Calani, succes hè!! Hypo, hoe is het met jou? Al wat bekomen van de buikgriep? Ieoor, hoe gaat het met jou? Kun je de ww nog wat doorkomen? Je hebt vandaag een belafspraak zie ik, ben heel benieuwd! Dus de mannen willen niet graag hun gevoelens delen dus. Mijn vriend heeft daar ook niet echt behoefte aan. Hij had het in het begin er wel een beetje moeillijk mee. Ik heb gezegd dat hij er toch niets aan kan doen. Het is nou eenmaal zo, het is zijn schuld niet. En wij praten er ook goed over, onze relatie is alleen maar beter geworden sinds wij in de mmm zitten. Goed met elkaar blijven praten is echt belangrijk! Met mij is alles goed. Ben wel heel erg moe, maar dat was oud nieuws Over 2 weekjes weer een echo. En dan hebben we ook vakantie, heb ik echt zin in! Een hele fijne dag nog allemaal! Liefs Jewel
Ik las net op de vorige pagina dat iemand zei dat mannen zich in hun ego aangetast voelen dat het probleem bij hen ligt. Dat herken ik ook wel. Maar nu even over ons vrouwen van mannen met slecht zaad. Hoe gaan jullie daar nou mee om? Ik vind het zelf ook enorm frustrerend dat 'het niet aan mij ligt' (klinkt niet leuk) en ik precies elke maand mijn ei op dezelfde dag heb (ik voel het elke keer) en dus 'gewoon vruchtbaar ben'. Daar heb ik het niet zo vaak over met m'n man want hij heeft al zoveel andere dingen aan zijn hoofd, maar ik vind dit wel heeel moeilijk hoor. Niet dat hij er iets aan kan doen, maar minstens even frusterend als het hebben van slecht zaad.
IN DE MMM: Calani: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI, punctie ICSI 1 op 2 juli Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 5e IUI, NOD 9 juli / het gaat IVF worden Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma, 1 ICSI in november. Mouse: slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Heb die van mij iets aangepast Calani?? Hoe gaat het? Weet niet hoelaat je de punctie hebt, lekker uitrusten daarna! maar toch zijn we hier erg benieuwd hoe het ging hihi dus als je ff fut over hebt..... Ieoor: jij hebt een belafspraak gehad? hoe is het gegaan? Is er iets uitgekomen? Ik heb mijn man ook gevraagd of hij er behoefte aan had om te praten, maar hij zag het ook niet zo zitten.....hij zei: daar word mn zaad toch niet beter van. Nouja zeg.... maargoed wat hij wil... Mijn man vind het wel erg wat er allemaal speelt maar hij weet zeker dat het ons gaat lukken dus hij is er wat nuchter in. Wat hij wel naar vind is , dat het eigenlijk aan hem ligt, en dat ik het meeste ervoor moet gaan doen, met behandelingen enzo. Vandaar dat hij ALTIJD mee wil naar elke afspraak hhaha. Maargoed vind ik ook wel fijn. En ik zeg ook altijd tegen hem: het is niet zo dat jij geen kinderen kunt krijgen, maar WIJ kunnen geen kinderen krijgen op de normale manier. Onze band is nog sterkte geworden dan hiervoor. Sommige mensen vragen wel eens of ik niet een gevoel heb dat het allemaal zijn schuld is ofzo. Maar dat is nog nooit in mij op gekomen. het is nou eenmaal zo en we gaan er samen wat aan doen. En bij mij zit het ook niet helemaal goed, omdat ik het pco syndroom heb dus hebben we allebei schuld
IN DE MMM: Calani: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI, punctie ICSI 1 op 2 juli Gaby: slechte kwaliteit sperma, 23 juni icsi spreekuur. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 5e IUI, NOD 9 juli / het gaat IVF worden Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma, 1 ICSI in november. Mouse: slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Ik heb mij ook op de lijst erbij gezet. @annerie: ik heb het er ook moeilijk mee hoor. Weet niet of het bij mij goed is, maar is wel frustrerend. En ik ben ook elke maand ziek tijdens mijn ongesteldheid. Last van misselijkheid, buikpijn en rugpijn. En dat al 2 jaar lang dus. Zeg ook wel dat mijn man er niks aan kan doen (dat is ook zo), maar leuk vind ik het niet. Tot op heden heb ik er nog weinig voor moeten doen, maar nu we op moeten voor gyn en iui komt de druk bij mij te liggen. Maar ja, wat doe je eraan. Ben allang blij dat de techniek zover is dat er nog mogelijkheden zijn. Al geeft het soms veel frustaties. Zeker het lange wachten en van de een naar de ander gestuurd te worden. Zeker als er veel mensen in je omgeving zo zwanger zijn is het frustrerend. En de onbegrip die er kan zijn. Ik heb ook al gezegd dat het onze wens is en dat het ons niet lukt. Was toen voor proefopwekking voor iui. De vloeistof die ik moest halen was voor hem. Heb ik ook gezegd voor ons. Maar dat ziet hij anders denk ik soms
