Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ocharme mootje, heb net hetzelfde doorgemaakt de laatste cyclus voordat we wisten dat mijn man zijn sperma onvoldoende is, en ik was overtijd en had klachten... maar neen het heeft ook niet mogen zijn
    stom hé dat je lichaam je zo voor de gek kan houden, niet leuk! sterkte meid!

en mijn fm toonde idd groei dus voor één keer voel ik iets juist, er zitten 12 follikels en ze lijken te groeien, 2 zijn er rond de 15mm, de andere 10 huppelen daar achter tussen de 11 en de 13mm, bloed was goed, morgen terug fm..

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Calani; je eitjes zijn mooi aan het groeien. Goed zeg.
    Morgen weer een FM. Spannend. De punctie begint dichtbij te komen.
    Zie je er tegenop?
    Hoe voel je je? Heb je klachten? Volgens mij valt het jou behoorlijk mee toch?

Mootje; ik las je laatste berichtje, en des te verder ik las, des te meer ik dacht; 'yoehoe, die is hartstikke zwanger....'. Maar helaas. Je ichaam heeft je voor de gek gehouden.
    Ik had dat met de 1e IUI ook, allemaal wazige klachten waar je iets van gaat denken. En ook met deze 5e IUI voel ik met name mijn borsten heel erg, wat ik normaal absoluut niet heb.
    Ik zou er haast wat van gaan denken. Vannacht heb ik (denk ik) gedroomd over zwanger zijn ofzo, want ik moest er vanmorgen toen ik wakker werd direct aan denken.....
    Maar ik geef de Puregon en Pregnyl de schuld van mijn 'bijwerkingen'.

Hier hebben we een zalig weekend. Gister leuk bij vrienden wezen BBQen, en daarna een potje Catan gespeeld. Vanmorgen lekker uitgeslapen, en strakjes gaan we eventjes een beetje in de tuin rommelen.

Fijne zondag nog meiden.

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Jewel; gefelciteerd met de goede echo. Wat leuk.

Nee, voor zover ik weet hoeft het niet 100% te zijn na opwerking. Ik weet ook niet of dat uberhaubt mogelijk is. !00% bewegelijk. Misschien bij een man met geweldig goed zaad?
    Aantal is behoorlijk goed, we hebben al eens slechter gehad met de inseminatie. We wachten gewoon af......

Gaby; ik zag je onderschrift; wat gaat het ineens hard zeg; de eerstvolgende menstruatie mag je jezelf al aanmelden. Jee wat gaat het ineens snel.
    Spannend!!!!

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey ieoor!
    ik verdraag de spuitjes inderdaad goed, op vlak van bijwerkingen dan toch want die heb ik niet
    het spuiten op zich... de puregon valt nog mee, de orgalutran doet toch meer pijn, al is de puregon de ene keer pijnlijker dan de andere keer, als er dan ook nog eens een bloedafname bijkomt is het me soms even teveel, maar dan gaan we iets eten of spreek ik af met mijn vriendin (die alles weet) en dat helpt veel...
    ik denk dat de pu komend weekend zal zijn, mss rapper, ze hebben er nog niets concreet over gezegd, ik vermoed dat ze dat nu dinsdag gaan beslissen... en idd morgen fm :) en ivm pu, ja ik heb schrik, tijdens het "klussen" gisteren had ik onhoudbaar veel pijn aan mijn rechter eierstok, we zijn van houding moeten veranderen of ik zou geweend hebben... vrees dat de pu analoog zal zijn maar dan zonder de optie van houding te veranderen...
    leuk dat je ook in de tuin hebt gewerkt, toen mijn man lag uit te slapen van een vrijgezellenavond heb ik de hele voormiddag onkruid gewied, is zo rustgevend!
    voor de opwerking, mijn man had 74% na opwerking en dat vonden ze helemaal niet goed... maar goed ons hoofdprobleem is de vorm dus mss dat het anders wel goed was... ze verwachten bij voorkeur toch meer dan 95% heb ik begrepen... raar hé
    fijne zondagavond nog!

