@ Merel, ik blijf hier voor je duimen tot en met mijn tenen.... @Mia, heb je al bericht ? ben zoooo benieuwd.... Maar ik wil toch ook weer ff wat kwijt, gsiteren natuurlijk helemaal opgelucht en blij. Ik had een mailtje gemaakt voor de vrienden met het goede nieuws, maar ik had er ook bijgezet dat we af en toe last van ups en downs hebben, en dat het een behoorlijke emotionele impact is op ons leven. Ik had er de volgende link bijgezet : http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html Zodat ze een beetje begrijpen wat we doormaken. (dit was een tip uit het boekje open zenuw) Manlief dacht, goh laat ik ook eens kijken, nou hij heeft echt een halfuur ontzettend zitten huilen. (hij had meer emoties opgekropd dan hij dacht) Ik had dit nog nooit bij hem gezien, maar ik ben blij dat ik nu goeie dagen heb, dus ik heb hem goed kunnen troosten. Ook hebben we al reacties van vrienden gehad, die de moeite hebben genomen om het filmpje te kijken, ze geven aan dat ze niet doorhadden dat het zo heftig was, ze hebben gemaild dat ze er even stil van werden. Met vervolgens de reactie dat ze ons kanjers vinden etc. Dit doet me echt zo goed, dus als jullie mensen willen laten weten hoe het ongeveer voelt wat we allemaal moeten doormaken bekijk de link en mail het naar de mensen. De reacties zijn zooo liefdevol, dat ik daar ook weer stil van word. Oi, tis alweer een heel verhaal Liefs C.G.
Hoi, hoi, daar ben ik dan eindelijk! Nadat we vanochtend naar de gyn waren geweest had ik met vriendinnen afgesproken, dus ik kon nog niet mijn verhaal hier kwijt. Nu gelukkig wel Mijn bloeduitslagen waren typisch PCOS, dus dat is bij deze nogmaals bevestigd (maar daar ging ik wel al vanuit). Het zaad van mijn mannetje was er niet beter op geworden, zoals we al hadden verwacht. Vorige keer had hij 4 miljoen, waarvan 2% goede en 13% matige zwemmers. Deze keer, na meer alcoholonthouding, was het maar 1,2 miljoen met 9% goede en 16% matige zwemmers. Met andere woorden: wij gaan ons ook aansluiten bij het ICSI clubje! Ze hebben deze keer nog wel bloed afgenomen voor de standaard onderzoeken naar HIV/ Hepatitus B etc. en bij hem ook voor dat chromosomenonderzoek. Over 2 weken krijgen we telefonisch de uitslag van HIV/ Hep. onderzoeken en over ongeveer 2 maanden krijgen we per brief bericht over het chromosomenonderzoek. We staan al op de wachtlijst (voor zover die er is), maar we moeten eerst het chromosomenonderzoek afwachten. Ook is er een korte stop rond de kerst/ oudjaar (dan doen ze geen terugplaatsingen en zo) dus wij gaan er van uit dat we in januari aan de slag gaan met alles. Als manlief straks thuis komt van zijn werk gaan we het verhaal nog maar eens goed doornemen samen. Vooral ook over wie we wat gaan vertellen. Hij is nogal gesloten en ik ben erg open, dus we moeten hier wel wat afspraken over maken denk ik. Deze uitslag hadden we al wel verwacht. Ook vind ik het fijn dat ik nu zicht heb op wat er komen gaat. Ik ben ook redelijk positief over de slagingskans, angezien we nog niet te oud zijn en zo. Nu maar hopen dat de tijd een beetje snel gaat en alles tot aan januari ook positief verloopt. Liefs Mia.
Heej Mrs. Mia, Fijn dat je nu meer weet! Hopelijk gaat de tijd toch een beetje snel voor jullie en kun je je op andere dingen richten tot de ICSI start. Ik verwacht a.s. donderdag eigenlijk hetzelfde als jij nu. Eerst chromosomenonderzoek afwachten en dan met ICSI starten.