Even ego over de belafspraak (ben gebroken met dit weer zeg...). We hebben de arts gesproken vanmiddag. We zijn er niet veel wijzer van geworden. Om een lang verhaal kort te maken. Er zijn 2 fertiliteitsartsen en 2 gynen in ons ZK. We hebben alle 4 de artsen al meermalen gezien/gesproken. Allemaal gaven ze aan dat het ZK geen wachlijst kent. Afgesproken met de 2 fert artsen dat ik in de zomerstop (aug) zou beginnen met de pil, en in sept met de medicatie zou beginnen. Dit kan nu niet, qua drukte in de planning, er zijn mensen voor ons aan de beurt. En daar balen we van. Op 20 mei te horen krijgen dat het IVF moet worden, en dan pas begin oktober op zijn vroegst mogen beginnen. Dat vinden wij toch best een wachttijd van 4,5 maand. De gyn die we vandaag gesproken hebben vind IUI nummer 6 niet zinvol. Hij zou proberen een IVF plekje voor ons vrij te maken, zodat we begin september met de medicatie kunnen starten, maar dat lukt niet. Dan zouden ze een ander af moeten bellen........ Vandaag al contact gehad met 2 andere ZK. 1 arts belt ons vanavond nog even op. Wordt dus nog vervolgd.........
IN DE MMM: Calani: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI, punctie ICSI 1 op 2 juli Gaby: slechte kwaliteit sperma, aanmelden bij eerstvolgende menstruatie. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 5e IUI, NOD 9 juli / het gaat IVF worden Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma, 1 ICSI in november. Mouse: slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Sabrien: zwanger na 3e ICSI Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI calani: hoe is het gegaan?? ben nieuwschierig... ieoor: dat is best lang wachten ..
hey meiden sorry voor het late nieuws, zat bij mijn mama thuis om me te laten verwennen en was nogal moe Laat ik beginnen met te zeggen dat het geen horror verhaal is! de prik in de bil is echt wel schitterend, ok die is even niet leuk (brandt een beetje) maar daarna had ik echt geen zenuwen meer en was ik zo enorm slaperig!! dan moest ik zo even wachten alleen in een zaaltje, half liggen soezen, ok dan naar zaaltje voor de punctie, was daar heel koud, alles werd grondig afgedekt en ontsmet, en dan de verdoving, 2 prikjes, dat brand ook een beetje venijnig maar duurt niet zo lang, en het aanprikken zelf voelde ik soms even benauwd maar dat was alles, heb geen pijnstilling bijgevraagd dus dat zegt genoeg ben echt enorm aangenaam verrast, dacht dat het veeeeeel meeeer pijn zou doen oja het belangrijkste: 15 eicellen! meer weet ik niet... zucht nu dus afwachten, zondag of dinsdag tp... bedankt dat jullie allemaal aan mijn gedacht hebben!!!! heel lief!! dit forum is echt wel goud waard!!! Ieoor, wat lastig die artsen, hopelijk een beter telefoontje zo dadelijk! Oja ivm met mijn man, het is intussen al helemaal in orde hoor, eigenlijk zijn wij sinds start mmm ook meer naar elkaar toegegroeid, gisteren had ik het even moeilijk maar vandaag bleek dan dat hij helemaal niet doorhad hoe belangrijk ik het von dat hij even bij mij kwam zitten... misverstandje dus vandaag was hij hééél lief en bezorgd, zo schattig! Annerie, ik begrijp je gevoelens, soms denk ik ook zo van hoe oneerlijk het is als het aan de man ligt dat toch de hele behandeling voor de vrouw is maar zoals iemand het hier al zei, ik wil echt wel samen met hem een kind, niet van een andere man, dus los van aan wie het ligt... we kunnen het samen niet
Calani; wow wat goed; 15 eicellen. Ik ben trots op je, je bent tot nu toe een goede broedkip!!! (hihi). Fijn zeg dat de punctie je zo meegevallen is. Dat is goed voor ons allemaal om te horen! Fijn dat het weer helemaal goed is tussen jouw en je mannetje.
