Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

timon: spannend hoor.. :)

2. gaby1986

auw.. ik ben mijn oude (maar nog altijd nieuwe 2x aangehad) dansschoenen aan het inlopen met hak..
    joey wilt toch niet met mij onder dansen dus dan doe ik ze aan op de bruiloft van een vriendin van mij volgende week.. (mag er dan alleen niet meer op dansen)
    ik dacht altijd dat ze kei lekker zaten.. maar heb me toch een klein beetje vergist..ging er ook al bijna onderuit net.. haha niet gewend om op hakken te lopen.. :D

3. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel.

Gaby, kijk je uit met die hakken?

4. gaby1986

timon: ja hoor k kijk uit.. moet gewoon ff wennen.. vroeger liep ik altijd op mega grote hakken.. en deze vallen opzich best wel mee.. maar jah.. loop al jaren op platte schoenen..

ieoor: hoe was t gegaan?

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Timon: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak dr een mooie dag van!

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ieoor, voor jou is de IVF begonnen!!! Hoe ging de eerste spuit gister? Je was het spuiten al een beetje gewend, maar is toch anders nu! Succes meid, ik denk aan je!

Gaby, jij moet vandaag de eerste spuit zetten toch? Heel veel succes!!!! Hoe laat moet jij hem zetten?

Timon, wat gek dat de aantallen verschillen per zkh en behandeling. Bij ons ligt de grens bij IVF op 500.000 zaadcellen. En als je 1miljoen hebt of meer, dan kun je IUI doen.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.
    De aantallen zijn dan vast als alles goed is die je noemt.
    Mijn man heeft genoeg zaad, maar het klontert samen. Daardoor zwemt het alleen op hun eigen plek.
    Dus dan heb je zo weinig aan die hele hoop.
    Geen idee wat het was na de opwerkingstest. Weet alleen dat iui mogelijk was

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zonnetje; ik ben in januari tijdens de wintersport gevallen. Heb nu whiplash achtige klachten. Vandaar al 7 maanden ziek thuis.....
    We beginnen het plan te krijgen om tijdens de wachtweken op vakantie te gaan. Ergens eind aug begin sept. Hopenlijk is mijn voet dan ook weer hersteld. Als we dan gewoon rustig aan vakantie houden. Dan komt het goed hoop ik.
    Wat je zegt; er even tussenuit is gewoon erg fijn. Even helemaal samen ergens tot rust komen. Andere dingen aan je hoofd. Zalig.

Gaby; dank voor je succeswens van gister.
    Vandaag is jouw grote dag!!!! Spannend. Hoe laat ga je je 1e spuit zetten? Heel veel succes. Ik denk aan je.
    Zo leuk dat we samen gelijk op lopen....

Timon; wat fijn dat het allemaal goedgegaan is in het ZH. Nu starten met IUI. Heel fijn dat het in je eigen cyclus mag. Elk ZH is anders. Dat blijkt maar weer. Maar fijn; tenminste geen onnodige rommel in je lijf. Ik hoop voor je dat jullie snel mogen gaan starten.

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    #3089 Ieoor, Jul 28, 2009
    Last edited: Jul 28, 2009
    Zo raar dat ook dit weer in ieder ZH anders is.
    Bij Jewel IVF vanaf 500.000
    In ons oude ZH IVF vanaf 1 miljoen zaadjes.....
    Blijft vreemd maar geeft niks wat ze gaan doen. Als het maar gaat helpen.
    Ik duim voor jullie.

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Lang zal Timon leven, lang zal Timon leven, lang zal Timon leven in de gloria, in de gloorrriiiaaa in de gloorrriiiaaaaaaa.

Heb je al een fijne dag gehad vandaag. Je hebt het wel getroffen met het weer in ieder geval.
    Mooie en leuke kadotjes gekregen?

Fijne dag nog.
    xxx

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Gaby; hoezo mag je niet op je schoenen dansen.....?
    Naar een bruiloft; leuk. Kun je leuke dingetjes af gaan kijken.

Jewel; dank voor je lieve berichtje. Erg leuk dat je nog even komt kijken hoe het met me gaat.
    Ja 1e spuitje zit erin...

Ik vond het maar een vervelend spuitje. Deed zeer.
    Vanavond gaan we proberen de vloeistof wat sneller in te spuiten. Wellicht dat het dan niet zo vervelend is.
    Vreemde gewaarwording dat we nu echt begonnen zijn.... Maar ook wel heel fijn.
    Het moet toch een keer, dan maar lekker nu meteen.

12. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    #3092 sjan, Jul 28, 2009
    Last edited: Jul 28, 2009
    @ Timon van harte gefeliciteerd! nog vele jaren en ik hoop dat je volgend jaar een babytje in je armen hebt op je verjaardag!

@ Gaby succes met prikken!

@ Ieoor jou ook succes toegewenst!

Mensen ik ben overtijd wat een frustatie!

Terwijl ik altijd op tijd ongie ben!

13. gaby1986

timon: gefeliciteerd

ieoor: mag wel op die schoenen dansen... maar t zijn speciale dansschoenen voor t steildansen. vandaar..mag je eigenlijk niet buiten op lopen.
    deed t spuiten zeer ja.. oh.. ---> k maak me nu iets meer zorgen voor vanavond.. :( ik ga om 10 uur spuiten.

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Gaby; sorry ik had het niet moeten schrijven.
    Je overleeft het wel hoor. Het spuitje in je lijf duwen voel je nauwelijks. Het was meer de vloeistof. Maar het is maar een beetje.
    Ik heb je bang gemaakt, en da's eigenlijk nergens voor nodig. Het komt goed. Let maar op.

Succes vanavond. Je kan het.

15. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ieoor/Gaby, ik zou rustig aan spuiten en niet meteen in 1x vol leegspuiten; dat is echt vervelender. En, de ene keer is het pijnlijker dan de andere keer. Sowieso eerst de deca een uur van tevoren uit de koelkast halen, is het iig geen koude troep die je in lijf spuit. Meiden, heel veel succes! Het komt allemaal goed :)

16. gaby1986

ieoor: maakt niet uit hoor.. ik zie t wel.. ben wel erg zenuwachtig.. ik leg gewoon om 9 uur die spuit uit de koelkast.. en ga eerste lekker douchen.. (heb net gezwommen) en t moet gewoon lukken.. :)

17. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey dames!

Timon; gefeliciteerd met je verjaardag! En inderdaad; heerlijk weertje heb je besteld hoor! Het zingen laat ik maar aan Ieoor over, die is daar inmiddels geoefend in (die zingt altijd voor iedereen haha).

Ieoor: nu is de IVF echt begonnen; spannend hoor!

GAby: succes met de eerste spuit; en denk steeds waar je het voor doet he!

Sjan: overtijd; tja.....duim..duim..duim....het kan altijd natuurlijk! Maar goed; een dagje later kan ook wel eens voorkomen toch? Laat je nog ff weten hoe het afloopt?

Ik heb gisteren maar eens het zh gebeld, want we hadden nog helemaal geen afspraak ofzo staan. Ik heb 17 aug de prikinstructie, maar verder hebben we nog niets afgesproken. Dus ik dacht....laat ik maar ff bellen om een afspraak te maken. Ik zal toch een bloedprikformulier moeten hebben e.d.
    Wist die assistentie niet of ik wel een afspraak moet maken. Ze zei dat ik me gewoon na de instructie de eerste cyclusdag kon aanmelden, maar ze zou het navragen. Vandaag heeft ze teruggebeld en ik moet wel een 20 min afspraak en ik kan deze week nog terecht. (net voor onze vakantie)
    Dus nu moeten we donderdag voor die 20 min afspraak naar het zh. Als mijn menstruatie nog wat langer op zich laat wachten dan kan ik miss me net nog aanmelden de volgende cyclus. Want dan ben ik cyclusdag 4 in NL en dan kan ik bloedprikken. Komt mijn ongi vroeger dan moet ik waarschijnlijk een maand extra wachten, omdat ik dan niet in NL ben om bloed te prikken. Maar goed, we zullen zien. Met een beetje mazzel kan ik me al snel aanmelden, maar het kan ook zomaar pas september worden!
    Verder zie ik best wel op tegen alles. Het komt nu ineens zo dicht bij....begin daar wel een beetje moeite mee te hebben. Ik heb altijd zoiets gehad van ...na de vakantie dan gaat het starten. Maar ja, nu is het vakantie ....e ndan komt t toch wel eng dichtbij!

Zo, ik ga nog maar s een koffie maken en lekker op de bank ploffen. Fijne avond allemaal!

Oh ja....ik ga vrijdag (weer!) op vakantie, dus mocht ik jullie niet meer spreken...tot later! (maar ik denk dat ik er nog wel ff ben voordat ik wegga)

xxx hypo

18. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Zo zo Hypo lekker hoor al die vakantie''s!

