hey lieve meiden! zonnetje, hou de moed erin, jouw beurt komt nog!!!!! ieoor en gaby, ik werk terug sinds woensdag, de pijnen zijn quasi geheel weg, nu is het gewoon bang afwachten, de ene moment praat ik tegen ons emmietje, de andere moment is er zo'n stem die zegt: domme meid, dat emmietje nestelt toch niet in, zoveel geluk verdien jij niet... nog 1 week te gaan maar.... mss word ik sneller ongi, ben nu immers dag 8 na ovulatie, normaal word ik ongi 10 a 13 dagen na de eisprong... moet vertrekken naar mijn werk knuff calani
Calani; moed houden meid. Het geluk om zwanger te worden verdien je wel!!!!! Ik duim voor jullie. Zonnetje; het valt niet mee he, om positief te blijven. Zeker niet als er een schoonzusje, waar je niet heel close mee bent, op springen staat........ Ook bij ons komt er binnenkort een baby bij in de familie. En ook ik sta niet te springen...... Straks in augustus gaan ze alles onderzoeken, en dan weten jullie eindelijk waar jullie aan toe zijn. Sterkte met de baby die op komst is.... Gaby; heb je je spuitschema en recepten al ontvangen? Op dag 21 moet jij starten denk ik, of niet? Spannend. Mijn enkel is nog niet beter, maar kan er inmiddels een beetje op rusten/leunen. Verder nog niet definitief gekozen, maar denk wel dat het Geertgen gaat worden.
Hey meiden, Nou ik ben inmiddels niet veel wijzer. Mijn vriend heeft al zijn onderzoeken gehad bij de uroloog. Het spermaaantal was erg laag, en de beweegelijkheid en vorm was ook niet best. Hij heeft ook kalkdeeltjes in zijn ballen... Dus nu zijn we doorgestuurd naar de gynocoloog.. IK weet nu echt niet meer wat ons te wachten staat.... krijg je standaard eerst iui?? liefs
Jessy; wat waren de zaaduitslagen dan? De hoeveelheid; hoeveel miljoen zaadjes waren er? En de beweeglijkheid? Hoeveel procent beweegt er goed? Het ligt aan de uitslagen welke behandeling je krijgt. Voor IUI heb je na opwerking van het zaad minimaal 1 miljoen zaadjes nodig. Voor IVF heb je na opwerking minimaal 100.000 zaadjes nodig. En voor ICSI zijn een paar goede zaadjes in theorie al voldoende. Verder kijken ze naar jullie leeftijd, hoe lang jullie al bezig zijn etc. Soms willen ze eerst een baarmoederhalsfoto maken om te controleren of bij jou alles goed doorgankelijk is. Er is dus nog weinig van te zeggen wat jullie behandeling zal gaan worden. Maar als uit de testen/onderzoeken erg slechte uitslagen komen, die alleen geschikt zijn voor ICSI. Dan starten ze daarmee, en slaan ze IUI en IVF over. Je zult helaas weer af moeten wachten..... Wanneer hebben jullie de eerste afspraak bij de gyn staan? Heel veel succes.
Het was de ene x 1miljoen en de andere x 500.000 maar daar was maar weinig van goed.... We hebben al wel snel een afsprak bij de gyno. Volgende week woensdag!! Dus dat is wel fijn... Maar we zijn erg nerveus, en mijn vriend is gebroken na de uitslag. Je weet dat het niet goed is, want daarom zijn we doorverwezen maar dat het zo slecht is, hadden we niet verwacht. Hij zei dat er maar enkele cellen beweeglijk waren, en niet eens goed beweeglijk. dus slecht tot erg slecht. Ik was allang blij dat het bewoog. De eerste uitslag bewoog 0% Dus nu volgende week een afspraak. Weer gespannen... Maar ik ben gelukkig niet de enigste!! Nu maar hopen dat er veel dames nog zwanger worden! in ieder geval bedankt voor de snelle reactie! Worden hier samen helemaal gek
Jessy; het klinkt mij als ICSI in de oren, als ik jullie uitslagen zo lees. Waarschijnlijk wil de fertiliteitsarts / gyn nog een keer een zaadtest met eventueel een opwerktest doen. Probeer je nu niet te druk te maken (makkelijk gezegd, ik weet het). Zolang er iets beweegt zijn er mogelijkheden. Geef nu de moed nog niet op.
We doen ons best. Ik vind het vooral moeilijk voor me vrienddie voeld zich zo slecht.... Ik laat het gewoon over me heen komen.... En kan niet zo goed huilen...Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen... het moet wel. Maar julie zijn bezigg met ivf, wat waren julie uitslagen?
