uit gelukkig. Weer een bevestiging dat het gewoon goed komt allemaal....maar ja wanneer???? Ze hebben mijn eileiders ook doorgespoeld en ze zeggen dat dat ook vaakgunstig kan uitpakken voor een grotere kans op een zwangerschap. Laten we het hopen. Ik houd jullie op de hoogte. Ik moet wel zeggen dat ik jullie verhalen mis alhoewel het me ook wel weer rust geeft dat ik niet elke avond op het forum zit en mijn koppie er dus mee bezig is. Goodluck dames...liefs Kloontje
Mootje; het klinkt goed Dusseldorf; al vind ik per behandeling 600/700 euro eigen bijdrage behoorlijk veel. Maar van de andere kant; snel geholpen worden is ook erg fijn. Hoe oud zijn jullie ook alweer? Ik heb al sinds januari 2009 een kopie van ons complete dossier met daarin álle uitslagen, brieven voor de huisarts etc. Wij zijn in januari namelijk voor een second opinion naar St. Geertgen geweest. Ook wij vonden het te lang duren, vandaar de second opinion. Op 15 jan hadden wij een gesprek in ons eigen ZK en een paar uur later bij Geertgen. Uiteindelijk was het voorstel van ons ZK IUI met medicijnen; startend begin maart. Het voorstel van St. Geertgen was IUI zonder medicijnen; startend begin februari. Het scheelde uiteindelijk maar 1 maand langer wachten. En wij hebben uiteindelijk toen de keuze gemaakt in ons eigen ZK te blijven. Dit inderdaad voor de reistijden. Ik weet niet hoe vaak jullie tot nu toe al naar het ZK zijn geweest. Maar als de MMM gaat draaien moet je vaak naar het ZK kan ik je melden. Sinds juni 2008, onze 1e afspraak bij de fertiliteitsarts, zijn wij al bijna 50 keer naar het ZK geweest. 50 keer vind ik persoonlijk al best vaak!!! Achteraf gezien ben ik blij dat het ZK ons het zo lang zelf heeft laten proberen. Pilstop okt 2007, juni 2008 start MMM, sept 2008 HSG, begin maart 1e IUI. Precies 1,5 jaar na pilstop, en een half jaar na de HSG zijn wij met IUI begonnen. Ik ben 32, mijn man is 34. Wij vinden onze leeftijd wel voortaan meespelen. Maar toch ben ik blij dat we de tijd gekregen hebben om het zelf te proberen. Ik kan nu later nooit schuldig terugkijken op het verleden; van had ik het maar zelf geprobeerd. Realiseer je wel de MMM is ook niet alles. Op het IUI topic is vorige maand iemand zwanger geworden van maar 0,4 miljoen zaadjes. Eigenlijk veel te weinig voor IUI en hun moesten door voor IVF. Maar toch zwanger. 23 juni maar eens afwachten wat jullie eigen ZK te vertellen heeft. Succes ermee. Ik ben benieuwd.
Hey Kloontje; goed weer van je te horen. Da's lang geleden. Operatie gehad afgelopen woensdag. Poeh, dat is heftig inderdaad. Maar heel goed te horen dat alles goed is vanbinnen; is toch een geruststelling. Dat doorspoelen ken ik, dat hebben ze bij mij ook gedaan. Zonder operatie heet dat HSG. De eerste 6 maanden na de HSG heb je meer kans op een zwangerschap inderdaad. Ik zou zeggen pak die kan, en klus er op los. Heel veel beterschap meis. Wordt maar snel weer helemaal fit. Enne; elke dag op het forum, als dat teveel voor je is. Lekker niet doen. Maar 1 keer per week even naar ons komen kijken.... Dat zou gezellig zijn. Wat is er nu afgesproken met het ZK? Gaan jullie het nu eerst een half jaar zelf proberen? Of staan er al behandelingen op de agenda? Het beste meid. Ik denk aan je.
Sabrien, Jewel en Esser; hoe is het met de zwangeren onder ons? Mootje; ja, we gaan direct weer door voor IUI nummer 5. Morgen de 1e spuit alweer. Mag ik vragen wat voor baan jij hebt (sorry, nieuwsgierig), dat je zo moeilijk vrij kan krijgen... Dat wordt inderdaad wat. Ik heb het tot nu toe geheim gehouden op het werk. Maar in jullie geval, 4 uur reizen, zal dat wat moeilijker gaan.... Meriam; in juli voor jullie dus weer een TP? Spannend. Wanneer moet jij je 1e spuit weer zetten?
