Calani; gefeliciteerd met je eskimootje. Nog bedankt Calani voor de navraag bij jullie bevriende huisarts. Het rare is dat (huis)artsen andere normaal waardes aanhouden dan de fertiliteitsartsen. Normaal gesproken zouden mijn waardes dus binnen de grenzen van het acceptabele liggen. Echter voor een vrouw met kinderwens is het beter dat de waardes lager zijn. Er schijnt een véél grotere kans op miskramen te zijn, innestelingsproblemen en voor het vruchtje achterstand in de hersenontwikkeling. Behoorlijk ernstig is dat dus. Zelf zijn we eigenlijk al wel zo ver dat we weten dat we moeten stoppen. We hopen nog op een wondermiddeltje morgen bij de internist. Maar anders zit er niets op dan stoppen, en een pauze inlassen tot mijn schildklier op orde is. Dat kan wel 6 maanden duren dus we balen echt enorm. Ik zit er helemaal doorheen. En zie het allemaal helemaal niet meer zitten. Heb zelfs gister hardop uitgesproken; 'zullen we er anders maar helemaal mee stoppen'.......
ow ieoor: ik had eigeniljk hier een berichtje voor je willen plaatsen, maar hij staat perongelijk bij het onder: wie nog meer in aug/sept. . Maargoed ik hier: ik wens je echt heel veel sterkte! dit is echt niet eerlijk dat het jullie overkomt! succes morgen!
oooooo ieoor wat erg allemaal, toch hoop ik op beter nieuws morgen!!! arme meid, dikke knuffel en het is bijna morgen!
mootje vraagje, hoe was je man zijn sperma nu ook alweer, vooral aantal, beweeglijkheid en vorm zou ik graag weten gezien jullie wonder
Wat verschikkelijk ieoor!! sterkte meid... ik heb er allemaal nog niet zoveel verstand van al die vruchtbaarheid behandelingen.... weten jullie miss goede boeken site's enz enz waar ik me eens kan inlezen wat de mogenlijkheden zijn? En ik heb nog een vraagje aan jullie wat betreft het sperma kwaliteit.... hij heeft dus per lozing 19 miljoen cellen waarvan 90% niet beweegelijk is en afwijkende vorm heeft...nu me vraag hoe slecht is dit?? is er zoiezo nog een kans om gewoon zwanger te worder ik zit met het idee er zijn en toch nog 1,9 miljoen die wel goed zijn en je hebt er maar eentje nodig maar ben ik dan nog wel realistisch?
Cynnie; welkom hier (of had ik dat al eerder geschreven....). 1,9 miljoen is niet heel erg veel, maar het is wel mogelijk. Er zijn op dit topic al diverse wondertjes gebeurd namelijk. Voor IUI heb je minimaal 1 miljoen goede zaadjes nodig, na opwerking van het zaad. Voor IVF heb je minimaal 100.000 goede zaadjes nodig, na opwerking van het zaad. Voor ICSI heb je maar een paar goede zaadjes na opwerking. Oftewel. Er zijn nog kansen genoeg. Jullie mogen bijna terug naar het ZH. Spannend he!
Hey Cinnie, op de site van het CRG in Jette staat heel veel informatie UZ Brussel-VUB - Welkom in het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde mss zijn er ook goede nederlandse sites maar ik vind die site wel zeer handig, (ook nederlands geschreven hé maar van belgie) Ivm je man zijn sperma... ik vrees dat natuurl zw worden wel mogelijk is maar dat zou wel eens 10 jaar kunnen duren, het kan ook bij je volgende cyclus maar jullie kansen zijn serieus verlaagd... als de misvorming meer dan 97% van zijn sperma is dan kan je normaal gezien enkel ICSI doen als de misvorming tss minder dan 97% heeft aangetast kunnen jullie nog voor IUI gaan succes! maar jullie moeten eerst nog het 2e staal afwachten of ben ik verkeerd? ieoor ieoor, weet je al meer?
