Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

jeej.. de spuit zit.. helemaal zelf gedaan en in 1x.. k dacht echt zo van gewoon doen.. en toen was t al klaar,

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    :) *raak er verlegen van*

Ik ben erg verwend en ik heb een hele leuke verjaardag gehad. Zondag al gevierd met veel vrienden en familie. Gisteren bij mijn ouders geweest, omdat ons konijn gaat logeren en daar hebben we met z'n allen gebbqd. Ik heb de allereerste tekening van mijn neefje (8 maanden) gekregen.:D

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, wat een (auto)pech! Je zal vast even een de rats hebben gezeten. Heb je zitten zweten met die hoge verwarming en de ramen open? Ik zie het al voor me...:D;)
    Jammer dat het daar onduidelijk was en dat je er nu voor bijna niets erheen bent gegaan. Wanneer is de volgende afspraak?

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat knap van je. Ik ben erg blij dit niet te hoeven.

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Gaby: gefelciiteerd met je 1e spuit! fijn dat het meeviel

timon: ja erg zweten ja :D Niet alleen van de warmte...maar ook of we wel optijd kwamen haha!
    Maar als het goed is word ik volgende week woensdag ongesteld, dan 3 weken aan de pil. En 25 augustus een echo of we dan toch echt mogen beginnen.....
    er waren 2 opties, of zelf de recepten bij je eigen apotheek inleveren, of via die fertipoli, en dan worden ze thuisbezorgt en regelen hun het met de verzekering.
    kan er alleen niks over vinden op internet, weet ook niet of het meer geld kost ofniet. dus moet ik nog even uitzoeken.

Dus je bent lekker verwend op je verjaardag? haha zo hoort het ook1!

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sjan; ben je inmiddels al ongesteld geworden?
    Jullie gaan binnenkort lekker 3 weken naar Turkije. Lekker hoor. Waar gaan jullie precies heen?

Mootje; meid ik ben je helemaal vergeten succes te wensen voor gister. Sorry. Het was me helemaal ontschoten dat jullie naar het ZH moesten. Het is vervelend dat je 'voor niks' op en neer bent gereden. En dan ook nog met autopech. Maar van de andere kant. Je bent er weer geweest. Hebt weer wat informatie gehad. Is toch ook altijd wel fijn.
    En je zult zien straks, met de follikelmetingen. Dan sta je ook echt in een mum weer buiten. Het is niet anders. Alles voor het goede doel.
    Waarom heb jij zoveel kans op overstimulatie?
    Wow; volgende week dus al aan de pil. Tjee zeg. Dat gaat hard ineens ook bij jullie. Goed zeg.
    Vind je het spannend?
    Fertipoli; nee sorry, ken ik niet. Vraag anders de meiden van het Dusseldorf topic. Daar zit wellicht iemand die het wel weet.
    En jullie eigen kliniek definief afbellen dus. Spannend is dat he. Wij hebben ons eigen ZH nog niks laten weten. Die zijn ook nog maar 2 dagen open. En dan zijn ze 4 weken gesloten..... Ik til het maar over de vakantie heen.... (laf he.....)

Hypo; meid het klinkt zo herkenbaar. Natuurlijk is het spannend als je echt gaat starten.
    Ik had dat met name bij onze 1e IUI. Ik vond het zó spannend dat we echt een kans gingen maken...
    Zeker nu voor jullie; de eerste ICSI poging. Het kan toch ook niet anders dan dat dat spannend is. Gewoon over je heen laten komen.
    Ik hoop voor je dat je ongesteld precies op tijd gaat komen, zodat je bij de eerstvolgende cyclus kunt gaan starten.
    Bloedprikken op dag 4. Dat hoeft bij ons niet. Ik blijft het raar vinden. Al die verschillende visies.
    Heel veel succes donderdag. Laat je nog even weten hoe het geweest is?
    En weer op vakantie. Belachelijk!!!! Toe maar; hebben jullie de loterij gewonnen ofzo? Waar gaan jullie heen? En wanneer ben je weer terug? Nee hoor meid. Ik zit je maar te pesten. Ga er van genieten!!!

Timon; je hebt een fijne verjaardag gehad zo te horen. Hoe oud ben je trouwens geworden?
    Wat is jullie volgende stap ook alweer Timon? Roep trouwens maar niet te hard dat jij niet hoeft te spuiten. Voor je het weet zit je zelf met zo'n spuit thuis te kijken....