IN DE MMM: Calani: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI, start icsi 1: 18/06/09 Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 5e IUI, 15 juni uitslag SOT test + uitgangsecho Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma Mouse:slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI
Hoi meiden Ja wij beseffen wel heel goed, dat het heel erg heftig gaat worden als we het allemaal in Dusseldorf gaan doen. Maargoed....wij hebben er allebij wel veel moeite mee om steeds paar maanden (min. 5 maanden) op een wachtlijst te staan. Kijk en het is echt niet zo dat wij zo verwend zijn dat we niet willen wachten, ik snap heel goed dat iedereen in deze situatie gewoon geduld moet hebben. Maar als je dan eenmaal bent begonnen met een behandeling en het gaat niet goed. Lijkt het ons heeel moeilijk om dan weeer opnieuw die maanden te wachten.... En we hebben de keus om het zonder die wachtlijst te doen....dus dan hebben wij zoiets van tja...waarom niet. Het zal vast en zeker goed tegenvallen en veel heftiger zijn dan we nu denken, want zoiets weet je pas hoe het is als je het echt zelf hebt meegemaakt. Maar als ik kan proberen de afspraken s middags en s avonds te plannen gaat het op mijn werk wel goed komen. En het rijden....ik rij zelf elke dag naar mijn werk ook 1 uur heen 1 uur trug. 2 uur is natuurlijk een stuk verder. Maar ik ben ver reizen elke dag dus wel een beetje gewend. Het lijkt volgens mij of wij onze keus al hebben gemaakt, maar tis nog niet echt zo hoor! haha 23 juni hebben we een gesprek bij onze eigen kliniek, en dan gaan we even vragen wat hun hiervan vinden, en hoe het bij hun psies in zijn werk gaat. En ieoor, ik ben 21 en mijn man is 23. Dus we zijn wel erg jong, dat weten we. Maargoed nu zijn we wel blij dat we er vroeg bij zijn. hypo: ons ziekenhuis wil liever eerst IUI doen, en 23 juni krijgen we wat meer info over hoe verder. Maar uit onze zaaduitslagen kwam 0.2 en je moet minimaal 1.0 hebebn voor IUI. Maar omdat we zo jong zijn vond hij het beter om met IUI te beginnen. Vandaar dat we gewoon een beetje rond zijn kijken hoe en wat. Zo kwamen we bij Dusseldorf en daar hebben ze geen wachtlijst en bij onze kliniek iig 5 maanden, en dat loopt soms ook nog erg op ( volgens andere mensen in de kliniek) Dus vandaar. Moeten er even heel goed over nadenken en praten. Hoop dat het je nog lukt, die 2 kansen Succes iig haha Kloontje; succes met herstellen hoop dat je snel weer opknapt!
ja, haha, dat had ik niet eens gezien. 7 om 7. Nog even en dit topic kan zijn deuren sluiten!!! hihi.
dit topic mag echt niet weg hoor! gewoon allemaal meer kletsen hier! haha.. ik heb vandaag het hele huis gepoetst boven onder en de badkamer gedaan.. en de boodschappen zijn ook binnen.. morgen gaan joey en ik naar emmen toe voor een verjaardag en daar blijven we slapen... dus morgenvroeg ben ik er nog wel.. en dan pas zondag weer een keertje.. ik heb vanmorgen mega schattige baby meisjes kleren gekocht.. voor kraamvisite.. echt lief kloontje: doe maar rustig aan hoor.. mootje: k ben benieuwd wat jullie arts zegt.. dat jullie misschien naar dusseldorf gaan.. ieoor: veel berichtjes geplaatst.. haha..wil je t forum een beetje opvullen zo..
Gaby; ja goed he, al mijn berichtjes. Ik was de afgelopen dagen wat stilletjes, en had nog een hoop te beantwoorden. Vandaar..... Waar vinden jullie trouwens de smile poppetje? Ik zie ze nergens meer, en als ik er zelf een probeer te maken, dan komt er een raar poppetje tevoorschijn.... Ik doe het vast niet goed..... Goed gewerkt vandaag; hele huis aan kant. Veel plezier in Emmen. En voor alle andere meiden natuurlijk; een fijn weekend gewenst.