Hey Zon, Jij zat toch ook in het Radboud of niet? (ik heb het wel ergens gelezen, maar het is te ver weg om terug te zoeken ) Hadden ze bij jullie al wel voor die chromosomen geprikt? Gelukkig gaat de tijd richting Kerst altijd snel...
Heej, Yep ook Radboud, zijn mmm alleen gestart in CWZ. Hebben donderdag eerste afspraak in Radboud. Er is nog geen bloed geprikt voor chromosomen, maar als ik het hier zo lees doen ze het wel standaard voor ICSI. Er is ook nog geen oorzaak gevonden voor het slechte zaad. Enn...zoals je zegt, het is zo kerst....en ik begin zowaar aan al het gewacht te wennen. Als je maar wel uitzicht hebt op iets!
Oja, zo zat het ook al weer Chromosomenonderzoek doen ze inderdaad standaard bij ICSI. Ik denk dat ze bij jullie eerste afspraak gelijk bloed daaroor zullen prikken. Wie weet beginnen we dan wel rond dezelfde tijd met het spuiten en zo! Ze weten trouwens bij mijn mannetje ook niet waardoor het komt hoor. Vaak kunnen ze de oorzaak hiervan niet vinden. Succes alvast voor donderdag! Groetjes Mia
@ Mia en Zon hahaha, straks zitten we allemaal tegelijk in het radboud te wachten voor de icsi, zonder dat we weten, dat we stiekem alles weten over elkaar.. Als jullie begrijpen wat ik bedoel Wat fijn Mia, dat je weer hoop hebt! Wij zijn er open in tegen alle vrienden en familie, zodat ze weten wat er aan de hand is, en ze er voor je kunnen zijn als het nodig is. Maar wij hebber hier ook eerst goed over gepraat. Maar als ik het goed begrijp staan jullie dan ook al officieel op de wachtlijst voor de icsi ? Tegen ons werd gezegd, naar verwachting begin 2009. Trouwens de uitslagen van het chromosomen onderzoek duren 6 tot 12 weken.... Liefs C.G.
jeetje gob wat een mooie reaktie van je hubbie! mia wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent.. hopelijk is t snel raak meid!
Ja, is wel heel mooi inderdaad dat julie er zo open in zijn. Ik denk dat dat bij ons niet zo zal gaan. Maar ik wil het in ieder geval wel tegen mijn familie zeggen en ik zal het ook op mijn werk moeten vertellen (tegen een aantal mensen). Daarnaast moeten we samen beslissen wie van onze vrienden het te horen krijgen. Het is best moeilijk omdat veel van onze vrienden net een kindje hebben gekregen/ krijgen en dus met andere dingen bezig zijn. Bij hun ging het nl wel allemaal in 1x goed. Mijn mannetje is zelf niet zo open en wil dan ook absoluut niet dat iedereen het weet... Tegen ons zei de gyn dat er eigenlijk geen wachtlijst was, maar dat we wel moesten wachten op de uitslagen van het chromosomenonderzoek voordat we konden beginnen. Toevallig is er een stel in onze omgeving dat ook met ICSI gaat beginnen (zij hadden eind augustus het gesprek wat wij vandaag hadden) en zij gaan volgende week beginnen. Maar in een brief die zij hadden stond dat je voor 3 november moest beginnen met de behandeling, anders moest je langer wachten aangezien ze geen terugplaatsing willen in de kerstvakantie. Dus als ik het zo een beetje bekijk denk ik dat wij ook begin 2009 aan de beurt zijn... Groetjes Mia
hee Mia, klinkt een beetje als onze gyn. die zei precies hetzelfde hebben jullie ook Jasper Smeenk als gyn ? (of word ik te persoonlijk ? ) Oh ik hoop zooooo dat we voor 3-11 worden geholpen, maar het zal inderdaad wel het nieuwe jaar worden....
