Calani, moet je alleen Puregon spuiten? Niet nog een ander hormoon om je eigen cyclus stil te leggen? Dit om vroegtijig springen van follikels tegen te gaan? De meesten hier krijgen Decapeptyl of Lucrin nog van tevoren en moeten die blijven spuiten tot de dag van de Pregnyl. Hoeveel IE Puregon moet je doen? In NL doen ze volgens mij standaard 150 IE, tenzij je weinig eicelreserve hebt of bijv al eerder hebt laten zien dat je erg gevoelig bent voor de hormonen (dan krijg je minder). Wat betreft aantal FM's: ik had op dag 8 van het Puregon-schema mn 1e FM. Toen waren de follikels ca 13-15mm groot. 3 dgn later moest ik weer terug voor 2e FM, toen ook bloedafname om te checken of die waarden goed waren en vervolgens dus die avond de Prengnyl en 36 uur later de punctie. Zoals Ieoor al zei, het verschilt echt enorm per persoon en het hangt af van de follikelgrootte (rondom 18mm is groot genoeg want dan groeien ze die 36 uur erna nog even door). Ik spoot ook 's avonds op een vast tijdstip en net als Ieoor, eerst links en dan rechts. Ieoor, wellicht dat je die 6e IUI ook wel kan doen want je weet het nooit he!! En de hoeveelheid hormonen valt best mee toch? Sowieso heb je 2 wkn, als je wacht tot de 'testdag', heb je ook al 2 wkn geen hormonen. Dan is die Puregon er echt wel uit hoor! Het is trouwens idd heel bijzonder om te horen wat je in je buikje hebt zitten. Vooral de laatste echoserie was echt heel gaaf!! Ik heb ze trouwens in mn fotoalbum gezet; kunnen jullie alvast voorgenieten voor wat jullie zelf ook allemaal echt mee gaan maken! Uiteindelijk komt het voor ons allemaal goed; bij de een alleen wat sneller dan bij de ander maar probeer vast te houden aan die ene wens die je zo graag wil. Het komt vast allemaal goed! Er zijn voldoende voorbeelden geweest hier; van succesbehandelingen als wondertjes! Meiden, kop op en blijf positief denken! Liefs Suus
Ieoor: ja je hebt gelijk tis inderdaad wel raar. Ga het ook zeker goed navragen. Maar die wachttijd geld steeds voor een nieuwe behandeling. Dus geen terugplaatsingen volgens mij. Susan : mooi hoor, die echo enzo. Echt super leuk! helemaal aan gewend al? heb je ook al echt een buikje?
@mootje, dat is wel een erg lange wachtlijst dan. en er is geen ziekenhuis in de buurt die een kortere wachtlijst heeft? @Ieoor, ja in eigen cyclus vind ik zelf ook erg fijn. het is eigen alleen ovulatie testen en zodra die positief afpsraak maken voor terugplaatsing mits de emmy's goed ontdooien natuurlijk. als alles goed gaat moet dat rond 20 juli zijn ongeveer dan hey. wel fijn dat je gelijk na de vakantie kan starten. xx meriam
Wel vreemd dat je moet wachten voor een nieuwe behandeling Mootje. Je zou zeggen, als je er eenmaal in zit, mag je gewoon door... Ja ben al gewend aan de zwangerschap hoor! En die buik groeit al echt snel, zelfs als je het nog niet eens verwacht! Bij 8 wkn zaten mijn normale broeken echt niet fijn meer, kun je nagaan! Eerst groei je door de hormonen, en later door het groeiende kindje. Wacht maar, het gaat jullie allemaal overkomen
Hallo allemaal! Ik ben hier al een hele tijd niet meer geweest, heb een enkele keer wel een prive bericht beantwoord, maar had niet zo veel behoefte om hier te zijn. Ik ben blij om te lezen dat er alweer een aantal zwanger zijn geworden, wat een goed nieuws: GEFELICITEERD!!! Jullie zijn een mooi voorbeeld voor de anderen. Ik heb niet alles terug gelezen maar ik las wel ergens dat iemand vroeg hoe het met mij ging (wat lief!). Hier gaat alles goed. Ik ben 1 juni begonnen met onze 2e ICSI poging en tot nu toe gaat het aardig met de hormonen. 25 juni heb ik de eerste FM en ik verwacht rond de 27e/ 28e de punctie te hebben. Wij hebben een beetje rust genomen tussen de eerste en tweede behandeling in omdat ik voor mijn werk naar het buitenland moest en mijn mannetje in november 4,5 maand weg moet en we dan dus niet uitgerekend konden zijn... Nu gaan we met veel goede hoop er weer tegenaan. Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Ik weet niet of ik erg fanatiek mee ga schrijven want de "rust" bevalt me wil. Ik wens iedereen heel erg veel succes! Veel liefs van Mia
hey, mootje: zo'n lange wachtlijst.. en doet ieder ziekenhuis aan een zomerstop.. en hoe lang is zo'n stop dan? susan: hey. alles goed?