Ik ben al vanaf 08.30 uur aan het bellen, naar ziekenhuizen waar ik ooit geweest ben, de huisarts, labs. Wat een lange wachttijden overal, en wat een betonnen muren. Om half 11 dacht ik (wantrouwend als ik ben), laat ik de assistente van de internist maar eens bellen hoe laat hij ons gaat bellen, en hoe laat we daar moeten zijn. Nou, je raadt het al; bellen? Hij belt jullie niet hoor. Langskomen? Vandaag? Nee hoor, woensdag kunnen jullie pas langskomen...... Na veel 5en en 6en hebben we de arts gelukkig toch gesproken. Volgens hem heb ik de ziekte van Hashimoto niet (en ook nooit gehad), en is er dus weinig aan de hand. Nieuw plan is nu; door blijven spuiten. Woensdag naar de internist met hopenlijk álle labuitslagen van mijn schildklier tot nu toe. Misschien toch weer een beetje hoop op een goede afloop. Dit gedoe is frustrerender dan de wachtweken kan ik jullie melden.....
Woensdag mag ik naar de internist. Het is echt zenuwslopend, dat afwachten of we door mogen en kunnen gaan.
oo opnieuw gelijktijdig amai, kan ik geloven, wat een gedoe!! maar eigenlijk uiteindelijk precies goed nieuws, gaan de huisartsen nog gelijk krijgen juist woensdag afwachten wat goed van jou dat je je niet hebt laten afwimpelen, way tot go girl!!
Leuk he die bureaucratische ziekenhuizen!! grrr maar gelukkig heb je een afspraak ieoor!! sterke woensdag hoor je dan ook gelijk die labuitslagen enzo? Jah we wachten indd nog op de uitslagen van de 2e staal hopelijk was het een moment opname en valt het allemaal mee.. de 26e naar de gyn. ben ik ook nog nooit van me leven geweest wat gaan ze allemaal met me doen?
Ieoor, ik hoop zo dat je gewoon door mag gaan!! Jullie hebben al zoveel doorgemaakt, nu moet het gewoon eens goed gaan! Succes woensdag!
hallo allemaal, Ook ik mag me hier aanmelden. Begin dit jaar hebben wij groen licht gekregen om te gaan oefenen voor een kleine. Ruim twee jaar geleden heeft mijn man kanker gekregen en na diverse behandelingen nu een rust pauze. Helaas had ik geen eisprong en wij zijn direct doorverwezen naar de gyn. Ik heb direct clomid gekregen(wat goed werkt) en mijn man een sperma ondezoek. Helaas kwam er uit dit onderzoek geen levende spermacel naar boven. Dus nog een keer testen en weer dezelfde uitslag. Nu hebben wij 26 aug een afspraak met de uroloog. De slechte kwaliteit komt waarschijnlijk door de behandelingen. Of de uroloog hier iets aan de kwalitieit kan veranderen is niet bekend maar hoogst waarschijlijk komen wij in aanmerking voor ICSI.
Cynnie, ze gaan waarsch helemaal niet veel doen, veel vragen en waarsch ook een doorsnee gyn onderzoek, kijken ze naar je baarmoederhals (even dus de benen spreiden, niet zo leuk, zeker de eerste keer niet maar doet (quasi) geen pijn) Hey Em, ocharme meid, jullie hebben wat te verduren! waarsch moet je man dan een tese of mese (komt neer op naald in zijn scrotum) ofzo iets dergelijk hebben, om te zien of er daar nog levende zaadcellen zitten, die ze dan idd zullen gebruiken via ICSI, virtuele knuffel meid! Hopelijk is het snel de 26e!
Hoi Calani, Bedankt voor je berichtje? Zo'n onderzoek is zeker niet prettig? Wat is het traject voor ICSI?