@ieoor: hopelijk krijgen we in augustus wat meer duidelijkheid. In januari is ons ook gezegd, met hulp van medicijnen is het op te lossen en anders zou ik onderzocht worden. Moesten het maar 3 maanden proberen. Na 3 maanden niet zwanger en dus terug. Toen was de kans ineens 50% dat medicijnen gaan helpen. En weer afwachten. Dus ik geloof niet dat ik dan meteen zekerheid krijg. Gezien de ervaring van eerder. @jessy: ben niet zo heel ervaren in de getallen enz, maar afhankelijk van hoeveelheid goed bewegelijk zaad na bewerking wordt het iui, ivf of isci. Gelukkig dat je zo snel terecht kon. Zelf moet ik 8 weken wachten voor ik terecht kan. Succes
hey iedereen, ieoor bedankt en goed dat je al een beetje op je enkel kan steunen! jessy, wij moesten direct icsi doen, mijn man zijn sperma is misvormd, slechts 1% heeft de normale vorm dus bij ons was het onmiddelijk ICSI verder zijn beweeglijkheid was te laag ( klasse A 5% moet minstens 30% zijn) en zijn hoeveelheid laag normaal (18 miljoen, normaal tss 20 en 150 miljoen...) Na opwerking beweeglijkheid 74% en dat was te laag voor IUI maar bij ons was het de vorm die de doorslag gaf... (er moet minstens 4% normaal gevormd zijn voor IUI en na opwerking meer dan 90% beweeglijkheid) Mijn man was er initieel ook echt niet goed van, maar dat betert hoor, hij kan er ten slotte niets aan doen... (tenzij hij rookt => STOPPEN) Zonnetje idd spijtig dat je 8 weken moet wachten, maar goed je bent bijna halverwege! kop op!
EN Jessy nog een positieve noot: er zit sperma in dat is al mooi bij sommige mannen vinden ze geen enkele spermacel... en dan moeten ze in de balzak prikken ...
@ zonnetje Jeetje 8 weken dat is niet normaal. En al je belt voor eerder afspraak. Vaak valt er nog wat uit en kan je toch nog vroeger dat heb ik ook gedaan. Anders hadden we nu net onze eerste afspraak bij de uroloog gehad en nu zijn we daar al klaar!
@ calaani Lief ja ik hoop maar dat het allemaal beter gaat worden want dit is zo frustrerend maar toch altijd fijn te lezen dat je net de enige bent. En dat er nog veel meer dames zijn met hetzelfde probleem!! Julie ook s6 met de pogingen hopelijk gauw raak. Bij ons was er ook veel misvorm en slecht bewegend Er bleef weinig goeds over de arts zei ook dat er eigenlijk zo goed als geen kans was dat het natuurlijk ging!
Ik heb al een keer gebeld of we eerder konden, maar nee. Zit ook wel vakantie tussen van de gyn. Bij de uroloog konden we toen wel snel terecht. Zal volgende week nog wel een keer bellen. Maar er zijn maar 2 gyneacologen die feriliteit behandelen. En ze hebben 1x per week kennismakingsspreekuur geloof ik. Heb zitten denken aan een ander ziekenhuis, maar vond dat ook niet zo praktisch. Als je pech hebt weer onderzoeken opnieuw. En toch ook wel beetje reistijd straks tijdens de iui. (zeker vanuit mijn werk en met files). Dus maar zo gelaten. Kan ook zijn dat de ziekenhuizen het wat drukker hebben in deze regio (ik woon in de randstad). Is ook wel speciaal centrum hiervoor, maar als ik dan vanuit mijn werk moet ben ik een uur onderweg zonder files. En als mijn man dan smorgens moet en er staat file is hij er niet binnen een uur voor in te leveren als je pech hebt. En ik zie hem het ook daar niet opvangen. Dus gewoon wel wachten tot dan en zo af en toe bellen. Was ook wel erg lang hoor begreep ik. Ja vakantietijd, dus iedereen is weg
Ja dan hebben wij iets meer geluk gehad.. Maar bij ons voeren ze de meeste behandelingen ook niet uit.. dan moeten wij naar rotterdam of tilburg.. Dus onze eerste dingen hebben we in breda maar terug plaatsen doen ze hier niet dus kunnen we heen en weer gaan karren En wachtewn duurd zo lang Ik vind elke week te lang...
Bij ons doen ze ook alleen iui hoor. En daarna zie ik wel weer als het moet. Ik vind ook elke week te lang, maar ja. Ben erachter dat me er erg druk over maken ook niet alles is. Ik houd geen energie meer over. Dingen die beloofd zijn klopte toch niet. Elke keer weer afwachten. Ik heb dan ook nog de pech een cyclus van 34 dagen te hebben. Dus dan duurt het nog langer voor je gevoel. Laatste paar keer ook al dag uitgelopen hier op. Dan dacht je ja het is gelukt, ben overtijd. En weer niet. Nu even beetje adempauze dus maar. En inderdaad wachten. Geloof ook niet dat er een plekje eerder zal zijn, maar blijf het wel proberen. Vorige week nog gebeld, maar niks. En de gyn die we hebben is nu toch op vakantie voor 3 weken, dus dan zal er echt niks vrijkomen
hey allemaal.. ieoor: ja de brieven zijn er hoor calani: tuurlijk verdien jij het WEL om zwanger te worden.. zo moet je helemaal niet denken (heb ik af en toe ook hoor van die momenten) de rest: BLIJF POSITIEF DENKEN
@calani: je verdient het om ook zwanger te zijn. Kan me voorstellen dat je soms twijfelt. Doe ik ook wel. Iedereen verdient het om zwanger te worden, alleen gaat het niet bij iedereen zo makkelijk jammer genoeg. Nog paar dagen wachten. Wel spanned voor je.
dag lieve iedereen wij verdienen allemaal om zw te worden maar ben blij dat jullie me begrijpen, dat jullie soms hetzelfde denken soms is het zo moeilijk... maar idd Gaby we moeten POSITIEF denken!