Hi, hi, nog net niet te persoonlijk hoor. Wij hebben dr. Beerendock (een vrouw). Ik ga er maar van uit dat wij pas in januari geholpen worden, maar wij moeten dan ook wachten op de uitslagen van het chromosomenonderzoek. Ik zal voor jullie duimen! Liefs Mia
Nou wat een ISC'-tjes allemaal begin 2009! Tijd voor een nieuw topic? Wil dan alleen wel meepraten hoor, ook zouden wij geen ISCI hoeven maar bijv IUI... Mia: Wat fijn dat jullie gewoon geholpen kunnen worden dmv ISCI! Nu maar hopen dat de tijd idd lekker snel gaat en ja voor je het weet is het al kerst en dan mag je al bijna op prikles Idd wel gezellig daar in het Radboud en dan zit je strax in de wachtkamer met elkaar zonder dat je het weet. Gelukkig hebben we hyves nog! Meiden, ik ga even naar mn visite toe. Ik spreek jullie morgen vast wel.
Het wordt druk in het Radboud! Ik heb trouwens nog niets gehoord. Zal nog wel ff duren. Ik moet zeggen dat ik me er op het moment ook niet mee bezig houd (bewust). Mia, fijn dat je ook weet wat jullie traject wordt, ICSI dus. Ik kan me voorstellen dat je er over wilt gaan praten met je man wie je het wel of niet wilt vertellen. Wij zijn net als CG er open over omdat (vooral) ik me daar het prettigst bij voel. Ik kan mijn gevoelens dan kwijt bij anderen. En het feit dat dat kan, maakt dat ik me bij familie en vrienden prettig voel omdat ik mezelf kan zijn, en zorgt er ook voor dat ik minder dipjes heb. CG, wat een mooi filmpje zeg. En voor je man is het ook goed om eens uit te huilen. Heeft mijn man op de dag van de slechte zaaduitslag ook gedaan. Doet wel pijn he om de ander zo te zien huilen? Maar ja samen staan jullie sterk! Merel, pfff spannend hoor. Ik hoop zo voor je dat je zwanger bent. Zon, je zit nu in Berlijn denk ik. Leuke stad! Hier niet veel bijzonders te melden. Alles gaat z'n gangetje. Ga vanavond echt een keer op tijd naar bed. Neem het me altijd voor, maar het lukt me niet . Pim
Hoi allemaal! Wat moet ik een hoop bijlezen zeg! Wat gebeurt er veel in zo'n korte tijd op dit topic. Hopelijk gaat het iig met iedereen goed nu. @ Merel: ik hoop zo dat alles ok gaat en dat je ons volgende week verteld dat je zwanger bent @ CG: Gefeliciteerd! Wat een heerlijk vooruitzicht dat er nu iets concreets gaat gebeuren groetjes aan de rest!
Hee dames, word er nog wat leuks gedaan dit weekend ? Wij hebben vanavond een verjaardag, van één van onze beste vriendinnen maar ja helaas komen daar ook weer zwangere vrouwen, en daar heb ik geen zin in... Maar ik heb besloten toch te gaan, en als ik er niet tegen kan ga ik lekker naar huis En morgen gaan we lekker helemaal niets doen, dus misschien ga ik weer aan de knutsel met mijn kettingen. Fijn weekend allemaal, Liefs C.G.
Hee allemaal! Nou CG, snap je helemaal met die verjaardag en al die zwangere vrouwen... Ik heb in 2 dagen gehoord dat er zeker 4 of 5 vrouwen zwanger zijn die ik (vaag) ken. Lekker Nou ja, vanmorgen ovu-testje gedaan en vandaag zou de dag moeten zijn dat er geklust moet worden. Nu zijn we beiden doodop, heeft manlief vanavond een verjaardag, ik een feestje van de volleybalclub dus we duiken zo eerst even het bed (om te klussen en daarna bij te slapen). Ga daarna wel nadenken of ik wel of geen zin heb om naar het feestje te gaan. Ben nl ook snipverkouden Morgen moet manlief hockeyen (ik ben eindelijk eens een zondag hockeyvrij) dus ga maar ns lekker bij hem langs de lijn staan en dan gaan we 's avonds wrs even lekker in een restaurantje een heerlijk hapje doen! Echt die kettingen CG! Ik heb altijd geborduurd en ben al zeker 10 jr bezig met iets voor mn kind (het alfabet met Forever Friends beertjes) en het is bijna af...... Alleen tja, heb er telkens geen tijd voor! Ach ja, het zal ook nog wel even duren. Het is al wel bijna woensdag dus hopelijk horen we dan of we voor IUI mogen of dat we het eerst nog zelf moeten proberen.... Hoop toch echt het eerste! Fingers crossed! Meiden, ik ga met manlief het bed in! Tot later
hee meiden, hoe gaat het met jullie ? Hee Suus, lekker geklust Ik ga hard duimen voor iui ! Ik heb me net opgetut voor de verjaardag, kom ik de woonkamer binnen en weet je wat hubbie deed : staande ovatie, juichen en fluiten, en hij zeg't; zo hee ik ben echt met de mooiste vrouw getrouwd die er bestaat \ (zucht en zwijmel) Ik hoop dat ik daar de hele avond op kan teren Ben er morgen weer...... Oh mag ik even reclame maken ? ik heb een website, dus wie er een leuke ketting wil check www.littlebeads.nl (bijna alles is nu in de aanbieding voor 5,00 - 7,50) @Pim, ik zal je ketting morgen gelijk op de post doen !
