Calani; 1 emmy is al geweldig toch! Ik zou het ook spannend vinden hoor meid. Geeft niks. Een leuke spanning. (Wat voel ik me soms toch oud. De meeste van jullie zijn rond de 22/25 jaar volgens mij. Ik word bijna 33......) Vandaag is het dag 11 na de IUI. Donderdag moet ik ongesteld worden. Ik test de laatste maanden niet meer. Ik ben steeds zó precies na 2 weken ongesteld, dat ik dat af wacht. Stel dat ik donderdag niet ongesteld zou worden, dan ga ik er vrijdag een testje tegenaan gooien.... Maar ik tel er niet op hoor, gezien de afscheiding die ik heb.
@ieoor: hopen dat je niet ongi wordt. Is afwachten. Klachten kunnen allebei betekenen. Zou inderdaad tot vrijdag wachten. Ik ben trouwens ook al wat ouder dan 22/25 hoor. Ik ben 29. Oke, jij bent nog ouder, dat is wel zo. Voel me soms ook al wat ouder indedaad. En de wens begint toch beetje te dringen ivm leeftijd ja. Ik was pas 24 toen ik mijn wat kreeg met mijn man en ook net van school af. Er zelf voor gekozen om eerst wat te werken, daarna wilde ik eerst trouwen. Niet te weten dat ik na 2 jaar wachten nog niet zwanger zou zijn. Maar dat zijn keuzes die ik zelf gemaakt hebt. Mijn man wilde eigenlijk na 2 jaar al kinderen hebben (voor we trouwde). Maar dat vond ik zelf iets te snel. Hoewel ik nu soms wel beetje spijt heb ervan. Maar ach. Hopelijk komt onze tijd ook nog.
Ieoor, jij zou ook maar 1 emmy terugkrijgen, qua klassering zijn we even oud (vanaf 35 2 emmies) en waw donderdag, spannend seg hopelijk is het vanavond interessant, als je vragen hebt, je weet ons te vinden hé (is allemaal een beetje veel zo in het begin) maar goed wie weet heb je het allemaal niet nodig... Zonnetje, mijn man en ik kennen elkaar al 9 jaar... ik wou al heel lang kinderen maar idd eerst trouwen en werken, dus zelf ik beklaag het me... en al die jaren aan de pil voor niets...
Dames; even ego; ik kom net terug uit het ZK; foto van mijn enkel gemaakt; die is dík. Echt ongeloofelijk!!! Ik miste vanmorgen de eerste 1 of 2 tredes van de trap met naarboven lopen. Het is gelukkig niet gebroken. Maar lopen kan ik echt niet. Ik ga zwelgen op de bank.... Het is trouwens vandaag precies een half jaar geleden dat ik op mijn hoofd gevallen ben. Ik hoop niet dat ik vanaf nu elke 6e januari en elke 6e juli iets krijg (haha)
ieoor: spannend hoor.. hoop dat je niet ongi word.. en gevallen? tjee? doe maar lekker rustig aan.. calani: spannend hoor morgen all: weet nu al dat ik overtijd ga.. heb nog nergens last van en moet eigenlijk morgen ongi worden.. wacht je er eindelijk op.. morgen alweer dag 33..
