Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Nou ik hoop dat ie voor allebei komt.zou wel leuk zijn.

Punctie wat is dat ?

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Sjan, ik kan zelf ook niet zo goed tegen prikken (ontvangen dan, ik geef ze door mn werk regelmatig) maar als je het doel voor ogen houdt, gaat het allemaal goedkomen hoor! Echt waar! (ik viel ook altijd flauw bij prikken maar, het klinkt gek, het prikken went! Je eerste gesprek bij de gyn... weet het niet meer precies maar bij ons gebeurde het volgende:
    ik moest mn cyclus bijhouden dmv temperaturen, ook 2x bloedprikken om hormoonwaarden te bepalen binnen de cyclus (bij een cyclus van 28 dgn op dag 3 en dag 21) en een inwendige echo. Mn mannetje moest toen 1x zaad inleveren (wij wisten toen nog van nix tav zijn zwemmers). Afspraak erna bleek dat het niet was zoals het moest zijn en toen moest hij 3x zaad inleveren waarbij het 1x werd opgewerkt.

Gaby, hier alles goed hoor! Alweer bijna 23 wkn (tijd gaat snel!). Heb eigenlijk totaal geen klachten, alleen voel ik nix in mn buik maar ja, ik zou ook niet weten wat ik moet voelen he ;) Ben wel blij als ik de 26wkn-grens heb behaald...je blijft toch ergens angstig. 20 wkn echo was verder prima, geen afwijkingen aan ons meisje, alleen de placenta ligt gedeeltelijk voor de uitgang dus als die zo blijft, zal ik niet natuurlijk kunnen bevallen en wordt het een keizersnede... Nou ja, dat is dan niet anders; als ze er maar gezond en wel uitkomt.

Ik zie dat jij en Ieoor lekker snel kunnen beginnen! Meiden, enorm veel succes; er zijn voldoende voorbeelden waarbij de behandeling geslaagd is :D

Liefs Suus

3. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

sjan: ja maar hij zei 2x in 1jaar naar nederland vliegen vond die een beetje veel

punctie is het aanprikken van de eibllaasjes in je eierstok.

4. gaby1986

susan: fijn dat alles goed is.. mm vriendin van mij had dat ook.. was 5% kans dat de placenta nog aan de kant zou gaan.. en ja hoor.. ze is gewoon bevallen ):
    voel je je meisje nog niet nee.. nou dnek wel dat dat binnen nu en 2 weken gaat gebeuren dan.. veel zwangeren zeggen dat het voelt als kleine ploppjes in je buik :D in t begin dan he

5. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    nog meer prikken uhu uhum poeh poeh staat me heel wat te wachten en nu maar hopen dat ik niet ontslagen word.

Bedankt voor jullie informatie ik wist echt niet hoe of wat ik ga maar al mijn vragen opschrijven.

6. gaby1986

sjan: je vragen opschijven moet je ook echt doen. want als je straks je gesprek hebt, weet je echt niet alles meer..
    ff een paar vraagjes.. hoe oud ben je eigenlijk en je vriend.. en heb je overgewicht..? hoef je niet op te antwoorden hoor als je niet wilt

7. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ook belangrijk, wordt er gerookt door 1 van beiden?

Gaby, weet dat het nog goed kan komen met de placenta maar ik heb al zoveel mazzel gehad (vrij vlot na diagnose beginnen met behandeling, weinig last van bijwerkingen en meteen 1e ICSI raak en dan zonder al teveel problemen de zwangerschap doorgekomen nu); het moet een keer tegen gaan zitten denk ik dan...

Sjan, je vragen opschrijven; altijd doen!

8. gaby1986

susan: ja maar t kan wel he :)

9. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant

Meid tuurlijk antwoord ik hierop ;)

ik ben 24 mijn partner 30

mijn partner rookt niet eet wel gezond en sport heel veel maar houd wel van een biertje.

Ik zelf rook wel maar drink niet echt alleen echt op feestjes ik ben 1.63 ongeveer en weeg 59 kg
    Ik heb een regelmatige cyclus en ook een eiersprong die ik voel iedere maand.

10. gaby1986

tip: stop met roken!
    en geen alcohol meer! kan t zaad beter van worden!

11. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Nou ik wil zowiezo stoppen Gaby ik ben bezig met een paar kilootjes afvallen en dan ga ik stoppen.

Geen smoes maar ik kom heel erg veel aan zodraa ik stop omdat ik veel ga snoepen.

En tjah me man zegt dat 1 of 2 biertjes geen kwaad kan hahahah dat denkt hij dan he.

mocht het zover zijn voor de behandelingen ga ik wel stoppen dat heb ik mezelf gewoon beloofd! en ik ben wel iemand die dan ineenkeer kan omschakelen ( dus wel kan stoppen )

12. gaby1986

ze zullen het sowiso nog met jullie daarover hebben.. over het roken en drinken enzo..joey drinkt geen druppel alcohol meer.. ik ben bijna 10 kilo kwijt. en joey is meer dan 1 jaar geleden gestopt met roken..

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Wat een gekwebbel hier.....