Ik lust ook wel een bakkie maar moet morgen werken anders kan ik niet slapen.

Ik ga 14 augustus op vakantie 3 weekjes turkije.

Ik denk dat dat overtijd gedoe niet veel voorsteld hoor Hypo heb wel al een test gedaan maar is negatief.

Heel veel plezier en geniet ervan! even je verstand op nul zetten :)

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Hypo: fijne vakantie alvast als ik je niet meer spreek !!

Ieoor & Gaby: allebij de eerste spuit er dus weer op zitten? Of Gaby moet denk ik nog, 10 uur he? Nou succes!

Sjan: lekker, een vakantie in het vooruitzicht! wel raar dat je overtijd bent.....en test was negatief? hmmm nou je weet maar nooit!

Even een update:
    We zijn net dus naar dusseldorf geweest.......gingen ruim van tevoren weg, dan voel ik me altijd wat fijner haha. Maargoed.......net over de grens....motor aan de kook! stonden we langs de weg......die stommem sos paal werkte ook voor geen meter. Dus hebben iets van 3 kwartier stilgestaan en hij koelde al wat af....dus toch maar proberen verder te rijden....ging wel goed. alleen moest de verwarming op het allerhoogst aan ( 32 graden) We hadden wel alle ramen open dus het was wel te doen hoor! want dan word je motor koud ofzo.....?? ( volgens mn schoonvader haha) maar het hielp inderdaad wel. Dus kwamen nog 5 min. voor de tijd binnen. Phieuwww.....
    Toen werd ik binnegeroepen, maar mn man ging ook mee naar binnen. Komen we in zoon onderzoekskamer: je kwam voor de echo? Ik zo: nee volgens mij niet, we hebben ons 2e gesprek over hoe en wat. Owww zegt ze, hier staat dat je mag beginne en voor de echo komt...." dus hun even overleggen.
    Maar het was een foutje, want ik had gebeld toen dr scholtes op vakantie was, en toen kreeg ik een andere dokter aan de lijn, en toen zei ik tegen die dokter dat we graag wouden beginnen en wanneer we weer op afspraak konden komen. Dus dat had hij zo in de agenda van dr scholtes gezegt......maar ik bedoelde niet echt dat we al mochten beginnen maar dat we gewoon verder wouden snappie? haha maargoed, even een gesprekje gehad met dr scholtes. Die verontschuldigde zich helemaal.
    Nog even wat verzekerings papieren voor ons ingevuld, en volgende week, word ik als het goed is ongesteld.......dan op dag 1 moet ik aan de pil.
    3 weken aan de pil, en 25 augustus moet ik voor een echo en dan kunnen we beginnen! woehoeeee
    Wel balen dat ik eerst aan de pil moet, maar was volgens hem beter omdat ik zoveel kans heb op overstimulatie.
    Dit had dus eignelijk ook wel over de telefoon gekund....maargoed maakt niet uit. We zijn wel happy want eignelijk beginnen we volgende week gewoon! wel eerst aan de pil, maar dan ben je iig bezig.

Hebben jullie gehoord van fertipoli? dat is iets in nederland wat samenwerkt met dusseldorf, en dan krijg je je medicijnen thuisbezorgd en hun regelen alles met de verzekering? Iemand ervaring mee?
    Dus nou tis een lang verhaal geworden maar moest het ff kwijt :D
    We gaan nu dus echt onze eigen kliniek afzeggen....vind ik ook wel een beetje eng maargoed..

20. gaby1986

hypo: ja ken dat gevoel hoor.. heb ik precies hetzelfde..
    wel lekker dat je nog een keertje op vakantie gaat..

sjan: jammer dat de test negatief was..

mootje: jeetje kun je eindelijk anar t ziekenhuis.. staat je auto still.. zul je net hebben.. wel fijn dat je nog net optijd was.
    maar jah als dit gesprek net zo goed over de telefoon had gekunnen.. had je die moeite ook niet hoeven nemen. maar jah.. je mag dus starten :D dat is natuurlijk wel helemaal top.
    en als je medicijnen dan ook nog een thuis word gestuurd! zou al helemaal fijn zijn, misschien kun je een ander topic openen en vragen of iemand er ervaring mee heeft. zullen vast wel reacties op komen.

all: nog 10 minuten..

Share This Page