Lieve meiden... Helaas moet ik toch even wat aanpassen hoor m.b.t. Sabrien.....hopelijk gaat t nu wat beter met haar. IN DE MMM: Calani: slechte kwaliteit sperma, definitief ICSI, punctie ICSI 1 op 2 juli Gaby: slechte kwaliteit sperma, aanmelden bij eerstvolgende menstruatie. Hypo: slechte kwaliteit sperma, 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. Ieoor: 5e IUI, NOD 9 juli / het gaat IVF worden Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: slechte kwaliteit sperma, 1 ICSI in november. Mouse: slechte kwaliteit sperma (resultaat operatie varicocèle afwachten) zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui Sabrien: mk na 3e ICSI; juni 2009; veel sterkte Sabrien!!!! ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Getsie; als ik nu t zo zie staan achter mijn naam....sept. start ICSI 1; dan is het wel heel onwerkelijk nog hoor!!!!! Ik ga maar een proberen te slapen met deze hitte! xxx hypo
Oh trouwens..... vinden jullie dit gedicht ook zo ontzettend mooi.....flink wat tranen kreeg ik ervan! "In gedachten ben ik al jaren zwanger van jou, m'n kind dat ik al zo goed ken. Maar de laatste tijd word ik steeds banger dat jij niet weet dat ik je moeder ben. Iedere dag word je bij een ander geboren, elke keer draag je een andere naam. Ik hoop zo dat je eens bij mij zult horen, zodat we samen verder gaan." Komt uit het boekje "open zenuw". Ik vind het prachtig! Trusten!
hypo hoe stout van jou... je hebt me tranen bezorgd terwijl mijn plan was pas te huilen als ik slecht nieuws krijg ivm onze emmy's heel mooi gedicht! snif
@calani: gelukkig dat het weer goed is tussen je man en jou. Mannen zien dat soort dingen ook niet altijd. Veel eitjes gelukkig. En dat het meeviel is ook prettig. @hypo: mooi gedicht, heb het ook al eens eerder op een forum gezien. Boekje heb ik nog niet gelezen. Zal het eens gaan zoeken. Herkenbaar gedicht @sabrien: balen en succes ermee
Hypo; mooi gedichtje! Spannend en raar he, dat de daadwerkelijke behandeldatum steeds dichterbij komt. Hoe gaat het verder? Calani; hoe voel je je vandaag? Ben je ziek thuis, of gewoon aan het werk? Doe je wel rustig aan! Sabrien; hoe is het met jou? Gaby; en met jou? Hier zijn we erg aan het dubben over wel of niet overstappen naar Geertgen........ ZH in Den Bosch zijn ze wel heel aardig, maar communicatief gaat er veel fout...En we moeten tegen de afspraak en belofte in, ineens bijna 4/5 maanden wachten op IVF.....We voelen ons er vaak een nummer.Maar het is wel lekker dichtbij, Geertgen; kan ik direct starten, erg aardige artsen/personeel. Daar voelen wij ons niet zo'n nummer. Geertgen gaat enkel en alleen voor zwangerschappen. Dat zegt die arts die we nu 2 keer gesproken hebben ook steeds; wij willen zwangerschappen zien. 'aan de pil ???' zegt hij dan!!! Dan weet je zeker dat je NIET zwanger gaat worden die ronde. En wellicht was dat nu nét de ronde waarin het zou gaan lukken. Nee daar doen ze bij Geertgen niet aan. Dat het in ZK wel moet, is volgens hem echt onzin, en is enkel voor de planning. Om je eierstokken rustig te maken en plat te leggen zijn andere medicatie voor bedoeld. Geertgen is wel 1 uur rijden.. Al met al, neigen we erg naar Geertgen. Deze tweestrijd hebben we in januari al gehad tussen Den Bosch en Geertgen. En nu hebben we het dus weer. Wordt vervolgd....