mia: fijn dat je weer iets laat horen all: wij waren vanmiddag met de kinderen van mijn groep naar het ''kabouterbos'' dat is 1x per jaar voor de oudste peuters 3+ en dan mogen ze in het bos de kabouters zoeken (die wij er al verstopt hebben) en dan moeten ze opdrachtjes doen enzo.. die kinderen kijken er al ver van te voren naar uit als ze eindelijk mee mogen.. waren we in het bos... na een half uurtje begint het kei hard te regenen.. we waren allemaal doorweekt en erug gegaan naar de auto.. kei sneu voor de kinderen joh..
goedemorgen allemaal ik heb net op die digitale poli gekeken.. en de uitslag van het zaad van joey staat alleen maar dit over.. volume 1.4 concentratie 0.8 dat was t eerste onderzoek.. en t 2de stond volume 5.4 en concentratie 0.1 wat is volume en concentratie?
ik ben op die digipoli brieven aan het lezen van t ziekenhuis naar mijn huisarts.. daar staan dingen in.. die ik nog niet eens weet.. van t eerste onderzoek? vind t maar een beetje raar... en moeilijke woorden..daar staat bijvoorbeeld in dat het speculumonderzoek werd bemoeilijkt door zeer verhoogt bekkenbodumspanning dit wist ik dus niet... en er staat nog meer bij wat ik niet weet wat het betekend..?
Goedemorgen! Mia, wat leuk om weer wat van je te horen! Dus al bezig met de 2e poging! Fijn dat het tot nu toe goed gaat. Ik ga voor je duimen! Gaby, wat sneu idd voor die kinderen! En wat dat speculumonderzoek betekent weet ik ook niet. Misschien dat je heel gespannen daar binnenin bent? Ik zeg ook maar wat... Vraag de volgende de gyn er even naar. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken, want anders hadden ze het wel tegen je gezegd. Ieoor, een 6 IUI zou ik misschien ook wel doen ja, als je toch pas na de vakantie kunt beginnen met IVF. En met de hormonen valt het wel mee. De een reageert er natuurlijk anders op dan de ander. En je vraag betreft de hele polonaise voor een kindje, dat herken ik niet. Ik vond de behandeling zelf heel erg meevallen. Ik heb weinig tot geen last van de hormonen gehad. Het enige wat mij 'zwaar' viel was toch echt de wachtlijst van te voren van een half jaar. Kijk nu is het wel de eerste keer bij ons gelukt, hoe langer je erin zit hoe moeilijker het wordt denk ik. Maar iedereen ervaart het weer anders. Na een tijdje als je aan het idee gewend bent, dan zie je er weer anders tegenaan. Mootje, bij ons is er tussendoor ook een wachtlijst van 7 maand!! Daarom ben ik ook heel blij dat ik nu zwanger ben. Maar anders waren we waarschijnljk naar een ander zkh gegaan. In Zwolle zit een zkh die tussendoor geen wachtlijst heeft. Welke dat is weet ik niet. Maar iemand had daar de behandeling ook gehad, en die had geen wachtlijst tussendoor. Het is normaal dat je na de behandeling 1 of 2 maand wacht voor dat je weer begint. Je lijf moet echt rusten na zo'n behandeling. En ik denk dat er maar 1 bij mij zit, waarom weet ik niet. Nog even afwachten...ben zelf ook wel erg benieuwd Calani, wat Susan ook vraagt. Je moet voor dat je met de Puregon begint eerst altijd iets spuiten wat je cyclus platlegt. Hoef jij dat niet dan? Dan kunnen ze je cyclus ook niet goed volgen, want dan kan je eigen eisprong ook nog gewoon doorgaan. Misschien is het zwangerschapsdementie, maar ik snap helemaal niet meer hoe dat bij jou nu helemaal gaat... Meriam, fijn dat je in juli de cryo terugplaatsing hebt. Ik duim voor je dat alles goed gaat!!
