Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Nee hoor. Decapeptyl kan geen kwaad.
    Het stofje in de Decapeptyl zorgt ervoor dat je hypofyse voor de gek wordt gehouden. De rest van het goedje plas je gewoon uit.
    Dit althans volgens de arts van de fertiliteitskliniek.

2. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Hoi Susan, mijn man heeft ook erg traag zaad d.w.z. ze kunnen niet zo ver zwemmen...wij hebben nu onze eerste IUI gehad en ik mag 6/8 testen!! Wij schokken er eerst ook wel van maar de gyn. was wel hoopvol en was niet negatief....veel succes!!!

3. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey linda: je mag hier best mee komen kletsen hoor.. gezellig (als je dat wilt natuurlijk)
    susan is al een tijdje zwanger :) en komt hier af en toe een keertje buurten..

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey ieoor
    nog niet ongi, dat is toch wel typisch hé, ons raar lichaam, maar wat je zegt is ook wel boeiend (2 vrouwen per jaar) hmmm...

en de pregnyl moest gisteren omdat mijn eisprong dan morgen is en gezien onze cryo's 5 dagen oud zijn worden ze 5 dagen na de eisprong teruggeplaatst... ben ik duidelijk?
    en neen stiekem vind ik het wel leuk dat we nu ook natuurlijk aan het proberen zijn, wie weet, morgenvroeg gaan we alvast klussen... hihi je weet maar nooit!

gaby geniet van je vakantie!!

calani

ps ieoor ivm je blauwe plekken, als je voor de spiegel staat kan je zo langs de zijkanten van je buik blauwe aders zien lopen, probeer daar uit de buurt te blijven anders heb je nog grotere blauwe plekken...

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Ieoor: ja inderdaad....tis al augustus dus eigenlijk deze maand beginnen! hihi spannend.....alleen ik hoopte dat ik vandaag ongi zou worden....maar nog niets te zien/voelen, en vaak voel ik dat wel een paar dagen van te voren aan....maargoed.
    Dan maar iets later beginnen.......heb dr zin in :D Had ik een aantal jaar geleden niet gedacht hoor...haha zin in een behandeling.
    Wat vreemd dat je niet ongi bent......het zal toch wat zijn zeg.....;) Hoop het natuurlijk voor je! Wel goed dat julli er niet vanuit gaan, dan is de klap niet zo groot en anders is het een heeeeeeeeele grote leuke verassing!

calani: spanned hoor! gaat lekker snel zo he ?

Linda; ook welkom hier, dus donderdag testen....spannend!

gaby: lekkerr vakantie! volgens mij komt het mooie weer eraan!

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo weer even bijgelezen

@ieoor: spannend ja, heb het zelf ook regelmatig dat ik dagje later ben. Maar ook de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

@ calani: succes

@linda: welkom hier

@mootje: ook succes

@gaby: lekker vakantie, geen bikini voor jou dus.

Hopelijk heb ik nu iedereen gehad, nog paar dagen en dan ook lekker vakantie.
    En alvast zenuwachtig zijn voor gesprek bij gyn.

Is het zo dat je standaard eerst allerlei onderzoeken krijgt voor ze aan iui gaan beginnen? Eigenlijk hoop ik namelijk dat ze al snel gaan beginnen, maar ook dat zal bij ons wel tegenvallen.
    Weinig gaat bij mij op de normale en makkelijk manier.

Blijf het vreemd vinden dat zowel de huisarts als de uroloog me niet meteen hebben laten onderzoeken.

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik ben vandaag ongesteld geworden...........
    Ik ben een beetje een doos vrees ik....... ''materie blindheid'' zal ik het maar even noemen. Mijn cyclus is altijd 28 dagen.
    Gisteren was cyclusdag 28. Vandaag ben ik ongesteld geworden, dus cyclusdag 1 van een nieuwe cyclus........
    Als ik gister ongesteld was geworden, had ik maar een cyclus van 27 dagen.......
    Oftewel. Sorry voor mijn gezeur. Ik zat er gewoon compleet langs. Ik zat er zo op te kijken, dat ik het helemaal over het hoofd heb gezien.

Maar goed. Zojuist Geertgen gebeld. Wat een geweldige kliniek is dat toch.
    Wanneer had je zelf gedacht dat je wilde komen; noem maar een dag en een tijdstip.....
    (daar hoefde ik in Den Bosch in het ZH echt niet op te hopen, dat ik zelf mocht kiezen, maar dat terzijde).

Morgenavond om 19.00 uur de uitgangsecho (ze zijn er ook gewoon savonds en op zaterdag....... yoehoo).
    De arts kijkt tijdens de uitgangsecho hoeveel eitjes dat er klaar liggen. Aan de hand daarvan gaat hij de eenheden bepalen.
    Het gaat Gonal F worden naar ik begrepen heb.

Ik krijg de medicatie steeds in etappes mee, en hoef er niet voor naar de apotheek.
    Bij Geertgen krijg je eerst je afspraak met de arts. Direct daarna heb je ALTIJD een gesprek bij de verpleekundige. Daar kun je al je eventuele vragen (wederom) stellen.
    De verpleegkundige heeft dan ook al je medicatie die je nodig hebt, in een tasje klaar staan. Ideaal.
    Vorige keer heb ik 3 dozen Decapeptyl meegekregen. Meer niet.
    Morgen krijg ik de Gonal F mee, en gaat ze daar uitleg over geven.

