Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ja CG, hoe laat word je gebeld morgen? Laat het ons weten he! Ben echt enorm benieuwd...
    Ook of je manlief nog in de stemming hebt weten te brengen... Onze planning is iig om het morgenavond pas te doen en dan zaterdagochtend (vrijdag valt uit want dan heeft manlief dienst :()

Meiden ik ga slapen en hoor/merk het morgen allemaal wel weer!

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen meiden,

Tjongejonge, heb je het ook een dagje wat drukker en ik mag gelijk een paar pagina's bijlezen :confused:

Als eerste: CG, heeeeeeeeeeeeeeeel veel succes met de uistlag vandaag! Ik hoop voor jullie dat het meevalt. Laat je het ons straks even weten?

Susan, wat vervelend voor je dat die echo zo pijnlijk was! Ik hoop dat alles vandaag een beetje gezakt is. Wel fijn dat er met jou op zich niks mis was! Dan nog even over dat mannelijke "zaakje": mijn vriend heeft ook kleine balletjes. Ik weet niet of ze naar binnen schieten (volgens mij niet). Maar ik heb al vaker tegen hem gezegd dat ze klein waren (in verhouding tot eerdere vriendjes). De rest is overigens van normaal formaat ;) Nu heb ik ook eens gelezen in een of ander boek dat kleine ballen nadelig kunnen zijn voor het zaad... Maar dat zou ook duiden op een te laag testosteron. En als hij een ding neit heeft is het dat laatste! Als het goed is gaat de arts hem vrijdag onder de loep nemen dus dan horen we het wel...

Esser, spannend hoor die spuitinstructie! Ik hoor van veel mensen dat ze tegen het spuiten opzien aar dat het wel mee blijkt te vallen.

Merel, hoe gaat het tot nu toe? We blijven duimen voor je!

Pim, ik weet ook niet precies hoe het zit met die waardes voor IUI/ IVF/ ICSI. Ik geloof ICSI onder de miljoen. IVF zeker erboven, maar de grens tussen IUI en IVF weet ik niet helemaal zeker. Ik geloof dat er bij IUI nog best redelijk zaad bij moet ziten, anders heeft het geen zin. Ik hoop dat we er vrijdag iets meer over te horen krijgen.

Dan nog ff over het "open zijn": mijn mannetje heeft er veel moeite mee. Hij is dan ook best stoer :) Ik mocht nog niks vertellen, vandaar dat ik hier zo veel zit. Maar we hebben wel besloten om het tegen de familie te zeggen als we een of andere behandeling moeen ondergaan. it komt vooral omdat ik dat graag wil (van hem hoeft het niet zo, maar ik ben nogal open). En op mijn werk moet ik wel iets laten weten, aangezien ik gewoon 5 dagen werk en dus vrij moet regelen voor behandelingen.

Nou, genoeg gekletst. Tot later vandaag!
    Liefs Mia

3. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    hallo meiden,

Ben helemaal op van de zenuwen; enorme spanningshoofdpijn, misselijk en duizelig... (ben dan ook best wel een stresskip)
    zit nu al gekluisterd aan de telefoon, terwijl we pas tussen 12:00 en 14:00 worden gebeld maar het kan ook uitlopen tot 17:00 uur :( :confused:
    hahaha

Heb het gisteren is aan mijn mannetje gevraagd wat betreft het ballen verhaal, ook bij hem schiet er af en toe wel een bal naar binnen, ik had echt zoiets van oh oke. (dat wil ik dan wel een keertje zien aangezien ik me er niets bij kan voorstellen ;) :oops: )
    Gisteren nog wel geklust, maar door de zenuwen was het niet echt geweldig... maar ja, als de tekenen van mijn ei er zijn word er hoe dan ook geklust :)

Mia nog maar één nachtje slapen voor jullie, spannend....

ohhhhh, ik haaat wachten

liefs C.G.

4. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hoi Mia!

Ja jij morgen je uitslag! Spannend joh! Ben inderdaad ook wel benieuwd waar die grens nou precies ligt... Maar ja, alles staat en valt met de productie op de dag van behandeling. Strax heeft hij nou net nl een slechtere dag en dan wil een IUI bijv niet lukken; dat zou wel erg jammer zijn.

CG, ben je al gebeld?