Gaby, een speculum is gewoon de oude vertrouwde eendenbek. Je was wrs gewoon erg gespannen toen ze dat bij jou deden en dat is dus naar je huisarts geschreven. Nix aan de hand dus want zo'n eendenbek is nooit een pretje. Wat betreft volume en concentratie...geen idee! Denk volume: aantal ml (dus de opbrengst) en concentratie: aantal zaad/ml (in milj/ml)
hey iedereen!!! allemaal bedankt voor alle uitleg, en betreffende het platleggen, jewel maak je geen zorgen, je hebt geen zwangerschapsdementie hihi ik moet op dag 7 beginnen spuiten met orgalutran en die moet alles platleggen, is een nieuwe behandeling (en moest ook eerst 3 weken aan DE pil) Mia wat leuk dat je aan je 2e poging bent begonnen! we gaan ongeveer gelijk oplopen!!!! ik heb mijn eerste FM de 22e!! (dag 6, eigenlijk moest het s morgens dag 7 maar dan kan ik niet dus 's avonds de dag ervoor) en oja ik moet dus 150 IE Puregon spuiten tot de eerste fm. Susan wat handig dat jij zo weinig fm hebt gehad, en dan nu al een buikje, wow, zalig seg, je geniet vast met volle teugen! Gaby inderdaad, susan heeft gelijk, speculum is eendenbek en wat jij had was gewoon dat je wat gespannen was waardoor het moeilijk kon worden ingebracht, vind het wel een beetje onnozel dat ze dat in het verslag zetten voor je huisarts, veel vrouwen zijn op zo'n moment wat gespannen, en inderdaad concentratie is aantal miljoen zaadcellen per ml en volume is totaal volume in ml van het spermastaal van je man wat gezellig hier ik moet vanavond dus naar het ziekenhuis voor een 'start' labo, moet morgen dan nog een bevestiging krijgen dat ik mag beginnen met spuiten, SPANNEND
Mia; leuk weer eens van je te horen. En fijn dat jullie aan de 2e poging begonnen zijn. Heel veel succes. Hou je ons af en toe op de hoogte? Gaby; arme kindjes; regen in het kabouterbos. En vandaag is het (tenminste hier) stralend weer.
Calani; vanavond naar het ZK voor een bloedtest toch? Spannend he, 'zo voor de eerst keer. En dan morgen het eerste spuitje zetten. Het komt goed. Let maar op. Hier gaat het goed. Vrijdag weer voor de 1e FM. Voor wat betreft die eventuele 6e IUI; ik denk eigenlijk dat we dat nog wel willen proberen als het ZK het goed vindt. Dat moet ik nog even met ze overleggen. Niet geschoten is altijd mis. En voor mijn gevoel hebben we het dan tenminste alle 6 de keren geprobeerd. Manlief wil nog wel met het ZK goed overleggen. Hij wil liever niet dat ik die hormonen neem als het bij voorbaat al niet gaat lukken. Hetgeen wat mij een beetje 'tegenstaat' of 'tegenvalt' is het feit dat het zo lang duurt en er zoveel ZK bezoekjes bij komen kijken. Sommige vrouwen moeten meteen door voor bijvoorbeeld ICSI en zijn direct de 1e poging zwanger (bijvoorbeeld Suus). Dan ben je in totaal misschien 10 / 15 keer naar het ZK geweest en zwanger. Wij zijn, sinds vorig jaar juni, al 45 / 50 keer naar het ZK geweest; en ik ben nog niet zwanger. Die hormonen; daar heb ik vrij weinig last van. De Clomid was het ergste tot nu toe. Maar goed; ik heb nu dus al 5 maanden hormonen in mijn lijf. Het gaat me dus niet om de bijwerkingen. Maar om het feit dat ik al maanden aan de 'rotzooi' zit. Het is allemaal voor een goed doel, en ik doe dat braaf en graag. Maar toch blijven het hormonen. Ik hoop dat jullie het nog een beetje kunnen volgen...
Ieoor: je moet echt doen wat je een goed gevoel geeft. Vind het knap dat je het nog een keer wilt probere, ik zou zelf denk ik gelijk voor IVF doorwillen....maar dat is bij iedereen anders natuurlijk! Denk er goed over na! Mia; leuk van je te horen! hoop dat deze behandleing goed gaat, en verstandig dat je hier niet zo vaak komt. Ik merk zelf dat ik het er ook druk mee heb met de zwangerschapspagina, maar toch kan ik ook niet zonder. Ik was net de berichten aan het lezen, had vast het water opgezet voor de rijst.............hoor ik ineens gedrup.....was het helemaal overstroomt, hele gasfornuis eronder en het drupte op de grond. haha stom forum ook
Sorry nog even een vraagje; vandaag heeft de arts uit duitsland gebeld, voor de uitslag van mijn bloedonderzoek. Nou was ik niet bereikbaar dus heeft mijn mannentje contact gehad. tja...en kweet niet of hij aan die van mij ligt of aan mannen in het algemeen Maargoed...hij weet alleen nog dat er iets is gezegt dat bepaalde bloedwaarden erg hoog waren, dus kans op overstimulitie. Dus wouden ze beginnen met 100, en dan naar de 150 of 50. denken jullie dat ze het nu over de spuiten met hormonen? ik zal vrijdag nog wel even bellen met hun maar ik ben wel nieuwsgierig.....
