jewel: ik ga echt niet als t zeer doet de naald er weer uit halen en ergens anders spuiten.. haha.. vind t nog best spannend en ben blij als t me wer gelukt is.. laat staan naald eruit halen en nog een keetje prikken..
Sjan; wow wat goed, een vakantiehuisje in Turkije... Ik zou niet zomaar een maandje aan de pil gaan, zeker niet zonder overleg met je arts. Mootje; ik heb nog geen last gehad met de apotheek tot nu toe. En als je direct als je het receptje krijgt ermee naar de apotheek gaat. Dan kunnen ze het altijd bestellen, en is het er ook binnen een paar dagen. Op een ander topic las ik de tip: kopieer je receptje. En controleer bij het ophalen in de apotheek of je het juiste allemaal gekregen hebt....
Gaby; had ik een paar dagen geleden ook. Bloed tijdens/na het prikken. Geen idee hoe het komt. Ik had het net zo gedaan als anders..... Misschien een adertje/bloedvaatje geraakt? Zonnetje; en huis aan kant inmiddels? Jewel; alles goed meid? Gaby; ik deed dat met de Puregon wel. Naald er tergend langzaam in stoppen. En als het zeer deed; op naar een nieuw plekje. Met de Decapeptyl moet je het spuitje er in een keer in 'jassen'. Dat vind ik persoonlijk niet zo fijn.... Fijn Gaby dat al je medicijntjes binnen zijn. Ik heb bij de kliniek 3 dozen Decapeptyl gekregen. Verder nog geen recept gehad. Ik ga ervan uit, dat ze de volgende keer dat ik erheen moet, ze de volgende dosis klaar hebben liggen voor mij. Ze hebben gewoon hun eigen apotheekje zal ik maar zeggen. Hier gaat het goed. Alleen dood en doodmoe. Gister en eergister gewoon overdag liggen slapen..... Ga zo maar eens een half uurtje wat in huis doen. Fijne avond alvast meiden.
huis is deels aan kant, maar er liggen 2 zonneschermen van 5 meter in mijn kamer. Die gaan we morgen ophangen. Dus stofzuigen is dan best lastig. Wel wat gedaan, maar niet zo heel veel zin vandaag. Veel geld uitgegeven vandaag dat wel: boodschappen, waterplantjes voor de vijver (die hebben we afgelopen week schoon gemaakt), cadeautje voor mijn oma die zondag verjaardag geeft, 2 rolgordijnen voor onze caravan. Dus veel op pad geweest. Ik prik regelmatig andere mensen voor mijn werk en ik heb soms ook wel dat het beetje bloed en dan dus kans op blauwe plekken. Moet wel zeggen dat in de buik kans groter is op een blauwe plek dan bv in een been. Je hebt dan inderdaad een vaatje geraakt. Ik zou persoonlijk ook niet opnieuw prikken dan, als je pech hebt moet je dan 4 keer prikken. Je went vanzelf aan prikken denk ik, eerste keer vond ik het doodeng dat ik iemand moest prikken en nu doe ik het zo. Mezelf prikken lijkt me dan weer lastiger.
Met zere voeten zit ik even achter de (gratis) pc in het hotel. We hebben vandaag een flinke wandeling door Wenen gedaan. Wat hebben ze hier mooie gebouwen! Het is warm, maar door het windje goed te doen. Verder geen nieuws.
Ik zou dan denk ik maar effe de HA bellen. Bedankt voor jullie reacties dames. @ Gaby ik heb het al gelezen Slaap lekker allemaal zoete dromen.....
hey iedereen, wat is het hier nog steeds druk ivm puregon spuitjes, ik stak de naald altijd snel door de huid, doet veel minder pijn, en heb nooit herprikt als het teveel pijn deed... dat zou idd 2x pijn doen, dat zag ik niet zitten... en ik spoot het product altijd relatief langzaam in, ik vond het al bij al goed meevallen, qua pijn... heb ook paar keer wat gebloed en dan idd een blauwe plek achteraf...
goedemorgen allemaal gister deed t spuiten niet zeer.. dus zal wel een vaatje geraakt hebben idd.. sjan zei nog niet lezen.. haha ieoor: wanneer heb jij de eerste echo. ik 24 augustus pas, maar dat lijkt me zo laat..
Gaby; ik moet Geertgen bellen zodra ik ongesteld word. Dan moet ik komen voor een echo. Dan kijken ze hoeveel eitjes er 'klaar liggen'. Aan de hand hiervan stellen ze de dosis/eenheden medicatie vast. Dan hoor ik ook pas wanneer ik voor de 1e follikelmeting moet komen. Maar ik denk ook ergens rond de 8e stimulatiedag. Jij begint op 15 aug met de Puregon. Dan 24 aug de 1e FM. Is 9 dagen later. Als je dat zelf niet vertrouwd, vraag je toch of je de vrijdag ervoor al mag komen, 21 aug? Calani; moest jij geen Decapeptyl spuiten om de poel plat te leggen?
hey ieoor neen ik had het korte protocol en dan moet je pas vanaf onvegeer dag 8 van je puregon-stimulatie-cyclus starten met orgalutran en die legt dan alles plat...