Ik heb echt totaal geen last van die echo, had gisteren wel wat lekkageproblemen zeg maar maar verder nix. Onze planning was om vanavond en zaterdagochtend te klussen maar ja, kom ik er nu net achter dat mn temp met 0.4 is gestegen! Heb wel wat langer geslapen dan gisteren maar ja, meteen manlief maar gepord en toen hebben we maar spontaan geklust! hahaha Best typisch hoor, zo op commando klussen...

Nou CG, laat iets van je horen want we zitten allemaal met je in spanning! :) Fingers crossed!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    CG, zie nu pas je berichtje... Nog zeker anderhalf uur wachten dus. Kan je vandaag weinig helpen om het wachten door te komen (zoals jij gisteren bij mij hebt gedaan, waarvoor nog dank) want moet naar mn oma op visite :( Zal wel via mn telefoon regelmatig mn email checken of er een nieuw bericht is geplaatst hier want ben oh zo nieuwsgierig en hoop voor jullie het allerbeste. Enne, over dat klussen, het hoeft niet zo fantastisch te zijn op die belangrijke momenten, als er maar wat wordt gedoneerd! Dan kan het een andere keer weer wat uitgebreider/beter, toch?
    (Bij ons was het ook een snel klusje hoor aangezien we op tijd weg moeten maar nog wel even bij mij ook wat gedaan, na zijn pleziertje, want als dat dan lukt, help je die zwemmertjes wat meer naar de goeie plek door het samentrekken van een en ander... ;))

6. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Als er straks een bericht in het nieuws komt van :

jonge vrouw flipt en loopt gillend en zwaaiend in Achterhoek, dan ben ik het hahahaha

Ik hou jullie op de hoogte hoor !

Veel liefs

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hi, hi, hi, dat wachten lijkt me ook echt verschrikkelijk!
    Gelukkig zijn wij morgenvroeg om 9.00 uur aan de beurt, dus na het opstaan gelijk weg. Ik moet wel zeggen dat ik ook steeds meer de kriebels krijg (het wordt moeilijker om mijn gedachten te verzetten), maar gelukkig gaan we vanavod naar de schouwburg naar Jochem Meyer, dus dat wordt lachen :)

Susan, wat heb je dat toch weer leuk omschreven: "lekkageproblemen".

Nou CG: SUCCES!

Tot later. Groetjes Mia

8. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    CG: je kan me ook altijd sms-en hoor (nr staat op mn hyves in mn profiel) als je echt iets kwijt moet. Ben dan wel op visite maar ik kan nog wel antwoorden dan enzo. Ik zal vragen of het nieuws op mag blijven zodat ik op de hoogte wordt gehouden over nieuws uit de Achterhoek... ;)

Mia: Lekker hoor een avondje weg. Goeie timing ook want zit je niet zo te denken aan morgenochtend. (onze afspraak voor volg wk woensdag staat ook al gepland om half 9 omdat we anders zo lang moeten wachten die dag........)

9. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    CG meid toch..... ;) Hoe is 't nou?
    Super spannend zeg! Hoe komt 't nou ook al weer dat het ZH dit telefonisch doet? Schaam, schaam......je hebt 't vast ergens nog geschreven.....
    Denk in ieder geval zeker aan je en ik blijf nu.nl in de gaten houden over die geflipte en zwaaiende vrouw door de achterhoek! Hahahaha Ben erg visueel ingesteld dus dit is een mooie ;)

En meerdere dames hier aan de klus ;)
    Kan hier zeker ook, maar heeft nu voor zaadje/eitje echt geen nut met de pil zo! Hihihi

Mrsmia; jij hebt morgen ook zal zo'n spannende dag...pffff! Maar wel errug prettig dat jullie afspraak al om 09.0u. in de ochtend is!
    Veel succes alvast!
    liefs

10. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Oeh Mrsmia...............Jochem Meyer! Mijn favo!
    Helemaal goed zeg............is jaloers, jaloers...... ;)
    Zwaai je vanavond ff naar 'm van mij?

11. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    wij hebben een telefonisch consult omdat ze dit aanboden, aangezien het anderhalf uur rijden is :(
    Dus wij dachten das mooi, maar ja de telefonische consulten vinden pas plaats op het vaste tijdstip van 12:00-14:00....