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ieoor: ja snel he.. er is wel een kans dat we nog een maand moeten wachten.. vanwege de drukte.. k hoop t niet.

zo werd vanmorgen pas om 10 uur wakker.. das echt zo laat.. normaal is dat rond 6 of 7 uur.. maar ja.. gingen ook pas tegen half 3 naar bed.. :)

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi allen,

Na bijna een week hier niet geweest te zijn weer even bijgelezen. Succes voor degene die weer naar ziekenhuis moeten aankomende week. Ik heb zoveel gelezen dat het niet is blijven hangen.
    Ben zelf weekend lekker weer naar onze caravan geweest. En ook wij hebben onkruid moeten wieden. (en gras gemaaid en heg gesnoeid).
    Gisteren heerlijk een stuk gelopen en klein beetje verdwaald. Niet alle wegen stonden op onze gps, dus ja waar moet je dan heen als je ergens in een bos loopt.

Wij doen zelf aan geocaching, dit is een soort schatzoeken. Erg leuk, maar soms best lastig. Zeker als je het ook nog eens moet vertalen van duits in nederlands. En met een dik bladerdek enige afwijkingen. Eerste route afgebroken en gewoon lekker gewandeld. Aan de ene kant rustgegevend aan de andere kant best vermoeiend in de warmte.

groetjes zonnetje

7. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje aan jullie, gezien jullie mannetjes ook allemaal te kampen hebben met minder goed zaad! Mijn lief zou graag eens per mail in contact komen met andere mannen die slecht zaad hebben. Gewoon om eens ervaringen en gevoelens uit te wisselen, omdat hij er behoorlijk moeite mee heeft. Het moeten geen "zielige-mannen-met-slecht-zaad-clubje" worden, hahaha, maar gewoon eens een mannen onder elkaar mail waarin ze elkaar eens steuntje kunnen bieden.

Denken jullie dat jullie partner daar behoefte aan heeft? Ik hoor het wel!

Groetjes, Annerie

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi Annerie,

Zo te zien ben je al lang bezig en ook al een miskraam.
    Ik ben bang dat mijn man daar niet aan gaat beginnen. Die heeft al moeite om erover te praten tegen mij en zijn eigen ouders.
    Die kropt alles op, hoewel hij er wel moeite mee heeft. Dat haal ik er ondertussen wel uit.
    Vind het goed dat je man er ook over wil praten. Daar zijn inderdaad weinig websites voor heb ik het idee.
    Succes

groetjes zonnetje

9. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik dacht ook altijd dat mijn man daar geen behoefte aan had. Maar gisteren begon hij er opeens over. Dat hij daar wel eens een keer behoefte aan had. Ik heb gezegd dat ik het bij de forum dames wel even zou polsen ;).

Sja, we zijn alweer een tijdje bezig en staan nu voor ICSI nummer 3. Laten we hopen op driemaal scheepsrecht.....

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey annerie
    ik denk dat mijn man dat niet zal willen/durven, net als zonnetje haar man praat hij er zo weinig mogelijk over, maar goed je weet nooit
    dus ik zal het hem vanavond eens vragen!
    en succes met icsi 3, mag je zodadelijk aan beginnen, en ja hoor, derde keer goede keer!
    deze avond 3e fm joepie, ik voel me ook als een broedkip, voel zo mijn eierstokken vol eitjes zitten, bij elke beweging... heb dit nooit eerder gehad, heb natuurlijk ook nooit eerder zoveel eitjes ineens gehad...

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is mooi calani, hopen dat het gaat lukken.
    En voor annerie ook hopen dat 3 x scheepsrecht is.

Ik ga vandaag er helemaal niet over beginnen.
    Vandaag 2 jaar getrouwd, dus laten we het gezellig houden.
    Mijn ouders komen vanavond ook langs, van mijn man niet. Die vonden het te ver. (ruim een uur rijden).
    Dus klein feestje. Ben druk aan het bakken. Keuken is puinhoop. Ben 2 soorten kleine taartjes aan het maken, tutti frutti voor het avondeten en bitterkoekjespudding. En dat allemaal achter elkaar. Dus zo eerst keuken maar opruimen.