Wat een leuke en lieve vent heb je zeg CG! Nou na zo'n compliment zou je m toch willen bespringen! Wij hebben prima geklust, beetje plichtsmatig maar wel gewoon lekker Daarna toch zo lekker geslapen! Ik voel me helemaal niet fit genoeg om naar dat feestje te gaan dus ga of mee naar die verjaardag of ik blijf op de bank hangen... CG, ik vind die witte ketting wel mooi, linksonder bij de bruidssieraden. FF denken of ik die ga bestellen bij je. Leuke site trouwens! Maak je ook oorbellen (op aanvraag)?
Hey meiden, Wat vervelend al de zwangeren in de omgeving. Ik begrijp jullie gevoel helemaal! Vrienden van ons hebben vorige week zondag een zoontje gekregen en wij zijn er die dag geweest. Ook ben ik die woensdag langs gegaan omdat zij jarig was. Daarna heb ik ze eigenlijk niet meer gesproken, want ik heb er ff geen behoefte aan. Ik ben wel blij voor ze natuurlijk, maar ik kan het zelf niet opbrengen om er de hele tijd mee geconfonteerd te worden. CG, wat een lieve vent heb je toch Susan, gewoon lekker rustig aan doen jij en doen waar je het meeste zin in hebt! Wij hebben net ook heerlijk geklust (niet dat ik al een eisprong heb of zo, ik zit al op dag 57 maar dat heb je wel eens met PCOS) en geslapen! Vanavond gaan we stappen met vrienden (allemaal kinderloos of single ) dus dat gaat wel goed komen! Veel plezier allemaal! Liefs Mia
Ben benieuwd naar de ketting CG. Zoal ik al zei, ik vind 'm al heel speciaal omdat hij is gemaakt door iemand die hetzelfde doormaakt op het moment. Ik heb op het moment niet veel zwangeren in mijn omgeving, maar wel 2 stellen vrienden van ons die na ons zijn bevallen en nu ook voor een tweede gaan. Ik zou het zo oneerlijk vinden als zij eerder een tweede kindje hebben. Erg he . Ik reken er maar op dat zij eerder zullen zijn, maar ik weet zeker dat ik als ik hoor dat het zover is in huilen uitbarst. Tegelijkertijd weet ik dat ik dat we ons al gelukkig mogen prijzen met één kindje, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat de wens voor een tweede net zo groot is als die voor een eerste kindje (had ik zelf ook niet verwacht). Hier een rotdag. Ik heb echt weer even een dipje. Ik heb ook het gevoel dat dat ook echt met mijn hormonen te maken heeft. Ik zit nu op dag 21 van mijn cyclus (25) en merk dat mijn lichaam zich weer aan het opmaken is voor een volgende cyclus. Blegh.... CG veel plezier op je feestje! Mia, goed geklust dus. Veel plezier met je vrienden in de stad. Susan, ook geklust. Beterschap gewenst. En een fijne relaxte dag morgen! Wij gaan morgen lekker in het bos wandelen met Emme en de honden (2 ruwhaarteckels). 's Middags lekker op de bank met boek en dekentje ofzo. Pim