8. gaby1986

ieoor: moet je altijd bellen als je ongesteld bent geworden..hebben ze tegen mij niks van gezegd.. of is dat weer bij iedereen anders..?
    nou dus toch mooi optijd ongesteld dus..

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ieoor, Geertgen klinkt goed geregeld! Neem aan dat je nu nog meer achter de gemaakte keuze staat?

Gaby, jij hoeft niet te bellen... Radboud werkt niet op die manier dacht ik. Gewoon 15 aug starten met Puregon en dan zal je wel een weekje later een echo krijgen denk ik. Staat er nix over op je digipoli?

10. gaby1986

susan ja heb 24 augustus eerste echo

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Calani; thanks voor de blauwe plekken tip.
    Ik begrijp het cryo gebeuren; je hebt het goed uitgelegd.

Linda; welkom hier! Succes!

Mootje; ongesteld inmiddels ook bij jou al in zicht?

Zonnetje; onderzoeken bij de vrouw zijn standaard. Daar zou ik wel op rekenen.
    Ze hebben bij mij 3 cyclussen gevolgd dmv echo's, er is tijdens 2 cyclussen een samenlevingstest gedaan, ik heb een HSG foto gehad, er is bloed geprikt 2 keer..... Dat was het denk ik qua onderzoeken bij mij.
    Maar het is logisch dat ze eerst onderzoeken doen. Stel (heel doem scenario) dat er geen eisprong van nature is..... Dan heeft een IUI zonder medicatie ook niet zoveel zin.
    Gewoon over je heen laten komen..... en afwachten (helaas).
    Fijne vakantie alvast. Wanneer vertrekken jullie?

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gaby; vergeet ik jou bijna....
    Ja uitgangsecho is standaard bij Geertgen. Ze kijken hoeveel eitjes er klaar liggen en stellen daar de eenheden op in.
    Het ZH in Den Bosch werkte zo weer niet. Die hebben gewoon een standaard eenheden waar ze mee starten.

Als je twijfelt; gewoon even bellen. Daar zijn ze tenslotte voor.

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Susan; da's lang geleden... Het gaat goed met jou en de kleine meid volgens mij he! Fijn zeg. Geniet er maar lekker van.

Ja, inmiddels sta ik helemaal achter onze keuze. Zo fijn dat ik maar hoef te bellen. Ze zijn er altijd.
    Zaterdag had ik een vraagje; ik denk; op goed geluk maar even bellen; en ja hoor, ze waren er gewoon. Zo fijn.

14. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hihi ieoor, graag gedaan :)
    en dat is zo hé, als je er met je neus bovenop zit, dat je dan iets niet ziet, zou ook typisch iets voor mij zijn ;)
    mooi dat je ongi bent en nu dus START :) :) :) en wat een service daar in geertgen, goede keuze zou ik zo zeggen!

Gaby en Mootje, het komt allemaal dichter hé yihaa

@me: vanmorgen speciaal voor manneke ging werken, om 5u dus geklust haha, want eisprong was tss 7 en 9u vanmorgen, je weet nooit hé, wonderen bestaan :)

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Calani; jullie zijn goed bezig :)

Vinden jullie dat niet een hele opgaaf, zo smorgens om 5 uur?

Maar goed, alles voor het goede doel.... en wonderen bestaan. dus goed gedaan.

16. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hihi
    mijn man vond het eigenlijk nog leuk,
    ik was een beetje versuft...
    maar alles voor het goede doel :)

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @ieoor: geertsen klinkt geweldig.

Ik ga dan maar uit van veel onderzoeken.
    Heb wel een eisprong, heb vorig jaar namelijk 3 maanden cyclus bij gehouden met tempen. En deze zag er goed uit toen. Was eisprong zichtbaar. Daarnaast al heel veel ovutesten gedaan die elke maand positief waren.
    Maar kan natuurlijk nog genoeg mis zijn.

Ik ga zaterdag weg denk ik, kan ook nog vrijdagavond worden, maar ga er niet van uit.

Heb het ook weleens smorgens heel vroeg gedaan voor het goede doel hoor. Savonds geen zin gehad, dus ja, je moet wat.

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tjonge Calani, waar je zin in hebt... Speciaal wekkertje gezet of niet?? hahaha

Ieoor, ik volg jullie altijd hoor hier maar volgens mij weet je dat wel! Fijn dat de ongi is gekomen dus nu ga je redelijk snel aan de FSH (in jouw geval Gonal F begreep ik). Die naald valt reuze mee tav de deca maar dat weet je vast al, na de hormoongestimuleerde IUI's! Spannend allemaal hoor!

Hier gaat het nog allemaal goed! Alweer 24 wkn dus tijd gaat hard. Morgen zo'n speciale echo (3d/4d). Ben al best nerveus want dit zijn natuurlijk andere beelden dan 'normaal'. Ook de toekomstige opa en oma's gaan mee dus dat wordt voor hun ook een geweldige ervaring.

Meiden, heel veel succes en ik houd jullie allemaal in de gaten!

Liefs Suus

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Suus; lief dat je ons nog in de gaten houdt, en nog zo af en toe komt schrijven.

Veel plezier morgen tijdens de pretecho!!

xxx

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    @ieroor: aan de ene kant balen ieoor, maar wel fijn dat het netjes optijd bent.
    En nee hier nogsteeds niks te bekennenn............:( en kan ook niet zwanger zijn want mijn vriend was rond de eisprong erg ziek dus niet geklust!!! balen he!?! hoop dat het snel komt maar probeer er niet aan te denken.....

@ de rest:sorry hou het kort!

Deel Deze Pagina