susan, denk je niet dat ze reeds een opwerking gedaan hebben bij chantal want er staat na alle beweeglijkheidklasses, opnieuw een een percentage beweeglijkheid nl 78%, ideaal na een opwerking is het meer dan 90% zei mijn gyn, want bij ons was het 75 of 80% en hij was niet tevreden, wij dachten dat dat zo'n mooi resultaat was maar goed... (vergeleken met slechts 1% normaal!!) en susan proficiat met je toekomstig dochtertje en chantal, bij zo'n opwerking gaat een deel van het sperma verloren en tellen ze enkel de goede cellen die gewassen zijn, dat resultaat gaven ze bij ons dus in % weer.
Nee, bedoelde meer dat ze dat bij Chantal nog zouden moeten doen... Bij ons was de beweeglijkheid na opwerking trouwens 60% (dat vonden wij ook heel wat)... Calani, bedankt voor de felicitatie. We zijn er ook heel erg blij mee, vooral met het feit dat het vooralsnog een gezonde dochter wordt, en dat dus na een ICSI-behandeling. ICSI-meiden, wees niet bang voor de behandeling en het feit dat er geen natuurlijke selectie is van het zaad. Uiteindelijk maakt het vrouwelijk lichaam zelf ook een natuurlijke selectie (wat helaas kan resulteren in een miskraam). Calani, nog 3 daagjes en dan start je officieel met de behandeling, succes! Ieoor, waar blijf je??
Het gaat definitief IVF worden voor ons. Zaterdag ben ik met spuiten begonnen voor onze 5e IUI poging. Deze laten we in overleg met de arts wel doorgaan. Binnenkort ontvangen we een brief van het ZK met daarin een datum voor een informatief gesprek betreffende de IVF behandeling. De brochure heb ik al gelezen vanmiddag. Na deze IUI poging dus sowieso 2 maanden rust, en dan door met IVF.
Wat was de uitslag van de SOT-test dan? IVF is trouwens niet eens zo slecht toch? Of vind je het jammer dat je geen 6e IUI gaat doen? Probeer je iig over de IVF-behandeling zelf geen zorgen te maken. Het spuiten heb je al door, alleen zal je dat nu wat langer moeten doen. De slagingskansen liggen wel hoger dus dat is wellicht wel een fijne gedachte. Hoe vind je het zelf? Wat is jouw gevoel over deze uitslag?
Ieoor: ja ik ben ook benieuwd hoe je het vind. kan het er niet echt uit op maken... uit je berichtje. Gaat vast helemaal goed komen! en je hebt idd meer kans toch? Laat het maar even bezinken en dan zien we je hier wel weer verschijnen!
Hey Ieoor, Lees net je berichtje. Ja, wat de andere meiden ook schrijven, wat vinden jij en je partner er van? Welke arts heb je vandaag gesproken? Was het een helder gesprek? Denk aan je..... liefs
hey allemaal.. ieoor: ben ook benieuwd wat je er van vind..? all: weet niet of ik er nog ben vandaag ga bijna meteen na het werk sporten.. fijne dag allemaal
Hallo meiden! Ieoor, ben net als de rest, ook wel nieuwsgierig wat jullie er zelf van vinden. En wat Suus ook al zegt, IVF is idd zo gek nog niet toch? Het is natuurlijk weer een stap verder, maar je hebt dan waarschijnlijk wel meer kans. Eerst deze IUI nog maar even afwachten...je weet het nl nooit! Als er vragen zijn dan weet je ons te vinden hè? Mootje, zijn jullie er al uit wat jullie gaan doen? Blijft wel een moeilijke keus denk ik. Jammer dat je niet zo flexibel bent met je werk. Lukt het dan wel met de fm's? In het ergste geval moet je er 3 of 4 keer heen voor 10 min.... Ik ben benieuwd wat jullie zkh er van zegt, en je kunt altijd vragen of ze de fm's willen doen. Of anders is er vast wel een ander zkh die dat wil doen. Succes! Calani, jij moet vrijdag beginnen toch? Begin je met de Puregon of ben je nu al bezig? Sorry, misschien heb je het al eerder vertelt maar weet het niet meer Gaby, sport ze vanavond!! Hypo, hoe is het met jou? Was je nou ongesteld geworden? Hier is het redelijk, ben ongeloofelijk moe! En een beetje misselijk, maar ja hoort erbij! Ik vind het eigenljik niet heel erg hoor. Fijne dag nog allemaal!