Em; welkom hier (helaas). Wat een ellende hebben jullie al voor jullie kiezen gekregen zeg. Het is zo oneerlijk allemaal. Wat Calani al schrijft zal het inderdaad hoogst waarschijnlijk een ICSI behandeling gaan worden voor jullie. De zaadjes kunnen dan (hopenlijk) dmv een naald direct verkregen worden. 26 augustus komt steeds dichterbij gelukkig. Wellicht horen jullie dan meer. Succes. Cynnie; wat Calani zegt inderdaad. Er zullen veel vragen gesteld gaan worden, ze zullen je cyclus dmv inwendige echo's willen gaan volgen. Wellicht een samenlevingstest. Aan de hand van alle uitslagen, en hoe lang jullie bezig zijn, en in sommige ziekenhuizen hoe oud jullie zijn, zal het ZH het verdere beleid gaan bepalen. Bereid je voor op wachten, wachten en nog meer wachten. Succes. Ik heb vanmiddag 'ruzie' gehad met de huisarts. Ik belde met het verzoek of hij een ZH wilde bellen voor mij, om daar de uitslagen op te vragen. Ik had het desbetreffende ZH zelf om mijn labuitslagen gevraagd. Maar dat mogen ze niet geven. Enkel als een arts (mijn huisarts) ze belt geven ze het. Maar goed, toen werd mijn HA dus boos, en hij verhief zijn stem. Ze hadden er genoeg tijd ingestoken, dat ging hij niet meer doen, waarom in naar de internist ga en niet naar hem........ Ik heb behoorlijk boos terug gedaan. Zo van, nou moet je eens even heel goed luisteren.... bla bla bla. Uiteindelijk is het behoorlijk met een sisser afgelopen en heeft mijn man (een deel van) de benodigde informatie opgehaald. Maar het zit me toch niet lekker. Nu zit ik me dus schuldig te voelen..... Verder afgelopen nacht erg slecht geslapen. Om half 5 ben ik wakker geworden en kon de slaap niet meer vatten. Opvliegers..... En hoofdpijn dat ik weer heb..... Ik maak me ook veel te druk. Tot morgen meiden.
ieoor toch!!! wat een gedoe! Nou toch wel een beetje goed nieuws vandaag, nu hopen dat het woensdag ook mee valt. Hou moed!!! En de zaad uitslagen van mn man waren na opwekking: 0.2 weet niet alles meer uit mn hoofd, zoek het er nog wel even een keer bij. Morgen komt een mevr bij ons thuis, van moeder voor moeders, dan gaan we ook nog een test doen of het wel echt zo is.....blijft spannend helaas kunnen we 2 september pas terecht voor een echo. omdat er dan iets te zien valt en ze doen altijd een echo na 3 weken en 2 dagen. aangezien ik vrijdag pas een test heb gedaann....had ik nou maar iets eerder gezegt ahaha nee hoor. ze zullen we gelijk hebben, maar nog 3 weken wachten!?!?! lang hoor. kan het nogsteeds niet geloven.
Jeetje Ieoor, het zit je ook niet even mee. Gelukkig kun je woensdag bij de internist terecht, maar je huisarts? Wat is dat nu voor een figuur? Je doet dit toch ook niet voor je lol? Succes, meid! Em, welkom! Spannende dag morgen, Mootje. Vanmorgen heb ik gebeld met het zh en de aardige dame aan de lijn heeft me veel wijzer gemaakt. Vanaf zondag moet ik elke dag ovutesten gebruiken. Bij dik positief moet ik bellen om een afspraak voor de volgende dag te maken. Ik kreeg het idee dat dit zo'n 2 uur duurt. Klopt dat? Ook weet ik nu dat ze uitgaan van 6 keer IUI (zonder testen of hormonen) en hierna een gesprek met een arts zal plaats vinden. Meestal betekend het dat je doorgaat voor IVF. Ik was best zenuwachtig. Gelukkig kan ik volgende week zeker terecht voor IUI.
Hey Em, graag gedaan hoor ik denk niet dat je die testen van je man leuk kan noemen maar ik weet er niet zoveel van hoor, hier een link die wel goede en correcte info geeft: UZ Brussel-VUB - Welkom in het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde en op diezelfde site kan je behandeling van icsi voor een vrouw ook mooi uitgelegd terugvinden Ieoor, arme meid, wat een gedoe seg, jij hebt je portie miserie wel gehad voor vandaag, nu hopen op goed nieuws woensdag, dan is het toch allemaal een beetje de moeite waard geweest hé... knuffel hoor Mootje, moet je je handtekening niet eens aanpassen, er staat nog steeds start icsi in... niet juist hé ik zou graag je man zijn waarden kennen dus als je eens de tijd hebt... Timon, leuk dat je wat meer info hebt nu... en ik weet niet hoe lang IUI duren, die stap hebben wij overgeslagen...