hi dames, Ik zal wat meer over ons vertellen. Ik ben 24 en mijn man 30 ( wij zijn al getrouwd 3 jaar) 2 jaar later hadden we kinder wens na 2 jaar mycrogynon te hebben gebruikt gestopt. Altijd een nette cyclus gehad tussen de 28-29 ik voelde ook altijd mijn eiersprong en altijd goed in de gaten gehouden. Nooit zwanger geraakt. Contact gehad met de HA en afspraak gemaakt. Uiteindelij op gesprek geweest werden we doorverwezen naar de gyn ik kreeg een echo en me man moest zaad inleveren. Mijn controle was goed en uit het gesprek bleek ook alles ok te zijn. de gyn zei ik ga geen inwendige onderzoek doen want je cyclus is goed en keek in de echo mijn baarmoeder en de slijm was ook goed hij kon ook zien dat ik pas een eiersprong heb gehad. Ik helemaal opgelucht natuurlijk tot dat ik een telefoontje kreeg van me HA met de uitslag van me man. ze zei 97 % van de zaad is gewoon niet goed hele slechte zaad het zwemt gewoon niet. ik was op werk helemaal van slag. 18% procent hebben we kans op kunstmatige manier ik weet echt niet wat ik ervan moet denkn. Ik en me man hebben gehuild. Nu hebben we in augustus een afspraak bij de fertiliteitsarts voor een spreekuur. ik weet helemaal niks over hoe en wat voor behandeling we krijgen. Nou dit is ons verhaaltje
Arme ieoor, al hinken naar de info avond dan maar... toch goed dat er niets gebroken is, elk half jaar toch extra voorzichtig zijn hoor! Gaby, overtijd, wat lastig dat je cyclus soms langer duurt, hoe lang ga je wachten vooraleer een testje ertegenaan te smijten sjan, moest je de precieze resultaten van je man kennen zouden wij je meer kunnen zeggen over je opties, als er maar 3% zwemt, denk ik dat je sowieso IUI of zelf direct IVF/ICSI in je hoofd moet houden, maar goed los van die 3% beweegelijkheid, is het aantal en de vorm ook belangrijk grts cal
calani: ow dat weet ik echt niet.. k wacht het gewoon af.. sjan: bij mijn vriend is dat 96% en er is nooit tegen ons gezegd dat je dan maar 18% kans hebt op een kunstmatige zwangerschap..?
ja de HA heeft dat tegen me gezegd. ik weet ook niet wat het inhoud ik was van slag dus kan amper luisteren. was er bij jou ook problemen
bij mij waren er niet echt problemen.. maar bij mijn vriend dus bijna hetzelfde als bij jou vriend.. en wij kunnen wel gewoon icsi doen.. dus dan kun jij dat ook..
@ieoor: hopelijk toch niet elk half jaar ongelukken voor je. En anders die dag maar een geluksklavertje meenemen. En voorzichtig zijn (is niet eens op vrijdag de 13e gebeurd). Succes met je enkel. Hoe was je infoavond. @gaby: ook ik heb last van uitstel als ik erop zit te wachten. Ik had het toen ik voor de proefopwekking moest voor de iui. Mijn eisprong zit elke maand precies op dezelfde dag, had het zo gepland dat het precies zou passen voor het inleveren van het zaad. En ja hoor, natuurlijk later dan moest. Dus kon ik de afspraak verzetten. Was kiezen tussen eisprong en inleveren zaad. Hopen dat het snel komt voor je. Of dat je gewoon zwanger bent. @sjan: is afwachten wat de behandeling is. Ik was ook van slag inderdaad. Had de uitslag ook telefonisch gekregen, ergste vond ik nog dat ik het mijn man moest vertellen. Ik denk dat het isci gaat worden, want voor iui moet er ook genoeg bewegelijk zaad zijn na de opwerking (bewerken sperma voor inbregen). En inderdaad zijn er meer dingen van belang. @calani: succes vandaag en hopen op goede resultaten