ik kom me hier ook aanmelden. wij zijn door de dokter doorgestuurd naar aanleiding van mijn mannetje zijn spermaonderzoek. Was niet best. Zijn zaad bewoog niet! Wij hebben geen idee, wat er hierna komt. Hij loopt nu bij de uroloog. Krijgen een echo, moet 2 opnieuw zijn zaad inleveren en heeft bloed moeten laten prikken. 7 juli de uitslag. maar ben ontzettend bang dat ik nooit zwanger zal worden. En hij iszo ontzettend depri, hij huilt of is boos. Geen tussenweg dus niet erg gezellig bij ons in huis...... ik ben benieuwd en lees graag julie verhalen!
Mootje; klinkt inderdaad alsof de arts het over de eenheden van het spuiten heeft gehad. 150 eenheden is vrij standaard volgens mij. Als ze bij jou met 100 eenheden per dag zouden beginnen, kunnen ze dat altijd nog naar boven of beneden (150/50) bijstellen. Ja die mannen........ Is echt een mannending denk ik ja, om dingetjes maar half te vragen of te onthouden. Kun je morgen niet al bellen. 23 juni hebben jullie het gesprek in jullie eigen ZK in NL toch? Spannend. Heb je nog verder gebeld naar andere ZK / klinieken in Nederland? Dat Geertgen trouwens geen ICSI doet.... Ik kan het me niet voorstellen. Hebben ze dat écht tegen jou gezegd over de telefoon? Hoe is het met de rest van de dames? Ik ga nu heerlijk op de bank zitten, met een kopje thee, chocola en een ziek mannetje....
Jessy; helaas welkom hier! Tjee, wat een slecht nieuws hebben jullie gekregen naar aanleiding van het zaadonderzoek. 7 juli de uitslag. Dan zijn er dus weer 2 nieuwe zaadonderzoeken geweest? Voor zover ik weet, zijn er technieken om direct via de bal zaadjes 'op te zuigen' (sorry, ik weet niet hoe dat in medische termen allemaal heet....). Dan kunnen ze de direct verkregen zaadjes uit de bal testen. Wellicht dat daar wel bewegende zaadjes tussen zitten. Als ze er dan een of een paar vinden is wellicht ICSI een optie voor jullie. Ik weet trouwens niet of het ZK levende maar niet bewegende zaadjes kan gebruiken voor ICSI. Ze spuiten bij ICSI natuurlijk het zaadje in het eitje. (ik denk het trouwens niet...) Ik zou als ik jou was een vragenlijstje samen gaan stellen, met daarop álle vragen die in jullie hoofd opkomen. Dat je man zich zo beroerd voelt; ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is voor hem natuurlijk een hele klap. En sommige mannen ervaren het wellicht als iets dat hun 'mannelijkheid' aantast. Probeer er voor hem te zijn; goed samen praten. De uroloog; wanneer krijgen jullie de echo? Die onderzoeken hebben wij (nou ja, mijn man dan) ook gehad. Bij hem is er een spatader uit zijn bal verwijderd. Bij ons wel niet met het juiste resultaat. Maar daar hoor je toch vaak goede berichten over. Helaas kunnen jullie niet anders dan afwachten. Heel veel succes daarmee.
dank je voor de snelle reactie. Ja we moeten voor 7 juli 2 x zaad hebben ingeleverd, en de echo hebben we 30 juni. en 23 juni nog een x inleveren de 1ste x is vorige week gebeurd na het bloedprikken. Het was niet dood zijn zaad, maar het bewoog gewoon weg niet. Maar om wat meiden wat moed te geven, een vriendin van ons had iui om een kindje te krijgen de 3 de poging was raak. Bevallen van een gezonde zoon, en 2 maanden laten spontaan zwanger van een 2de. Het lag bij hem ook aan het zaad, het was langzaam. Ik hoop voor de meiden hier veel positieve dingen want het is al moeilijk zat merk ik wel....