hey, ieoor: moeilijk hoor zo'n keuze maken..hoe lang moet je rijden voor het ziekenhuis is den bosch? hier is alles goed.. ben aan t wachten tot ik ongi word.. haha.. nog nooit zo erop gewacht ik ben lekker vrij vandaag.. heb t hele huis al gedaan.. en de was is nog bezig.. is altijd weer fijn.. dat alles is opgeruimt en schoon is calani: wat fijn dat het is meegevallen echt super en ook een mooie score zeg! hypo: mooi gedicht hoor! kende hem ook al.. maar erg mooi. zo wat is t warm.. heb net maar een waterijsje ter afkoeling gegeten
Gaby; respect dat jij gepoetst hebt vandaag. Ik kan het niet opbrengen vrees ik. Ik heb wat was opgevouwen (heel snel) en ben wat wasjes aan het draaien. En ik vrees dat ik het daarbij ga laten. Ik heb het zó warm Ik ga straks internet afspeuren voor een split airco. Den Bosch is voor ons zo'n 20 minuten rijden. Geertgen is voor ons zo'n 50 minuten rijden. Ik vind het ook 'spannend' om het vertrouwde op te geven moet ik zeggen. Mijn man vindt dat we naar Geertgen moeten gaan.
ieoor: ik kan niet voor jou beslissen. maar als ik zelfs zou moeten kiezen.. zou ik kiezen voor het ziekehuis waar jij je het fijnste bij voelt..
Ieoor: ik zou voor geertgen gaan. die kleine dingetjes is echt wel belangrijk. en 4/5 maand wachten, dat is echt lang hoor! ik zou het zelf niet trekken! dan heb je zeker al een poging achter de rug. En die 30 min maakt ook niet uit toch?!Dat is het enige nadeel wat je net opnoemde...nou en als dat het enige is!? Je moet natuurlijk doen waar je je zelf lekker bij voelt en vertrouwd voelt!!!! ik weet hoe moeilijk het is om zoon keuze te maken hahaah wij hebben 28 juli een gesprek in dusseldorf....toch even kijken wat hun met ons van plan zijn....hihihi en daarna zien we wel weer verder. Succes met je beslissing! Dat boekje open zenuw, is dat een boek over vruchtbaarheidsproblemen? een info boekje of echt een boek!? anders ga ik die ook even lezen haha erg mooi gedichtje
Mootje; ja, jij weet er inderdaad alles van, hoe lastig het is om te kiezen. Ik jou maar advies geven..... en het zelf ook niet weten (hihi). Ik denk eigenlijk dat ik de afspraak van 15 juli in het ZK met de arts wil laten staan, en ook alvast een afspraak bij Geertgen maak. Afbellen kan altijd nog.... Lastig, lastig, lastig. Dat boekje, open zenuw, heeft ook een site; Open zenuw - Boek over vruchtbaarheidsproblemen en je omgeving | ivf, icsi, iui en onvruchtbaarheid Ik hoor iedereen er altijd erg positief over, enkel heb m zelf nog niet gekocht. Fijne avond allemaal.
hey iedereen neen hoor ben nog niet gaan werken, heb nog pijn als ik stap dus ik lig of zit de ganse dag (had mijn gyn wel gezegd dat ik dat moest doen...) dus het is hier zeer rustig ieoor, ik zou zo direct naar geertgen gaan, alles is daar goed en juist die 30 minuten verschil, dus een uur in totaal, dat zou ik er zo voor over hebben!! wat je plant lijkt me ideaal, een afspraak in beide ziekenhuizen en dan kan je nog kiezen, geertgen lijkt me aangenamer EN SNELLER goed ik ga jullie laten geniet van het mooie weer en tot snel calani