Sjan; welkom hier (helaas). 97% wat niet beweegd is nog maar de uitslag van 1 semen analyse. Het ZK gaat zeker nog 1 of 2 keer een zaadtest doen. Verder is het percentage maar 1 ding. 97 % van 2 miljoen zaadjes is natuurlijk een heel ander aantal, dan 97 % van 45 miljoen zaadjes. Je kunt helaas vooralsnog niet anders, dan alle onderzoeken in het ZK af te wachten. Naar wel ZK gaan jullie? Jullie wonen in Brabant zie ik. Den Bosch? Gaby; ik hoop dat je ongesteld snel komt. Zonnetje; 18 augstus naar het ZK; begint op te schieten. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Heel vreemd, 2 dagen eerder dan normaal. ZK gebeld. Donderdag uitgangsecho en laatste gesprek met onze eigen arts. Ik wil nog 1 keer doorspreken hoe het allemaal gegaan is, en wat er steeds misgaat. Vanmorgen weer; ik zei tegen manlief, bel jij maar, wellicht dat ze bij jou minder moeilijk doen (de assistentes). Hij zegt; wij willen binnen 3 dagen een gesprek met de arts en een uitgangsecho. Assistente zegt; bla, bla, bla. Morgenvroeg, half 9. Dat is mooi zegt mijn man, dan is er ook meteen tijd voor het gesprekje ingepland? Nee zegt ze, dit is bij de verpleegkundige........ Ik denk dan direct, spreken wij Russisch ofzo? Als ik vraag om de arts, vraag ik niet om de verpleegkundige. Maar goed, ik wil dus nog 1 keer van haar horen waarom ons is gezegd dat er geen wachtlijsten zijn, en waarom de artsen zeiden dat ik nu nog een 6e IUI kon doen (in juli) dan in augustus (zomerstop) aan de pil zou gaan, en dan direct in september met de medicijnen zou starten. Nu ineens kan dit niet meer. Als aan dit gesprek geen goed einde komt, gaan we denk ik zeker naar Geertgen. Dan kan ik over zo'n 20 dagen vanaf vandaag al met de medicatie starten!!!!! Dat is echt al heel snel. Verder de infoavond; was interessant, maar ik heb niet echt iets nieuws gehoord. Maar ben wel blij dat we even geweest zijn. Is toch altijd nuttig. Deze week beslissen over Geertgen of Den Bosch; spannend weer; keuzes maken. Verder mijn enkel begint blauwig te worden, en de dikke bult aan de ene kant, is nu over heel mijn enkel uitgezakt.... Ik ga mezelf op mijn kont van de trap af laten zakken, en kom dan voorlopig niet meer bij de computer. Dag meiden, fijne dag.
Calani; ik denk aan je!!!! Hoe is het gegaan? En hoe waren de emmy's? Krijg je nog cryo's? Vertel, vertel, vertel.
ieoor: jeetje al da ziekenhuis gedoe.. nichtje van joey was ook niet tevreden met het ziekenhuis en is ook naar geertgen gegaan rustig aan van de trap af hé.. 1x vallen is meer dan genoeg.. calani: waar ben je? laat eens horen hoe of wat!
Ik vind binnen 3 dagen een afspraak hebben al heel snel. Zeker als ik bij ons kijk lukt dat nooit. Ik vind 18 augustus nog best ver weg eigenlijk. Nog 6 weken wachten. En het valt midden in onze vakantie, maar anders werd het nog week later. Mijn schoonzusje bevalt tussen vandaag en volgende week dinsdag, dus heb niet zo hele beste bui. Blijf het lastig vinden allemaal. Moet dan ook op kraamvisite. Schoonzusje ligt me ook niet helemaal. Dus dat speelt ook wel mee. Volgende week zelf ook weer ergens ongesteld worden, hopen op wonderen doe ik niet. Aangezien kans erg klein is dat het zo lukt.
calani: hoe is die gegaan? Nou beginnen we wachtweken he.....wat is het trouwens snel gegaan bij jou. Ieoor: aaahh arme jij met je hoofd en je enkel! Jammer dat je ongi bent, nougoed....op naar de ivf dan! Sjan: mijn man heeft ook slechte uitslagen van het zaad, maar onze arts die vertelde, als er maar een paar zaadjes zijn, of zelf maar 1, en die komt d.m.v. ICSI in je eicel. dan zijn alle problemen opgelost. Niet dat je dan gelijk zwanger bent, maar dan heb je net zoveel kans als 'normale" mensen die zwanger willen worden in de maand. Want de problemen met zaad zijn vaak, dat ze te zwak zijn, niet beweegelijk, en te weinig. Maar als ze in het eitje worden gebracht, kom je al een heel eind! Dus hou nog moed,
@ ALL!! tanx meiden voor jullie moed gevende woorden ! na een aantal verhalen hier geleest te hebben raak ik de moed niet kwijt!!! Ik zal met mijn afspraak even gelijk navragen die uitslag of dat nou 45iljoen of 2 miljoen of dergelijke is. @ IEOOR Ja ik kom uit brabant en wij moeten naar de amphia. Ik kom niet uit den bosch maar uit oosterhout.