Gaby; nee ik maak me niet druk om het spuiten. Ik heb al 2 IUI's met spuiten achter de rug. Dus dat komt wel goed. Het is inderdaad meer de punctie waar ik tegenop zie. Ik ga geen verhalen opzoeken over puncties. Dat heb ik met de HSG toendertijd wel gedaan. En het ene horror verhaal na het andere kwam ik tegen...... En uiteindelijk is het mij reuze meegevallen. Wat jij ook al zegt; we overleven het vast wel.

Sjan; begin augustus naar het ZH. Fijn dan gaat er wat gebeuren.

Timon; wanneer moeten jullie ook al weer naar het ZH (misschien heb ik er overheen gelezen...).

Calani; dit weekend al weer thuis van je vakantie.
    Zijn jullie lekker uitgerust?

Suus; fijn te horen dat het goed met jullie gaat. De baby komt er vast wel uit. Is het niet gewoon, dan maar met de keizersnede. Komt goed. Let maar op.

14. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Zeker weten! Vandaag een tweede gemaakt en ook die is gelukt. :D

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Maandag hebben we weer een afspraak. Nu om de onderzoeken af te sluiten en het nieuwe traject (IUI) uit te stippelen. Ik ben erg benieuwd.
    Ik moet de vragen nog opschrijven. De uitslag met waarden etc. hebben wij niet, maar we moeten wel navragen in hoeverre de gecontateerde afwijking is. Waarom is voor IUI gekozen?

16. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey meiden
    terug, uitgerust en klaar om weer verder te gaan
    ieoor, goed joh, bijna beginnen spuiten, en gaby ook al, wat gebeurt er hier veel, en ivm de punctie, je hebt mijn totaal NIET horror verhaal toch wel gelezen hé, leuk kan je het niet noemen maar het viel duizend keer beter mee dan ik verwachtte na al die verhalen...
    sjan, idd al wat susan zegt en mijn gyn zei me dat ze voor IUI meer dan 5% normaal gevormd moeten hebben, bij ons 1% dus de beslissing ICSI was snel genomen, denk dat het bij jou hetzelfde wordt, wel mooi dat het aantal zo hoog is, want 12% van 70 mln is meer dan 12% van 18 mln, je hebt goede slaagkans mits hulp dus... bijna je gesprek, wat goed!
    goedenavond meiden!
    calani

17. gaby1986

hey allemaal

de familie bbq...
    we hebben koningschieten gedaan.. was opzich wel okeej. maar vond t te lang duren allemaal.. toen we ei-de-lijk terug gingen.. gingen we eten.. en was niet zo lekker.. (familie bbq zonder bbq)
    vond beetje jammer.. was blij dat we naar huis gingen..
    maar ja.

calani: hey hoe is t?

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Timon; Voor IUI zijn er minimaal 1 miljoen zaadjes nodig (na bewerking van het zaad).
    Voor IVF zijn na bewerking minimaal 100.000 zaadjes nodig
    En ICSI kan met een minimaal aantal zaadjes.

Zodra het zaad niet zo slecht is dat enkel IVF of ICSI kan gaat het ZH eerst IUI proberen.
    De percentages waar Calani het over heeft. Daar hebben ze het in ons ZH dan weer niet over.
    Morgen horen jullie meer. Succes.
    Als je IUI vragen hebt; dan hoor ik het wel he!

Wie is er jarig Timon?

Gaby; was de familie BBQ geen succes? Jammer zeg. Blijft je oom trouwens nog lang?

Calani; welkom thuis. Uitgerust en er weer helemaal klaar voor. Goed zo meid. Op naar de volgende poging.

Hier een dipdag. Heb vandaag niet zo'n zin om morgen te starten...... Daar gaan we weer met spuiten, follikelmetingen etc..... waarom moet het bij ons toch zo verrekte moeilijk gaan allemaal......

19. gaby1986

ieoor: ik weer niet hoe lang mjn oom blijft..
    familie bbq was een klein beetje gezellig.. de rest vond ik erg tegenvallen..
    vond t ook een beetje moeilijk.. hondje van mijn oma (al 10 jaar dood) die is bij hun in huis.. en dat was ik even vergeten.. heb hem sinds mijn oma dood is niet meer gezien..
    en mijn oom..die daar woont.. ziet er zo slecht uit.. hij was de hele tijd aan het huilen.. hij is erg ziek. en in het ziekenhuis weten ze niet wat die heeft..hij kan bijna niks meer..

ieoor.. ik heb er nog niet echt een gevoel bij van dat ik overmorgen moet beginnen met spuiten.. misschien komt dat nog wel hoor..
    maar komt goed.. we gaan er gewoon weer voor!!!! okeej!!

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Ieoor: kop op he! Kan me goed voorstellen dat je dat gevoel hebt.....maar nu gaan jullie voor ICSI, dus dan heb je in ieder geval ( als het allemaal lukt natuurlijk) een bevrucht eitje in je. Dat is al een stap verder dan met IUI, dus houd hoop!!!
    Succes morgen!

Share This Page