Ohh nog maar een uurtje te gaan tot 12:00 uur, kan ik nog mooi een uurtje flippen
    aahhh ahh ahhhh

bij de weg, Jochem vind ik ook helemaal geweldig, altijd lachen....

12. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Dan is het zeker mooi dat het ZH dit aanbiedt!
    Maar ook zo mega spannend en zenuwslopend!
    Ik ben deze ochtend thuis en heb vanmiddag pas 2 afspraken buiten de deur, kan ik 't in de ochtend mooi volgen hier ;)
    Nog maar een uurtje tot 12 uur..........
    liefs

13. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ohoh, wat moest ik lachen om jouw post Susan :) , maare bij mijn man ziet het er normaal uit en voor zover ik weet schiet het ook niet naar binnen.

Wat vervelend zeg, dat het zo'n pijn deed! Gelukkig heb je het achter de rug en is alles in orde.

CG...wat spannend! Ik snap dat je de telefoon zowat hypnotiseert.....ik duim voor je. En uiteraard ook voor alle andere meiden die op uitslagen of onderzoeken wachten..

Even een hele domme vraag....voor hyves moet ik dan m'n naam pb-en? :oops:

Zelf ben ik niet lang 1.67, heb bruin lang haar en donkerbruine ogen ;)

14. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Laris, je kunt je eigen Hyves adres kopieeren en plakken in een Pbtje. ;)

15. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    oe gezelig nog meer hyvers !

ga snel weer naar de telefoon......

16. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Esser, ik zal voor jou zeker even zwaaien naar hem :) Ik vind hem ook helemaal te gek. Alleen wel jammer dat die eierstokken bij mij ook zo rammelen ;)

Nog steeds geen telefoontje gehad CG? Echt spanend hoor...

Ik kan morgen trouwens niet gelijk berichten na mijn nieuws, want ik ga daarna gelijk sporten en dan lunchen met vriendinnen. Dus jullie krijgen de uitslag iets later die dag.

Groetjes Mia

17. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Jaaa, telefoontje net gehad !

We staan nu officieel in de wachtrij voor icsi ! :D

Alleen had hij het chromosomen onderzoek nog niet binnen, dus daar krijgen we als het goed is volgende week de uitslag van... De rest zag er allemaal goed uit, geen enge ziektes en hormonen waren ook goed.
    Alleen de zwemmertjes waren nog weer iets slechter, maar wel goed genoeg voor icsi !

Ben zooooooo blij ! :D

Maar ehh weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten van het chromosomen onderzoek, heeft iemand van jullie hier ervaring mee ? wat kan hier uit komen, en waar is het voor :oops:
    Ben het natuurlijk weer vergeten te vragen, handig he ?
    Maar ik ben zo blij dat we voor icsi op mogen \:D/

Mia nog 1 nachtje, spannend hoor, ik hoop dat je net zulk goed nieuws te horen krijgt als ons.

Liefs C.G.

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Yoehoe, super voor jullie Gobbling. Wow, nu op naar ICSI en een klein wonder!

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hey CG,

Gefeliciteerd met je goede nieuws :D :D :D
    Ik ben blij dat jullie op de wachtlijst komen te staan. Heeft hij nog iets gezegd over de lengte daarvan? 2/3 maanden dacht ik.

Ik weet eigenlijk niet zo heel veel van dat chromosomenonderzoek af, maar ik dacht dat dat voor ICSI standaard was. Dan kijken ze of er niet een of andere ziekte in de familie zit. Ik dacht dat die uitslag altijd best lang op zich liet wachten. Wanneer hebben ze daarvoor bloed geprikt?

Ik hoop morgen ook fijn nieuws te horen te krijgen. Ik weet eigenlijk niet op welk nieuws ik hoop. Als het maar iets is waarvoor ik niet te lang hoef te wachten en waarmee de kansen op zwangerschap vergroot worden...

Geniet jij nog maar even van jeullie goede nieuws!

Liefs Mia

20. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ze hebben daar precies 6 weken geleden bloed voor geprikt.
    Onze gyn. heeft er al achter aan gezeten, en nou horen we volgende week meer (i hope)

Ben zo blij, blij, blij... wieeeeeeee
    nou hopen dat de wachtlijst stiekem 2 weken is ofzo hahahahaha

Share This Page