Hey meiden, dank voor al jullie berichtjes. Gisteren was ik zo moe dat ik maar een enkel kort berichtje achter heb gelaten sorry. Maar mijn energie was gisteren echt op. Eerst naar de revalidatie geweest, toen naar huis, toen terug naar het ZK naar de fertiliteitsarts en daarna nog naar een nieuwe auto wezen kijken..... Hoe zijn we er zelf onder; tja. Ik eigenlijk opgelucht. Nou ja opgelucht. Ik wist dat dit eraan zat te komen, en ik was erg blij dat we voor IVF mogen gaan. Dat vind ik persoonlijk fijner dan ICSI. Al is de rest van de procedure natuurlijk helemaal hetzelfde. Manlief was wat teleurgesteld. Hij had gehoopt dat het een eenmalig slechte uitslag was. Maar dan nog, ook al was het eenmalig slecht geweest. Dit is onze 5e IUI al. Na 6 pogingen ga je in principe toch al door voor IVF. Ik ben er dus niet verdrietig om ofzo. Verder klinkt IVF mij niet dramatischer in de oren dat IUI. Het enige wat in mijn beleving er anders aan is, is de punctie. Maar het spuiten en het wachten blijft hetzelfde. Deze IUI mocht gewoon doorgaan van de arts (Monique Brandes). Je weet tenslotte nooit. Het kan altijd. Zelfs van excape IUI's worden mensen zwanger dus proberen kan geen kwaad. Ik denk, dat als we dat graag willen, we de 6e IUI ook nog wel zouden mogen doen. Daar zullen we nog eens over nadenken of we dat willen. Maar al die medicatie steeds in mijn lijf voor jan met de korte achternaam...... dat vind ik toch wel zonde. Mijn buik is echt zoveel dikker dan normaal. En ik heb erg veel last van puistjes. Dan denk ik toch wel eens; als die hormonen; het kan niet goed voor je zijn. Nog voor de zomerstop kunnen we sowieso niet met IVF starten, Dat gaat altijd na de zomervakantie worden. De 2 fertiliteitsartsen en de 2 gyn's gaan ons geval bespreken, en komen dan met een behandelplan qua medicatie. Van de verpleegkundige ontvangen we dan, voor de vakantie nog, een uitnodiging voor een gesprek met de arts en een ander gesprek met de verpleegkundige. Het komt perfect uit eigenlijk. Ook een 6e IUI, zou nog precies voor de zomerstop kunnen. Dan tijdens de zomerstop aan de pil. Perfecte timing wat mij betreft. Af en toe is daar wel dat stemmetje dat zegt; wil ik al die polonaise wel voor een kindje. En dat stemmetje verdwijnt wel steeds omdat we het heel graag willen. Maar toch hoor ik hem wel eens.... Herkennen jullie dat? De uitslag van de SOT test was dus IVF. De cijfers; daar hebben we niet eens om gevraagd. Dat vond ik er gisteren ook niet echt toe doen. Maar thuis bedachten we dus, dat we heel de cijfers nu niet weten. Dat zal ik vrijdag nog eens vragen. Dan ben ik er toch voor de 1e FM.
Mootje; zijn jullie er al uit? Calani; deze week mag je beginnen inderdaad. Spannend zeg. Jewel; erg moe; dat is echt een zwangerschapskwaaltje volgens mij. Doe maar lekker rustig aan, en laat je mannetje maar een tandje harder lopen voor je. Suus; jullie krijgen een meisje; wat leuk. Gefeliciteerd. Wel bijzonder om te horen wat het is, daar binnen in je buik lijkt me. Esser; hoe stel jij het? Hoe is het met de rest van de meiden?
Hey Ieoor, begrijp je gevoel wel! Maar goed je weet nooit mss geeft deze IUI toch wel iets, je hoort zo vaak van wondertjes, hier op mijn werk een vrouw die 2 IVF kindjes heeft, erna was er geen kinderwens meer maar gezien slechte kwaliteit sperma geen anticonceptie en ja hoor, spontaan en "ongewenst" zwanger van een derde!!!! ik zou denk ik wel de 6e IUI doen, inderdaad al die medicatie sucks, maar ik blijf bij de wonderverhalen, dat kan toch ook bij één van ons! Maar goed ik ben nog niet aan het spuiten dus weet niet hoe erg dat allemaal is, wel leuk dat jullie zo snel al aan de IVF mogen beginnen, 2 maand wachten is helemaal niet zo lang toch? En Jewel ik mag overmorgen, donderdag dus beginnen met de puregon, ben hééél benieuwd, moeten die spuitjes op een vast uur? Hebben jullie daar blauwe plekken van? Altijd pijnlijk? Moet wel eerst nog een labo laten prikken, hoop dat daarin geen tegenindicatie zit om te starten... dat ga ik morgenavond laten doen, spannend seg! En Jewel En Susan en alle andere met ervaring: nog een vraagje over de fm, ben jij maar 4x moeten gaan? dat valt dan best nog mee, had schrik dat het veel meer zou zijn! op welke dag van je cyclus had jij de pick up?