Gaby, ik bedoelde ook niet dat als je de hele spuit erin hebt en dan er weer uit halen. Dat is idd niet prettig... Ik bedoelde als je het puntje van de spuit op de huid zet, en als dát doet pijn, dan een ander plekje zoeken of anders neerzetten en als je het goed doet dan 'glijd' hij zo de huid in, pijnloos! Tenminste zo ging het bij goed. Maar het verschilt ook per naald. Ze zeggen wel dat de Deca naalden soms nog wel stomp willen zijn. Maar het is bij iedereen weer anders Ieoor, dat deden ze bij ons niet, kijken hoeveel eitjes er ong klaarliggen. Is wel veel beter. Mootje, fijn dat je ook zo snel in Dusseldorf kunt beginnen! Je gaat nu dus wel eerst daar beginnen neem ik aan? Begint voor jou nu dus ook spannend te worden! Succes! Hier is verder alles goed! Begin nu echt te genieten, de spannende weken zijn voorbij! Liefs Jewel
@Jewel: ja we gaan toch voor dusseldorf, haha als we hier in nederland kunnen beginnen, kunnen we daar al met de 2e behandeling bezig zijn.....en als we dan in nederland weer aan de beurt zijn voor de 2e behandeling.........dus toen we hoorde hoe snel het in dusseldorf gaat....tja toen waren we om. Fijn dat je de 12 weken voorbij bent, lijkt me ook wel een fijn gevoel ja! Willen jullie ook van te voren weten wat het word? Of hou je dat lekker een verassing? Nou ga maar lekker genieten!
Calani; las ik nu op een ander topic dat je de Pregnyl spuit al gezet hebt? En ik zie in je handtekening dat je op 9 aug de TP hebt. Spannend zeg. Hoe werkt dat dan? Je eigen eitje moet gesprongen en verdwenen zijn voordat de cryo terug gezet kan worden??? Hypo; volgens mij ben jij nog/weer op vakantie. Geniet ervan. Mootje; het is gewoon augustus..... deze maand mogen ook jullie van start. Spannend hoor. Hoe heb je het nu gedaan met de medicijnen? Gaby; hoe gaat het meid? Ik heb inmiddels 1 gele en 1 reuze grote blauwe plek. Het gaat goed (hihi). Verder heb ik eigenlijk nergens last van. Behalve dat ik ontzettend moe ben, en hoofdpijn heb.... Maar ik ben niet echt een goede graadmeter. Want van deze 2 klachten heb ik al maanden last..... Verder had ik vandaag ongesteld moeten worden........... maar tot op heden nog niets..... Zul je zien, het is altijd goed tot perfect op tijd, en nu niet. Heel vreemd. Er zou zich nog een wondertje af kunnen spelen in mijn buik.... Maar daar ga ik niet vanuit.
hey, ieoor: jij ook al blauwe plekken.. hier nog eentje maar t gaat nog steeds goed.. ik ga vrijdag op vakantie 2 weken.. en heb de koffers al gepakt wat raar dat je niet ongesteld ben geworden.. daar maak ik me dus ook zorgen om dat ik niet optijd ongesteld word.. en dan t ziekenhuis moet bellen.. wat moet je dan doen.. langer doorspuiten met alleen decapeptyl?
Gaby; dat is een goeie vraag...... Ik heb geen idee. Ik denk dat je de Decapeptyl dan door moet spuiten. Maar eerst zul je dan ook aan een zwangerschapstestje moeten denken. Onze arts zegt, dat ze dat 2 keer per jaar meemaken; dat een vrouw al met de Decapeptyl gestart is, en dan toch zwanger blijkt te zijn..... (de wonderen zijn de wereld nog niet uit). Wanneer hoor jij ongesteld te worden? Als dat bijvoorbeeld morgen is, en je bent woensdag nog niet ongesteld. Dan zou ik het ZH even bellen? Heb je trouwens aan een medisch paspoort gedacht, en een extra receptje, mocht je onverhoopt je medicijnen kwijt raken of iets dergelijks?
nou stel dat ik iets kwijt raak (wat denk ik niet gebeurd bij mij) dan zijn we als we 2 uurtjes rijden in t ziekenhuis.. dus maar daar maak ik me geen zorgen over.. ff op mijn banner kijken hoor hoe lang nog haha....... nog 6 dagen..
ik heb gelezen dat als je zwanger bent en decapeptyl gebruikt dat heel gevaarlijk is voor de baby.. en dat als je dat gebruikt je eigenlijk voor moet zorgen dat je niet zwanger kan raken ..