Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    Hey Ieoor, bedankt voor de lieve woorden! De dip is weer even voorbij, maar de mmm vergt toch veel van een mens...
    laat jij je maar goed verzorgen, hoofdpijn kan zooooo vervelend zijn!

Timon, wat gek, IUI gebeuren wel vaker in je natuurl cyclus maar dan gecombineerd met echo en of bloednames, hoe gaan ze nu bij jou weten dat je eisprong geweest is?

2. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    De gyn. gaf aan dat testen of echo's niet nodig waren, omdat mijn cyclus zo stabiel is dat ik het met alleen ovutesten het moet kunnen doen. We hoeven alleen voor de IUI te komen.

3. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    goh timon, wat leuk!

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi allen,

Even een kort berichtje van mij.
    Ik wens iedereen succes, ben zelf druk aan het pakken.
    Gaan vanavond heerlijk op vakantie. En gesprek bij gyn komt eindelijk in zicht. Nog 1,5 weken. Is sneller gegaan dan verwacht die 8 weken. En dan hoop ik op snelle iui-pogingen.

Nu al 9 maanden in de mmm zonder ooit maar kans op zwangerschap gehad te hebben.
    Blijf goede hoop hebben op snelle start, heb namelijk laten pendelen en heb er 3 voor oktober.
    Zegt ook niet alles want had er ook al 3 voor mei gehad zonder geluk.

Hopen op beetje droog weer tijdens mijn vakantie, maar iets minder warm mag wel. (gisteren wel erg heet)

Trouwen in die hitte is ook niet alles hoor. Zeker niet met die jurk aan en man in pak.
    Achteraf was ik maar al te blij dat het wat koeler was. (en nat ja)

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

goedemorgen

bruiloft was super leuk.. maar met de trouwfoto's maken was t zo heet en pal in de zon dat suus bijna van der stokje ging..dus de trouwfoto's hebben we net niet helemaal af kunnen maken.. dat ging gewoon niet.. ben ook verbrand op mijn rug en schouders door daar alleen maar bij te staan...
    maar verder is alles echt volgens t boekje gegaan.. behalve dat in de school t brandalarm af ging en de brandweer op de stoep stond :D dat was wel lachen.. suus had meteen wat foto'tjes met de mannen gescored.. en eentje in de auto haha...

zometeen de pokke zooi hier opruimen en dan de auto inpakken..

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hoi Meiden,

Wij zitten ook inhetzelfde schuitje.... de 24 hebben we de uitslag gekregen van het sperma onderzoek hij heeft 19 miljoen cellen waarvan 90% niet actief is en afwijkende vorm heeft.... was echt super schikken als je zoiets hoort.

We hebben nog een potje in moeten leveren voor de volgende test. daar krijgen we de 21e uitslag van.. heel spannend allemaal. Ook moet ik de 26e naar de gyn. dus ik ga nu ook de MMM in.

Het was echt een super klap die ik gehad heb ik had altijd het idee na 14 rondes dat we iets gewoon fout deden ofzo maarjah bleek gewoon dat zijn kwakkie niet goed is.

Weetje ik hoop wat steun te vinden bij jullie in deze tijd ik heb het er echt super moeilijk mee en niemand die in de buurt in hetzelfde schuitje zit.

Gr Cynnie

7. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    Hey Cynnie,
    ocharme meid, welkom, wij hebben dezelfde klap te verwerken gekregen en dit forum is daar echt ideaal voor want zoals je zegt, aan je omgeving heb je niet veel... zij snappen het nooit volledig... soms snapt mijn man mij zelf niet (dat ik moeite kan hebben met mijn schoonzus haar babietje)
    wat goed dat er al een 2e staal binnen is en dat jullie de 26e al terecht kunnen!

gaby zalig seg, de brandweer en dan direct ook fotoos, hihi zalig
    en ivm het weer op mijn trouw was het 27° en ik vond dat idd heel warm en zweterig maar toch liever warm en zonnig hoor... (hebben dan een deel van de fotoos binnen gedaan voor de warmte even te ontvluchten...)
    Geniet van je vakantie!

Zonnetje, jaaa bijna je gesprek, wat goed, geniet van je vakantie!!

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    even ego.

Vandaag uitslag van mijn schildklier van de huisarts gekregen.
    De waardes zijn volgens hem iets afwijkend, maar niets om je zorgen over te maken.
    De arts bij het Geertgen denk er anders over, en die heeft het over stoppen met stimuleren..........

Mijn man is nu naar de huisarts om de uitslagen op papier te halen. Vandaag hebben we nog een telefonisch consult met het Geertgen.................