Calania; in ons ZK willen ze het liefste dat je savonds spuit. Het liefst op een vaste tijd. Ik prik altijd zo rond 22.00 / 22.30 uur. Van te voren haal ik de spulletjes uit de koelkast zodat het niet zo koud meer is. Ik spuit om en om. De ene dag links, de andere dag rechts in mijn buik. Pijnlijk vind ik het niet. Je voelt een heel klein prikje, en ik voel de vloeistof een beetje 'branden', maar dat is met 5 minuten zo ongeveer wel weer weg. Hoe vaak je naar het ZK moet voor een FM, dat hangt helemaal van de groei van de follikels af. Als je bij wijze van op stimulatiedag 8 naar het ZK moet voor een FM, en er zit nog niets, dan moet je nog doorspuiten en kan de dosis verhoogd worden. Zitten er een paar die nog niet groot genoeg zijn, dan moet je nog doorspuiten en later weer terugkomen. Hoe vaak je naar het ZK moet voor de FM is dus van te voren niet definitief te zeggen. En daarmee is dus ook de dag van de punctie van te voren niet te plannen. Dat hoor je van het ZK, zodra de follikels groot genoeg zijn. Toen wij in feb/maart met de 1e IUI begonnen zijn, had ik al uitgeteld dat we precies 6 IUI's konden doen voor de zomerstop. In mijn hoofd ben ik dus al maanden voorbereid op IVF die na de zomerstop gaat starten. En 1 of 2 maanden verplichte rust door de zomervakantie vind ik ook wel fijn. Ik slik en spuit nu al 5 maanden hormonen. Een maand (of 2) geen hormonen vind ik wel een fijn idee. En ook een tijdje rust qua ZK bezoeken is wel fijn.
bizar trouwens Calani; die collega op jouw werk, die 'ongewenst' spontaan zwanger is geworden na 2 IVF kindjes. Ja je hebt gelijk. De wonderen zijn de wereld echt nog niet uit.
he meiden ik hou het even heeel kort Ieoor: fijn dat je er wel een goed gevoel bij hebt, komt vast allemaal goed. en misschien is die rust ook wel even fijn aangezien je het laats er over had of jullie misschien even zouden pauzeren toch? Jewel: we denken dat we het wel doen in dusseldorf. Maar wachten even ons gesprek volgende week in nederland af. Daarna beslisssen we. Hopelijk willen hun meewerken maar weet bijna zeker van niet ( verhalen van andere) Kan het altijd proberen..... Heb je al een beetje een idee of het er 1 of 2 zijn? Spannend hoor!
hey meiden, hoe is het met jullie. mootje20: is er bij jullie een wachtlijst in nl dan? en jewel je moet maar zo denken het moe zijn en misselijk zijn is voor een goed doel toch. Ieoor is er bij jullie ook een wachtlijst omdat je zegt zomerstop lees het vaker maar ben er niet bekend mee. Calani bij mij deed het prikken ook geen pijn. veel succes met het zetten van je 1e prik. hier alles rustig. we hebben wel weer hoop gekregen dat juli onze maand gaat worden maar we proberen gewoon maar even alles te laten zoals het is. x meriam
Meriam: ja bij ons is er een wachttijd van 5 maanden. Maar heb veel verhalen gehoord dat het soms oploopt tot 9 maanden. En als er een poging is mislukt...kom je opnieuw op die wachtlijst! Ja juli gaat helemaal jullie maand worden! Weet je al wanneer je echt gaat beginnen? Of het ging in je eigen cyclus he ? Calani: succes met spuiten! kan je niet geruststellen hoe het voelt want ik weet het zelf ook niet, haha,maar ik vertrouw de andere forum-dinnetjes wel Dus komt helemaal goed!
Tijdens de zomervakantie gaat de fertiliteitsafdeling van ons ZK een paar weken dicht. Dit jaar (uit mijn hoofd) de hele maand augustus. Er zijn dan geen artsen, dus geen enkele behandeling kan in die 4 weken plaats vinden. Dit betreft dus niet een wachtlijst. In principe kunnen we, na de vakantie, dus zo starten. Mootje; wat raar, als je een poging gehad hebt, die helaas mislukt, dat je dan weer 5 tot 9 maanden moet wachten!! Ik kan het me haast niet voorstellen... Dat zou bizar zijn. Er zijn mensen die krijgen wel 7 keer een terugplaatsing.... Dan ben je jaren verder. Ik zeg; weer een vraag voor op jullie vragenlijstje (haha).
Meriam; ik ga heel hard duimen dat juli jullie maand gaat worden. Het gaat een terugplaatsing in eigen cyclus worden. Dat is wel heel erg fijn. Hoe werkt dat dan. Je krijgt van jezelf (neem ik aan) een ei. En als dat ei groot genoeg is om te springen, dan timen ze de terugplaatsing?