hey meiden sorry voor het opnieuw late nieuws sinds 15u zijn mijn man en ik in het bezit van een topembryo (blastocyst, geen fragmentatie, alles perfect) we hebben ook alvast 5 cryo's, de andere 4 waren iets minder en gingen ze nog even aanzien... ben dus hééééééééééééééééél BLIJ de tp zelf deed een beetje pijn... achteraf kwam mijn fert arts langs voor een pep-talk, ik vroeg ook vooral naar een plan b en dat heb ik nu gekregen, volgende cyclus (zo nodig) een cryo in natuurlijke cyclus... Ieoor, wat vervelend meid, ongi 2 dagen eerder, die enkel en dan dat gedoe met het ziekenhuis, mijn gedachten zijn bij jou!! ik wens je van ganser harte veel sterkte toe EN ik zou naar dat ander ziekenhuis gaan hoor, maar doe vooral waar jullie je best bij voelen sjan, die 18% is in mijn ogen grote zever, huisartsen weten ook weinig van fertiliteit hoor, dat gaat hun petje te boven, zoals ze hier al zeggen ICSI is sowieso een oplossing en mss mag jij eerst wel IUI... Zonnetje, sterkte met je schoonzus!! heel lastig zeker als je geen goede band met haar hebt! Gaby, wanneer is je NOD, jouw start komt ook dichter hé knuffel lieve meiden en tot morgen calani
Calani; gefeliciteerd met je toppertje én natuurlijk met je cryo's. Goed gedaan meid. Ik ga nu heel hard voor jullie duimen. Toi, toi, toi. Hier vanmorgen naar het ZK geweest. Besloten om de 6e IUI niet te doen; heeft (nauwelijk) geen zin. Afgesproken om 15 juli de intake in ons eigen ZH nog te doen. Wel besproken dat we niet blij zijn met de gang van zaken. Dat erkende ze. Ze waren er zelf ook al achter gekomen dat bij ons alles niet 100% juist verliep. En hebben intern al afgesproken dat wij nog maar 1 arts en nog maar 1 verpleegkundige zien, en niet elke keer een ander...... Maar goed, voor ons is het kwaad al geschied. Ik ga morgen een afspraak bij Geertgen maken. Ik ga proberen die ook op 15 juli in te plannen. Na deze gesprekken kiezen we definitief. Maar mijn man vindt echt dat we over moeten stappen, dat we onszelf nu echt te kort doen. Ik vind het nog steeds moeilijk....... Maar goed; nu dus wel definitief door naar IVF.
Ieoor bedankt en ivm die ziekenhuizen, goed plan van de intake op dezelfde dag te doen, dan verlies je geen tijd, of je kan ook gewoon sneller naar de intake van het andere ziekenhuis, zo kan je dat even laten bezinken Gaby, sorry hoor, was gisteren wat over mijn toeren, je NOD is onbepaald hé, nu herinner ik het me, je gaat afwachten want soms heb jij een lange cyclus ik heb ook zo'n vervelende natuurlijke cyclus, ik vrees al voor volgende maand voor die cryo in mijn natuurl cyclus... kan lang duren... maar goed mss is dat niet nodig heb momenteel nog geen last van het wachtmonster maar dat zal zeker en vast nog wel komen... knuf cal