Gaby; ik ben trots op je. Goed gedaan meid.

Gister het spul sneller gespoten en dat was een stuk minder pijnlijk. Dus zo ga ik het vanavond maar weer doen.

Ik was vanmorgen bij de therapie in het ZH. En buiten zag ik 1 van de fertiliteitsartsen fietsen...... Toen had ik weer even een twijfel momentje; zo van; ohja, we zijn overgestapt... zo vreemd

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    IN DE MMM:
    Calani: 1e ICSI mislukt. Nu door met de 1e cryo TP (slechte kwaliteit sperma)
    Gaby: 1e ICSI: 28 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma)
    Hypo: 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. (slechte kwaliteit sperma)
    Ieoor: 1e IVF: 27 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma)
    Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd
    Mootje20: 1e ICSI: begin aug start pil. 25 aug 1e echo (slechte kwaliteit sperma)
    Sabrien: mk na 3e ICSI; juni 2009; veel sterkte Sabrien (slechte kwaliteit sperma)
    Sjan:
    Timon: gaat voor IUI
    Zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui, 18 aug gesprek gyn (slechte kwaliteit sperma)

ZWANGER:
    Esser: zwanger na 2e ICSI
    Jewel83: zwanger na 1e ICSI
    Merel81: zwanger na 2e ICSI
    Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling
    Mouse: spontaan zwanger vóór behandelingen
    Suzan: zwanger na 1e ICSI
    Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Timon en Sjan; wellicht is het makkelijk dat jullie een onderschriftje maken.
    Is makkelijk voor de rest om te zien waar jullie mee bezig zijn, wat jullie al gehad hebben en wat er nog komen gaat.

9. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant

Hey meis dankje wel!

Spannend zeg voor je! nog effe en dan aan de slag!
    Ik hoop dat we gauw lezen dat je zwanger bent!

Idd ik vindt het ook raar nog steeds geen duivels te bekennen.

10. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    In Brabant

Hey Ieoor,

Nee nog geen duivels te bekennen ik loop gelijk met mijn collega maar ze is het al en ik niet grrr :mad:

Ja ik heb er wel zin in alleen kijk op tegen het vliegen ik heb namelijk angst en vooral nu met al die crashen helemaal.

Ik ga naar Mersin en naar Antakya dat is dichtbij de grens van Syrie.

@ Gaby knap zeg deed het pijn????

11. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Ieoor; maakt niet uit meis, ik weet ook lang niet altijd alles van iedereen maar dat hoeft ook niet toch? Klinkt ego, maar iedereen kan hier lekker zijn ei kwijt, en dat er mensen meeleven is alleen maar mooi meegenomen. en ik denk dat we allemaal wel van elkaar weten dat we echt wel met iedereen meeleven, en elkaar het beste gunnen toch? spreek iig wel voor mezelf!

Maar ik heb PCOS, vandaar dat ik kans heb ook overstimulatie. Want de arts schrok zelfs een beetje van de uitslagen van het bleod, en zei van :eek:ww oke we moeten erg voorzichtig met je zijn.
    Ja we vinden het wel spannend ja, maar ik ben heel blij dat er wat gebeurt. ben benieuwd hoe het ons zou vergaan....
    En het is niet laf hoor dat je het over de vakantie heen tilt, haha ik wacht er denk ik ook nog even mee. 17 september hebben we daar pas weer een gesprek, en als het een beetje meezit heb ik dan bijna de punctie al in dusseldorf! hahaa
    En dat van die fertipoli, niemand tot nu toe kent het, en kan er niks over vinden op internet......wel een beetje raar he? zou nog wel een keer goed navragen!
    Hoe gaat het bij jullie nu verder? Spannend of zijn jullie nogwel nuchter eronder?
    Sjan: hoop voor je dat je snel ongi word....

12. gaby1986

hey,

sjan: nee doet tot nu toe nog geen zeer..

ff vraagje: had/heeft er iemand last van bijwerkingen enzo van de decapeptyl en/of puregon?

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Gaby, ik had niet zo heel veel last van beiden eigenlijk maar van deca kan je wel wat stemmingswisselingen krijgen en wat je van de puregon vooral hoort, is pijnlijke buik door het groeien van de follikels.
    Anders gewoon even de bijsluiters lezen met bijwerkingen...