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zonnetje, gefeliciteerd met je huwelijksdag! Maak er een mooi (klein) feestje van vanavond.

Calani, best logisch dat je je buikje nu voelt; dat hadden de meesten hier! Gaat dus allemaal de goede kant op!

Annerie, idd al een tijd bezig met al enkele tegenslagen... Hopelijk wordt de volgende ICSI wel afgerond met een positief eindresultaat!
    Wat betreft dat in contact komen met andere mannen...ik denk niet dat mijn mannetje daar op zit te wachten. Hij praatte er al nooit over met mij dus ik denk al helemaal niet met anderen. Hij is vrij gesloten en had zoiets van 'ik kan er toch nix aan doen of veranderen; het is nu eenmaal zo.' (best irritant hoor af en toe)

Misschien dat andere mannen wel willen??

Liefs Suus

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als ik het zo lees zijn er verschillende mannen die er toch niet over willen praten. Ben ik wel blij om dat mijn man niet de enige is die hier last van heeft. Maar is erg lastig ja. Zeker omdat het als het eruit komt vaak ongelegen komt (vlak voor het slapen gaan) of er op die manier eruit komt dat ik ook niet weet wat ik met de reactie aan moet. Schijnbaar toch een erg gevoelig onderwerp voor mannen.

Wordt inderdaad klein feestje. Keuken is weer op orde en gebakjes staan klaar.

14. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    mmm ik had toch wel gedacht dat er mannen waren die er wel over zouden willen praten, maar dat is ieders goed recht natuurlijk en net waar je wel of geen behoefte aan hebt.

Mijn man is er heel open in en praat er geregeld met me over. Hoe moeilijk hij het vindt dat hij me 'geen kinderen kan geven', dat hij bang is me hierdoor niet gelukkig genoeg te kunnen maken en zich soms 'weinig mannelijk' voelt. Ik kan niks anders dan ernaar luisteren en zeggen dat ik van hem hou en hij er natuurlijk niets aan kan doen. Maar net zo goed als hij niet precies weet hoe het is om maand na maand weer ongewenst ongesteld te worden, zo weet ik niet precies hoe het voor een man is om slecht zaad te hebben...

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Misschien een idee om er een apart topic voor te openen.
    Niet iedereen leest in dit topic mee, misschien krijg je dan meer reacties.

Hopelijk vind je mannen die wel willen mailen.
    succes

16. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoi Annerie,
    Ik zal mijn man eens vragen; die praat er op zich wel goed over hoor, maar kan nog niet z'n emoties er echt in kwijt. Hij heeft t gevoel dat hij nog het een en ander opkropt. Dus ik zal het eens zeggen, misschien vindt ie t wat!
    Groetjes, hypo

17. gaby1986

hey allemaal

annerie: k zal t vragen aan mijn vriend of hij dat will... eerst prate hij er helemaal niet over.. maar hij komt los.. was laatst binnen en hij buiten met een vriend van hem.. en hij was helemaal aan het uitleggen hoe icsi in z'n werk gaat enzo.. k was wel blij om dit te horen.. :)

de rest: lekker warm hé :D

18. gaby1986

vanavond om half 8 op rtl 4 komt er iets op de tv over vruchtbaarheidsbehandelingen in nederland en buitenland.. misschien gaan ze wel de grens verleggen :D

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    dus tijdens rtl4 nieuws?

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    nahhh ik werd gebeld voor mn schoonvader dat er een programma op tv kwam over vruchtbaarheidsbehandelingen......ik zoeken op internet enzo! wisten niet welke zender en hoelaaat.....en ik denk: stel ik hier de vraag of julie iets weten! en ja hoor! waar deze site wel niet alllemaal handig voor is.....bedankt! ik ga kijken!

Deel Deze Pagina