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Spannend Ieoor!!

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is balen dan.
    Zo zie je maar weer dat alle artsen hun eigen ding volgen.
    Succes ieoor.

@cynnie: welkom hier, is balen ja. Wel lekker dat je zo snel verder kan.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Thx Zonnetje,

jah vind het indd fijn dat we zo snel verder kunnen het is dat de gyn en uroloog op vakantie waren anders hadden we nog sneller verder gekunt... maarjah ik ben al blij dat het zo snel gaat. Kan niet wachten tot het zover is en we wat duidelijkheid krijgen hoe we verder moeten..

op dit moment ben ik me nog niet gaan verdiepen in iui icsi enzo dat ga ik pas doen als ik wat zekerheden heb dat ik dat traject door moet

12. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    Ieoor WTF, stoppen!!??
    Zodra je de waarden hebt, laat je die even weten, iemand die ik heel goed ken is huisarts, kan ik eens luisteren hoe afwijkend die waarden zijn, soms zijn die gewoon al door stress licht verstoord... (stuur ze evt in een pb)
    wel goed dat je vanavond nog een telef consult hebt!
    IK HOOP ZO DAT JE DOOR MAG DOEN
    knuff

Cynie, de keuze tss IUI en ICSI zal afhangen van een opwerktest, extra testje die ze op je man zijn sperma zullen doen om te zien of de beweeglijkheid erna beter is
    hoeveel % is misvorm want dat is ook bepalend
    en idd leuk dat je snel verder kan, en dan direct op vakantie!

13. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Goedemiddag dames,

Hoe is het hier???

Ieoor ik wil je veel succes wensen
    Dames ik heb vandaag supernieuws gehad......
    Zie mijn topic.

Ik ga effe lezen hier ik loop achter namelijk effe kijken hoehet met iedereen gaat.

xxxx

14. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom bij deze club. Leuk is anders, maar je kunt hier zeker je verhaal kwijt.

Hopelijk komen jullie deze klap snel te boven en gaan het wat zonniger inzien. Klinkt vast heel gek, maar nu is het tenminste duidelijk en kan er iets mee gedaan worden.

Ik duim voor jullie dat het 2e zaadonderzoek een beter resultaat geeft.

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Balen! Ik ben benieuwd wat ze bij Geertgen ervan zeggen.

16. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Je heb helemaal gelijk. Zo heb ik het ook gedaan. Nu we met IUI zullen starten moet ik me daar wel in verdiepen. ;)

17. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn ongikrampen worden steeds erger. Dat is feest dit weekend!:$ Maandag kan ik bellen voor onze eerste IUI. Ik ben erg benieuwd wat ik te horen zal krijgen.

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Calani; als je dat voor me na zou willen vragen bij die bevriende huisarts, heel erg graag:

TSH waarde is nu 5,1 (in feb was dit nog 3 bij mij)
    T4 vrij thyroxine is 15,7

Geertgen houdt als TSH waarde max 3 aan.
    ZH hield volgens mij als max TSH waarde 4 aan.
    Huisarts vindt deze waarde acceptabel.

Na 2 uur lang heen en weer bellen met huisarts, ziekenhuis en Geertgen, moeten we nu maandag (met spoed) naar het ZH...

Geertgen vindt dat we moeten stoppen, maar voor nu afgesproken dat ik doorga met de medicatie.
    Maandag in overleg met de internist horen we meer. Als hij/zij het ook onverantwoordt vindt, dan moeten we wellicht toch echt stoppen.

Ik baal meiden... dat willen jullie niet weten.
    Al jaren lang gaat het goed met mijn schildklier, en net nu...... G%^&^&%$#@#$^(*^$#$

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Ieoor: wat bedoelen ze met stoppen dan? helemaal, tot je uitslagen weer rustig zijn??? Shit he! daar zit je helemaal niet op te wachten. Hou nog even hoop!!!!

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Dan plaats ik nu even een heeeel ego berichtje......
    Ik word maar niet ongesteld he, en ik zou toch echt denken dat we niet geklust hebben rond de eisprong....maar gister zei mijn vriend dat hij wel dacht iets ervoor geklust te hebbenn.....hmmm nou weetje, anders doe ik gewoon ff een test dan weten we zeker dat het niet zo is, en dan zul je zien dat je zo ongi word....

Willen jullie even kijken in mijn fotoalbum? Daar zie je 2 testen, gelijk naar elkaar. en volgens ons zijn ze positief??!?!?!? DAT KAN TOCH NIET?
    Word helemaal gek, en snap dr niks van! Morgen gelijk een clearblue kopen en met de ochtendurine een test doen!

Share This Page