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gaby; van de Puregon (75 en 100 eenheden) had ik tijdens de IUI's nauwelijks last.
    Het ergste medicijn was voor mij de Clomid. Dat vond ik persoonlijk echt rommel.
    Hoeveel eenheden Puregon moet jij gaan spuiten?

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sjan; waar jij heen gaat (Mersin en naar Antakya) daar heb ik echt nog nooit van gehoord... (oops). Hebben jullie daar familie wonen?
    Het vliegen gaat vast meevallen. En als er al zoveel vliegtuigen gevallen zijn...... dan gebeurd dat nu vast niet meer....

Mootje; PCOS, ok daardoor kans op overstiumulatie. Fijn dat de doker voorzichtig aan gaat doen.
    Je mag je onderschrift aanpassen: lekker eerder starten nu!!!! (hihi). En wat je zegt. Wie weet kun je half september je ZH bellen dat je de punctie al achter de rug hebt (hihi).
    Fertipoli; wellicht kun je je verzekering bellen of die het kennen? Of de apotheek van het ZH bellen? Wie weet hebben die er wel eens van gehoord? Misschien is het iets nieuws, dat daarom nog niemand het kent?

Hier gaat het goed. Spuiten gaat een stuk beter nu ik het goedje sneller inspuit. Eergister wel een behoorlijk grote druppel bloed, maar dat was snel gestopt met bloeden. En is nu een mooie blauwe plek geworden.
    Over 4 dagen moet ik ongesteld worden. Dan voor de uitgangsecho naar het Geertgen.

16. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    In Brabant

Hey heb alleen een opa daar de rest van mijn fam zitten allemaal in leidschendam.....

We hebben daar een zomerhuisje ik en me partner :D
    Moet je effe googlen ;)

Ik ben ondertussen ongesteld geworden wat een opluchting.

Nu ben ik dan wel op vakantie ongesteld denken jullie dat het kwaad kan eenmalig pil innemen ik wil namelijk niet ongesteld worden op vakantie :(

@ Gaby fijn om dat te horen dan ben ik minder bang hehehe.

@mootje tanx ze zijn al door

17. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sjan: ik zou het zelf niet doen die pil. Ik ben dr nu een beetje achter wat voor troep het is, dan zet je je lichaam weer op zn kop!

Ieoor: ja ik ga ff op onderzoek uit, maar misschien is ook ook wel lekker om gewoon via de apotheek te doen, zoasl iedereen...haha. Het duurt vaak 1 a 2 dagen vordat de medicijenen binnen zijn bij de apotheek, is dat normaal? Hebben jullie slechte ervaringen met de apotheek, dat ze niet de juiste spullen hebben enzo of valt dat mee?

En ik zou idd mijn onderschrift verandere! hahah helemaal vergeten :D

18. gaby1986

SJAN: DIT BERICHT NIET LEZEN

ieoor: had net weer een spuit gezet, en deze keer deed t ook beetje zeer, kwam ook bloed uit. en dat had ik niet eerder gehad. misschien was ik nu een beetje te enthousiast ofzo.. :(

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    HOi allen, heb alles wel even snel zitten doorlezen, maar is niet allemaal blijven hangen (gisteren drukke dag gehad op werk door zieke collega).

Tip voor het spuiten tegen blauwe plekken: houdt de naald stil zo mogelijk. Als je iets beweegt heb je eerder kans op blauwe plekken. En waarschijnlijk wel bekend; niet prikken in de blauwe plek of er net naast. Zoek een ander plekje.

De pil zou ik niet beginnen, kans is groot dat je alles weer omgooit ja.

Hier verder alles nog rustig, alleen heel druk op werk gehad omdat collega ziek was en vakantieperiode. Geen inval te krijgen haast. Gelukkig is collega weer in staat weekend te werken, ben ik tenminste thuis.
    Had ik toch maar ander beroep gekozen dan verpleging destijds. Werk gaat altijd door.

Vandaag huis maar eens opruimen. Schoonouders komen morgen langs (nog voor onze trouwdag van 29 juni)

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Gaby, ik had weinig last van bijwerkingen. Ik spoot Lucrin, en kreeg daar wel een soort opvliegers van, maar dat was maar even.
    Tip voor geen blauwe plekken en geen bloed: Probeer de spuit pijnloos in de huid te zetten, zodra het pijn doet, zoek dan een ander plekje. Bij mij ging het zo altijd goed. Succes!! Na een paar dagen ben je een volleerd spuiter! ;)

Deel Deze Pagina